Johannes tränar hårt

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Johannes tränar hårt

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 474 total)
  • Author

Söndag kväll, tiden går fort alltså…

Har ju tänkt att jag ska komma i hyfsad form till sommaren,, men tycker att det inte händer nånting men vet inte riktigt vad jag ska ändra på, någon som vill komma med något bra tips så är jag tacksam, skriver upp här hur jag äter nu.

frukost: 55g havregryn, 15g solroskärnor och kanel, 1dl lättmjölk. 40g prottepulver

mellanmål: 250g kesella el kvarg med fun light och 10g solroskärnor

lunch:200g kött/kyckling/fisk, 50g ris, grönsaker 13g olja

efter träning: 5-8riskakor 40g protte

middag:samma som lunch

kvällsmål: 250g kesella el kvarg med fun light, 20g solroskärnor

känns som späcket sitter där det sitter, och det vill jag ha bort, haha!!

jojje83 wrote:
    Söndag kväll, tiden går fort alltså…

Har ju tänkt att jag ska komma i hyfsad form till sommaren,, men tycker att det inte händer nånting men vet inte riktigt vad jag ska ändra på, någon som vill komma med något bra tips så är jag tacksam, skriver upp här hur jag äter nu.

frukost: 55g havregryn, 15g solroskärnor och kanel, 1dl lättmjölk. 40g prottepulver

mellanmål: 250g kesella el kvarg med fun light och 10g solroskärnor

lunch:200g kött/kyckling/fisk, 50g ris, grönsaker 13g olja

efter träning: 5-8riskakor 40g protte

middag:samma som lunch

kvällsmål: 250g kesella el kvarg med fun light, 20g solroskärnor

känns som späcket sitter där det sitter, och det vill jag ha bort, haha!!

Du äter som en liten flicka

tror att du ligger sjukt lågt i kcal …har du någon koll på hur mycket det är

Edit: jag e dum i huvvet räknade på det och fick det till 2480kcal

Det är ju inte mycket mat, men inte för lite heller. Du borde ifo känna dig ganska så låg på den mängden mat.

Hur mycket cardio kör du?

Jag skulle annars öka på till 7 mål genom att minska ner på proteinet på några av målen och lägga till ett proteinrikt mål.. Det räcker med omkring 150gram kött till lunch och eftermiddag.

Lägg också till lite grönsaker så får du lite kolisar från dem.

Du kanske är känslig mot mjölkprodukter, du har rätt mycket sånt i ditt upplägg, prova ett tag att ta bort kesellan.

mvh Mats

Mats E. wrote:
    Det är ju inte mycket mat, men inte för lite heller. Du borde ifo känna dig ganska så låg på den mängden mat.

Hur mycket cardio kör du?

Jag skulle annars öka på till 7 mål genom att minska ner på proteinet på några av målen och lägga till ett proteinrikt mål.. Det räcker med omkring 150gram kött till lunch och eftermiddag.

Lägg också till lite grönsaker så får du lite kolisar från dem.

Du kanske är känslig mot mjölkprodukter, du har rätt mycket sånt i ditt upplägg, prova ett tag att ta bort kesellan.

mvh Mats

Tror inte jag är känslig mot mjölkprodukter,hmm.. har då aldrig känt nåt av det förut, jag har varit så att jag kunnat dricka huuur mycket mjölk som helst på en dag. men nu är det kesellan och det till gröten.

kan det vara att jag dricker för lite vatten under dagen?? för det är jag riktigt dålig på..

kör morgonpromenader 4-5ggr i veckan (60 min).

jojje83 wrote:
    Tror inte jag är känslig mot mjölkprodukter,hmm.. har då aldrig känt nåt av det förut, jag har varit så att jag kunnat dricka huuur mycket mjölk som helst på en dag. men nu är det kesellan och det till gröten.

kan det vara att jag dricker för lite vatten under dagen?? för det är jag riktigt dålig på..

kör morgonpromenader 4-5ggr i veckan (60 min).

Det låter som ett vettigt upplägg.

Har du någon gång testat att köra mer intervallbaserad träning. Antingen på löpband, eller någon annan cardimaskin. Det brukar göra susen för min förbrännning..

Mats E. wrote:
    Det låter som ett vettigt upplägg.

Har du någon gång testat att köra mer intervallbaserad träning. Antingen på löpband, eller någon annan cardimaskin. Det brukar göra susen för min förbrännning..

på gymmet finns cyklar och trappmaskiner.

kör du efter gympasset, eller kör du rena intervallpass?

jojje83 wrote:
    på gymmet finns cyklar och trappmaskiner.

kör du efter gympasset, eller kör du rena intervallpass?

Både och.. idag söndag som var vilodag från styrketräning så blev det 1 timme cardio varav 30min var intervallbaserat. Då och då kör jag direkt efter styrkan i 20-30min… Längden på passet beror lite på intensiteten.

Mats E. wrote:
    Både och.. idag söndag som var vilodag från styrketräning så blev det 1 timme cardio varav 30min var intervallbaserat. Då och då kör jag direkt efter styrkan i 20-30min… Längden på passet beror lite på intensiteten.

jag ska prova, helt klart :emo-thumb
    men det med vattnet då, kan det bero på att jag dricker för lite vatten under dagarna som jag inte går ner som jag ska/vill?? för som sagt, jag är väldigt dålig på att dricka vatten, försöker verkligen bättra mig.

tack för alla tips!! // J

Ja ny vecka,, har längtat hela helgen efter gymmet!!

Träning
    Blev ingen morgonpromenad imorse,, men det blev en promenad innan lunch i 1,5 tim.

Ben idag, :emo-thumb

Uppvärmning på motionscykel och 1 lätt set benspark

Benböj

50kg x ??reps
    80kg x 8reps
    100kg x 5reps
    100kg x 6reps
    80kg x 10reps

Idag gick det mycket bättre att köra böj, blev inte alls lika framåtlutad som jag blivit innan,, så ska försöka öka vikten successivt.

Benpress

140kg x 8reps
    180kg x 12reps
    220kg x 8reps
    220 kg x 8reps

Benspark

70kg x 10reps
    90kg x 8reps
    80kg x 8reps
    (körde 10reps på 40kg direkt efter)

Sittande vadpress

40kg x ??reps
    40kg x ??reps
    40kg x ??reps
    60kg x 20reps

Bencurl

4 set 70kg x 12reps

Vadmaskin med raka ben (vet inte vad den heter)

2 set fullt magasin x ??reps

Riktigt skönt pass faktiskt,, kanske börjar släppa i böjen nu,, idag blev det bara några enstaka reps som, jag blev lite framåtlutad så det blir bättre, skönt det :up:

blev en riktigt slapp kväll ikväll med mycket tv tittande… sitter här nu med dagens sista mål, kvarg med fun light, lyssnar på en riktigt bra låt ”aerosmith – amazing”.

Här kommer dagens kost

frukost: havregrynsgröt med solroskärnor o kanel, prottedrink
    lunch: ris och tonfiskröra med passerade tomater, grönsaker och avokado-minikesoröra.
    efter träning: prottedrink med dextro
    middag: ris och kyckling, grönsaker
    kvällsmål: kvarg med fun light
    kvällsmål 2: kvarg med fun light

godnatt

snart dags för mig och alex att bege oss till gymmet :up:
    idag är det bröst och axlar som ska få stryk!!

uppdatering kommer ikväll

Träning

Morgonpromenad 60 min

Bröst och axlar idag

Uppvärmning, snabb promenad till stan och tillbaka.
    +några lätta set i bänken.

Bänkpress

90kg x 6reps
    90kg x 6reps
    90kg x 5reps
    80kg x 9reps

(gjorde en singel på 100kg oxå, fick lite hjälp på andra)

Lutande hantelpress

32kg x 8reps
    32kg x 8reps
    32kg x 7reps
    32kg x 6reps

Lutande flyes

19kg x 8reps
    22kg x 8reps
    19kg x 7reps

Hantellyft åt sidan

4 set 9kg x 12reps + några jättelätta set

Drag till hakan i cc

60kg x ??reps
    65kg x ??reps (fullt magasin)
    60kg x ??reps

Ett helt okej pass tycker jag, det känns lite bättre för varje vecka och det är ju bra. Imorgon blir det vila från gymmet, eventuellt blir det en joggingtur, annars promenader.

Kommer uppdatera med bilder från dagens pass senare under kvällen

Okej, här kommer några bilder från dagens pass…

Renegade:Du ville se bilder förut hur jag gjorde hantellyft åt sidan, förökte ta några bilder på det idag, men svårt att få till det bra på bild… tog väldigt lätta hantlar så jag kunde hålla stilla i toppläget, men svårt ändå… men tänk att du håller i en rak stång hängade framför dig (med handflatorna mot dig), sen håller jag så hela vägen upp,.. lillfinger och armbåge pekar mot taket. kör jag mer med ovansidan av handen peka mot taket så blir det lite annorlunda,, då kan man köra tyngre.

snygg stilstudie på dina flyes där :P och ett stabilt pass, huvudsaken är att man utvecklas och känns det bättre för varje vecka så gör du verkligen nått rätt, keep it up jojje!

mikael.H wrote:
    snygg stilstudie på dina flyes där :P och ett stabilt pass, huvudsaken är att man utvecklas och känns det bättre för varje vecka så gör du verkligen nått rätt, keep it up jojje!

tack så mycket!! måste tillägga att dessa hantlarna endast användes vid fotograferingen, haha,, 3 kg eller vad väger dom :emo-thumb

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 474 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.