Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Johannes tränar hårt
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 april, 2006 at 20:21 #993057Anonym anvandareMember
Söndag kväll, tiden går fort alltså…
Har ju tänkt att jag ska komma i hyfsad form till sommaren,, men tycker att det inte händer nånting men vet inte riktigt vad jag ska ändra på, någon som vill komma med något bra tips så är jag tacksam, skriver upp här hur jag äter nu.
frukost: 55g havregryn, 15g solroskärnor och kanel, 1dl lättmjölk. 40g prottepulver
mellanmål: 250g kesella el kvarg med fun light och 10g solroskärnor
lunch:200g kött/kyckling/fisk, 50g ris, grönsaker 13g olja
efter träning: 5-8riskakor 40g protte
middag:samma som lunch
kvällsmål: 250g kesella el kvarg med fun light, 20g solroskärnor
känns som späcket sitter där det sitter, och det vill jag ha bort, haha!!
23 april, 2006 at 20:27 #993058Anonym anvandareMemberjojje83 wrote:Söndag kväll, tiden går fort alltså…Har ju tänkt att jag ska komma i hyfsad form till sommaren,, men tycker att det inte händer nånting men vet inte riktigt vad jag ska ändra på, någon som vill komma med något bra tips så är jag tacksam, skriver upp här hur jag äter nu.
frukost: 55g havregryn, 15g solroskärnor och kanel, 1dl lättmjölk. 40g prottepulver
mellanmål: 250g kesella el kvarg med fun light och 10g solroskärnor
lunch:200g kött/kyckling/fisk, 50g ris, grönsaker 13g olja
efter träning: 5-8riskakor 40g protte
middag:samma som lunch
kvällsmål: 250g kesella el kvarg med fun light, 20g solroskärnor
känns som späcket sitter där det sitter, och det vill jag ha bort, haha!!
Du äter som en liten flicka
tror att du ligger sjukt lågt i kcal …har du någon koll på hur mycket det är
Edit: jag e dum i huvvet räknade på det och fick det till 2480kcal
23 april, 2006 at 20:35 #993059Anonym anvandareMemberDet är ju inte mycket mat, men inte för lite heller. Du borde ifo känna dig ganska så låg på den mängden mat.
Hur mycket cardio kör du?
Jag skulle annars öka på till 7 mål genom att minska ner på proteinet på några av målen och lägga till ett proteinrikt mål.. Det räcker med omkring 150gram kött till lunch och eftermiddag.
Lägg också till lite grönsaker så får du lite kolisar från dem.
Du kanske är känslig mot mjölkprodukter, du har rätt mycket sånt i ditt upplägg, prova ett tag att ta bort kesellan.
mvh Mats
23 april, 2006 at 20:41 #993060Anonym anvandareMemberMats E. wrote:Det är ju inte mycket mat, men inte för lite heller. Du borde ifo känna dig ganska så låg på den mängden mat.Hur mycket cardio kör du?
Jag skulle annars öka på till 7 mål genom att minska ner på proteinet på några av målen och lägga till ett proteinrikt mål.. Det räcker med omkring 150gram kött till lunch och eftermiddag.
Lägg också till lite grönsaker så får du lite kolisar från dem.
Du kanske är känslig mot mjölkprodukter, du har rätt mycket sånt i ditt upplägg, prova ett tag att ta bort kesellan.
mvh Mats
Tror inte jag är känslig mot mjölkprodukter,hmm.. har då aldrig känt nåt av det förut, jag har varit så att jag kunnat dricka huuur mycket mjölk som helst på en dag. men nu är det kesellan och det till gröten.
kan det vara att jag dricker för lite vatten under dagen?? för det är jag riktigt dålig på..
kör morgonpromenader 4-5ggr i veckan (60 min).
23 april, 2006 at 20:47 #993061Anonym anvandareMemberjojje83 wrote:Tror inte jag är känslig mot mjölkprodukter,hmm.. har då aldrig känt nåt av det förut, jag har varit så att jag kunnat dricka huuur mycket mjölk som helst på en dag. men nu är det kesellan och det till gröten.kan det vara att jag dricker för lite vatten under dagen?? för det är jag riktigt dålig på..
kör morgonpromenader 4-5ggr i veckan (60 min).
Det låter som ett vettigt upplägg.
Har du någon gång testat att köra mer intervallbaserad träning. Antingen på löpband, eller någon annan cardimaskin. Det brukar göra susen för min förbrännning..
23 april, 2006 at 20:52 #993062Anonym anvandareMemberMats E. wrote:Det låter som ett vettigt upplägg.Har du någon gång testat att köra mer intervallbaserad träning. Antingen på löpband, eller någon annan cardimaskin. Det brukar göra susen för min förbrännning..
på gymmet finns cyklar och trappmaskiner.
kör du efter gympasset, eller kör du rena intervallpass?
23 april, 2006 at 20:54 #993063Anonym anvandareMemberjojje83 wrote:på gymmet finns cyklar och trappmaskiner.kör du efter gympasset, eller kör du rena intervallpass?
Både och.. idag söndag som var vilodag från styrketräning så blev det 1 timme cardio varav 30min var intervallbaserat. Då och då kör jag direkt efter styrkan i 20-30min… Längden på passet beror lite på intensiteten.
23 april, 2006 at 20:58 #993064Anonym anvandareMemberMats E. wrote:Både och.. idag söndag som var vilodag från styrketräning så blev det 1 timme cardio varav 30min var intervallbaserat. Då och då kör jag direkt efter styrkan i 20-30min… Längden på passet beror lite på intensiteten.jag ska prova, helt klart :emo-thumb
men det med vattnet då, kan det bero på att jag dricker för lite vatten under dagarna som jag inte går ner som jag ska/vill?? för som sagt, jag är väldigt dålig på att dricka vatten, försöker verkligen bättra mig.tack för alla tips!! // J
24 april, 2006 at 17:57 #993065Anonym anvandareMemberJa ny vecka,, har längtat hela helgen efter gymmet!!
Träning
Blev ingen morgonpromenad imorse,, men det blev en promenad innan lunch i 1,5 tim.Ben idag, :emo-thumb
Uppvärmning på motionscykel och 1 lätt set benspark
Benböj
50kg x ??reps
80kg x 8reps
100kg x 5reps
100kg x 6reps
80kg x 10repsIdag gick det mycket bättre att köra böj, blev inte alls lika framåtlutad som jag blivit innan,, så ska försöka öka vikten successivt.
Benpress
140kg x 8reps
180kg x 12reps
220kg x 8reps
220 kg x 8repsBenspark
70kg x 10reps
90kg x 8reps
80kg x 8reps
(körde 10reps på 40kg direkt efter)Sittande vadpress
40kg x ??reps
40kg x ??reps
40kg x ??reps
60kg x 20repsBencurl
4 set 70kg x 12reps
Vadmaskin med raka ben (vet inte vad den heter)
2 set fullt magasin x ??reps
Riktigt skönt pass faktiskt,, kanske börjar släppa i böjen nu,, idag blev det bara några enstaka reps som, jag blev lite framåtlutad så det blir bättre, skönt det :up:
24 april, 2006 at 23:14 #993066Anonym anvandareMemberblev en riktigt slapp kväll ikväll med mycket tv tittande… sitter här nu med dagens sista mål, kvarg med fun light, lyssnar på en riktigt bra låt ”aerosmith – amazing”.
Här kommer dagens kost
frukost: havregrynsgröt med solroskärnor o kanel, prottedrink
lunch: ris och tonfiskröra med passerade tomater, grönsaker och avokado-minikesoröra.
efter träning: prottedrink med dextro
middag: ris och kyckling, grönsaker
kvällsmål: kvarg med fun light
kvällsmål 2: kvarg med fun lightgodnatt
25 april, 2006 at 15:27 #993067Anonym anvandareMembersnart dags för mig och alex att bege oss till gymmet :up:
idag är det bröst och axlar som ska få stryk!!uppdatering kommer ikväll
25 april, 2006 at 20:16 #993068Anonym anvandareMemberTräning
Morgonpromenad 60 min
Bröst och axlar idag
Uppvärmning, snabb promenad till stan och tillbaka.
+några lätta set i bänken.Bänkpress
90kg x 6reps
90kg x 6reps
90kg x 5reps
80kg x 9reps(gjorde en singel på 100kg oxå, fick lite hjälp på andra)
Lutande hantelpress
32kg x 8reps
32kg x 8reps
32kg x 7reps
32kg x 6repsLutande flyes
19kg x 8reps
22kg x 8reps
19kg x 7repsHantellyft åt sidan
4 set 9kg x 12reps + några jättelätta set
Drag till hakan i cc
60kg x ??reps
65kg x ??reps (fullt magasin)
60kg x ??repsEtt helt okej pass tycker jag, det känns lite bättre för varje vecka och det är ju bra. Imorgon blir det vila från gymmet, eventuellt blir det en joggingtur, annars promenader.
Kommer uppdatera med bilder från dagens pass senare under kvällen
25 april, 2006 at 23:16 #993069Anonym anvandareMemberOkej, här kommer några bilder från dagens pass…
Renegade:Du ville se bilder förut hur jag gjorde hantellyft åt sidan, förökte ta några bilder på det idag, men svårt att få till det bra på bild… tog väldigt lätta hantlar så jag kunde hålla stilla i toppläget, men svårt ändå… men tänk att du håller i en rak stång hängade framför dig (med handflatorna mot dig), sen håller jag så hela vägen upp,.. lillfinger och armbåge pekar mot taket. kör jag mer med ovansidan av handen peka mot taket så blir det lite annorlunda,, då kan man köra tyngre.
25 april, 2006 at 23:30 #993070Anonym anvandareMembersnygg stilstudie på dina flyes där och ett stabilt pass, huvudsaken är att man utvecklas och känns det bättre för varje vecka så gör du verkligen nått rätt, keep it up jojje!
25 april, 2006 at 23:37 #993071Anonym anvandareMembermikael.H wrote:snygg stilstudie på dina flyes där och ett stabilt pass, huvudsaken är att man utvecklas och känns det bättre för varje vecka så gör du verkligen nått rätt, keep it up jojje!tack så mycket!! måste tillägga att dessa hantlarna endast användes vid fotograferingen, haha,, 3 kg eller vad väger dom :emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.