Johannes tränar hårt

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Johannes tränar hårt

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 474 total)
  • Author

Träning

Ja morgonpromenaden imorse var helt underbart skön precis som igår.

Axlar, biceps

Sittande hantelpress

22kg x 8reps
    17kg x 10reps

Baksida axlar liggande i cc

25kg x 10reps
    25kg x 10reps

Hantellyft åt sidan

12kg x 10reps
    12kg x 10reps (8kg x 10reps direkt efter)

Sittande alternerad hantelcurl

17kg x 8reps/arm
    17kg x 8reps/arm

Koncentrationscurl

17kg x 8reps
    14kg x 8reps

Kände av sträckningen i nacken från i måndags redan i första setet,, sen kände jag mig ganska slut i kolan eftersom jag tränade innan lunchen,, skulle haft i mig lite mera bränsle innan så det blev ett kort pass. Tog bort 1 set på alla övningar förutom baksida axlar och körde lite lättare än vanligt, men det var iallafall skönt att köra igenom passet. Nu ska det bli gött med två dagarna vila.

Vägde och mätte lite imorse, eftersom jag inte ska vara hemma i helgen och inte vet om det finns nån våg så vägde jag mig idag istället för imorgon.
    -0,8kg den här veckan och -1cm över naveln.

jojje83 wrote:
    Vägde och mätte lite imorse, eftersom jag inte ska vara hemma i helgen och inte vet om det finns nån våg så vägde jag mig idag istället för imorgon.
    -0,8kg den här veckan och -1cm över naveln.

:emo-thumb :emo-thumb

Linn wrote:
    :emo-thumb :emo-thumb

Känns riktigt riktigt bra!! hade tänkt maila dig men hinner inte nu, ska till tåget så jag gör det på söndag kväll när jag kommer hem, ha en skön helg i solen (förhoppningsvis) :emo-thumb

Har varit på värmdö hela helgen, har varit så jäkla gött väder!! Det har inte blivit någon träning,, om man inte räknar vedklyvning för träning då kanske… Brända och sönderskrubbade armar var resultatet, haha!

Ja då var man igång den här veckan då,, helgen har inte varit så bra kostmässigt, blir lätt så tycker jag när man inte är hemma.. måste ta och skärpa mig när jag är borta. Nu blir det till att lägga i en högre växel den här veckan om jag vill ha positiva resultat i slutet av veckan. Men det ska väl inte vara någon omöjligthet ;)

Träning

Morgonpromenad 60 min. Var jätteskönt ute men jag känner så mycket pollenallergi just nu, ett helvete är det måste jag säga!!! Nyser och det rinner i ögonen hela tiden :(

Dagens pass: Ben.

Uppvärmning på trappmaskin och lite lätt benspark

Benböj

Först lite uppvärmning på 50kg
    80kg x 8reps
    90kg x 8reps
    90kg x 8reps

Körde lite lättare här än vanligt,, kände mig inte riktigt helt hundra i början pga pollenallegin som tar musten ur en, men det kändes helt okej efter en stund och dom var djupa och bra så.

Benpress

220kg x 6reps
    220kg x 6reps
    220kg x 8reps

Vet inte varför men hittade inte motivationen till att klämma upp 2 reps till i dom 2 första seten. Borde varit 3 åttor åtminstone. Hade lätt gjort det, så vet inte varför jag slutade.

Utfall med hantlar

3 set 14kg hantlarna x 8reps/ben

Bencurl

50kg x 12reps
    70kg x 10reps
    70kg x 10reps
    60kg x 10reps (direkt efter 40kg x 8reps)

Sittande vadpress

4set 40kg x 15reps

djupa och riktigt långsamma, tryckte till ordentligt högst upp, fan vad det tog bra.

Ett helt okej benpass ändå tycker jag, trots lite lätta benböj, men som tog bra kände jag. Benpressen borde jag gjort lite fler reps på den vikten, men var lite försiktig med tanke på att det var i den jag sträckte nacken förra veckan, men idag var det helt lugnt. Bara att dunka på mera nästa vecka.
    Pollenallergin kände jag bara av lite i början, tror jag får hålla mig på gymmet hädanefter, haha!!

Satt och kollade på hockeyn nyss, sverige-italien, men shit vilken tråkig match. ska ta och mixa lite bär och käka min goda keso och kolla csi nu tänkte jag. sen är det sängen så man orkar upp imorgon, ne då, inga problem att gå upp, det är så skönt!!

Har varit ute på min morgonrunda för ett tag sen, gick 60 min, idag var det riktigt svettigt :emo-thumb Skönt att komma hem och hinna softa lite innan man ska iväg sen istället för att gå promenaden så man precis hinner hem och äta o sen iväg.

ja som sagt, 60 min morgonpromenad idag, vanliga rundan förbi högskolan och strömvallen, ner genom stan över söder hem. så nu vet alla det, haha..

Dagens pass: Bröst, utsida axlar

Bänkpress

uppvärmningsset på 50 och 70kg.
    80kg x 6reps
    90kg x 4reps
    90kg x 4reps
    80kg x 7reps

Lutande hantelpress

32kg x 6reps
    26,5kg x 8reps
    26,5kg x 12reps

Lutande flyes i cc

20kg x 8reps
    25kg x 8reps
    20kg x 8reps
    15kg x 10reps

Hantellyft åt sidan

3set 12 kg x 10reps

2set hängande benlyft + 2 set crunches på lutande bänk

Avslutade med 20 min på motionscykel.

Idag var det lite segt, hade varit ute och gått en bra bit innan passet. plus den där jävla pollen som inte vill ge sig! 👿
    Men jag är hyfsat nöjd ändå med tanke på omständigheterna.

ser redan fram emot morgonpromenaden imorgon, ett skönt sätt att starta dagen på, känner mig så mycket piggare resten av dagen!!
    Imorgon blir det vila från gymmet,, men det blir nog till att löpa lite :up:
    Och nästa vecka får jag min downhillcykel, då ska det cyklas, shit asså!!

för bara 2 veckor sen la jag mig aldrig före kl 1.. nu tycker jag att klockan är för mycket, måste studsa i säng nu känner jag, det är så gott att lägga sig tidigt!! godnatt

Ska snart ut och springa. är nästan nervös eller vad man ska säga för jag vet hur jobbigt det kommer bli!! Men det är så skönt när man kommer hem :up:

Idag har det blivit en morgonpromenad 60 min och en löprunda i 45 min. Kändes mycket bättre än sist 8)

Ikväll kommer min vapendragare på gymmet hem från las palmas så imorogn blir det ett skönt ryggpass,, ska försöka mig på nytt PB i marken om kraften finns där!! Isåfall blir det nytt PB för tredje veckan i rad :p

Träning

Morgonpromenad 60 min.

Rygg

Uppvärmning på cykel

Marklyft

1 set på 50kg och 1 på 80kg
    110kg x 5reps
    140kg x 6reps
    150kg x 6reps
    150kg x 5reps

Sittande rodd

70kg x 10reps
    80kg x 8reps
    70kg x 10reps

Latsdrag

90kg x 8reps
    80kg x 8reps
    70kg x 10reps

Sen blev det tre set underarmar med hantel.

Idag avr jag fruktansvärt seg innan passet, trodde inte ens jag skulle få upp 140kg. Men körde precis som förra veckan men i sista setet på 150kg så ökade jag en rep, alltid nåt, haha.

Här kommer några bilder från dagens pass

jojje83 wrote:
    Träning

Morgonpromenad 60 min.

Rygg

Uppvärmning på cykel

Marklyft

1 set på 50kg och 1 på 80kg
    110kg x 5reps
    140kg x 6reps
    150kg x 6reps
    150kg x 5reps

Sittande rodd

70kg x 10reps
    80kg x 8reps
    70kg x 10reps

Latsdrag

90kg x 8reps
    80kg x 8reps
    70kg x 10reps

Sen blev det tre set underarmar med hantel.

Idag avr jag fruktansvärt seg innan passet, trodde inte ens jag skulle få upp 140kg. Men körde precis som förra veckan men i sista setet på 150kg så ökade jag en rep, alltid nåt, haha.

mycket fint pass!:emo-thumb

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 474 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.