JohnePonkens träning mål SM-kval AF

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only JohnePonkens träning mål SM-kval AF

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 36 total)
  • Author
    Anna B wrote:
    Kul att du ska tävla på SM i Karlstad. :)
    Inte för att lägga mig i ( eller jo jag lägger mig i :D ), så har jag ett tips på att kanske inte köra så tunga chins och dips nu inför SM utan köra mer uthållighet och mjölksyratålighet…
    Men bara mina tankar. :)

Ser bra ut det lilla man sett.:emo-thumb

bara tacksam för tips från alla håll.. har funderat på att börja köra uthållighets chins och dips så det blir väll antagligen så från och mednästa vecka.
    Hur lägger ni som tävlar upp ert träningsprogram innan tävling, så man får med chins och dips. Ska man försöka köra 1 eller 2 gånger i veckan????

Mvh /John

Johne wrote:
    bara tacksam för tips från alla håll.. har funderat på att börja köra uthållighets chins och dips så det blir väll antagligen så från och mednästa vecka.
    Hur lägger ni som tävlar upp ert träningsprogram innan tävling, så man får med chins och dips. Ska man försöka köra 1 eller 2 gånger i veckan????

Mvh /John

Jag har faktiskt haft turen att få ett skräddarsytt chins och dipsprogram som jag kört under flera månader. Det varierar hur många gånger man kör chins och dips på en vecka, men alltid minst en gång.:)
    Testa hur det känns. Om du inte är sliten skulle jag nog känna på de övningarna 2 gånger i veckan fram tills sita vekcan innan SM.

Torsdag!

morgon vikt 90kg mer rippad nu en nånsin vid denna vikt!

Gick väldigt bra i bänken idag trors nästan inga kplhydrater i kroppen

Torsdag – Dagens pass Bröst Biceps:

Bänkpress:
    50kg * 16reps
    80kg * 12reps
    100kg * 8reps
    130kg * 5reps
    110kg * 8reps
    115kg * 8reps

Sne bänkpress i smith
    110kg * 8reps
    115kg * 8reps
    110kg * 8reps

Cable cross
    3set med 10reps

Hantel curl
    27,5kg * 8reps
    30kg * 6reps +2
    27,5kg * 6reps +2

Hammercurl på scottcurlbänk 45grader:
    (körde super strikt fick verkligen kontakt)
    14kg * 10reps
    14kg * 10reps
    14kg * 8reps

Hacklift: 12*90kg – 12*190kg – 10*260kg – 10*290kg:|

Ursäkta men menar du inte benpress??????????

morolto wrote:
    Hacklift: 12*90kg – 12*190kg – 10*260kg – 10*290kg:|

Ursäkta men menar du inte benpress??????????

hehe oj oj kommer inte ihåg om jag körde hacklift eller benpress men vikterna kan ju omöjligtvis stämma:)
    kan vart benpress eller så menade jag 190…. men som sagt ingen aning vad jag tänkte när jag skrev :S

YEEEEES!!!!

LÖRDAG =

Började med en ordentlig frukost!
    McDonalds: BicMac o. co. med Ramlösa en cheeseburgare och ett 9pack chicky bits sen får man ju inte glöma två stycken mcFeast såser :P och en proteindrink också satt stadigt…

Har inhadlat 4kg kräftor tills ikväll också:eat

Men måste även hinna med en Pizza en fet Kebab och Tacos hahahaha

Johne wrote:
    YEEEEES!!

Började med en ordentlig frukost!
    McDonalds: BicMac o. co. med Ramlösa en cheeseburgare och ett 9pack chicky bits sen får man ju inte glöma två stycken mcFeast såser :P och en proteindrink också satt stadigt…

Har inhadlat 4kg kräftor tills ikväll också:eat

Men måste även hinna med en Pizza en fet Kebab och Tacos hahahaha

Hmmmm ser bra ut men sånna dagar e ju inte helt att remomendera, man får lida för den där dagen veckan efter:|
    hade min ätar dag idag o det som var anurlunda i min kost var att jag har tryck 3 smörgåsar med ost o 2st stora protinkakor….men håller du dig rippad så kör på, ses på scen den 23e :up:

Skulle rekomendrea dig att ta bort ätar dagar så här nära SM… Lägg upp lite bilder nu så får vi se förbättrningen, det såg ju lovande ut innan.. Är bara att bli hård håller på själv med det och det är jätte roligt :|

Äh, behåll ätardagarna om du är i bra form. :)
    Jag har ätardagar varje helg ända fram tills tävling och det mår man bara bra av. ;)

Anna B wrote:
    Äh, behåll ätardagarna om du är i bra form. :)
    Jag har ätardagar varje helg ända fram tills tävling och det mår man bara bra av. ;)

Håller med Anna. Fast man kan må lite skit just vid den här tiden på ätardagen.:fever::D

AndreasP wrote:
    Håller med Anna. Fast man kan må lite skit just vid den här tiden på ätardagen.:fever::D

Med den formen du håller så kan du ha en ätarvecka. :D

dåså nu är ätardagen slut!

Han bli en Pizza en 150grams meny på grillen och en hel del ostbågar… och imorgon blir det hinderbaneträning med föreningen på karbergs slott

hahah det e sjukt va man väger mkt efter en ätar dag nu visade vågen 95kg i kallingar får se hur mkt man väger imorgon då….

Gissar på att det blir upp och släppa ut vätska många ggr inatt:P

AndreasP wrote:

ånger, kanske är något som dyker upp i huvudet? :D

dåså…

Nu va SM avklarat jätte besviken va jag på plats pågrund av att jag missade lite på förberedelserna och klantighet. Men nu i efterhand är jag rätt nöjd jag har fått erfarenhet och vet vad jag kan göra bättre tills nästa gång. Kom 11a

Nu är siktet inställt på Decembercupen och målet är att väga 5kg mer men är glad om jag lyckas med 2-3kg

Placerade mig 10:a i symetrin
    (Måste förbättra poseringen mycket plus att jag nog bör dricka vatten så jag splipper stå och skaka och krampa)

Gjorde 35 dips, inga bortdömda:
    (Borde nog gå att göra några fler om man äter och dricker mer en totalt 40gram havregryn och 1dl vatten, men som sagt nästa gång vet man)

Gjorde 18 godkända chins, och 4-5st bortdömda:
    (Borde nog gå att göra lite fler om man inte glömmer bort att använda vilan och äter och dricker lite mer, dom bortdömda kom delvis pågrund av islag i ställningen)

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 36 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.