Jojjomensan bygger om…

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Jojjomensan bygger om…

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Tjenare!

Anledningen till starten av denna träningsjournal är för att hålla uppe motivationen och att kunna se förbättringarna bättre.

Tränat innan i olika intervaller under ett par års tid (vilket inte syns).
    Började träna första gången då jag var 16år på 72kg för ett år sen var jag uppe i 107kg som mest och då väldigt blekfet!
    Ska nu börja om och försöka skynda långsamt (alltså öka effektivt och inte en massa fett)

Lite stats:
    Född: 1986
    Längd: 192cm
    Vikt: 89kg
    Form: Inte blekfet men inte rippad heller.
    Mål: Långsiktigt:100-105kg i hyfsad form (menar nu typ 9-12% i BF)
    Mål till sommaren: Få bättre volym och se bra ut i spegeln (95-97kg?), öka styrkan och då särskilt i bänkpress.

Styrkestats:
    Bänk: säkert bara 80kg.
    Mark: 130kg tar jag väl nu iaf.
    Böj: 90kg säger vi här.
    Det här kommer uppdateras vartefter då jag inte kört någon av övningarna på länge så siffrorna kommer öka snabbt.

Kost: Håller det nyttigt så bra jag kan. Nötfärs, Kycklingfilé och olika sorters fisk, även ägg kan förekomma, Pasta/Ris/Potatis är väl det basen kommer att stå i.
    Kommer dock att tillåta mig själv Light-läsk och även skräpmål på helgerna, även öl men inte alltför ofta.

Kosttillskott: Whey-80, Fiskolja, MultiVitamin/Mineral tabbe. Gainomax Recovery eller Gainer.

Träningsupplägg: Ska försöka variera mig mycket för att kunna hålla i och köra hårt de pass jag kör, känner att 3 dar i veckan räcker för mig.

Uppdaterar med träningspassen och resultat i tråden…

Fredagspasset lite sent inskrivet…

Skulle idrotta annat dagen efter så körde väldigt få men för mig rätt så tunga reps, dock inte max.

Bänkpress: 2×6@65kg, rätt så strikta.

Rodd med smalt grepp: 2×7@100kg, gick enkelt.

Stående hantelcurl: 2×7@21kg, tunga men utförda reps.

Triceps pushdowns i kabel: 2×5@80kg, tungt denna dag men gick iaf att utföra:)

Körde även Axlar och Mage i söndags(igår sett ifrån när ja nu skriver8) )

Axelpress med hantlar: 1×5@26kg och 1×7@23,5kg, går inge bra här men bara fortsätta kämpa.

Axelpress i smith: 2×10@50kg, väldigt lätt, kändes bra.

Hantellyft åt sidan, stående: 3×7@11kg, tungt och skönt.

Magmaskin: Körde 4×15@25kg, bara för att de skulle göras.

Återkommer med nästkommande pass i helgen :P

Körde rygg och biceps igår kväll (Fredag)…även lite trapz kom med…

Rodd med smalt V-grepp: 1×4@110kg 1×7@100kg, var tungt idag.

Latsdrag uppifrån ner mot bröstet med en ”bredare” lite vinklad stång(namn?:|): 2×8@55kg, gick helt okej här ska köra tyngre nästa gång det blir denna övning.

Trapzlyft med hantlar ståendes: 2×8-12@31kg

Trapzlyft med skivstång ståendes: 1×15@60kg

Hantelcurls: 1×3@23,5kg 1×5@19,5kg 1×8@17kg, första gick inte som ja hade trott men hade ingen ork idag så…

Kabeldrag med enhandstag över scottbänk, 1×8@25kg 1×8@20kg 1×10@15kg

Kommentarer: Ska börja köra trapzen något litet bara för att de åtminstone ska växa.
    Har tänkt att lägga om lite i ”schemat” och köra armar i ett separat pass, får se i vilken ordning det blir (eventuellt väntar jag någon vecka med detta).
    Ingen bra vecka det här vad det gäller maten:frust:
    Måste börja äta ordentligt

Kör idag igen, Bröst och Triceps blir det idag…I´ll be back…

Dagens pass (Lördag)…

Körde Bröst och Triceps.

Lutande hantelpress: 2×8@31kg

Bänkpress: 2×6@60kg, strikta och tunga lustigt nog.

Triceps körde jag 3 övningar och 2 ”tunga” set i varje där och sen lite blandat lätt bara.

Kommentarer: Kändes bra precis i början men hade ingen ork till att köra hårt idag.

ReNeGaDe wrote:
    Lycka till med träningen mannen! Hoppas det går framåt:emo-thumb

Kör på!

Tack ska du ha!

Jafan klart det ska gå framåt, frågan är bara hur snabbt:D

Blir ingen gymträning under 2 veckors tid iaf eller vad det nu blir, 23:e räknar jag med att vara igång igen…

Har annat för mig. Håller igång iaf och kör ”hemmaträning” i mindre grad fram tills ja besöker gymmet igen, som sagt…återkommer:D

ReNeGaDe wrote:
    Har annat för mig.. tss, klenis ;)

:P

Är en ursäkt och det vet jag MEN jag har bara tränat på helgerna hittills och är upptagen hela de 2 kommande helgerna så så e de. Ska lägga om mitt schema lite och börja köra veckodagar när ja kör igång igen där efter den 23:e.

Jag kommer inte att komma tillbaks klenare iaf, de lovar ja.:p

Uppdaterar med 2 bilder som e tagna någongång kring Oktober-November där skulle ja tro (2006 alltså). :|

[img=http://img225.imageshack.us/img225/1214/p1010920ue4.jpg][img=http://img230.imageshack.us/img230/47/p1011083jk0.jpg]Nu finns det nåt att jämföra med när man uppdaterar med bilder framöver:p

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.