Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Kampen med 30-årskrisen.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 augusti, 2006 at 16:50 #90352Anonym anvandareMember20 augusti, 2006 at 16:50 #972775Anonym anvandareMember
Ålder: 29, på väg mot 30
Längd: 179
Vikt: 79kg (kreatinad, vattnig o sommarbulkig)
Började träna seriöst: Januari 2006
Tidigare idrottande: Fd fotbollsspelare (mittfältare). Liten, smal o snabb som fan.
Andra förutsättningar: Ger alltid järnet oavsett vad jag gör. Arbetar med att coacha och utveckla människor och är duktig att coacha mig själv på att inte bara nå, utan passera gränser o förväntningar.Övergripande mål med träningen: Gå från smal/otränad till vältränad o lite större. Träna bort allt vad gubbmage o ölmage heter inför 30-årsdagen, till skillnad mot mina jämngamla vänner som tävlar om störst ölmage.
Detaljerade mål för hösten är i skrivande stund inte satta.
Hade halvårsmål fram till midsommar/juni och de målen passerade jag samtliga (bland annat att klara 100kg Marklyft, öka i kroppsvikt o ta mig över 76kg i helhetsmassa etc).20 augusti, 2006 at 16:55 #972776Anonym anvandareMemberHåller koll på dig
20 augusti, 2006 at 17:09 #972777Anonym anvandareMemberLite historik:
Har ett kontorsjobb, stillasittande.
Lirar innebandy, fotboll o löptränar då och då, men inget seriöst, bara mer på skoj eller med jobbet o så. Hamnade av en slump på Kolozzeums forum och sögs in i träningsvärlden. Skapade en journal där i början av februari och då började jag träna på ”allvar”, dvs med målsättning, schema, riktigt fokus etc.Liten jämförelse, dock är 6 månader på gym givetvis inget att hänga i julgranen, men det är iaf en början:
Februari 2006:
Vägde jag: 70kg
Alternerande hantelcurl (ståendes, ej gung): 10kg
Knäböj i smith: 50kg
Bänkpress i smith: 50kg
Marklyft: 70kg
Hantelpress, lutande bänk: 15kg
Repdrag över huvudet i cross: 45kgInnan sommaruppehåll, juni 2006:
Vägde jag: 77kg
Alternerande hantelcurl (ståendes, ej gung): 18kg
Knäböj i smith: 80kg
Bänkpress i smith: 85kg
Marklyft: 120kg
Hantelpress, lutande bänk: 28kg
Repdrag över huvudet i cross: 65kgGivetvis beror mycket av ökningarna på att jag i början inte kände min kropp och inte var van vid redskapen. Fegade i varje övning o vågade inte pressa till max. Samtidigt så har jag lagt om kostvanor och tagit hjälp av gainer, protein, kreatin o kre-alkalyn under våren. Om inte annat så har det påverkat mig lite mentalt.
20 augusti, 2006 at 17:12 #972778Anonym anvandareMemberLite bilder på utvecklingen hittils, som sagt var inget o hänga i julgranen ännu, men ge mig 2 år till med samma motivation o glöd som nu så….
[img=http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/comparasion_feb-juni1.jpg][img=http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/comparasion_feb-juni2.jpg][img=http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/comparasion_feb-juni3.jpg]
20 augusti, 2006 at 17:16 #972779Anonym anvandareMemberMålmedveten… det är ju bra!
Minns någon med enorm målmedvetenhet ang fallskärmshoppning… hehe20 augusti, 2006 at 17:18 #972780Anonym anvandareMemberMelixa wrote:Målmedveten… det är ju bra!
Minns någon med enorm målmedvetenhet ang fallskärmshoppning… hehehaha jo, men jag är 10 ggr värre nu än då jag var fallskärmshoppare.. ..
I och med att jag jobbar med coaching o målstyrning dagligen så blir det så, är inte helt omöjligt att jag kommer bli PT heller, har redan fått förfrågningar om det på gymet (jobbets)….27 augusti, 2006 at 16:27 #972781Anonym anvandareMemberDagens träningspass:
Mål: Försöka ta igen det jag förlorat på 6 veckors vila
Muskelgrupp: Bröst + lätt tricepssmisk
Motivation: Enormt taggad, men förberedde mig dåligt, hade ingen bra frukost hemma m.m. …. fick bli bland annat kanelbullar efter att ha läst Mini’s journal på kolo.BRÖST:
Rotatorcuffar:
1 set [10 x 4,5kg] lättare uppvärmning av cuffarna idagPlan bänkpress i smith:
1 set [6 x 50kg]
1 set [4 x 60kg] fick ge upp pga smärtan i axeln, FYFAN I HELVETE!!
1 set [6 x 60kg] ren jävla tjurighet, satan vilken smärta…Hantelpress i lutande bänk:
2 set [6 x 22kg]
1 set [4 x 22kg] failure på 5’e .. lolSittande flyes i maskin, raka armar:
3 set [6 x 60kg]Cable cross over:
3 set [6 x (2×25)kg]LÄTT TRICEPS-SMISK:
Repdrag över huvudet i crossen:
3 set [12 x 40kg]Pushdown med stång i crossen:
3 set [10 x 35kg]SUMMERING:
Ajdå, axeln måste ha blivit värre. Lyckades inte ens genomföra mitt viktanpassningsset på 60kg. Jag inbillar mig att axeln känns OK om man greppar tag i den med en hand och pressar ihop den liksom. Då kan jag kötta. Kändes lite galet dock om någon ska stå o pressa ihop axeln då jag tränar.Dessutom blev jag lite distraherad av en jobbarkompis som ramlade in. Beundrar hans fysik dock, något mittemellan Slarti och Action.
Passet urkasst viktmässigt, men muskelminnet ska nog hjälpa mig i form igen. Aldrig mer 6 veckors uppehåll!
Blood, sweat and tears will build this frikkin body!!!!!!![/b][/QUOTE]7 september, 2006 at 19:48 #972782Anonym anvandareMemberBestämmer mig för att fortsätta med journalen på kolo istället som innan.
Är aningen för mkt nätragg osv här på body för att jag ska känna mig hemma. Mera träning o mindre lunarstorm tack!over and out, peace.
/skuggan
7 september, 2006 at 20:59 #972783Anonym anvandareMembershadowfire wrote:Bestämmer mig för att fortsätta med journalen på kolo istället som innan.
Är aningen för mkt nätragg osv här på body för att jag ska känna mig hemma. Mera träning o mindre lunarstorm tack!over and out, peace.
/skuggan
Och vi som väntade på bilder från augusti 2006.
Så besvikna vi blir7 september, 2006 at 21:02 #972784Anonym anvandareMembershadowfire wrote:Bestämmer mig för att fortsätta med journalen på kolo istället som innan.
/skuggan
LOL
8 september, 2006 at 12:42 #972785Anonym anvandareMembershadowfire wrote:Bestämmer mig för att fortsätta med journalen på kolo istället som innan.
/skuggan
bra skuggan!!
14 september, 2006 at 21:22 #972786Anonym anvandareMemberOlivia: finns på kolo, både bilder o ständig uppdatering..
lovelysmile: jasså, fick jag medhåll?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.