Karin goes fit . . .

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Karin goes fit . . .

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 126 total)
  • Author

Halloj alla glada!

Jag har nu bestämt mig för att göra en träningsdagbok (lr liknande) I och med detta hoppas jag på en massa pepping från er och feedback.

Lite om mig . . .
    24 år
    160 cm
    53,8 kg

För att det inte ska bli några missförstånd vill jag redan nu understryka att målet med min träning inte handlar längre om att gå ned i vikt och se vågen ticka nedåt, utan jag vill bli mer fit och vältränad. Hoppas på att mina goa och uppskattade lovehandles ska försvinna :)

Träningschema:
    Måndag: Core 60 min
    Tisdag: Gympa 60 min
    Onsdag: Core 60 min
    Torsdag: Gympa 60 min
    Fredag: Gympa 60 min
    Lördag: Gympa 60 min
    Söndag: Gympa 60 min

Tränar ca 5-6 dagar i veckan, och ser till att ha minst en vilodag i veckan.
    Tidigare tränade jag styrka på Nautilus i Karlstad men fann det långtråkigt till slut. Har bokat tid för gyminstruktion om ca 2 veckor så jag kan blanda gympa med styrketräning så risken för att motivationen ska försvinna minskar. Variation är det bästa för mig.

Enligt uträkningar skall jag få i mig ca 1600kcal om jag tränar och 1100kcal vid vila. Jag försöker eftersträva detta men än så länge har jag svårt att fullfölja och hamnar oftast på ett underskott. P40%/K30%/F30% är något ag försöker hålla mig till men att få i mig protein verkar vara lättare sagt än gjort så jag har införskaffat proteinpulver från TWINLAB. Smakar apa och ger mig kväljningar men det har jag löst med sugrör och hålla för näsan..

Jäkligt kassa bilder.. men men.

Denna journal kan bli trevlig att läsa :) Synd att du inte har gjort bilderna större det är ju så gott som omöjligt att se, menmen :/ hur har du förövrigt räknat ut att du ska ha i dig 1660 resp 1100 kcal? Tycker det låter väldigt lite om du verkligen vill bygga menmen. Lycka till! :)

Precis hemkommen från ett Core pass på Friskis o Svettis. Sjukt jobbigt, för er som inte vet vad det är så handlar det i stora drag om kärnan mellan ryggraden och strax under naveln. Under hela passet ska man så gott som det går spänna magmusklerna hela tiden. Detta är jobbigare än vad man tror, visst kan man glida igenom passet utan anstängningar men det drabbar ju ingen annan än mig..

Haft en stressig dag på universitetet så har haft sjuk huvudvärk, nu har det iofs släppt efter träningen. Blev inte bättre av att jag blev illamående av proteinpulvret.. la mig o sov en timme men det hjälpte inte.

Tänkte ta en morgonpromenad imorse men var grymt trött för killen åkte tillbaka till Oslo för en ny arbetsperiod och åkte 3.30.
    Imorn har jag inte föreläsning förrän 10 så då ska jag pallra mig upp.

Dagens intag än så länge: 1021kcal

Outsiders 20.00 Världens starkaste tjej . . sevärt?

puss o kram

Charlotte_ wrote:
    Denna journal kan bli trevlig att läsa :) Synd att du inte har gjort bilderna större det är ju så gott som omöjligt att se, menmen :/ hur har du förövrigt räknat ut att du ska ha i dig 1660 resp 1100 kcal? Tycker det låter väldigt lite om du verkligen vill bygga menmen. Lycka till! :)

Hej! Kul att du skriver! Försökte göra bilderna större men fick bara varning om att dom var för stora.. ska försöka styra upp det inom sinom. Jag räknade enligt benedict formeln och drog av 500kcal för en viktnedgång på 0,5kg per vecka. 1100kcal är enligt stressfaktor 1,2 och 1600kcal enligt 1,5. Får se hur det går, känner mig inte så mycket klenare trots det låga intaget men det lär väl märkas och då får jag öka, speciellt när jag kommer igång med styrketräningen på riktigt.

Vet inte om det blev nån större förbättring . . .

ok. du ska inte gå ner i vikt men lägger dig ändå på ett underskott på 500 kcal per dag? what?
    1600 kcal lär vara ett mycket större underskott än 500 kcal….

Precis som athleticmia så tycker jag också att det är konstigt att du lägger dig på ett underskott på 500 kcal? Jag ska själv gå ner i vikt och äter 1500 och är ungefär lika lång som dig men väger betydligt mer.
    Får hoppas att du blir en liten gymråtta, först då förstod jag hur viktig maten faktiskt är..
    Bilderna blev förövrigt mkt bättre, kul att se :D Har du satt upp att du ska vara ”fit” inom en viss tid eller?

athleticmia wrote:
    ok. du ska inte gå ner i vikt men lägger dig ändå på ett underskott på 500 kcal per dag? what?
    1600 kcal lär vara ett mycket större underskott än 500 kcal….

Ojdå blev lite tokigt, var väldigt trött igår när jag skrev.
    Vad jag menade var att det störtsa fokus ligger inte just på att gå ned i vikt utan att träna och ha kul. MEN dock så har jag ca 2-3 kg som jag vill gå ned därav underskottet. Jag har en tråd på Diet… ”Vågen står still” men denna rubrik känns väldigt missvisande just nu.

Vi har en nära familj till vännen som jobbat som dietist åt Färjestads A-lag och han har inte tyckt att mina uträkningar är det minsta konstigt.

Jag har räknat enligt Benedict formeln..
    Kvinnor: 655.1 + (9.563 x kg) + (1.850 x cm) – (4.676 x ålder)
    655,1 + (9,563 x 55) + (1,850 x 160) – (4,676 x 24) = BEE 1365kcal

vilodag: 1,2 x 1365 = 1638 kcal
    aktivitet (träning): 1,5 x 1365 = 2047kcal

500kcal avdrag för underskott.

1138kcal vs. 1547kcal

Kan mycket väl ha fel!
    Idag väger jag ca 53,5kg o det är ju mindre än vad jag tog med i uträkningarna . . .

det där är teori….
    med så lite mat skulle jag inte vara människa, även om jag inte tränade…
    men du känner väl själv hur du mår, om du orkar träna och ha med hjärnan i vardagen..
    det beror ju oxå på hur länge du kört på denna dieten. i längden vill jag inte ens tänka på konsekvenserna. 1100 kcal är väääääldigt lite mat och så lite mat äter jag inte ens i slutet på en tävlingsdiet, inte ens under en vilodag.
    kan påpeka att jag inte har världens bästa förbränning. min förbränning är nog ganska så ”normal”.

athleticmia wrote:
    det där är teori….
    men du känner väl själv hur du mår, om du orkar träna och ha med hjärnan i vardagen..
    det beror ju oxå på hur länge du kört på denna dieten. i längden vill jag inte ens tänka på konsekvenserna. 1100 kcal är väääääldigt lite mat och så lite mat äter jag inte ens i slutet på en tävlingsdiet, inte ens under en vilodag.
    kan påpeka att jag inte har världens bästa förbränning. min förbränning är nog ganska så ”normal”.
    athleticmia wrote:
    det där är teori….

Jag har aldrig varit stor i maten så det är inte så stor omvändning för mig, skillnaden nu är att jag tänker mer på vad jag äter och att det inte bara är snickers o cola som slinker ned :) Men det är som du säger att vi får se hur länge det går.. Har varken mått sämre eller bättre senaste veckorna då jag följt detta . . . Hur menar du att förbränningen spelar in, att om jag har snabb borde jag äta mer då lr?

Kul med en ny journal att snoka i :ph34r: Btw, Outsiders 20.00 Världens starkaste tjej, tittade du på det? Helt sinnes vilken tjej ;)

jag menar bara att när jag jämför mig själv med dig, vill jag påpeka att jag inte har en rasande förbränning själv. så om du äter lite , och jag äter betydligt mer, så beror det inte på att jag har en sanslöst bra förbränning.
    menar att du oxå borde kunna äta mer för att få maximalt med resultat (även vad gäller viktnedgång)

läst lite granna vad ni skrivit..
    tycker att det är sjukt intressant med mat
    själv har jag ruggigt svårt med att gå upp, spelar ingen roll vad jag äter…
    Har själv jobbat som kock, ibland känns det bara hopplöst..!:|

Karin83 wrote:
    Ojdå blev lite tokigt, var väldigt trött igår när jag skrev.
    Vad jag menade var att det störtsa fokus ligger inte just på att gå ned i vikt utan att träna och ha kul. MEN dock så har jag ca 2-3 kg som jag vill gå ned därav underskottet. Jag har en tråd på Diet… ”Vågen står still” men denna rubrik känns väldigt missvisande just nu.

Vi har en nära familj till vännen som jobbat som dietist åt Färjestads A-lag och han har inte tyckt att mina uträkningar är det minsta konstigt.

Jag har räknat enligt Benedict formeln..
    Kvinnor: 655.1 + (9.563 x kg) + (1.850 x cm) – (4.676 x ålder)
    655,1 + (9,563 x 55) + (1,850 x 160) – (4,676 x 24) = BEE 1365kcal

vilodag: 1,2 x 1365 = 1638 kcal
    aktivitet (träning): 1,5 x 1365 = 2047kcal

500kcal avdrag för underskott.

1138kcal vs. 1547kcal

Kan mycket väl ha fel!
    Idag väger jag ca 53,5kg o det är ju mindre än vad jag tog med i uträkningarna . . .

King Grub (tror jag det var) förklarade för mig en gång att 1,2 motsvarade i stort sett bara att ligga på en soffa i ett dygn och inte göra någonting.
    Utan att veta hur dina dagar ser ut i form av aktivitet skulle jag nog tro att dessa tal kunde vara något högre.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 126 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.