Karin goes fit . . .

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Karin goes fit . . .

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 126 total)
  • Author

kul du tog tag i en journal, lycka till.

GrymmeGreger wrote:
    Lycka till med träningen!

Hoppas det går bra med gyminstruktionen.
    Börjar man rätt och ger det några veckor,
    så blir man inbiten gymråtta så småningom!

Är du säker på det här med kalorierna?
    Tycker det verkar som om du ligger 500-800 kcal
    back. Men tränar man ofta och regelbundet så
    brukar aptiten regleras efter behovet.

Jag har styrketränat innan men på annat gym (Nautilus) och maskinerna på Friskis har jag noll koll på, så tänkte det är bäst med en instruktion. Är så sjukt mycket folk där jämnt bara :( Du kan läsa om kalorierna i ett annat tidigare inlägg!

Charlotte_ wrote:
    Precis som athleticmia så tycker jag också att det är konstigt att du lägger dig på ett underskott på 500 kcal? Jag ska själv gå ner i vikt och äter 1500 och är ungefär lika lång som dig men väger betydligt mer.
    Får hoppas att du blir en liten gymråtta, först då förstod jag hur viktig maten faktiskt är..
    Bilderna blev förövrigt mkt bättre, kul att se :D Har du satt upp att du ska vara ”fit” inom en viss tid eller?

Jag har väl ingen direkt satt tid direkt, men innan sommaren känns som ett bra mål. Ska oxå åka till Florida men först i höst förhoppningsvis o då vill jag vara i form, ingen direkt anledning.

Heidi K wrote:
    Kul med en ny journal att snoka i :ph34r: Btw, Outsiders 20.00 Världens starkaste tjej, tittade du på det? Helt sinnes vilken tjej ;)

Helt sjukt det där! Men man kan ju börja fundera lite om dom inte gömde sig bakom sin tro, men enligt ultraljudet var hon ju faktiskt annorlunda ”vanliga” tjejer i samma ålder. Har lite svårt för konceptet Outsiders så jag hade mest på programmet i bakgrunden :)

athleticmia wrote:
    jag menar bara att när jag jämför mig själv med dig, vill jag påpeka att jag inte har en rasande förbränning själv. så om du äter lite , och jag äter betydligt mer, så beror det inte på att jag har en sanslöst bra förbränning.
    menar att du oxå borde kunna äta mer för att få maximalt med resultat (även vad gäller viktnedgång)

Jag lyckas bara inte få ihop det tidsmässigt, långa dagar på universitetet, sen arbeta och sen träning. På kvällen är jag oftast så trött och slut att jag inte har nån matlust utan vill bara sova. Jag strävar efter att få i mig mer.. men ibland går det bara inte 😮

sh0w wrote:
    läst lite granna vad ni skrivit..
    tycker att det är sjukt intressant med mat
    själv har jag ruggigt svårt med att gå upp, spelar ingen roll vad jag äter…
    Har själv jobbat som kock, ibland känns det bara hopplöst..!:|

Känner igen det, sambon är kock i grunden men går inte upp ett gram vad han än äter. Är samma sak med många i min släkt som ex min bror. Min morbror började först lägga på sig på kaggen när han blev 30, fast han är fortfarande smal på övriga kroppen.

Jeppe wrote:
    King Grub (tror jag det var) förklarade för mig en gång att 1,2 motsvarade i stort sett bara att ligga på en soffa i ett dygn och inte göra någonting.
    Utan att veta hur dina dagar ser ut i form av aktivitet skulle jag nog tro att dessa tal kunde vara något högre.

Jag utgår nästan alltid från 1600kcal per dag eftersom jag tränar i stort sett varje dag, max 2 dagars vila i veckan. 1,2 har jag bara räknat ut för jag ville se skillnaden för min egen skull. Jag fatta som 1,2 var om man hade ett arbete framför datorn och det kan ju jämföras med soffliggande :)

Sleep83 wrote:
    kul du tog tag i en journal, lycka till.

spanks

hehehe… ja.. min käre mor sa att hon va som mig fram tills hon börja komma in i 40 års krisen :D börja märka det på henne nu att hon har fått lite ”hull” runt midjan :) med dessutom har hon aldrig tränat i hela sitt liv.. hehehe…
    Så länge man äter rätt, fasta måltider och träningstider så håller man kroppen fit..

Innan jag började träna kunde jag vräka i mig 2 påsar chips i veckan utan och gå upp ett enda gram, vilket jag är glad över.. nu återstår det och se vad som kommer att hända med kroppen vägen till min framtida tävlingsplaner :)!

Ett stort lycka till, till dig ;)

Karin83 wrote:
    Jag lyckas bara inte få ihop det tidsmässigt, långa dagar på universitetet, sen arbeta och sen träning. På kvällen är jag oftast så trött och slut att jag inte har nån matlust utan vill bara sova. Jag strävar efter att få i mig mer.. men ibland går det bara inte 😮

Med dem dagarna behöver du ju definitivt äta mer!! Bu sedan jag ändrat min kost och börjat äta mer är jag nästan aldrig trött och då skojjar jag inte om att vi läser den svåraste kursen under utbildningen just nu. Du hade säkert mått bättre och varit piggare med mer mat. MEN det ska kännas bra för dig också! Det är ju det som är det viktigaste.
    Sen kan jag abra slinka in med att jag tror att du kommer gå ner/omfördela de där 2-3 kilona som du vill bli av med så fort du börjar med styrketräningen. Men det är bara min egna lilla teori.

Jaså, du tog mig på orden och startade en journal?

Molto bene.

Fast hur i helvete någon klarar sig på sådär lite energi varje dag är för mig en gåta.
    Själv upplever jag det som att jag håller på att svälta ihjäl om jag hamnar runt 2000 kcal.:pop:

Lycka till i alla fall!:)

Jon Larsson wrote:
    Jaså, du tog mig på orden och startade en journal?

Molto bene.

Fast hur i helvete någon klarar sig på sådär lite energi varje dag är för mig en gåta.
    Själv upplever jag det som att jag håller på att svälta ihjäl om jag hamnar runt 2000 kcal.:pop:

Lycka till i alla fall!:)

Fast du har väl andra förutsättningar ;)

Tack för tipset om journalen!

Blev längre promenad imorse än tänkt, hade planerat in en ca 40 min promenad men ruttan visade sig vara mycket längre än tänkt så det tog 70 min. Benen var som spagetti, var extra gott med frukost då!

Har precis kommet hem från Friskis, en timmes gympa. Sjukt mycket folk och panschisarna är helt galna. Inte blyga för att ta plats så man får nöja sig med en ruta i hörnet.

Trots mitt så ofta påpekade låga kaloriintag mår jag bra ;) Vi får se hur det blir sen när styrketräningen kommer igång igen. Man är ju anpasningsbar.
    Har dock fortfarande problem med att få i mig det vidriga proteinpulvret, blir illamående av det. Får skölja ned det med en banan och en liter vatten :)

pöss

Alla har ju olika förutsättningar, jag klarade mig på ett snitt runt 600 kcal i 3 år.. Nu vid närmre eftertanke har jag ingen aning om hur det gick till men det gick iaf! Haha varför dricker du ett proteinpulver om du tycker det är såå vidrigt!! köp ett annat vettja, whey-80 tycker typ alla är gott, bara att pröve! Kram

Jag vidhåller: Milbona kvarg, fun light-saft och en skvätt vatten.

Ner i mixern och vips så har du 61 gram protein som smakar som lättflytande youghurt.:pop:

Mycket gott.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 126 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.