Karin goes fit . . .

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Karin goes fit . . .

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 126 total)
  • Author

Längtar verkligen fram emot att få börja styrka igen, idag var det pulspass på schemat, jäkligt jobbigt MEN alldeles för mycket fläng så det var svårt att hålla flåset uppe när man samtidigt ska koncentrera sig på att hänga med i alla rörelser. Ska nog hålla mig till dom vanliga passen jag brukar gå på, då är det mer styrka och mer konkreta rörelser som man inte behöver analysera i en halvminut innan man fattar. Koordiantion är kanske inte min starka sida trots all konståkning :)

Min enda lediga dag denna vecka och den har ägnats åt tvätt.. har ju fått sprungit i trappor iaf :) Hann med en 50 min promenad imorse, fick dock skavsår efter 20 min så det var riktigt painful att hålla tempot uppe. Men den som vill bli fin får lida pin!

Skulle behöva tips på hur jag kan sänka mitt kolhydrat intag, tycker allt jag äter innehåller kolhydrater, trots jag kämpar att hålla proteinintaget uppe. Gjorde Smoothie på kesella, frusna hallon och dansukker sweet & less. Annars hade nog mitt protte intag legat på noll :) Åt iofs köttfärssås…

Är riktigt spänd inför kroppsanalysen, ska bli riktigt kul att få svart på vitt. Skulle inte bli förvånad om BF låg på 80% :)

tjo lens

Glömde fråga… vad jag har förstått ska man ligga mellan 1,5-2g/kg gällande protein. Finns det såna beräkningar när det gäller Kolhydrater och Fett oxå? Skulle hjälpa mig mucho att få veta!

För inte så längesedan var där en artikel i body om hur tjejer bör äta, rekomendationerna var då 35% kolhydrater, 35% fett och 30% protein. Det där kan du ju följa om du vill..
    Hmm, detakn väl iof inte vara så svårt att äta mer protein. Vid lunch och middag kan du ju sänka intaget av pasta och öka intaget av ”kött” Till mellanmål kan du ju fortsätta äta kesella. Sen kan du ju alltid baka ditt eget bröd eller kolla om du hittar något med extra protein. Sen finns här ju en tråd med massa recept som har tokmkt protein!
    Är det något speciellt mål du har svårt med?

Charlotte_ wrote:
    För inte så längesedan var där en artikel i body om hur tjejer bör äta, rekomendationerna var då 35% kolhydrater, 35% fett och 30% protein. Det där kan du ju följa om du vill..
    Hmm, detakn väl iof inte vara så svårt att äta mer protein. Vid lunch och middag kan du ju sänka intaget av pasta och öka intaget av ”kött” Till mellanmål kan du ju fortsätta äta kesella. Sen kan du ju alltid baka ditt eget bröd eller kolla om du hittar något med extra protein. Sen finns här ju en tråd med massa recept som har tokmkt protein!
    Är det något speciellt mål du har svårt med?

Nä det är nog inget speciell måltid jag har problems med :) typ alla. Ofta blir det frukt till mellanmål som äpple eller banan o de e de ju carbs i… Cafeteriorna på uni är inte lite lockande, alla mackor o fikabröd! I en av dom säljer dom chokladbollar stora som snöbollar, helt sjukt! Jag o en classmate delade på en o vi trodde vi skulle spy tillslut. Men det var några veckor innan jag började räkna kcal :) försöker dra ner på pasta som det blir en del av men ändå ligger nivån högt tyvärr. Äter inte speciellt mycket bröd men två skivor av polarkraft EXTREM om dagen 700kj, 170kcal, 8,5protein, 2,5fett, och 5,5kolhydrater /100g så det är väl rätt ok?
    fettet ligger jag skapligt på 25-30% medans kolhydaterna går över styr :) Beställde whey-80 som du tipsa mig om! Hallon smak, får hoppas det smakar bättre! Känner några killar som styrkar seriöst så jag får väl ge nån av dom en tidig julklapp, för jag kommer inte palla att få i mig twinlabs… Sambon är kock och han tänker inte alls på innehållet utan bara smaken och känslan, men jag försöker få han att ”rätta” sig lite efter mig, men ränderna sitter djupt!

Åhhh mjuk pepparkaka!

Kan inte Jesus och hans pappa hjälpa mig lite :)

Karin83 wrote:
    Vet inte hur jag ska tolka.. men sova mellan 23.00 – 7.00(8.00) är väl tillräckligt. 8 timmar iaf

Då måste jag missuppfattat inlägget…
    Ja 8h.. önskar att jag också kunde sova så länge.. max 6h för mig. Sen är dagen kört om det blir mer för mig…
    Ha en trevlig helg och lycka till med matkosten!
    Har du frågor om recept eller vill ha lite tips så va inte rädd för att fråga ;)
    f.d. kock här.. hehe

sh0w wrote:
    Då måste jag missuppfattat inlägget…
    Ja 8h.. önskar att jag också kunde sova så länge.. max 6h för mig. Sen är dagen kört om det blir mer för mig…
    Ha en trevlig helg och lycka till med matkosten!
    Har du frågor om recept eller vill ha lite tips så va inte rädd för att fråga ;)
    f.d. kock här.. hehe

förstod nästan det :) det är bara att mata på med recept, helst lowcarbs då jag verkar ha svårt att balansera, hålla protein intaget uppe. Köpte 700g räkor som jag glatt åt förut, blev väl 200g kvar efter skalningen men fan va gott. Älskar skaldjur! fettet ligger jag som jag ska på för det mesta.. men att sänka kolhydraterna och höja proteinet är inte så jäkla lätt för mig :)

Ha en ur go helg du me!

Hej o hå luden tå

Nu äntligen får jag sitta på min kära bak :)

Börja dagen med en 50 min promenad, riktigt gott nu när jag börjar med att tejpa alla tår. Får alltid skavsår oavsett skor och hur länge jag haft dom.

Sen var det skola och en massa ärenden, hann med en tur på stan. Köpte en notebook som jag ska skriva en massa goa recept som dyker upp här och där.

Blev ett styrka/gympa pass på eftermiddan, var riktigt kul o jobbigt. Skillnaden från dom andra passen var att det (duuh) var mer styrke fokuserat. Så det lär väl kännas imorn! Nu är det inte länge kvar innan jag ska få igång den ”riktiga” styrketräningen :) En del tentor lär väl hamna i vägen, nu är jag glad att man inte har barn o hund, hur hinner folk med allt? Har oftast bara mig själv att tänka på (När Martin är borta på jobb) men jag känner ändå att tiden aldrig räcker. En halvtimmes fika med vänner/familj är LYX!! Jaja nu ska jag slappa, har precis skalat 700g räkor, blev inte mycket kvar ca 200g kött men uhhh va gott varvade med melon.. mumma!
    Ska ladda batterierna inför morgondagen då det vankas jobb igen!

tchuuus

Jag har också ett proteinpulver som smakar bläää, men provade att blanda i lite kakao, och då blev de mums! Och de är alltid godare att blanda med mjölk än med vatten, finns ju minimjölk!

Lycka till med dina mål!!!:up: [/b]
    KÖR HÅRT!!//S*

SUSAN wrote:
    Lycka till med dina mål!!!:up: [/b]
    KÖR HÅRT!!//S*

SPANKS SUZY !! [/b]

Tjosan

Seg dag idag, ingen motivation för nåt egentligen…
    Vakna vid 6 imorse så jag tog mig en timmas promenad, riktigt skönt. Sen bar det av till jobbet, var helt inställd på att jag skulle träna efter men jag åkte istället hem till föräldrarna o umgicks. Hinner tyvärr inte träffa dom o när jag väl gör det är jag så stressad att jag knappt minns vad som sagts..

Känns riktigt kämpigt nu . . . Är skitsugen på att träna men pga all stress så försvinner lite av nöjet tyvärr. Men jag ska väl inte ha dåligt samvete för det, har ju tränat alla dom andra dagarna denna vecka o har tänkt att träna imorn.

Tänkte väga mig imorn o se om nåt har hänt även om siffrorna inte betyder så mycket egentligen. Sist jag vägde mig hade jag gått upp från 53,8 till 54,4. Så klart är det första man tänker på ”vad har jag gjort fel nu då?” Har ju ínte ätit mer lr rört mig mindre, fan nu måste jag dra ned på kcal o öka träningen. Men jag försöker slå bort dom tankarna o tänka att det kan beror på vad som helst, menscykel, vätska, mat i magen, druckit mycket innan osv. Tyvärr har jag dock inte märkt nån skillnad på kläderna.

Ni skulle se min mage efter jag ätit, kan vara vad som helst från en skål fil till kött o pasta, Jag ser ut att vara i 3 månaden. . . undrar vad det beror på . . ?
    Har fortfarande problem att dra ned på kolhydraterna, tycker att det är carbs i allt jag äter fast jag verkligen försöker öka protein intaget.

Hämtade ut whey-80 med hallonsmak imorse som jag beställde från gymgrossisten iförrgår. Ska ta mig en drink sen o testa om det smakar bättre. Tänkte först ge bort twinlab pulvret men har hittat massa recept som man kan använda det i så jag ska först testa det o se om det funkar som bak ingrediens.

Ber till Jesus och hans pappa att jag får lön för mödan snart, nämner det igen: Ser fram emot kroppsanalysen!!

Om ni har några tips, om vad som helst. Tveka inte för att dela med er! Känns riktigt ensamt och tungt just nu.

Hoppas ni har en bra helg allihopa !

Inte ska du känna dig ensammen heller, det är du aldrig :friends:

Att ha dåligt samvete över att man inte har tränat är det sämsta man ska ha, då tränar man inte för sin egen skull och för att man tycker det är kul. Dessutm behöver man vila, du verkar träna tokigt mkt och det är väl inte så konstigt att du är trött så som du håller igång under dagarna. Försök att slå bort dem tankarna och ta tillvara på varje minut när du väl kommer iväg.

Utspändhetskänslan kan ju bero på att du har mkt luft i magen eller att din mage reagerar lite för olika sorters mat. Eller att du äter för lite så när du äter spänns magsäcken ut direkt.. Det finns även en ”funktionell sjukdom” som inte räknas som en sjukdom utan bara symtom vilken beror på dålig matsmältning, en av symtomen man har då är uppspändhetskänsla. Men det är ytterst osannolikt att det skulle vara så. Mkt möjligt att du är så stressad också så att magen inte fungerar riktigt som den ska nu. Jaja det finns som sagt många anledningar, inget att oroa sig över tror jag.

Räkna på hur mkt kolhydrater du får i dig då, antar att du har nått sånär hum om hur många gram du äter av allt och livsmedelsverket har en databas där det står hur mkt kolhydrater allt innehåller. Det kan ju inte vara så jäkla svårt att öka på med köttprodukter och minska pastan, frukosten innehåller typ alltid mkt kolhydrater men du kan ju alltid ta en prottedrink då med. Mellanmålen har jag redan sagt. det kan inte bli många kolhydrater!!!

Hoppas att prottepulvret smakade bra, jag har bara provat vanilj och choklad!

Ha en bra kväll tjejen
    kram

Charlotte_ wrote:
    Inte ska du känna dig ensammen heller, det är du aldrig :friends:

Att ha dåligt samvete över att man inte har tränat är det sämsta man ska ha, då tränar man inte för sin egen skull och för att man tycker det är kul. Dessutm behöver man vila, du verkar träna tokigt mkt och det är väl inte så konstigt att du är trött så som du håller igång under dagarna. Försök att slå bort dem tankarna och ta tillvara på varje minut när du väl kommer iväg.

Utspändhetskänslan kan ju bero på att du har mkt luft i magen eller att din mage reagerar lite för olika sorters mat. Eller att du äter för lite så när du äter spänns magsäcken ut direkt.. Det finns även en ”funktionell sjukdom” som inte räknas som en sjukdom utan bara symtom vilken beror på dålig matsmältning, en av symtomen man har då är uppspändhetskänsla. Men det är ytterst osannolikt att det skulle vara så. Mkt möjligt att du är så stressad också så att magen inte fungerar riktigt som den ska nu. Jaja det finns som sagt många anledningar, inget att oroa sig över tror jag.

Räkna på hur mkt kolhydrater du får i dig då, antar att du har nått sånär hum om hur många gram du äter av allt och livsmedelsverket har en databas där det står hur mkt kolhydrater allt innehåller. Det kan ju inte vara så jäkla svårt att öka på med köttprodukter och minska pastan, frukosten innehåller typ alltid mkt kolhydrater men du kan ju alltid ta en prottedrink då med. Mellanmålen har jag redan sagt. det kan inte bli många kolhydrater!!!

Hoppas att prottepulvret smakade bra, jag har bara provat vanilj och choklad!

Ha en bra kväll tjejen
    kram

Shalom!

Kolhydrater Protein Fett kcal tot
    mån: 134g 63g 26g 1021
    tis: 180g 48g 41g 1359
    ons: 94g 63g 34g 1084
    tors: 124g 57g 28g 1083
    fre: 106g 77g 28g 984
    lör: 114g 80g 35g 1163
    sön: x y z

Så ser det ut den här veckan iaf enligt excelprogrammet jag har. Har ju egentligen ”stenkoll” på vad jag får i mig, väger allt och skriver i allt, livsmedelsverkets databas ligger inne i programmet och jag kan även lägga in egna produkter så det är ju skitbra.

Vet inte om jag tränar så tokmycke eftersom det inte ger nån form av resultat…
    Min mage har alltid varit lite problematisk, fick magkatarr under gymnasiet och den är inte riktigt som den ska. Kan tex inte äta jätte fett som friterat men det är ju inte direkt nyttigt iaf… Fast det kunde bli lite jobbigt när jag jobbade på BK och maten ingick i lönen, då blev det en del pommes och chicken pops :) Konstigt för då gick jag inte upp i vikt trots jag åt jätte onyttigt och drack läsk i MÄNGDER!!

Vill inte låta som en protte party pooper men den var nästan lika vidrig den! Tror jag har svårt att dricka när det inte är som vatten. Kolsyra skulle nog göra susen, tror du man kan köra det i sodastreamern? :) Smakade bättre men fick kvälvningar och rysningar ändå :(

koos

herrejisses, du e då en kräsen donna. Jag måste också blanda ut det med ganska mkt vatten annars blir det för tjockt för mig, men kvälkningar får jag ju inte. Du får kanske hålla dig till bars eller nått..? jag tycker inte att ditt kolhydratintag ligger alltför högt.. Men du måste öka på proteinintaget, hur mkt äter du till lunch egentligen?
    Jobbigt med magen, men när du får rätt på maten och äter ungefär samma sak vid samma tidpunkt kommer det nog gå bättre.
    Hehe jag vill gärna veta hur prottedrinken smakar med kolsyra.. haha :D

Charlotte_ wrote:
    herrejisses, du e då en kräsen donna. Jag måste också blanda ut det med ganska mkt vatten annars blir det för tjockt för mig, men kvälkningar får jag ju inte. Du får kanske hålla dig till bars eller nått..? jag tycker inte att ditt kolhydratintag ligger alltför högt.. Men du måste öka på proteinintaget, hur mkt äter du till lunch egentligen?
    Jobbigt med magen, men när du får rätt på maten och äter ungefär samma sak vid samma tidpunkt kommer det nog gå bättre.
    Hehe jag vill gärna veta hur prottedrinken smakar med kolsyra.. haha :D

får nog vänta med kolsyrandet tills sambon kommer hem från matpakke-land. Vet inte om det är helt säkert :)
    har aldrig tyckt om milkshakes o detta påminner väldigt om det fast mindre krämigt. Får nog som du säger späda ut mer med vatten fast då blir det ju bara mer volym som man ska tvinga i sig. Kanske kan strö det på gröten istället för kanel :) Kanske ska göra egna bars.. har redan slängt ut 500 på protein på bara en vecka . . . kanske kan sälja i värsta fall, man e ju student :(
    Lunchen är jättevarierande för ingen dag är den andra lika, är jag i skolan blir det varm mat, men annars blir det ofta pastsallad lr liknande, kan tom bli fil lr liknande. Åt värsta lyxen förrut gravad lax, prosciutto, brie, physalis och nätmelon.
    Får ta nya tag imorn! Din pepping gör såå mycket!

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 126 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.