Karin goes fit . . .

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Karin goes fit . . .

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 126 total)
  • Author

Alltså, man måste ju inte dricka prottepulver, anledningen till att folk stoppar det i sig som jag vet inte vad är för att man är för lat för att fixa så mkt mat. Varför gör du inte matlådor på helgen som du sen äter i vecakn, då vet du ju exakt kcal mängd osv? Så gör alltid jag och det äter jag både till lunch och middag. Den där lördagsmiddagen lät sjukt god, själv åt jag korv och stroganoff med 3%ig korv, mumma! Är det något mer du undrar över?
    kram

Vakna idag pigg o redo för en promenad vid 7, men det spöregnade. Uhh va tråkigt, så jag stanna hemma. Har inte tid för att bli sjuk nu.

Vägde mig imorse… 54,2. Hade gått upp från 53,8 trots att jag varken tränar mindre eller äter mer. Fattar ingenting, biter det inte på mig eller. Tog nya kort och det syns ingen skillnad . . . Kan jämföras med dom i början av journalen som är från den 8 & 12 mars

Dom som läggs ut nu är från 13 mars (rosa bikini överdel, hade ingen tvättad sporttop så jag fick använda vanligt bh med bikini :) )

och dom andra fotona är från idag . . . Nån som ser nån skillnad? inte jag iaf

I´m in a big need of pepping, or I´m gonna run the gauntlet!

fler från idag . . .

Karin83 wrote:
    Kvinnor: 655.1 + (9.563 x kg) + (1.850 x cm) – (4.676 x ålder)
    655,1 + (9,563 x 55) + (1,850 x 160) – (4,676 x 24) = BEE 1365kcal

vilodag: 1,2 x 1365 = 1638 kcal
    aktivitet (träning): 1,5 x 1365 = 2047kcal

ja testade att räkna med denna formel för skojs skull o då ska ja få i mig 781 kcal på en vilodag…spännande formel..finns en lijon sett att göra en sak rätt på så att de e bara att testa..tror du på det själv kan du gå hur långt som helst..go for it tjejen!

Det tar ju ett tag innan det börjar märkas att hullet försvinner.

På en vecka ser man nog ingen större skillnad, det har då åtminstone inte jag gjort när jag dietat.

Ge inte upp, ge det lite tid.

Räkna med att det tar ungefär en månad att droppa två kg fett, förutsatt att allt går som det ska.

thess wrote:
    ja testade att räkna med denna formel för skojs skull o då ska ja få i mig 781 kcal på en vilodag…spännande formel..finns en lijon sett att göra en sak rätt på så att de e bara att testa..tror du på det själv kan du gå hur långt som helst..go for it tjejen!

Jag vet tyvärr inte hur jag ska räkna på, än just genom harris/benedict formeln…

Tack för stödet!

thess wrote:

du tror förresten inte du räknat fel? låter väldigt lågt…

Karin83 wrote:

Håller med. Såvida hon inte väger typ 30 kg och 110cm är nog detta alldeles för lågt beräknat.

Karin83 wrote:

vet ej..166 lång väger 58 o e 17..vettefasen hehe..kalrt ska bli skoj,kommer flja denna tråden..vill se bilder på framstegen!Kram o kör hårt

thess wrote:
    vet ej..166 lång väger 58 o e 17..vettefasen hehe..kalrt ska bli skoj,kommer flja denna tråden..vill se bilder på framstegen!Kram o kör hårt

du har nog missat en del komma tecken när du räknat eller paranteser kanske.
    Dina siffror:
    Benedict: 1724
    Mifflin: 1645 kcal
    Schofield: 1580 kcal
    Owen: 1453 kcal

varierar ju endel från formel till formel, men observera att detta är räknat på dina värden, enligt stressfaktor 1,2 och utan avdrag för viktnedgång… Låter ju ganska mycket bättre och sundare

Jon Larsson wrote:
    Det tar ju ett tag innan det börjar märkas att hullet försvinner.

På en vecka ser man nog ingen större skillnad, det har då åtminstone inte jag gjort när jag dietat.

Ge inte upp, ge det lite tid.

Räkna med att det tar ungefär en månad att droppa två kg fett, förutsatt att allt går som det ska.

Nä jag ska fan inte ge upp nu inte, ska kämpa! Det är egentligen inte så jobbigt. kaloriräkningen går bra med excelprogrammt jag har och är jätte smidigt. Det är egentligen bara resultat jag väntar på nu… känns bara som det stagnerar lite nu… har ju tom gått upp

Karin83 wrote:
    du har nog missat en del komma tecken när du räknat eller paranteser kanske.
    Dina siffror:
    Benedict: 1724
    Mifflin: 1645 kcal
    Schofield: 1580 kcal
    Owen: 1453 kcal

varierar ju endel från formel till formel, men observera att detta är räknat på dina värden, enligt stressfaktor 1,2 och utan avdrag för viktnedgång… Låter ju ganska mycket bättre och sundare

hahah de e mycket möjligt..låter ju mcyekt bättre detta..hålelr ja strongt med om..

thess wrote:
    hahah de e mycket möjligt..låter ju mcyekt bättre detta..hålelr ja strongt med om..

dom diffar ju en del mellan varann.. mifflin o benedict räknar med ålder och längd oxå och är kanske mer korrekt. medan schofield och owen endast räknar på vikt och kön. Du kan ju addera dom och sen dela i fyra så får du fram ett snitt…

Karin83 wrote:
    dom diffar ju en del mellan varann.. mifflin o benedict räknar med ålder och längd oxå och är kanske mer korrekt. medan schofield och owen endast räknar på vikt och kön. Du kan ju addera dom och sen dela i fyra så får du fram ett snitt…

låter kanon..!

Precis hemkommen från ännu ett pass på syrefabriken. Var väldigt ben fokuserat o rktigt tungt. Men jäklar vad jag gav järnet, svettades som en gnu! Något jag har funderat lite på är hur det kommer sig att en del (inte alla, men många) av ledarna på FoS är riktigt välgödade, vi snackar ölmage. Snaka om att ligga på energiöverskott, kan iofs vara så att dom bara håller i sina enstaka pass under veckan o sitter sen på röven resten av dagarna. Men dom har ju grym kondition så det går ju inte riktigt ihop. Än så länge har jag bara sett kanske 3 vältränade ledare som iaf ser sunda ut, o säg 7 av dom andra ingår i en annan genre..

Jaja.. imorn får jag reda på hur det gick på förra tentan *håll tummarna*, vore såå skönt att få G så man får motivation att plugga till nästa den 31.

Imorn är det Core på schemat

hej o hå, luden tå

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 126 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.