Karin goes fit . . .

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Karin goes fit . . .

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 126 total)
  • Author

oops dubbelpost..

SKIT DAG IDAG !!!!
    Fan fan fan klara inte language proficiency tentan, så d blir omtenta.. uhh orkar inte skriva en ny uppsats. Åkte på tröst shopping tur med mamma, hjälpte lite iaf. Ett par jeans, nya träningsbyxor o träningstop.
    anyway.. Blev ingen träning idag i ren protest, nädå men jag var verkligen så osugen att träna o kände att jag ville ta det lugnt (ändå har jag knappt suttit still) Blev lite ätardag och har knappt vägt nåt, ost o skink baguette(råg), choklad och bakade banankaka även om jag inte ens smakat på den än, lite av smeten bara :) uuur gött. Blir nya tag imorn, känner mig dock halvt utbränd men inte pga träningen för det är det enda jag ser fram emot, det värsta är bara att jag inte ta det lugnare. tentorna försvinner ju liksom inte, inte heller tvätten och råttorna i hörnen… får hålla ut några veckor och hoppas det lugnar ned sig sen. Ska tjäcka TV nu o vänta på att Martin kommer hem *så länge vi kan se samma stjärnor har avståndet ingen betydelse*
    Kramar

jag bor i sköna GÖTEBORG 8)
    Hehe.. Har ont i axlarna idag :(… Gick iaf bra hos Rehab-doktorn..
    Han tycker att jag ska lugna ner mig med att köra axlar i 2v! HUR SKALL DETTA GÅ?!
    Men ska köra rygg & Vader ikväll YUMMY!!!
    Kram så länge ;)!
    Plikten kallar… ZZZzzZzzzzzzzzzzz

Uhhh vikken suckig vecka !!

Bara tränat en gång, i måndags och ätit jätte dåligt o onyttigt! Vet inte varför, känns som jag hamnat i nån satans vår svacka. Skolan stressar mig så fruktansvärt att jag har jättesvårt att hitta motivation. Ska träna idag iaf, gympa på FoS så det ska bli skönt men imorn vet jag inte hur jag ska hinna träna. Tänkte ta en morgon promenad idag men jag var såå sjukt trött så jag sov en extra timme o drog sen till skolan för att tenta plugga. Vet inte hur människor klarar av stress för jag gör fan inte det. Funderar på att köpa mig en gosig valp, då måste jag gå ut och jag får dessutom sällskap då killen jobbar borta. Såklart är det inte bara pga detta jag vill ha en valpis, har funderat på det i ett år men det har inte varit läge för det. Martin sa att jag skulle välja mellan hund eller MC … Jäkligt svårt val. Vet ju vad mina föräldrar vill att jag ska välja :)
    nu har jag skrivit av mig lite! Behöver grym pepping nu alltså!

Nu ska jag bara prata efter egna erfarenheter, men det verkar kunna stämma bra in på dig med. Jag kan inte se träningen som ett måste för då tappar jag lusten och blir stressad. Träning är ett sätt för mig at må bra och må bra med mig själv. Hinner jag inte med träningen någon dag så har jag inte dåligt samvete för det! Äter jag något onyttigt så gör jag det då, det ligger inte kvar och jämrar sig i huvudet flera dagar efter.

Under tentatider är det inte meningen att man ska leva, jag själv äter som en gris och tränar sämre än en 90åring under tentaplugget!
    Ta det för vad det är nu och ta tag i det hela igen efter tentan!
    Lycka till, kram

Charlotte_ wrote:
    Nu ska jag bara prata efter egna erfarenheter, men det verkar kunna stämma bra in på dig med. Jag kan inte se träningen som ett måste för då tappar jag lusten och blir stressad. Träning är ett sätt för mig at må bra och må bra med mig själv. Hinner jag inte med träningen någon dag så har jag inte dåligt samvete för det! Äter jag något onyttigt så gör jag det då, det ligger inte kvar och jämrar sig i huvudet flera dagar efter.

Under tentatider är det inte meningen att man ska leva, jag själv äter som en gris och tränar sämre än en 90åring under tentaplugget!
    Ta det för vad det är nu och ta tag i det hela igen efter tentan!
    Lycka till, kram

ser det inte riktigt som ett måste, varför jag får dåligt samvete är nog för att jag vet att jag mår bra av träningen och vill det. Men ibland är jag såå trött eller har inte tid över så det blir inget av. Har jävligt lång tentaperiod just nu.. ca 3,5 vecka framöver med massa tentor och inlämningar :( men men så är det, vet inte hur jag ska lyckas ta igen 4 veckors frånvaro utan att jag ska stå på ruta ett igen.

jaha ännu en jäkla skit dag! Igår blev det ingen träning, hade varken motivation lr ork. Idag blev det dock av, en timmes gympa. Mår riktigt unket just nu.. har ätit som en gris FAST jag vet att det inte är bra.. har haft en ätarvecka inte dag kan man säga :( Vägde mig i morse, stod på 54kg. har gått upp 0,2 kg.. ingen större fara på taket då jag trodde det skulle vara värre, men då tänker jag istället ”tänk vad mycket jag hade gått ned om jag inte ätit all skit” som tex dom där 2 våfflorna och chokladen idag. Ingenting funkar just nu, inte mitt sunda förnuft iaf… nästa lör e d tenta så denna vecka lär jag bara sitta på röven med näsan i böckerna. vart tod självdisciplinen vägen? ska på kroppsanalysen och gyminstruktionen på tisdag, hoppas jag får lite eld i baken då! En annan dålig vana jag har när jag mår dåligt är att shoppa.. uhh vad jag shoppar, anmäl mig till lyxfällan nån!

Karin83 wrote:
    jaha ännu en jäkla skit dag! Igår blev det ingen träning, hade varken motivation lr ork. Idag blev det dock av, en timmes gympa. Mår riktigt unket just nu.. har ätit som en gris FAST jag vet att det inte är bra.. har haft en ätarvecka inte dag kan man säga :( Vägde mig i morse, stod på 54kg. har gått upp 0,2 kg.. ingen större fara på taket då jag trodde det skulle vara värre, men då tänker jag istället ”tänk vad mycket jag hade gått ned om jag inte ätit all skit” som tex dom där 2 våfflorna och chokladen idag. Ingenting funkar just nu, inte mitt sunda förnuft iaf… nästa lör e d tenta så denna vecka lär jag bara sitta på röven med näsan i böckerna. vart tod självdisciplinen vägen? ska på kroppsanalysen och gyminstruktionen på tisdag, hoppas jag får lite eld i baken då! En annan dålig vana jag har när jag mår dåligt är att shoppa.. uhh vad jag shoppar, anmäl mig till lyxfällan nån!

Ibland måste man faktiskt unna sig själv med lite gott utan att ha dåligt samvete!
    Hoppas att du har njutit utav det fina vädret???
    Kram kram och trevlig helg!
    Tänk inte så mkt…
    NYA TAG!

Idag har det varit full rulle, börjar bli extra stressigt med allt, bilar som ska bli klara inför Elmia, tentor, hann även sälja A4:an lite sorligt men man kan ju bara köra en i taget.. Tog mig en utflykt själv till Charlottenbergs köpcentrum, för er som inte vet vart det ligger så är det 11 mil från Karlstad där jag bor. Var ute efter ett jeansmärke som dom slutat sälja här men dom fanns kvar där. Så det blev 3 par, tur att det var rea :) Det skumma är att jag har några från märket innan i bla 27″ som är för stora och dom jag köpte idag är av strl 28″, 29″ och 30″ jätte skumt. Ganska stor skillnad i 27″ och 30″ enligt mig… Måste vara handsydda lr nåt.
    När jag kom tillbaka så blev det en timmes gympa på FoS, ganska kul!
    Vägde mig imorse, vågen kunde inte riktigt bestämma sig.. svikta mellan 53,6 och 53,8 . . . vilket som duger! Ska bli nya tag till veckan, vet dock inte om jag har energi att räkna kalorier då tentan är om en vecka, men jag ska försöka så gott jag kan. Känner bara att jag måste lägga fokus på det viktigaste. Får se hur mycket jag hinner träna. imorn vankas det core iaf.

kos o klem

Då har jag både varit på maskin instruktion och kroppsanalys, instruktionen kändes sådär.. gillade faktiskt maskinerna bättre på nautilus! men men det känns kanske bättre när jag väl kommit igång. Hade ingen bil idag så jag har gått över hela stan typ 3 gånger. Riktigt skönt i vårvädret!

Kroppsanalysen var intressant, dock så trodde jag att mina värden skulle vara bättre! Typ ingenting var som de skulle… för mycket fett och för lite muskler. Hade även för högt på det ”medicinska” värdet som handlar typ om blodkroppar osv… men det kunde beror på menstruations cykeln sa hon.. så nu blir det att skära ner ned mer på fette och öka protein intaget… mer styrka och mindre kondis träning. jaja ni får väl läsa papprena!

Texten är för liten för att läsa, åtminstone för en farbror som jag.

Vilket bf hade du? (Body fat)

jisses, det där va inte lätt att läsa minsann, men 29,4 % fett tror jag där står. Efter att jag spetsat ögonen i nån timme :)
    Mer detaljer Karin, kan vara kul att veta. även hur intruktionen gick till osv!
    Kram

Kan väl skriva lite då :) så farbror och charlotte blir nöjda ;) Går ju inte att ha större, blir ju datorn arg..

Fett 29,4% 16,4kg min:11,1kg max:16,6kg snitt 13,8kg
    Muskler 26,8% 14,9kg
    BCM body cell mass.. 20,8kg 37,4% min:25,4kg max 28,2 kg snitt:28,2kg
    ECM blodkroppar o annat medicinskt? 18,5kg 33,2 % min:14kg max:17,1kg
    snitt 15,6kg (höga värdet kunde bero pga menstruation osv.
    vatten 52,6% 29,3 kg
    av 55,7 kg !!! på min våg stod det 54 . . .
    BMR kcal 1193
    Detta vet jag dock inte vad det betyder..: R: 645,2 Xc 59,4 pA 5,3

fettfri massa: 39,3kg fettmassa 16,4 kg
    BCM 20,8 kg kroppsvätska 29,3 l
    ECM 18,5 kg basalomsättning 1193 kcal
    andel BCM 53%
    muskelmassa 14,9%

Din aktuella fettmängd: 16,4 kg
    Eftersträvansvärd fettmängd: 13,8kg
    Rekommenderad viktminskning: 2,5 kg
    Fettminskning tar ca: 4 veckor

Sätt dig inte under tidstryck! Att gå ned i vikt tar tid! Du uppnår bättre långtidsresultat om du går ner långsamt!

Ät regelbundet tre gånger per dag. Undvik mellanmål då dessa förosakar en insulinutsöndring som hämmar fettminskningen

Din välbalanserade måltid bör bestå av:
    Dryckesmängd per dygn (kalorifri): 2-2,5 liter
    Den balanserade måltidens kalorimängd: 462 kcal

Balanserad måltid enligt Prenet-pyramiden:
    fett: ca 10g (ca 0,5-0,9 g/kg BCM)
    protein ca 15g (ca 0,7-1,0 g/kg BCM)
    kolhydrater: ca 73g (ca 3,5-4,5 g/kg BCM)
    fiber: ca 10g

Hon tyckte att jag absolut inte var överviktig eller hade några nämnvärda problem. Dock så borde jag minska på kond träning och öka stryketräning så BCM ökar till rekommenderad mängd… och då borde även fettet minska i kroppen. Låg precis på gränsen till för mycket…
    Hon undrade även om jag åt lite protein och carbs eftersom BCM var lågt… och det gör jag juh så nu får jag öka på proteinshakerna…
    Har aldrig blivit rekommenderad att INTE äta mellanmål… jaaa va sa hon mer? Typ att jag verkade motiverad och om jag ville så skulle jag kunna få ordning på värdena men hon tyckte inte att det viktiga var att gå ned i vikt utan just öka muskelmassan och minska fettet något.. om jag lägger manken till kunde det ta 1-2 månader så jag ska försöka göra en ny analys i slutet av maj…
    Känner mig som en TJOCKIS!

Alltså det hon sa med att det ökar insulinfrisättningen vilket hämmar fettnedbrytningen stämmer ju. Men o andra sidan är det ju jättesvårt att bara äta 3 ggr/dag och inte få sockersvängningar/humörsvängningar. Så jag tycker du ska göra som du vill och känner för där. Du kommer ju inta samma antal kcal/dag oavsett om du äter 3 ggr/dag eller 6 ggr/dag. Och det är ju det som i stort räknas, kcal in, kcal ut. Du kommer gå ner i vikt ändå.
    I övrigt ser det väl ok ut!
    Hur var instruktionen i gymmet då?
    Kram

Instruktionen var sådär… gillade inte maskinerna överdrivet mycket. Dom kändes mer anpassade efter långa biffiga killar :) När man är tre äpplen hög så kan det vara lite frustrerande att känna att övningarna blir fel bara för att maskinen inte är anpassad för ”alla”. På Nautilus hade jag inga problem, fick dock använde mig av kudde på 3 maskiner :)
    Tror inte riktigt tjejen fattade vad mina mål var med träningen… Men hon tyckte iaf att jag skulle träna 3set*10reps, vill ju bygga muskler, jag vet inte om detta är det bästa då? senast jag tränade var i måndags och jag har inte alls brytt mig om vad jag ätit. Känns inte viktigt just nu när jag har hundra andra saker att göra, men om 1,5 vecka lugnar det ned sig så då ska jag ta tag både i styrkan, maten o dom andra passen. Nån som vet om det kan vara mindre bra att träna om man är gravid, vet ju att missfalls risken är som störst första 9-12 veckorna men resten av graviditeten? Har fått höra att man inte ska göra nya övningar och inte bära föör tungt då det kan bli nåt knas med moderkakan, vilket kan leda till blödningar, så tror jag det var iaf…

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 126 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.