Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Katti ger järnet!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 januari, 2006 at 13:12 #86183Anonym anvandareMember10 januari, 2006 at 13:12 #904200Anonym anvandareMember
Hejsan!
Här har vi en ny medlem… Kan ju dock erkänna att jag tidigare har tjuvkikat
på forumet lite då och då.Är faktiskt en skidåkare, konstigt nog. Det är elitsatsning på längdskidor som
har gällt ända sen vaggan. Har haft perioder med glory days, men likaväl
sämre perioder… I dagsläget störs jag av sviterna från en njurskada som
blossat upp lite smått, och kan därför inte träna optimalt för vinterns
tävlingssäsong. Kort sagt: Har varit och skrapat i botten av resultatlistorna
denna vinter, men skam den som ger sig! :emo-thumb
Så fort kroppen har repat sig, så ska jag vara tillbaks: lean and mean!Har även en enorm förkärlek till styrketräning. (Något som ofta kommenteras
av mina skid-kamrater… Men det GÅR att kombinera, jag lovar!
Jobbar just nu extra som instruktör i spinning, styrketräning, body-pump m.m…
Vidare så har jag gått utbildning till PT på pt-skolan i Sthlm, vilket var en av
de bästa sakerna jag gjort! Har endast 1 tenta kvar innan jag erhåller min
licens!Hm, vad mer kan man berätta?… Ja, vi kan ju köra på lite standard fakta:
Ålder: 19 (jäpp, nästan nykläckt! )
Bor: 10 mil norr om polcirkeln
Längd: 166 cm
Vikt: 63 kg
Hobbys: Träning i alla dess former, konst, musikÄr alltså en konditions-nisse. Springer en del på sommaren då njurarna tillåter.
Hade riktigt roligt på Stockholm Marathon… Favoritdistanser är allt från
10 km och uppåt!Nej, nu ska jag sluta att babbla… Ville bara säga hej och välkommen till min lilla
träningsjournal! Kommer dokumentera en del av min träning och
förhoppningsvis lite tävlingsresultat.Ta hand om er!
Stora kramar!
~/Katti10 januari, 2006 at 13:13 #904201Anonym anvandareMemberOj! Du har hunnit med en hel del trots din ringa ålder! Ska bli kul att följa med i din journal! :emo-thumb
10 januari, 2006 at 13:14 #904202Anonym anvandareMemberung dam som hunnit med mycket..imponerande!! lycka till! :emo-thumb
10 januari, 2006 at 13:15 #904203Anonym anvandareMemberlycka till då :up:
10 januari, 2006 at 13:51 #904204Anonym anvandareMembertjenare! exakt hur låååångt upp i norr bor du ? tycker du ser bekant ut
10 januari, 2006 at 14:50 #904205Anonym anvandareMemberHej!
Kul med en till som kombinerar skidåkning och styrketräning :emo-thumb Den här journalen ska följas..
10 januari, 2006 at 15:38 #904206Anonym anvandareMemberOjoj, tackar så jättemycket för det varma välkomnandet!
Roligt att det finns så många att bolla med här inne!stefanh: Ser man på… en till gälka-bo på forumet!
Kom precis hem från dagens träningspass. Började dagen med
intervaller på skidor… Fy fasen va kallt det var! Höll på frysa
häcken av mig! Så det var bara att köra riktigt fort för att få
upp värmen, haha! Körde uppför slalombacken för att få lite
extra flås… Alpinister åker nerför backen,
längdisar åker uppför backen! :nerd-tb:
Heh… mjölksyra? Jag? Nääädå… heh… eller… joKan ju kanske lägga upp veckans träningsplanering:
Måndag: Skidor 1h 30 min (distansfart). Styrka: bröst, triceps, axlar, mage. (1)
Tisdag: Skidor 1h 30 min (intervaller). Styrka: Rygg, biceps, ben, vader. (1)
Onsdag: Vila! Promenad 45 min
Torsdag: Skidor 2h (distansfart + impulser) Styrka: bröst, triceps, axlar, mage. (2)
Fredag: Skidor 1h 30min (riktigt lugnt) Styrka: Rygg, biceps, underarmar, ben. (2)
Lördag: Tävling
Söndag: Ev. tävling (alt. träning skidor 2 pass @ 1h 30 min vardera)Jag vet att det blir många muskelgrupper per styrkepass, dock har detta visat
sig effektivt för mig, då torsdagens + fredagens styrkepass inte alltid kan
utföras p.g.a. tävlingar under helgen. Under sommaren däremot ser programmet
något annorlunda ut. Varierar även övningar för att komma åt olika vinklar.
Meeeen… inget är ju hugget i stenBehöver förbättra rygg, vader + baksida axlar.
När det gäller maten: Heh… har ni någonsin sett en skidåkare äta? Det är
en syn att minnas! Behöver kanske inte förklara att det är mycket
av allt och lite till!Nej, nu ska jag gå och laga lite middag. Tonfiskbiffar, grönsaker och en
rackarns massa pasta!Ha det fint!
10 januari, 2006 at 15:46 #904207Anonym anvandareMemberyep, då är det du och jag mot världen här inne
10 januari, 2006 at 16:04 #904208Anonym anvandareMembergeo wrote:Blir det inte väldigt mycket träning just där genom skidåkningen?Eller är det för att förbättra skidåkningen du behöver förbättra dem?
För symmetrin helt enkelt… Om man nu ändå ska vara klen och knubbig
kan man ju se till att vara det jämnt över hela kroppen! :nerd-tb:Simma lugnt!
10 januari, 2006 at 16:25 #904209Anonym anvandareMembergeo wrote:Ja, jo, men jag menar att man väl får väldigt bra träning i just de muskelgrupperna (i alla fall baksida axlar och vader) av skidåkning.
Så för mig låter det mer logiskt att vilja träna upp andra muskler för symmetrins skull… Eller?Låter märkligt om det nu är så att det är du som är på avatarbilden…
Har solen gått upp där uppe i år än, förresten?
Jo, du får sjujäkla bra träning i hela kroppen faktiskt. Särskilt stark blir du
oftast i triceps, mage, rygg, ben och rumpa. Men sedan när du håller på
med en så pass intensiv uthållighetsidrott så är det inte det lättaste att
bli muskulös, änn svårare att bli det symmetriskt. Men visst, stark blir du!
:bb2:Haha, jo nog är det jag på bilden alltid. Men inte är jag utan ett mysigt
lager valspäck som skyddar mig mot den bistra kylan, haha! :nerd-tb:
Njae, solen är väl inte direkt uppe, men det blir ljust under ett par timmar
i alla fall! Men snart så får nog vi också se lite sol!10 januari, 2006 at 17:25 #904210Anonym anvandareMembergeo wrote:Ja, det är starkt jobbat att bo där uppe, i alla fall. :up:
Jag har svårt nog för den vinter vi har här på 58°N och längs bohuskustens ändå relativt snöfria område. (Tycker inte om vintermörker, snö, is eller minusgrader…)Cyklar du också, förresten?
Haha, ja smaken är som baken…
Jo, nog cyklar jag en del… Instruerar spinning och kör även en del
landsvägscykling under sommaren… Bra komplement när du kört
riktigt mycket skidor/rullskidor. Dock lär jag nog aldrig bli nån direkt
världsmästare i just cykling 😮
**************************************************Ah… tonfiskbiffarna satt som de skulle!
Mätt och nöjd!
Visade sig att min kvällskurs utgick, så jag funderar nästan på att
köra ett till träningspass ikväll. Bara ett riktigt kort ett. Träna lite
snabbhet sådär! Hm… men först måste jag nog ligga och jäsa en
stund… Middagen ligger som en soffgrupp i magsäcken! Mätt!!!Simma lugnt!
10 januari, 2006 at 17:30 #904211Anonym anvandareMemberDär ser man, en till norrbottning på forumet. Lycka till med träningen :up:
10 januari, 2006 at 17:47 #904212Anonym anvandareMemberÄr du säker på att du är från Norrbotten? Du är vääldigt pratsam (kanske borde heta ”skrivsam” på ett forum….. hmm… skit också, nu kommer jag inte kunna sova ikväll) för att vara norrlänning. Men det kan ju vara att jag är liiite fördomsfull.. :whistle:
Ska följa din journal, nyfiken på hur det går att kombinera längdskidor och gym. Kör hårt!
10 januari, 2006 at 17:47 #904213Anonym anvandareMemberOj, roligt men en konditionsidrottare. Jag
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.