Kenneths provdeff…

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Kenneths provdeff…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 131 total)
  • Author

Gårdagens snabba armpass innan 2 födelsedagsfiranden, blev en liten tårtbit då….Idag hoppade jag över träningen, har väldigt ont i huvudet så det kändes inte som det var så lyckat att träna då.

Hantelcurl:

1 set 11 kg

3 set 16 kg

Skivstångscurl rak stång:

2 set 30 kg

1 set 35 kg
    Koncentrationscurl i cc:

3 set 6 plattor

Pushdown med rep:

4 set 4 plattor

Pushdown med rak stång:

2 set 5 plattor

2 set 6 plattor

Pushdown med vinklad stång:

1 set 5 plattor

Dagens bröstpass kändes helt ok, energin räcker ca:40 min nu men styrkan oförändrad fortfarande. Absolut inte jobbigt på nåt sätt hittills med deffen, även fast jag sänkt kolhydratsintaget från 100 till 80 g per lagat mål mat, blir alltså i det här fallet 160 g fullkornspasta per dag.

Bänk:

1 set 50 kg

2 set 60 kg

1 set 65 kg

Hantelpress snedbänk:

2 set 21 kg

2 set 24 kg

Drag uppifrån i cc:

3 set 5 plattor (där tog energin slut)

Har märkt att jag känner mig lite stressad på fredagspassen, tränar på jobbet o det känns som jag vill därifrån så fort som möjligt, även fast jag inte har nåt att passa efteråt. Måste komma ifrån den känslan o lägga till nån övning för ryggen istället. Vikten idag 81 kg precis, går såååå sakta….:(

Latsdrag med v-handtag:

1 set på 9 plattor

1 set på 10 plattor

2 set på 11 plattor

Drag bakom nacken:

2 set på 9 plattor

2 set på 10 plattor

Sittande rodd i maskin:

2 set på 8 plattor

2 set på 9 plattor

Kenneth wrote:
    Har märkt att jag känner mig lite stressad på fredagspassen, tränar på jobbet o det känns som jag vill därifrån så fort som möjligt, även fast jag inte har nåt att passa efteråt. Måste komma ifrån den känslan o lägga till nån övning för ryggen istället. Vikten idag 81 kg precis, går såååå sakta….:(

Latsdrag med v-handtag:

1 set på 9 plattor

1 set på 10 plattor

2 set på 11 plattor

Drag bakom nacken:

2 set på 9 plattor

2 set på 10 plattor

Sittande rodd i maskin:

2 set på 8 plattor

2 set på 9 plattor

Jag tycker ditt ryggprogram ser bra ut. Det viktiga tycker jag är att man håller tempot dvs 45-60 sek vila mellan seten. Trevlig Helg!:up:

Desmo: Jo det är väl dom övningarna jag trivs med, men tror ryggen skulle behöva lite extra. Måste ta nya kort så jag ser hur det ser ut, ska försöka nästa vecka (jo jag har sagt det förut :p ) men det känns som det inte kommer synas så mycket skillnad. Kul med lite besök igen.

Trevlig helg till dig med!

Grönsaker är lättare än vad man tror, det handlar bara om att tänka.
    köp en sån där lite ångkoksinsats så kastar du bara ner lite broccoli eller blandade frysta grönsaker och kokar ngra minuter och vips har du en mer komplett måltid.

köp ngra frukter som du äter per dag.

Olivia wrote:
    Grönsaker är lättare än vad man tror, det handlar bara om att tänka.
    köp en sån där lite ångkoksinsats så kastar du bara ner lite broccoli eller blandade frysta grönsaker och kokar ngra minuter och vips har du en mer komplett måltid.

köp ngra frukter som du äter per dag.

Räknas krossade tomater i nötfärsen…?:|
    Får inte in nåt mer än ett storpack nötfärs o en påse kycklingfilè i min ”frys” som består av ett LITET frysfack.

Axelpasset idag kändes bra, lite mer tryck i kroppen efter lördagens ”fria” ätande. Dock bara upp med 0,1 kg så den här veckan hoppas jag på en nergång på minst 0,5 kg. Vet att det är långt till sommaren men börjar faktiskt bli lite stressad ändå med tanke på att det går så otroligt sakta neråt.

Axelpress med hantlar:

1 set på 10 kg

3 set på 18 kg

Liggande kryssdrag:

3 set på 5 plattor

Sidolyft i cc:

4 set på 3 plattor

Shrugs med hantlar:

3 set på 31 kg

Mage:

2 set crunches (har nog glömt att skriva tidigare men kör mage på måndagar)

Samma vikt som igår, ska nog börja väga mig varje dag nu. Intressant att se vad som händer dagligen, blir nog inte mer nojig för det tror jag. Är fortfarande aldrig hungrig, betyder det att jag kan dra ner ännu mer tro? Det borde väl vara lite jobbigt åtminstone, så här kan jag fortsätta hur länge som helst känns det som….Armar idag iaf.

Hantelcurl:

1 set 11 kg

3 set 16 kg

Skivstångscurl rak stång:

3 set 30 kg

Koncentrationscurl i cc:

3 set 6 plattor

Pushdown med rep:

4 set 4 plattor

Pushdown med rak stång:

3 set 5 plattor

1 set 6 plattor

Pushdown med vinklad stång:

2 set 5 plattor

Ser bra ut träningen, kommer det mera bilder?

keep up the good work:up: //Stolleman

Ska försöka ta den här veckan, är ju bara 2,5 kg skillnad iof….:(

Hade inte ont idag så jag kunde köra lite hacklift och även lite vader. Vikten 80.8kg. Kanske blir 0,5 kg iaf denna veckan…hoppas på mer iof…

Hacklift:

3 set på 2 gula

Benspark:

1 set 10 plattor

1 set på 11 plattor

1 set på 12 plattor

Raka mark:

1 set på 50 kg

2 set på 60 kg

Lårcurl:

3 set på 4 plattor

Vader:

2 set i hackliften på 2 gula

Vikten 80,7 kg idag, får se imorgon vad det slutar på den här veckan. Bröst passen har blivit lite favorit för mig, vet inte varför egentligen. Jag är ju svag där men tycker jag får bra kontakt o känsla där.

Bänk:

1 set 50 kg

2 set 60 kg

1 set 65 kg

Hantelpress snedbänk:

2 set 21 kg

2 set 24 kg

Drag uppifrån i cc:

2 set 5 plattor

Drag nerifrån i cc:

1 set på 4 plattor

Rygg idag då, känns fortfarande bra. Ingen styrkeförlust fortfarande så jag kör på den här kosten 1 vecka till. Sen måste jag nog skära ner lite till känns det som, om jag ska tappa det jag satt upp som mål till sommaren. Vill inte ta bort mer kolisar än så jag måste väl ta lite protein isf o se vad som händer. 80,7 kg idag igen så 0,4 kg ner den här veckan. Blev inga kort den här veckan heller, nästa vecka lovar jag……

Latsdrag med v-handtag:

1 set 9 plattor

1 set 10 plattor

2 set 11 plattor

Drag till bröst med omvänt grepp:

3 set på 9 plattor (ny övning, ville prova o känna om jag får mer kontakt än drag bakom nacken, men jag vet inte jag…)

Rodd i maskin:

2 set på 8 plattor

2 set på 9 plattor

Trött och matt idag så det blev 3 set på varje övning. Anledningen till det är att jag sov max 2 tim inatt och åt väldigt lite igår, ibland hinner man inte äta som man vill….Vikten 80.2 kg, alltså 0,5 ner sen i fredags, antar att det är mest vätska pga dåligt med mat igår. Får se vad vågen säger imorgon.

Axelpress med hantlar:

1 set på 10 kg

3 set på 18 kg

Liggande kryssdrag:

3 set på 5 plattor

Sidolyft i cc:

3 set på 3 plattor

Shrugs med hantlar:

3 set på 31 kg

Mage:

2 set crunches

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 131 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.