Kenneths provdeff…

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Kenneths provdeff…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 131 total)
  • Author

Lite piggare idag efter en natts riktig sömn, Har skurit ner lite till på maten eller kanske ska säga på kesellan, med början från igår, äter 125 g per mål istället för 250 g till dom 2 mellanmålen. Måste börja hända lite mer nu, fortfarande inte tappat nån styrka så det borde väl innebära att jag inte äter för lite eller? Om någon som lyckats bra med sina deffar läser här så kom med synpunkter, det här är ju min första så jag vet ju inte riktigt hur det ska kännas. Kan tilläga att jag fortfarande inte känner mig hungrig eller att det känns jobbigt på något sätt.

Hantelcurl:

1 set 11 kg

3 set 16 kg

Skivstångscurl:

3 set 30 kg

Koncentrationscurl:

1 set med hantel 11 kg (gick över till cc igen, för bättre kontakt där känns det som)

2 set i cc på 5 plattor

Olivia wrote:
    Grönsaker är lättare än vad man tror, det handlar bara om att tänka.
    köp en sån där lite ångkoksinsats så kastar du bara ner lite broccoli eller blandade frysta grönsaker och kokar ngra minuter och vips har du en mer komplett måltid.

köp ngra frukter som du äter per dag.

Micron funkar minst lika bra när det gäller frysta grönsaker. På med lock, i med några matskedar vatten och in i micron på full effekt några minuter. Klockrent.:D

Ser ut att gå bra Kenneth… Fortsätt så så kommer du klara ditt mål.:up:

nu vet jag inte vad du äter men varför tagit bort kesella ? var för inte skära ner på fett eller kolisar istället??
    jag ökade i styrka ett bra tag in i min diet…typ 3 månader, o då hann jag gå ner 8 kg cirka…

athleticmia wrote:
    nu vet jag inte vad du äter men varför tagit bort kesella ? var för inte skära ner på fett eller kolisar istället??
    jag ökade i styrka ett bra tag in i min diet…typ 3 månader, o då hann jag gå ner 8 kg cirka…

Hej Mia…
    Står i mitt andra inlägg i denna tråd hur kosten ser ut, fett finns inget att ta bort direkt och kolisar vill jag inte ta bort mer än, äter 80 g fullkornsgryn till frukost samt 80 g fullkornspasta per mål 2 ggr om dagen…det är alla kolisar per dag. men jag kanske kan skära ner lite till på dem, tror du det?
    Bra att få synpunkter från dig, har läst din journal och förstår att du vet vad du pratar om:emo-thumb

Zitruz wrote:
    Micron funkar minst lika bra när det gäller frysta grönsaker. På med lock, i med några matskedar vatten och in i micron på full effekt några minuter. Klockrent.:D

Ser ut att gå bra Kenneth… Fortsätt så så kommer du klara ditt mål.:up:

Jo jag vet….har egentligen inga ursäkter att inte äta grönt…:o

du äter redan lite ju!!! kan du inte byta ut 50 g av kolisarna till 20 g fett? då äter du nästan lika mycket men omfördelar. du äter ju väldigt lite fett!!
    kör du någon kardio? annars kan du ju lägga in det. kalorimängden ska du inte minska iallafall, tycker jag!

athleticmia wrote:
    du äter redan lite ju!!! kan du inte byta ut 50 g av kolisarna till 20 g fett? då äter du nästan lika mycket men omfördelar. du äter ju väldigt lite fett!!
    kör du någon kardio? annars kan du ju lägga in det. kalorimängden ska du inte minska iallafall, tycker jag!

Jo jag vet att det är lite, därför tycker jag att det borde hända mer. Jag äter kanske lite när jag inte deffar oxå, den enda egentliga skillnaden är att jag äter mindra kolisar bara. Måste nästan ha väldigt låg ämnesomsättning för jag lägger på mig fett på en bra kost året runt….Jag har faktiskt lagt till lagt till 20 g solrosfrön till den sista kesellan på kvällen + omega 3, men kanske ska prova att ta bort ytterligare kolisar iaf då. Tänkte börja med kardio snart, ville se vad som hände utan den i början. Får väl ta till den ändå snart verkar det som…

utan cardio kommer du nog inte uppnå sådana resultat du vill åt :).
    Prova köra 3-5 morgonpromenader i veckan på 40-40+ minuter så ska du se att det händer grejer.

Alm wrote:
    utan cardio kommer du nog inte uppnå sådana resultat du vill åt :).
    Prova köra 3-5 morgonpromenader i veckan på 40-40+ minuter så ska du se att det händer grejer.

Jo, jag måste börja snart isf…

har man ätit lite även under icke diet så har man en låg förbränning….det blir oftast svårt att gå ner i vikt då.
    men prova som jag sa o lägg till förbränning. lycka till”!

Kunde köra lite hacklift idag och även 2 set vader för andra veckan i rad! Undrar vad som styr smärtan i artrosen eftersom det inte finns nån logik när det gör lite ont eller väldigt ont. Vikten 79,8 kg idag alltså ner 0,4 sen igår…:| får se på fredag vad som hänt under hela veckan, kanske släppt lite nu?

Hacklift:

3 set på 2 gula (vader i hackliften på samma vikt)

Benspark:

3 set på 10 plattor

Raka mark:

1 set på 50 kg

2 set på 70 kg

Lårcurl:

3 set på 4 plattor

Vikten tillbaka på 80,1 kg idag, alltså inte gått ner nånting den här veckan…
    Tog även nya kort idag men dom blev helt oanvändbara, får försöka igen nästa vecka. Tror att han som tog bilderna stod för nära, så jag såg helt slät ut av någon anledning. I spegeln ser det bättre ut än dom förra bilderna iaf…Bra energi idag, kan nog tacka Biodrene kapslarna för det. 2 st före träning funkar bra tydligen. Nästa vecka börjar kardion tänkte jag, hoppas det händer lite mer då.

Bänk:

1 set 50 kg
    2 set 60 kg
    1 set 65 kg

Hantelpress på snedbänk:

1 set 21 kg
    3 set 24 kg

Drag uppifrån i cc:

3 set 4 plattor (sen ville jag hem och köra in bilderna i datan, men ack så besviken jag blev då)

Ok, då var 2 månader av deffen gjord med 3,5 kg minus. Är inte alls nöjd med det, så nästa vecka ska jag göra som Athleticmia föreslog och skära ned ytterligare på kolisar o öka på fettet samt starta med morgonpromenader. Vikten idag fortfarande 80,1 kg, måste få till några nya kort oxå så jag ser hur det ser ut. Annorlunda att se kort än spegeln, svårt att se ryggen i spegeln…

Latsdrag med v- handtag:

2 set 10 plattor
    2 set 11 plattor

Drag bakom nacken:

2 set 9 plattor
    2 set 10 plattor

Rodd i maskin:

1 set 8 plattor
    3 set 9 plattor

Måndag o axlar efter en lugn vilohelg, enda utsvävningen var en pizza i lördags. Så man kan väl säga att jag skött kosten hyffsat även på ätardagen.
    Så idag börjar jag enligt Athleticmia`s förslag, har minskat kolisarna 60 g, (skulle vara 50 men vafan)… 20 på morgonen, 20 på lunchen, 20 till middagen när jag kom hem. Ska öka på mad fett istället. Idag kände jag mig matt o skakig efter träningen för första gången sen deffen började. Kändes verkligen som jag ligger på underskott nu så vi får se efter några dagar om det fungerar.

Axelpress med hantlar:

1 set på 10 kg

3 set på 18 kg

Liggande kryssdrag:

3 set på 5 plattor

Sidolyft i cc:

3 set på 3 plattor

Shrugs med hantlar:

3 set på 31 kg

Mage:

2 set crunches

lycka till nu o låt inte kroppen bli helt matt bara….blir du helt slut efter några dagar så ta en dag då du äter mer kolisar igen. alltså att du ”cyklar” lite.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 131 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.