Kenneths provdeff…

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Kenneths provdeff…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 131 total)
  • Author

Tror det är lugnt, men får se efter några dagar. Hittills har jag inte haft nån känsla av att ligga på underskott. Tack för dina råd…uppskattas..:emo-thumb

Vikten idag 80,0 kg…glömde skriva det…

Hej Warrior…
    Står i mitt andra inlägg i tråden, skillnaden är att jag äter 60 g kolisar per mål där jag tidigare åt 100 g, och ska lägga mig på ca: 40g solrosfrön om dagen för att öka på fettet, kanske ännu mer vi får se efter den här veckan…äter alltså väldigt lite jämfört med alla andra här, men min förbränning verkar inte vara i toppform…:|

Andra dagen med mindre kolisar och det känns bra, den skakiga o sugande känsla jag hade igår visade sig komma ifrån mina koffein/guarana kapslar. Har ju tagit 2 st. innan träning förra veckan oxå men igår blev det en otrolig effekt, kunde inte sova inatt alls, tror jag slumrade till 1-2 timmar innan klockan ringde….
    Men armpasset gick bra ändå tycker jag, vikten 79,5 kg alltså 0,5 ner sen igår. Får väl se om nedgången fortsätter lite varje dag nu, kanske rätt koncept? Skriver inga uppvärmningsvikter från o med nu.

Hantelcurl:

3 set på 16 kg

Skivstångscurl:

3 set på 30 kg

Koncentrationscurl i cc:

3 set på 5 plattor

Pushdown med rep:

3 set på 4 plattor

Pushdown med rak stång:

3 set på 5 plattor

Pushdown med vinklat handtag:

2 set på 4 plattor (energin försvann där…)

Kort benpass idag, inte pga av smärta i tån men däremot huvudet. Får alltid ont i huvudet på benpassen, ibland mer ibland mindre. Vikten 79,7 kg idag alltså 0,2 upp sen igår.

Benpress:

6 set på 1 röd o en blå

Raka mark:

3 set på 70 kg

Bröst o nya bilder idag men jag får inte till varken bilder eller poseringen alls…svårt…ser bara slät ut nästan mer än dom första bilderna. Men i spegeln ser det bättre ut än på bild. Vikten 79,5 kg och fortfarande ok energi. BORTSE FRÅN ALLA KONSTIGA MINER….

Bänk:

1 set 50 kg

1 set 60 kg

2 set 65 kg

Hantelpress på snedbänk:

2 set 21 kg

2 set 24 kg

Drag uppifrån i cc:

3 set 5 plattor

Sittande drag från nedre i cc:

2 set 4 plattor

Och den sista…

Bra armar och rygg och man ser att musklerna på magen börjar synas lite mer.:emo-thumb

Columbu wrote:
    Bra armar och rygg och man ser att musklerna på magen börjar synas lite mer.:emo-thumb

Tack! Jo lite skillnad är det även om det är långt kvar än….har svårt att få ut latsen tycker jag, har nog inte hittat rätt teknik där än. Det är ju svårt att posera!

Rydd idag och det kändes bra, lite mer tryck i kroppen idag av nån anledning. Förstår inte varför, jag äter ju samma mängd varje dag. Vikten 79,7 kg idag, gått lite fram o tillbaka den här veckan…oxå konstigt….Kommentera gärna vad som släpar och skulle behöva jobbas lite på, vet att det är svårt att se pga allt fett men ni som är erfarna kan nog se en del ändå.
    (förutom benen där gör jag så gott jag kan, ska visa dom oxå i sinom tid:) )

Latsdrag med v-handtag:

1 set 10 plattor

1 set 11 plattor

2 set 12 plattor

Drag till bröstet:

2 set 9 plattor

Drag bakom nacken:

2 set 10 plattor

Sittande rodd:

1 set 8 plattor

3 set 9 plattor

Skulle vilja hitta nån annan övning än drag bakom nacken eller drag till bröstet, tycker inte jag får så bra kontakt där som jag får med v-handtag.
    Förslag mottages tacksamt…:up::)

Kenneth wrote:
    Skulle vilja hitta nån annan övning än drag bakom nacken eller drag till bröstet, tycker inte jag får så bra kontakt där som jag får med v-handtag.
    Förslag mottages tacksamt…:up::)

Tjena, har du svårt att få kontakt i ryggen så tycker jag att du ska pröva på raka latsdrag… alltså typ en pullower men med brett grepp i övre trissan på cc. Nu framgår det ju inte hur många reps du kör i dina pass, men det kan ju vara ide´att sänka vikten och höja repsantalet och verkligen fokusera på att använda rätt muskel..

Tycker att det ser bra ut.speciellt armarna.ska följa dín utveckling!!! kämpa vidare!!! :up:

StefanSundqvist_ wrote:
    Tjena, har du svårt att få kontakt i ryggen så tycker jag att du ska pröva på raka latsdrag… alltså typ en pullower men med brett grepp i övre trissan på cc. Nu framgår det ju inte hur många reps du kör i dina pass, men det kan ju vara ide´att sänka vikten och höja repsantalet och verkligen fokusera på att använda rätt muskel..

Tycker att det ser bra ut.speciellt armarna.ska följa dín utveckling!!! kämpa vidare!!! :up:

Hallå Stefan…
    Jo jag vet vilken övning du menar, har provat den men får känningar i axlarna av den. Kanske bara är ovana med den övningen iof, men det känns inte så bra i dom. Repsantalet varierar lite från gång till gång, jag räknar inte reps men kör lite på ”känsla” så antalet ligger på allt mellan 6-12 lite beroende på dagsformen. Men ska prova o sänka en del på vikten o se om kontakten känns mer. Stör mig lite på att vidden sitter så högt på latsen, kanske ser bättre ut när allt fett försvinner från midjan (om jag nångång får bort det;) )
    Tack för förslag o intresse :emo-thumb

Måndag igen då och axlar, vikten idag 80,1 kg alltså upp 0,6…Nu måste jag börja med morgonpromenaderna så imorgon ska jag ta tag i dom, tanken är att jag hoppar av t-banan några stationer innan jobbet o går ca: en halvtimme på morgonen o samma sak när jag åker hem.

Hantelpress:

3 set 18 kg

Liggande kryssdrag i cc:

3 set 5 plattor

Sidolyft i cc:

3 set 3 plattor

Shrugs:

3 set 31 kg

Idag startade kardion lite smått, blev ca: 50 min totalt, 25 på väg till jobbet o 25 hem. Kändes bra faktiskt kan absolut öka på den efter hand, hade bra tempo tyckte jag o hade ganska hög puls när jag stannade (räknade inte pulsslag iof). Vikten 79,7 kg idag.

Hantelcurl:

3 set 16 kg

Skivstångscurl:

3 set 30 kg

Koncentrationscurl i cc:

3 set 5 plattor

Pushdown med rak stång:

3 set 5 plattor
    1 set 6 plattor

Pushdown med rep:

3 set 4 plattor

Pushdown med vinklat handtag:

2 set 4 plattor (tog helt slut o orkade inte mer där)

Lite mer kardio idag, ca: 1 timme totalt. Känns faktiskt lättare på morgonen före frukost än efter jobbet på väg hem.

Hacklift:

4 set 2 gula

Benspark:

3 set 10 plattor

Lårcurl:

6 set 4 plattor

Hoppade över raka mark idag o fick ingen huvudvärk, vilket jag fått hittills på bendagarna. Vet inte om det är av den iof…

Torsdagens pass, ingen kardio var tvungen att ha bilen till jobbet. Nu blir det 2 extra vilodagar pga att jag är ledig från jobbet o jag tränar där. Vikten 79,3 kg…GLAD PÅSK ALLA SOM LÄSER HÄR och alla andra….:)

Bänk:

1 set 50 kg

2 set 60 kg

1 set 65 kg

Hantelpress på snedbänk:

2 set 21 kg

2 set 24 kg

Drag uppifrån i cc:

4 set 5 plattor

Drag nerifrån i cc:

3 set på 4 plattor

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 131 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.