Kenneths provdeff…

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Kenneths provdeff…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 131 total)
  • Author

Första passet efter påskvilan, började med 30 min morgonpromenad före jobbet på bandet i bra tempo. Vikten 79,5 kg alltså i princip samma som före påsk. Avslutade med 15 min på bandet efter träning. Ska nog försöka åka lite tidigare till jobbet så morgonkardion blir längre.

Axelpress:

3 set 18 kg

Liggande kryssdrag:

3 set 5 plattor

Sidolyft med hantel:

3 set 8 kg ? (vet inte vad dom väger, omärkta.) Brukar köra i cc men ville prova med hantlar, men går nog tillbaka till cc, får mer kontakt där.

Shrugs:

3 set 31 kg

Skriver gårdagens armpass idag, nu har jag nog börjat tappa lite styrka. Gick betydligt sämre på dom vanliga vikterna å andra sidan ser det ut som en del fett försvinner nu när jag börjat med morgonkardio. Vikten idag 79 kg…0,5 kg ner hittills den här veckan, kanske det börjar lossna lite nu äntligen. Gårdagen 40 min på bandet = 4,3 km, idag 30 min = 3,3 km.

Hantelcurl:

3 set 16 kg

Skivstångscurl:

3 set 30 kg

Scottcurl i cc:

3 set 5 plattor

Pushdown med rep:

3 set 4 plattor

Pushdown med rak stång:

3 set 5 plattor

Pushdown med vinklat handtag:

2 set 4 plattor

Dagens pass.

Bänk:

2 set 50 kg

2 set 60 kg

Hantelpress på snedbänk:

2 set 21 kg

2 set 24 kg

Drag uppifrån i cc:

3 set 5 plattor

Drag underifrån i cc:

1 set 4 plattor

1 set 3 plattor

Kanske ska uppdatera kostbiten lite nu oxå,har inte räknat ut kcal på den men det är förmodligen under 2000 kcal och det händer lite mer med det här upplägget iaf. Eftersom jag fortfarande inte tycker det känns jobbigt med dieten alls så kan jag förmodligen minska ännu mer när paniken kommer om nån månad…:p Ser ut så här nu:

7.30: 60g fibergryn, 30 gram proteindrink

10.30: 250g kesella

13.30: 60g fullkornspasta 150g tonfisk med ca:100g kesella med lite senap i.

15.00: Träning

mellan 16.00-17.00 middag 60g fullkornspasta 150g nötfärs

20.00: 250g kesella med 40 g solrosfrön

23.00 proteindrink 40g

Blev ingen morgonkardio idag, blev till ögonakuten på södersjukhuset istället. Visade sig att en ögonfrans lossnat o hamnat i tårkanalen och därifrån stuckit fram o skrapat på ögat sen igår morse…INTE skönt kan jag upplysa om…:nono:
    Vikten 79 kg idag. Körde lite lättare idag för att se om jag kunde få lite bättre kontakt. Får det iof alltid med v-greppet men känns inte lika bra med drag bakom nacken.

Latsdrag med v-grepp:

3 set 8 plattor

Drag bakom nacken:

3 set 8 plattor

Sittande rodd i maskin:

3 set 9 plattor

Blev 35 min morgonkardio på bandet före jobbet o 15 min efter träning idag. Lite mer tryck idag än föregående vecka, har nästan glömt hur det känns med riktigt bra tryck i musklerna. Äter ju så lite kolisar så musklerna syns eller känns knappt tycker jag.

Axelpress:

3 set 18 kg

Liggande kryssdrag:

3 set 5 plattor

Enhands sidolyft i cc:

3 set 3 plattor

Shrugs:

3 set 31 kg

Mage:

2 set crunches

Idag kändes det bättre än på ett bra tag, hade bra energi över hela passet.
    Började dagen med 50 min morgonkardio, kändes oxå ganska lätt.

Skivstångscurl:

1 set 30 kg
    2 set 32,5 kg

Hantelcurl:

3 set 16 kg

Konc. curl i cc.

3 set 5,5 plattor

Pushdown med rep:

4 set 4 plattor (får alltid bäst kontakt med repen)

Pushdown med rak stång:

3 set 5 plattor

Pushdown med vinklad stång:

3 set 5 plattor

Om det har känts bra tidigare i veckan så känns allt helt fel idag, vikten 79kg.
    Har stått still ett par veckor nu även fast jag börjat med kardion för 2 veckor sen, fattar inte VARFÖR!!! Vem som helst här skulle med mitt kaloriintag o kardio
    rasa i vikt o fett…men naturligtvis inte jag, det bara vägrar att försvinna. Orkar inte skriva ner skitpasset för benen idag, blev 1 timme kardio före jobbet iaf. Om man kan tro på kaloriräknaren på löpbandet så brände jag 420 kcal idag, så i snitt gör jag isf av med 300-400 kcal på kardion, men som sagt inte händer det mer iaf.
    Kör ett par veckor till sen måste jag förändra nåt, vad vet jag inte än.

Bröstpasset kändes bra idag, 45 min på bandet imorse = 320 kcal…vikten 79 kg ”som vanligt”….
    Ser att nån har gett min journal en massa stjärnor :kicking:
    Tack för det, känns bra trots att det går sådär för mig…

Bänk:

1 set 50 kg

2 set 60 kg

2 set 65 kg

Hantelpress på snedbänk:

2 set 21 kg

2 set 24 kg

Drag uppifrån i cc:

3 set 5 plattor

40 min = 280 kcal på bandet imorse, kändes ganska lätt.
    Vikten 78,8 idag, måste nog gå lite mer efter spegeln för där ser det ut som jag tappat en del fett men vikte i princip oförändrad. Tycker fortfarande inte att jag tappat nån direkt styrka utan det tar slut fortare bara. Äter nog väldigt lite kolisar egentligen eftersom dom 60 g jag äter per mål är tillagad vikt, Det fortfarande inte känns jobbigt på nåt sätt med maten, det borde det ju göra under en diet tycker jag. Kanske går att dra ner ytterligare isf?

Latsdrag med v-grepp:

1 set 9 plattor

3 set 10 plattor

Drag bakom nacken:

4 set 9 plattor

Sittande rodd i maskin:

3 set 9 plattor

skulle jag vara du skulle jag hellre öka kardion än att dra ner på maten. du säger ju att du redan känner dig ”tom” och energilös. så brukar jag känna mig i slutet av en tävlingsdiet, inte i början!

men det låter bra att du ser förändringar i speglen! mäter du dig? måttbandet brukar visa mer än vågen nämligen….

athleticmia wrote:
    skulle jag vara du skulle jag hellre öka kardion än att dra ner på maten. du säger ju att du redan känner dig ”tom” och energilös. så brukar jag känna mig i slutet av en tävlingsdiet, inte i början!

men det låter bra att du ser förändringar i speglen! mäter du dig? måttbandet brukar visa mer än vågen nämligen….

Hej Mia,
    Jo jag ska öka på kardion nästa vecka, känner mej kanske inte så energilös men det känns att jag skulle kunna gjort ett par reps till normalt sett. Nej jag mäter inte tyvärr, men jag ser o känner på kläder att det hänt mer än vågen visar tycker jag. Jag lär mej kanske lite hela tiden, det är som sagt mitt första försök att deffa. Tack för att du håller ett öga på mej…:emo-thumb

Tillbaka till träningen efter valborgsfirande i soffan…vikten idag ner 1 kg sen i fredags 78,4 kg, så nu är det 5 kg totalt,får väl se om den går upp igen, kanske bara är vätska. Eller så kanske förbränningen börjat komma igång nu när jag kört kardio i nån vecka. Idag blev det totalt 1 tim o 20 min på bandet, 8,8 km, ca:500 kcal.

Axelpress:

3 set 18 kg

Liggande kryssdrag:

3 set 5 plattor

Enhands sidolyft i cc:

3 set 3 plattor

Shrugs med hantlar:

3 set 31 kg

Mage 2 set

Bra jobbat! Du får inte stressa för mycket med deffningen, allt tar sin tid vet du! Jag håller med athleticmia om att du borde börja mäta dig också. Huvudsaken är väl ändå vad spegeln visar och inte vågen, vågar har en tendens att ljuga har jag märkt… Annars, ett vikt tapp på 5 kg är inte så pjåkigt det inte…tycker du kan vara stolt över dig själv! En liten kommentar skulle kunna vara att jag tycker du kan köra ett par fler övningar, gärna mer intensitet i passet.

Lycka till!

deekayman wrote:
    Bra jobbat! Du får inte stressa för mycket med deffningen, allt tar sin tid vet du! Jag håller med athleticmia om att du borde börja mäta dig också. Huvudsaken är väl ändå vad spegeln visar och inte vågen, vågar har en tendens att ljuga har jag märkt… Annars, ett vikt tapp på 5 kg är inte så pjåkigt det inte…tycker du kan vara stolt över dig själv! En liten kommentar skulle kunna vara att jag tycker du kan köra ett par fler övningar, gärna mer intensitet i passet.

Lycka till!

Tack Deekayman…
    Intensiteten i passen är ok tycker jag, brukar ta runt 35-40 min, brukar köra nåt set till när jag inte deffat. Men nu räcker inte energin till så många fler övningar eller set tyvärr. Kul med besök i tråden o tack för synpunkterna, har ju satt som mål ca:13 kg totalt men vi får se vad spegeln säger som sagt.

Blev totalt 1 tim o 20 min på bandet, 8,8 km, ca:500 kcal idag med, ska försöka ligga där ett tag och se vad som händer. Dåligt med energi på slutet av passet + att jag såg att en annan var på gång till löpbandet så jag jäktade på lite för att hinna före :| Vikt 78,4 kg

Hantelcurl:

3 set 16 kg

Stångcurl rak stång:

3 set 30 kg

Koncentrationscurl i cc:

3 set 5 plattor

Pushdown med rep:

3 set 4 plattor

Pushdown med rak stång:

2 set 5 plattor

Pushdown med vinklad stång:

2 set 5 plattor

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 131 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.