Kenneths provdeff…

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Kenneths provdeff…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 131 total)
  • Author

Blev 1 tim o 20 min = 8,9 km = 540 kcal kardio idag med. Nu börjar jag känna mej helt trycklös, styrka samt energin har dalat ordentligt den här veckan, beror kanske på att jag kört mer kardio den här veckan. Känns nästan som jag måste prova att höja kolisarna nästa vecka, tycker muskelvolymen minskat oxå en hel del nu….vikten densamma iaf 78,4 kg.

Bänk:

1 set 50 kg

2 set 60 kg

1 set 65 kg

Hantelpress på snedbänk:

2 set 21 kg

2 set 24 kg

Drag uppifrån i cc:

3 set 4 plattor

Blev ingen kardio idag, orkade inte helt enkelt. Känns som jag var väldigt sliten fram tills i eftermiddags men nu känns det lite bättre så det kanske inte var så dumt att skippa kardion idag. Har ju legat väldigt lågt på kolisar 3 mån nu så vi får se hur det känns efter helg o vila. Intaget har varit 60 g havregryn o 120 g KOKT pasta per dag, så jag kör väl på det igen nästa vecka tills jag känner mig tom o sliten igen, då får jag nog höja om det behövs på slutet av veckan. Vikten oförändrad hela veckan 78,4 kg….Måste tillägga oxå att dom 2 senaste dagarna har jag känt mig väldigt nere fram tills jag ätit mitt 3 mål för dagen, efter det känns det bättre efter ett tag. Så det har väl oxå med lågt kcal intag att göra antar jag.

Latsdrag med v-handtag:

1 set 9 plattor

3 set 10 plattor

Drag bakom nacken:

4 set 9 plattor

Rodd i maskin:

4 set 9 plattor

Idag blev det 50 min kardio i solen, betydligt skönare att gå utomhus men känner att jag får lite ont fram på smalbenen av att gå ute istället för på löpbandet. men så länge det är så här fint vill jag gå ute iaf, får ta lite kortare rundor då. Vikten 78 kg, alltså ner 0,4 kg under helgen. Verkar som jag går ner under helgerna o står still i veckorna, nåja huvudsaken att det går åt rätt håll iaf.

Stående militärpress:

1 set 30 kg
    2 set 40 kg

Liggande kryssdrag:

3 set 5 plattor

Sidolyft i cc:

3 set 3 plattor

Shrugs:

3 set 31 kg

mage 2 set

Idag 1 tim o 20 min kardio i solen, så skönt att vara ute efter en lång vinter i ide.
    Har börjat gå när jag kommer hem från träningen och efter att jag ätit istället för på morgonen. Vikten 77,5 kg alltså 0,5 ner sen igår o 1 kg sen i fredags ;) …vet inte om jag vågar hoppas på att det äntligen lossnat lite nu, får se under resten av veckan. Träningen har funkat bättre dom här 2 dagarna än förra veckan iaf.

Hantelcurl:

3 set 16 kg

Skivstångscurl:

3 set 30 kg

Konc.curl i cc:

3 set 5 plattor

Pushdown med rak stång:

3 set 6 plattor

Pushdown med rep:

3 set 4 plattor

Pushdown med vinklat handtag:

2 set 5 plattor (Energin tog helt slut)

Idag blev det ingen ordning på nånting, har haft ont i skenben/smalben hela dagen. Försökte ändå köra ben men det gjorde för ont även liggande lårcurl kändes inte bra fast det inte borde påverka nåt på skenbenet tycker jag. Försökte ändå gå en runda efter maten i lågt tempo men nu är det värre än nånsin, otroligt ont gör det . Borde vilat totalt idag kanske, men det var så fint ute och jag ville inte sitta inne, tagit en ipren o hoppas det känns bättre tills imorgon. Måste väl vara benhinneproblem eller?

kul att det går åt rätt håll med maten!!!

blir du alltför sliten så höj kolisarna några dagar o dra ner på fettet o lite på proteinet . du behöver INTE gå upp i vikt för att du gör detta (i så fall bara vätska) snarare lurar du kroppen så förbränningen kommer igång igen

athleticmia wrote:
    kul att det går åt rätt håll med maten!!!

blir du alltför sliten så höj kolisarna några dagar o dra ner på fettet o lite på proteinet . du behöver INTE gå upp i vikt för att du gör detta (i så fall bara vätska) snarare lurar du kroppen så förbränningen kommer igång igen

Hej Mia…
    Jo det var lite så jag tänkte att jag skulle prova men den här veckan har jag inte känt mig sliten alls, så jag känner inte att jag behöver höja nåt. Höjer ju på lördagar iaf, inga grisätardagar men jag äter det jag känner för. Kul att du läser o skriver här…:emo-thumb

Tyvärr har jag ont idag med i skenbenet så jag kan inte köra nån kardio, gör så pass ont att jag haltar lite. Trist när det kändes som kardion börjat göra nytta. Käkar ipren idag med den är ju antiinflammatorisk, får väl vila helt från kardio veckan ut o hoppas jag kan börja igen på måndag. Går ju i princip bara på asfalt men jag tycker jag har vettiga skor så jag kanske får korta ner promenaderna i början o öka lite vartefter. Kanske blev en chock för dom stackars skenbenen att få börja jobba betydligt mer än normalt…:| Vikten 77,7 kg.

Bänk:

1 set 50 kg

3 set 60 kg

Hantelpress på snedbänk:

2 set 21 kg

2 set 24 kg

Drag uppifrån i cc:

3 set 5 plattor

Edit: Ser nu att skenbenet är ganska svullet, konstigt att det bara är ett som spökar :|

Fortfarande riktigt ont i skenbenet, blir värre ju längre dagen går. Får nog gå till läkare nästa vecka o få nåt mot inflammationen, antar att det är en sån iaf. vikten uppåt idag igen 78,2 kg idag, har ingen aning om varför jag gått upp på slutet av veckan. Kanske beror på att jag inte kört nån kardio, men å andra sidan äter jag precis lika som tidigare och det kan jag omöjligt gå upp av. Har även haft bättre tryck idag än tidigare, förstår inte…:dntknw:

Latsdrag med v-grepp:

4 set 10 plattor

Drag bakom nacken:

4 set 9 plattor

Rodd i maskin:

3 set 9 plattor

Bra pass idag, bättre tryck än på länge o bra kontakt, betydligt bättre än normalt på ryggpassen.

det är ju knappast fett du lagt på dig iallafall.
    kanske bör du itne väga dig VARJE DAG! skulle jag aldrig orka psykiskt!
    man blir bara nojjig

athleticmia wrote:
    det är ju knappast fett du lagt på dig iallafall.
    kanske bör du itne väga dig VARJE DAG! skulle jag aldrig orka psykiskt!
    man blir bara nojjig

Nej det borde inte vara fett, förmodligen vätska av nån anledning. Ang. vägningen så är det nog mest av rutin, börjar alltid passet med att ställa mig på vågen, väger mig varje dag off oxå….:|

Äntligen känns det som inflammationen börjar ge sig, hoppas kunna börja gå igen i början av veckan. Var därför o köpte ett par walking skor, betydlig skillnad mot dom löpar/outdoor skor jag har nu. Blev ett par Reebok Walk DMX Max, skapligt långt namn eller? Dom har en luftkudde inbyggd under häl o fotblad, känns verkligen mjukt att gå med dom, luftkudden känns verkligen.

Känns sämre idag igen i benet, blir så trött…:( Hade ju hoppats på att börja med kardio igen nu i veckan men det är omöjligt om det känns så här. Däremot kom jag på att jag hade nästan ett paket Diklofenak hemma sen tidigare, det är ju samma som Voltaren så jag börjar äta dom idag så får vi se om det ger sig snart. Vikten idag 77,3 kg alltså ner 1 kg i helgen, följer mönstret med viktnedgång under helgerna av nån anledning.

Stående militärpress:

1 set 30 kg

3 set 40 kg

Liggande kryssdrag:

1 set 4 plattor

3 set 5 plattor

Enhands sidolyft i cc:

3 set 3 plattor

Shrugs med hantlar:

3 set 28 kg

Mage:

3 set crunches med rep

Ingen bättring än, blir värre ju längre dagen går. Får väl räkna med att ta det lugnt till efter helgen iaf. Vikten 77,8 kg.

Hantelcurl:

3 set 16 kg

Skivstångscurl:

3 set 30 kg

Konc.curl i cc:

3 set 5 plattor

Pushdown med rep:

2 set 4 plattor

1 set 5 plattor

Pushdown med rakt handtag:

3 set 5 plattor

Pushdown med vinklat handtag:

3 set 5 plattor

Blev vilodag från allt idag, har riktigt ont när jag väl kommit hem från jobbet. Det var ju bendag idag så jag vill inte anstränga dem något alls, får nog gå till företagsläkaren i morgon o se om han har nån lösning. Dessutom tog mitt förhållande slut igår så jag mår inte så bra nu….:cry: Blir kanske lite extra jobbigt med lågt matintag oxå kanske…

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 131 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.