Koffes träning

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

Hej

Ja efter att man återigen kommit igång med träningen så känns det motiverande att skriva en liten träningsjournal, bilder kommer det definitivt inte på ett bra tag :p pga på tok för mycket underhudsfett 😮

Jag började min träning i 14 års åldern med mycket gym, har dessförinnan simmat väldigt mycket, spelat handboll ja you name it allt som man gör i den åldern, tränade mycket styrka på det som då hette Lödde Hälsocenter mer känt som X-act gym men med nya lokaler nu, höll på med styrketräningen i ca 2,5 år mer eller mindre seriöst, hade väl mina perioder som man har i den åldern. men nu efter ett (för) långt uppehåll så ska jag igång igen, jag har inga direkt ambitioner att stå på scen (ännu iaf) utan mer att få en snygg kropp och må bra, tränar just nu på Train-in, ett nyöppnat gym i kävlinge där jag bor

Lite stats på mig i dagsläget

Ålder: 20 år
    Vikt: 110 kg
    Längd: 191 cm

Kommer lite mått etc om ett tag, måste få tag i ett måttband, jag är inte killen som syr direkt så jag har inga liggande, mest en massa tumstockar från jobbet :)

Träningsupplägg:

Måndag: Bröst Lår
    Övningar: Bänkpress med hantlar, sned bänkpress med hantlar, flyes på stående och sittande i cable crossen, benspark samt benpress

Tisdag: Axlar
    Övningar: Axelpress med hantlar sittande på bänk, Lateral rise stående, shrugs med stång, Flyes liggande på mage, flyes i maskin

Onsdag: Rygg, mage
    Övningar: Latsdrag framför och bakom, stående skivstångsrodd, marklyft, situps o sen nån jävla magövningsmaskin som jag inte vet vad det heter, tränar sidorna :)

Torsdag: Armar, vader
    Övningar: Triceps extensions liggande, pushdowns med rak stång, pushdowns med rep, sittande french press med hantel
    Biceps: curl med rak stång stående, curl med hantel sittande
    Vader: vadpress i 45 graders benpressen

så här ser det ut i dagsläget, kanske inte världens bästa upplägg men det funkar för mig och hur jag vil träna, kommer att lägga in ett cardiopass på fredagen också, den kommer bestå av promenader eller liknande, jag är ödmjuk i min träning så länge man kommemr ed konstruktiv kritik så tar jag åt mig och lyssnar.

S

Jaha vaknade i morse med en lätt illamående känsla, var på bio igår med flickvännen och köpte lite cashewnötter som tilltugg, vaknade i morse och mådde verkligen skit, kändes som spyan skulle komma upp när som, drack mitt kreatin och käkade 2 st knäckemackor med skinka och sedan lite multivitamin juice på det, min mage brukar lugna ner sig när jag äter lite knäckebröd men inte fullt ut idag, men jag gick ner på gymmet med en lätt illamående känsla och tänkte att jag kör så länge det går och så här gick det.

ryggpass/mage

reps x vikt

latsdrag framför: (står ingen vikt på magasinen, skriver antal plattor totalt antal 20 st plattor i ett mag)
    6×14
    6×14 (jääävligt trögt på sissta)
    6×13

Latsdrag bakom:
    6×12
    6×12
    6×12

skivstångsrodd stående lös stång:
    8×50
    8×50
    8×50

Marklyft: (fan va svag man blivit där då)
    6×90
    6×90

sedan mage i maskin, hökk dock på och spy när jag satte igång med denna, blev 3 lätta set med högre reps då magen höll på att vända
    12×5
    12×5
    12×5

tänkte kört situps men vid detta laget var jag spyfärdig, åkte hem på soffan med spyan halvvägs upp i halsen, får se om jag tränar i morgon, mår jag såhär så gör jag det inte, har lärt mig en sak och det är att lyssna på kroppen, men jag vill så gärna ner då det är armar imorgon :(

skriver som vanligt inte upp uppvärmingssetten på varje övning

känner mig inte ok i kroppen kommer ligga lågt med träningen under helgen

fan började ju komma igång :(

Ny vecka… nya tag

Br

fan glömmer ju bort att skriva i den här

igår axlar, oförändrat mot förra veckan, ökade lite i shrugs till 100kg, körde 6 reps med detta och 3 set, kändes bra

idag var det rygg:
    reps x vikt

har lite känningar i ländryggen så jag skippade marklyft,

latsdrag framför:
    6×14
    6×14
    6×14

latsdrag bakom:
    6×12
    6×12
    6×12

stående skivstångsrodd:
    8×50
    8×50
    ville inte köra för tungt eller mycket då ryggen inte riktigt ville idag dock kändes 50 kg väldigt lätt, kommer testa att öka till nästa gång, körde lite hantelrodd istället, brukar normalt sett ej köra denna övning så styrkan och tekniken suger fett

hantelrodd:
    8×32,5
    8×32,5
    8×32,5

körde sedan ett par sett i roddmaskinen, men då det fortfarande inte står vikt på nåon av våra maskiner så kommer jag ej ihåg det, efter detta följde 4 set med situps med vikt bakom nacken sen gick jag hem och nu sitter jag och dricker 0,5 liter v12

Skål!:)

fan glömmer ju bort att skriva i den här

igår axlar, oförändrat mot förra veckan, ökade lite i shrugs till 100kg, körde 6 reps med detta och 3 set, kändes bra

idag var det rygg:
    reps x vikt

har lite känningar i ländryggen så jag skippade marklyft,

latsdrag framför:
    6×14
    6×14
    6×14

latsdrag bakom:
    6×12
    6×12
    6×12

stående skivstångsrodd:
    8×50
    8×50
    ville inte köra för tungt eller mycket då ryggen inte riktigt ville idag dock kändes 50 kg väldigt lätt, kommer testa att öka till nästa gång, körde lite hantelrodd istället, brukar normalt sett ej köra denna övning så styrkan och tekniken suger fett

hantelrodd:
    8×32,5
    8×32,5
    8×32,5

körde sedan ett par sett i roddmaskinen, men då det fortfarande inte står vikt på nåon av våra maskiner så kommer jag ej ihåg det, efter detta följde 4 set med situps med vikt bakom nacken sen gick jag hem och nu sitter jag och dricker 0,5 liter v12

Skål!:)

GLÖMDE skriva armpasset förra veckan… jeje

Här kommer morgonens bröst/lårpass:

reps x vikt

Plan bänk hantelpress:
    6×35
    6×37,5 (fick pass på sissta)
    6×35

Snebänk
    6×32,5
    6×32,5
    6×32,5

flyes liggande på rygg plan bänk:
    6 x 22,5
    6 x 22,5
    6 x 22,5

Flyes cablecross stående:
    6×6
    6×6
    6×6

Benpress: (strikta)
    10×190 + vagnen
    6×220 + vagnen
    6×220 + vagnen

benspark:
    kommer inte ihåg vikten på denna, körde nästan halva magasinet, tycker det är bull att inte vikten står på maskinerna, lättare att komma ihåg då

passet kändes för övrigt väldigt bra, om än att jag var lite trött, sover lite dåligt då jag ska börja på nytt jobb nästa vecka som Larmmontör på Sector Alarm, är ju självklart lite nervös för detta hehe men det ska bli kul.

Använder för tillfället dessa kosttillskott
    whey 80
    V-12

Är kanske bara inbillning men jag tycker att jag ahr blivit starkare med v-12 har ökat lite grann i många övningar, kan rekomenderas faktiskt, bara att det smakar FAN, påminner om gammal äcklig funlight, jag blandar det endast med ca 2 dl vatten nu o sveper (klökvarning ;) ) men men det går och fungerar

axlar i morgon!

lite komentarer för motivationen är aldrig fel :) ;)

körde rygg idag istället för axlar, vet ej varför, kändes bra så=)

reps x vikt
    latsdrag framför:
    6×14
    6×14
    6×15 (med lite fusk på sissta)

latsdrag bakom:
    6×12
    6×12
    6×12

Skivstångsrodd:
    6×70
    6×70
    6×70

rodd i maskin:
    6×78
    6×78
    6×78
    (i denna maskin står det vikt på magasinet)

testade även att köra shrugs ihop med ryggpasset, och med fri stång, men jag tycker inte att jag fick samma pump och känsla som när jag kör shrugs på axelpasset i smithen, så det kommer jag inte fortsätta med

allt för idag, snart jobbdags!

ps:

kanske vågar lägga upp nån bild om några veckor med, magen börjar sakta med säkert bli mindre :) :up:

axlar idag, nån mer än mig som kör hantelpress till axlarna? kör ni med helt 90 graders bänk eller kör ni den lite lätt lutande, jag kör precis så den luter litelite grann, hacket efter 90 grader, tycker det tar grymt på axlarna ändå

reps x vikt

axelpress hantlar
    6×27,5
    6×27,5
    6×25

lateral rise hantel
    6×12,5
    6×12,5
    8×10

shrugs: (smithen)
    10×90
    10×90
    10×90

flyes liggande på mage:
    10×10
    10×10
    10×10

flyes som åvanstående men i maskin (baksida axlar) står vikt på denna nu
    10×49
    6×59
    6×59

sedan blev det lite situps o annat krafs, och efter det svärmors köttbullar med kokt potatis

armar igår

reps x vikt

tricep extensions över huvud liggande på rygg (rak stång)

6×40
    6×40
    6×40

smal bänkpress

6×60
    6×60
    6×60

Pushdown med stång
    6×12 plattor
    6×12
    6×12

bicepcurl
    6×40
    6×40
    6×40

hammercurl

6×15
    6×15
    6×15

vadpress i benpressen
    6×285
    6×285
    6×285

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.