Kvistfritt kvastskaft – Birkas väg mot formen

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Kvistfritt kvastskaft – Birkas väg mot formen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 27 total)
  • Author

Kön: Kvinna

Födelseår: 1977

Längd: 172 cm

Vikt: Runt 78 kg

Träningsbakgrund: Sporadisk hårdtränare på gym, varierat med jympapass, snabba promenader och jogging. Har haft ett uppehåll över sommaren, nu är jag på väg igång igen.

Kortsiktigt mål: Få in rutinen att träna något minst varannan dag, antingen styrka eller konditon, och promenera snabbt minst en halvtimme varje dag.

Långsiktigt mål: Åstadkomma en kroppsform som jag är nöjd med och som inte ger mig ont i ryggen trots att jag sitter mycket. Jag är naturligt timglasformad och är nöjd med det, men vill gärna bli något smalare på mitten och fastare i konturerna.

Hälsosituation: Har känsliga knän, höfter och rygg, men ingen riktig skada.

Jag är tacksam för alla typer av konstruktiva kommentarer och tips. Utöver detta är dagboken är till för att peppa mig att ha något att skriva varje dag.

Hoppas vi hörs!

Birka

:|

Konditionsträning[/b]
    15 min snabb promenad

Styrketräning[/b]
    F&S Gym 45 min

Uppvärmning: 11 min cross trainer nivå 7

Axellyft
    12×10 kg
    12×10 kg
    12×10 kg

Sittande benspark
    15×25 kg
    14×25 kg
    12×25 kg

Rygglyft
    12×0 kg
    12×0 kg
    12×0 kg

Sittande rodd i maskin
    12×25 kg
    12×25 kg
    12×25 kg

Kommentar: Tog det lugnt efter ett långt uppehåll och höll mig till ”nybörjarövningar”. Skönt att komma igång igen, fick glädjerus redan på cross trainern. :up:

Konditionsträning[/b]
    35 min snabb promenad
    45 min lätt promenad

Kondition/styrka[/b]
    F&S Basjympa 50 min, inklusive nervarvning och stretch

Kommentar: Första jympapasset på mycket länge. Det gick betydligt lättare än jag trodde, det är kanske inte så långt kvar till medeljympan i alla fall. ;)

Konditionsträning[/b]
    40 minuter lätt promenad

Kommentar: En lugn dag, skönt att komma ut och röra på sig utan att stressa

Konditionsträning[/b]
    60 min snabb promenad
    35 min lätt promenad på kvällen

Styrketräning[/b]
    40 minuter F&S Gym

Uppvärmning: 10 minuter cross trainer nivå 7

Hantelflyes
    15×4 kg
    15×4 kg
    15×4 kg

Hantelcurl
    15×4 kg
    15×5 kg
    12×5 kg

Latsdrag
    15×20 kg
    12×25 kg

Rygglyft
    15×0 kg
    12×0 kg
    10×0 kg

Kick back
    15×4 kg
    15×4 kg
    15×4 kg

Kommentar: Koncentrerade mig på överkroppen idag efter den långa promenaden. Skönt att fortfarande känna sig hemma bland hantlarna fast det var ett tag sedan. Inte lika mycket träningsvärk som igår. :emo-thumb

Vägning på morgonen: 77,1 kg

Känns ärligt talat för jävligt att väga 10 kg mer än min idealvikt. Nästan lika jävligt som att jag inte kan ha mina favoritkläder längre.:(

Men. Jag låter det bli ytterligare en sporre att fortsätta träna – det är mindre än för en vecka sedan i alla fall. ;)

Idag är vilodag, men jag misstänker att det blir en promenad eller liknande i alla fall. Dessutom funderar jag på en sväng till gymmet för att öva basövningar utan vikter.

Funderar på att lägga upp en bild på hur jag ser ut nu så ni kan se vad jag har att tas med. Men jag är nog för blyg. Eller smart?

I brist på mod och bild. ;)

Birkas mått tisdag 22 augusti 2006

Vader: 36 cm
    Lår: 62 cm
    Rumpa: 108 cm
    Midja: 80 cm
    Byst: 103 cm
    Överarmar: 32 cm

bilder?

Frida G wrote:
    bilder?

Som jag skrev ovan så känner jag mig lite tveksam till att lägga upp bilder, åtminstone tills jag har en före/efter variant. Med fitnessmått mätt är jag inte mycket att komma med, även om jag för min del tycker att jag är ganska vacker. Inget fel på klassisk mjuk kvinnlighet. :)

Konditionsträning[/b]
    35 minuter snabb promenad till träningen
    25 minuter lätt promenad hem från middag med bästisen

Kondition/Styrka[/b]
    50 min F&S Basjympa, inkl stretch och nervarvning

Kommentar: Att promenera hem i stället för att ta spårvagnen går lättare och känns mer självklart för varje dag. Träningsvärk på flera ställen, bland annat biceps, rygg och axlar, men även på framsidan av underbenen.

YEY ME! :nod

Igår blev inte mycket till vilodag… Svårt det där, att hålla tillbaka och verkligen vila nu när jag äntligen kommit igång. Nå, idag är det jobb och tentaplugg som gäller i första hand, så något annat än den vanliga promenaden hinns förmodligen inte med. Lika bra det. :) :ph34r:

Som jag trodde blev det en riktig vilodag idag, den enda motionen jag fick var när jag var i Kista galleria och shoppade med tjejerna. Men vi hann nog med någon kilometer där i alla fall. ;)

I morgon blir det nya tag i gymmet, ser redan fram emot det! Weeei! :)

Har knåpat ihop en 3-split som jag tänker prova. Idag är bendag, weeei! :D

Konditionsträning[/b]
    Crosstrainer 8 minuter, nivå 7 och 14

Styrketräning[/b]
    Utfall
    15×6 kg
    15×6 kg
    11×6 kg

Knäböj
    15×0 kg
    15×6 kg

Stående vadpress
    20×0 kg (+kroppsvikt)
    20×0 kg
    15×0 kg

Situps, raka och sneda
    20×0 kg
    10×0 kg
    10×0 kg

Kommentar: Riktigt skönt och ansträngande benpass, tur att tentan i morgon är i en sal längst ner i huset, för jag kommer knappt att kunna gå. :|:D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.