Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Lady21 – Leker med vikterna
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 maj, 2006 at 16:49 #999285Anonym anvandareMember
[/b]Hejsan![/b]
Jag har smugit runt här på forumet ett tag nu och jag är jätte imponerad av alla som tränar på och kör sin grej dag ut och dag in. Ett steg i taget mot era mål. Det har gett mig mycket motivation och nu så tänkte jag slänga upp en egen träningsjournal (sitter ju ändå här som ett fån hela dagarna :p )
Hoppas att ni orkar med en journal till 😮Träningsbakgrund[/b]
Jag är en gammal idrottstjej och har tränat bl. fotboll och handboll i flera år. Jag har insturerat i aerobic under några år (gör jag ej längre). Styrketränat i 5år (mer eller mindre seriöst).Så här tränar jag just nu:[/b]
Dag 1[/b]
Rygg: [/b]Latsdrag i maskin (har ingen ”vanlig” i mitt gym), Enhands rodd, Marklyft.
Triceps:[/b] Press med rep, press i maskin.Dag 2[/b]
Bröst:[/b] Bröst press (Hantlar), Pec-dec (kabel cross? tror jag den heter)
Biceps:[/b] Curls med stång, Curls maskin.
Mage:[/b] Valfri övning om jag hinner.Dag 3[/b]
Axlar: [/b]Axel sidled, Axel press, Vikt platta framför.
Ben:[/b] Benpress
Mage:[/b] Maskin, sit ups.Jag är kan inte namnen på alla övningar men fråga om det är några oklarheter.
Kondition[/b]
Intervall [/b]- 15min efter passet.Mål[/b]
Mitt mål just nu är att tappa några kilon till sommaren. Jag har ingen målvikt utan strävar mest efter att minska i omkrets och få fram mer synliga muskler. Jag får återkomma med lite bilder och mått.Fråga gärna om det är något ni funderar över!
5 maj, 2006 at 16:49 #91740Anonym anvandareMember5 maj, 2006 at 17:00 #999286Anonym anvandareMemberI can´t see ..where is the perfection ??
Nä men välkommen hit ..till forumtes underbara värld.
tänkte bara kommentera lite om det e lugnt.På bendagen så kör du bara framsidalår. För din egen skull så e det nog bra att slänga in nån baksidalår övning typ lårcurl, liggandes eller sittandes så att du inte får obalans mellan dem musklerna. Kan leda till massa broblem bara om baksidan e svagare än framsidan.
Marklyften tar visserligen på baksidan men troligvis inte tillräckligt för att balanser upp det.Ser ut att vara bra annars ..
Bra inställning till målen ocksåLycka till
5 maj, 2006 at 17:42 #999287Anonym anvandareMemberWarrior – Jag brukar köra 3 set och sen blir det väl runt 10 reps ibland 8 det beror lite på. Jag strävar mot att trötta ut musklen så mycket som möjligt.
Sam jr – Vad jag har förstått så är du lite av en ben expert :nod så jag välkomnar dina råd. Jag har dessvärre redan ganska mycket muskler på benen efter allt idrottande (jag vet att man ändå borde träna benen). Det är därför jag bara har en benövning. Men tar inte benpressen lite på båda sidor?
När det gäller min signatur så är det ifrån shakiras nya låt som jag har förälskat mig i Men jag tar bort den nu, vill ju ha komentarer om min träning i förstahand.
5 maj, 2006 at 18:02 #999288Anonym anvandareMemberHello, välkommen hit! :up:
Mage två dagar av tre? För mig räcker det med mage en gång, 8set per träningscykel…ungefär var 5-8dag.
Ska bli roligt o följa, kör hårt nu!
5 maj, 2006 at 18:15 #999289Anonym anvandareMemberLalla – Tackar, tackar Ja, det blir mage 2 dagar ibland när det finns tid. Jag vet att många tjejer har en viss förkärlek när det gäller magträning men jag är dessvärre inte en av dem. Det är inte min favoritmuskel
Det känns jätte bra att få lite feedback på träningen och så :emo-thumb Med lite stöd och pepp så kan det bli hur bra som hälst!!
5 maj, 2006 at 19:03 #999290Anonym anvandareMemberSer ut som ett seriöst program. En fråga bara, kommer du variera övningarna något eller kör du enbart de nedskrivna övningarna?
Lycka till med satsningen :up:
5 maj, 2006 at 19:09 #999291Anonym anvandareMemberXavier – Tack Jag hade tänkt köra programmet några veckor framöver och sen kasta runt det lite. Men själva övningarna kommer nog vara uniefär samma. Jag tror att jag favoriserar dom lite… hmm, tips på andra övningar kanske??
6 maj, 2006 at 10:20 #999292Anonym anvandareMemberDet är så underbart att vakna upp när det är fint väder äntligen lite värme!! Min pojke är i göteborg så jag hade hela sängen för mig själv i morse, låter kanske konstigt men vi har en 120 säng så det är skjönt att kunna sträcka ut lite
Idag har jag varit ute och joggat på morgonen, det kändes jätte bra. Jag brukar försöka göra det ca 2 ggr i veckan (inte alltid det blir av:| ). Jag har haft en skada i foten ett tag nu, men den är bra nu
Nu ska jag jobba vidare (just det, inte alla som har lyxen att vara lediga på helgen)
Take care//Malin
6 maj, 2006 at 18:09 #999293Anonym anvandareMemberJaha, då var det dags att redovisa hur jag har ätit under dagen
Frukost: Havregrynsgröt (fiber berikade), lingonsylt och lättmjölk
Mellanmål: Ett knäckebröd (Wasa sport) med ägg och kaffe
Lunch: Spagetti (fullkorn) och köttfärssås. Inga grönsaker idag
Mellanmål: Ett knäckebröd och kaffe
Middag:Kyckling rätt med kyckling (no shit!!), matlagningsgrädde, spenat och soltorkade tomater. Pasta till det. :emo-thumb
Kvällsmål: Smoothie med lätt vaniljyoghurt, lättmjölk, banan och frysta blåbär/hallon.Jag måste säga att jag är nöjd med vad jag har ätit idag. Träna kan jag göra varje dag utan brist på motivation men att låta bli sötsaker är något helt annat!!
6 maj, 2006 at 22:18 #999294Anonym anvandareMemberQuote:Sam jr – Vad jag har förstått så är du lite av en ben expert :nod så jag välkomnar dina råd. Jag har dessvärre redan ganska mycket muskler på benen efter allt idrottande (jag vet att man ändå borde träna benen). Det är därför jag bara har en benövning. Men tar inte benpressen lite på båda sidor?När det gäller min signatur så är det ifrån shakiras nya låt som jag har förälskat mig i Men jag tar bort den nu, vill ju ha komentarer om min träning i förstahand.
oj ..förlåt det var absolut inte meningen att få dig att ta bort den …sätt till baka den dirket och det är en order ..jag bara skämta lite 😮
Haha na benexpert e jag knappast …har bara haft turen att få bra framsidalår gener. Oftast är det just framsidan på låret som är bäst utvecklat men det varierar ju som allt annat från person till person. Jo benpressen tar allt lite på baksidan och en hel del på nsidan och stjäten med. Sen så kör du ju marklyften också som tar på baksidan. Det e helt upp till var och en hur man svara på träningen och vad som är tillräckligt, men ha i åtanke bara att det kan vara bra att sträva efter jämn styrka i alla musklerna.
7 maj, 2006 at 12:27 #999295Anonym anvandareMemberSam jr wrote:oj ..förlåt det var absolut inte meningen att få dig att ta bort den …sätt till baka den dirket och det är en order ..jag bara skämta lite 😮Haha na benexpert e jag knappast …har bara haft turen att få bra framsidalår gener. Oftast är det just framsidan på låret som är bäst utvecklat men det varierar ju som allt annat från person till person. Jo benpressen tar allt lite på baksidan och en hel del på nsidan och stjäten med. Sen så kör du ju marklyften också som tar på baksidan. Det e helt upp till var och en hur man svara på träningen och vad som är tillräckligt, men ha i åtanke bara att det kan vara bra att sträva efter jämn styrka i alla musklerna.
Ingen fara Den signaturen är lite kaxig och jag är egentligen en godhjärtad och blåögd småstadstjej.
Egentligen så var det väl tänkt att jag skulle köra mer ben på dag 3 och flytta upp magträningen till dag 2. Men jag ska testa och köra så här i några veckor innan jag gör om programet. Jag tränade ganska hårt för ett år sen uniefär men tillslut så fick jag kramp varje gång jag körde ben och mage. En gång fick jag kramp när jag kollade på en skräckfilm med pojken som satt i, i minst 10 min. Gjorde så j*kla ont Det har nog avskräckt mig lite och det är nog en grund till att jag inte tränar så mycket ben och mage (därför jag kör mer mage just nu för att komma ifatt lite). Jag fick tips om att äta zink och mineraler men jag mådde illa av tabletterna så jag skärde ner på vikterna och träningen istället. Men nu är det nya tag som gäller! :up:
7 maj, 2006 at 13:16 #999296Anonym anvandareMemberEn ny och solig dag UNDERBART!!
Jag hade planerat att träna idag, laddat och längtat. Men av en slump så kollade jag på öppet tiderna igår kväll och det visade sig att gymmet öppnade kl.10.00 och jag börjar jobba kl.11.00 så det blev ingen träning för mig idag. Jag får helt enkelt njuta av det fina vädret och satsa på en bra kost istället.
Imorgon ska jag träna, väga mig och ta lite mått :unsure:
Här kommer lite bilder (inte bästa kvaliten men det är alltid något).
7 maj, 2006 at 13:20 #999297Anonym anvandareMemberpop eye the sailor women?!
snygga triceps, lte biff trots allt..
me like.:emo-thumb7 maj, 2006 at 13:28 #999298Anonym anvandareMemberAngående krampen, så är det kalium du ska få in dig.
Finns tabletter men om du inte gillar tabletter så finns det ett bordssalt som heter seltin och består av 50%kalium och 50% natruim istället för 100% natrium som vanligt salt. Detta borde i varjefall göra lite skillnad. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.