Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Lady21 – Leker med vikterna
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 maj, 2006 at 13:42 #999299Anonym anvandareMemberSam jr wrote:Angående krampen, så är det kalium du ska få in dig.
Finns tabletter men om du inte gillar tabletter så finns det ett bordssalt som heter seltin och består av 50%kalium och 50% natruim istället för 100% natrium som vanligt salt. Detta borde i varjefall göra lite skillnad.Ja, just det! kalium var det också
Jag köpte vitamineral (aktiv), kanske kan testa andra tabeltter med mer kalium i. Tack för tipset med saltet, ska jag testa!Enok – Tackar! Mitt mål är ju egentligen inte att bli biffig men jag gillar att lyfta vikter. Både jag och min kille vill inte att jag ska ha så stora muskler, kanske får öka på konditionsbiten snart.
7 maj, 2006 at 14:00 #999300Anonym anvandareMember[http://www.greatearth.net/sortiment_proddetail.asp?act=proddesc&ProdId=3445&Flavour=&ProdNameSuper%20Potassium,%2099%20mg]
Bra kalium tabletter till ett bra pris
7 maj, 2006 at 18:57 #999301Anonym anvandareMemberSam jr wrote:[http://www.greatearth.net/sortiment_proddetail.asp?act=proddesc&ProdId=3445&Flavour=&ProdNameSuper%20Potassium,%2099%20mg]
Bra kalium tabletter till ett bra prisTackar! Jag ska kika på det :emo-thumb
Å då var det dags för maten då
Frukost: Havregrynsgröt (fiberberikade) med lingonsylt och mjölk.
Mellanmål: Knäckebröd med ägg och kaffe.
Lunch: Kyckling rätt (samma som igår)Mellanmål: Kaffe och en dumleglass (örk) :what:
Middag: Kyckling rätt (orkade inte laga mat igår)
Kvällsmål: Smoothie8 maj, 2006 at 12:42 #999302Anonym anvandareMemberSå här ser statestiken ut just nu :whistle:
Längd: 170
Vikt: 67kg (Jag blev jätte förvånad! Jag kan inte minnas senast jag vägde 67kg, vågen brukar visa 69/70kg. Min teori är att jag inte hade så mycket vätska i kroppen så jag förväntar mig inte att vågen kommer vara lika snäll mot mig nästa vägning)Byst: 92cm
Midja: 73cm
Övre höft: 83cm
Stuss: 103cm 😮 (Jag kan trösta mig med att axlarna är bredare än höften, då blir det lite balans ialla fall)
Höger lår: 59cm
Höger arm: 31cmNästa mätning blir om 2 veckor och vägning om en vecka. Håll tummarna!!!! :emo-thumb
8 maj, 2006 at 12:49 #999303Anonym anvandareMemberDet är bra med ett sådant stuss-mått
8 maj, 2006 at 13:08 #999304Anonym anvandareMemberIdag var jag och tränade :buttrock:
Uppvärmning: Promenad till gymmet 10min.
Rygg [/b]
Latsdag: 4/12reps, 5/10reps, 5/10reps
Enhandsrodd: 5/10reps, 5/10reps, 6/10reps
Marklyft: 7,5(15kg)/10reps, 12,5(25kg)/10reps, 12,5(25kg)/10reps
(Det var andra gången jag körde marklyft så nästa gång får jag nog öka lite)Triceps[/b]
Tricepspress m. rep: 4/10reps, 4/10reps, 5/10reps
Tricepspress maskin: 25/10reps, 25/10reps 37,5/6repsKondition[/b]
Intervall: 7,8km/h 3min, fyra ”toppar” 9,2km/h 2min på varje, fyra ”dalar” 7,8km/h 1min på varje.
Totalt: 2,16km
Tid: 15min
Calorier: 154
Nedvarvning: Promenad 10minDet kändes bra idag. Ganska många övningar är graderade så jag vet inte riktigt hur många kg det är. Knappast något att skryta med så det är lika bra det. Jag får ont i underarmarna när jag drar, det beror nog på mina små händer och kassa grepp. Jag har funderat på att köpa remmar men jag väntar lite med det. Nästa gång får jag nog öka intensiteten på konditionen lite. :emo-thumb
8 maj, 2006 at 13:10 #999305Anonym anvandareMemberXavier wrote:Det är bra med ett sådant stuss-måttHaha, ja jag får nog trösta mig med den komentaren
8 maj, 2006 at 13:49 #999306Anonym anvandareMembervälkommen!
8 maj, 2006 at 19:07 #999307Anonym anvandareMemberpucca – Tack så mycket! Det känns jätte bra det här, motivationen är på topp!!!
Så här har jag ätit idag
Frukost: Havregrynsgröt (fullkorn) med sylt och mjölk. (standard frukost)
Mellanmål: Prolite måltidsersättningsdryck mixat med banan och mjölk efter träningen (vet inte ifall den fyller någon funktion direkt men jag försöker göra slut på den)
Mellanmål: Knäckebröd med ägg och kaviar. En morot och lite russin.
Luch: Spagetti (fullkorn) och köttfärssås, ett knäckebröd och vatten till.
Mellanmål: En morot och ett knäckebröd.
Middag: Makrill i tomatsås och pasta (skulle varit tonfisk men jag glömde konservöppnaren hemma)
Kvällsmål: Smoothie (inte tröttnat än)Ikväll ska jag gå och handla, börjar bli lite tomt i kylen nu!
9 maj, 2006 at 10:53 #999308Anonym anvandareMemberJag vaknade av mig själv idag, när jag legat och gonat mig lite så tänkte jag att det var lika bra att ta en joggingtur runt sjön. Då har jag en joggingrunda av två avklarade den här veckan då :emo-thumb Imorgon blir det styrketränig igen, sitter här och laddar lite.
Nu ska jag ut i det fina vädret och dricka kaffe
Peace out!
9 maj, 2006 at 17:12 #999309Anonym anvandareMemberDå var det dags för maten igen då
Frukost: Havregrynsgröt med lingonsylt och mjölk.
Mellanmål: Knäckebröd med ägg och kaviar. Kaffe
Lunch: Pastagratäng med skinka och broccoli, en morot :emo-thumbMellanmål: Äpple och lite russin
Middag: Pasta och tonfisk, en morot
Kvällsmål: SmoothieDet känns som att jag har hittat en rätt bra kostbana. Jag vet inte riktigt om jag äter tillräckligt med calorier men jag tror och hoppas det (Jag lär ju märka av det förr eller senare beroende hur kroppen förändras). Det ända jag har märkt av är att jag nog borde äta lite mer de dagarna jag tränar för att jag har känt av sug efter bullar och godis då. Jag tänkte börja lägga i lite linförn eller solrosfrön i gröten på morgonen så inte fettförbränningen stannar upp.
9 maj, 2006 at 17:22 #999310Anonym anvandareMemberJag har precis varit och hämtat min klänning på posten Jag var bara tvungen att lägga upp bilden här! Den sitter som gjuten. En klar favorit på de kommande festerna och andra happenings. :up:
9 maj, 2006 at 19:48 #999311Anonym anvandareMemberLady21 wrote:Jag har precis varit och hämtat min klänning på posten Jag var bara tvungen att lägga upp bilden här! Den sitter som gjuten. En klar favorit på de kommande festerna och andra happenings. :up:Är det du på bilden?
För övrigt så tycker jag att du kämpar på bra med träningen.
mvh
9 maj, 2006 at 20:13 #999312Anonym anvandareMemberLady21 wrote:Jag har precis varit och hämtat min klänning på posten Jag var bara tvungen att lägga upp bilden här! Den sitter som gjuten. En klar favorit på de kommande festerna och andra happenings. :up:Ursnygg! :up:
9 maj, 2006 at 20:16 #999313Anonym anvandareMembergoldeneagle wrote:Är det du på bilden?För övrigt så tycker jag att du kämpar på bra med träningen.
mvh
Nej, det är inte jag på bilden. Men det hade inte varit fel att ha den brännan redan nu :p
Jo, jag kämpar på. Tar en dag i taget :up: Jag blev lite striktare i kosten för bara några dagar sen och jag känner redan skillnad. Det ska bli kul att se vad jag får för resultat vägning på måndag igen men jag längtar till veckan därpå då jag ska göra en mätning till. Flyter det på så här så tror jag det kommer att synas lite resultat ialla fall!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.