Lady21 – Leker med vikterna

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Lady21 – Leker med vikterna

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 99 total)
  • Author
    goldeneagle wrote:
    Det är bara att kämpa på, resultaten kommer med tiden. Men du verkar vara en person som tar träningen seriöst, så jag tror att det kommer att gå väldigt bra!

:up:

mvh

Tack så mycket! 😮 Jag tycker det är kul att träna, det är mest maten jag kan slarva med ibland. Men nu så ska det bli ändring på det!!

Lady21 wrote:
    Tack så mycket! 😮 Jag tycker det är kul att träna, det är mest maten jag kan slarva med ibland. Men nu så ska det bli ändring på det!!

Jo, men samtidigt kan man ju inte bara stänga ut allt bara för att man tränar. Det hela handlar om balans precis som allt annat i livet.

Det är sant man inte skall stoppa i sig vad som helst, men samtidigt är det inte kul att räkna varenda kalori man stoppar i sig. Det är vad jag tycker i alla fall.

mvh

goldeneagle wrote:
    Jo, men samtidigt kan man ju inte bara stänga ut allt bara för att man tränar. Det hela handlar om balans precis som allt annat i livet.

Det är sant man inte skall stoppa i sig vad som helst, men samtidigt är det inte kul att räkna varenda kalori man stoppar i sig. Det är vad jag tycker i alla fall.

mvh

Ja, det håller jag med dig om. Man måste ju leva också (vilket jag gör). Haha, nä räkna kalorier är nog det sista jag skulle göra. Jag har alltid levt med teorin att träna när jag vill och äta vad jag vill. Vilket har gått gämt upp. Men nu tänkte jag testa en lite striktare kosthållning och se vad som händer. (alltså inte så mycket godis, haha) Ska bli spännande och se resultaten sen! :)

Lady21 wrote:
    Dessan wrote:
    Ajaj, det där med skador är ju inte så kul direkt. Om inte annat så lär man sig att ta stryk när man spelar handboll så det är bara att bita ihop. Jag spelade i Vaggeryds Handbolls Klubb. Jag nämnde inte det innan för det säger dig antagligen ingen ting.

hm, nej faktiskt inte :P har ingen aning om vilken klubb det är. Ja verkligen, det är ju väldigt hårt fysiskt, så vi är härdade ;) vad för knäskada hade du?

Lady21 wrote:
    Ja, det håller jag med dig om. Man måste ju leva också (vilket jag gör). Haha, nä räkna kalorier är nog det sista jag skulle göra. Jag har alltid levt med teorin att träna när jag vill och äta vad jag vill. Vilket har gått gämt upp. Men nu tänkte jag testa en lite striktare kosthållning och se vad som händer. (alltså inte så mycket godis, haha) Ska bli spännande och se resultaten sen! :)

Jag har också bestämt mig att köra lite striktare nu, får se om det leder till bättre resultat.

mvh

Cool tjej, skön tråd och ursnygg klänning!
    När du ’tajtat’ till dej klart så kommer klänningen att vara för liten. Då kan du sms:a den till mej ?!

:p

Kör hårt!

Dessan – Hmm, jag har ingen knäskada… som tur är :)
    Goldeneagle – Då är det bara att kämpa på! Vad har du för mål??

Så här såg dagen ut matmässigt

Frukost: Havregrynsgröt (behöver jag skriva att de är fiberberikade?), lingonsylt och mjölk.
    Mellanmål: Prolite målersättningsdryck med mjölk.
    Mellanmål: Knäckebröd med ägg och kaviar. En näve russin
    Lunch: 2 biffar, pasta, en morot och ett knäckebröd.
    Mellanmål: Ett äpple och ett knäckebröd (gott att knapra på)
    Middag: Tonfisk med pasta och morot.
    Kvällsmål: Smoothie.

Nu har jag ätit pasta nästan varje dag. Tanken var att jag skulle göra potatismos till biffarna i morse men jag han inte det. Jag får laga något med potatis eller ris snart! Idag har jag kännt av lite sötsug, jag gissar på att det beror på att jag har tränat och gör åt energin lite snabbare. Men jag har stått emot utan större problem :up: Hoppas att jag vänjer mig att vara utan socker snart.

SheeBa wrote:
    Cool tjej, skön tråd och ursnygg klänning!
    När du ’tajtat’ till dej klart så kommer klänningen att vara för liten. Då kan du sms:a den till mej ?!

:p

Kör hårt!

Ojdå 😮 tack så mycket! Haha, så mycket hade jag inte tänkt ”tajta” till mig så min underbara klänning inte passar :p Men när de kommer på hur man sms:ar en klänning så ska jag överväga att lämna ifrån mig den ;)

Ser bra ut här, som sagt ser ut som du tar din träning seriöst. Men tänk på o leva också, kan bli för mycket av det goda om man inte passar sig;) :p

Tänk på att äta så du mår bra och kroppen orkar fungera under dina träningspass, inte för att följa vissa regler. Då tror jag det kommer gå kanon!!! :up:

Lalla wrote:
    Ser bra ut här, som sagt ser ut som du tar din träning seriöst. Men tänk på o leva också, kan bli för mycket av det goda om man inte passar sig;) :p

Tänk på att äta så du mår bra och kroppen orkar fungera under dina träningspass, inte för att följa vissa regler. Då tror jag det kommer gå kanon!!!

Nu är du den andra som pikar mig och tror att jag tränar för mycket och inte lever livet. Jag tränar 3 ggr i veckan, det är många här som tränar betydligt mer än så. Jag försöker hinna med och jogga 2ggr i veckan innan jobbet också. Det är en ynklig strecka på mindre än 2km runt en liten sjö. Jag tycker det är jätte skjönt att börja dagen med lite frisk luft. Jag har ett väldigt stillasittande jobb så det är skjönt att röra på sig lite extra.

Tack för omtanken :) Men jag tycker att jag har en sund inställning till kost/träning och livet. Jag förstår att du menar väl och jag kanske överdriver lite nu men jag ville bara göra det klart en gång för alla.

Tack care :up:

Hallå du!
    Missförstå mig rätt, det var ingen pik bara en tanke utifrån mina egna erfarenheter;)
    5ggr/veckan är absolut inte för mycket bara man sköter sin kropp… Menade bara att du kommer få bra resultat iom. din inställning.:bb:

Lalla wrote:
    Hallå du!
    Missförstå mig rätt, det var ingen pik bara en tanke utifrån mina egna erfarenheter;)
    5ggr/veckan är absolut inte för mycket bara man sköter sin kropp… Menade bara att du kommer få bra resultat iom. din inställning

Ja, jag förstod nog det. 😮 Som sagt så kanske jag överreagerade lite men jag ville bara påpeka det ifall det var någon som trode motsatsen. Tack för dina vänliga ord. Det känns bra och jag hoppas också på resultat :) Hoppas det går bra med din träning och att du inte tränar ihjäl dig :p

Lady21 wrote:
    Dessan – Hmm, jag har ingen knäskada… som tur är :)

hm, kanske jag som slarvläste såfall :P ja, var glad för de :)

Lady21 wrote:
    [
    Goldeneagle – Då är det bara att kämpa på! Vad har du för mål??

Mina mål skiljer sig inte så mycket från dina egentligen. Men jag har tränat nu i snart 8 månader och visst är det skillnad. Men jag vet ej hur jag skall bedömma resultaten?

Känner ingen som kan ta kort så att jag kan posta här på forumet och andra kan ge synpunkter.

mvh

[QUOTE=Dessan
    hm, kanske jag som slarvläste såfall :P ja, var glad för de :)[/QUOTE]

Jag har haft lite problem med min fot. Det kanske var det du blandade ihop det med. Hur är det med dina skador då? Kan du träna på som vanligt (med viss försiktighet förståss)?

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 99 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.