Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Lady21 – Leker med vikterna
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 maj, 2006 at 10:45 #999344Anonym anvandareMembergoldeneagle wrote:Mina mål skiljer sig inte så mycket från dina egentligen. Men jag har tränat nu i snart 8 månader och visst är det skillnad. Men jag vet ej hur jag skall bedömma resultaten?
Känner ingen som kan ta kort så att jag kan posta här på forumet och andra kan ge synpunkter.
mvh
Det viktigaste är ju att du känner det själv. Tex att kläderna sitter bättre, du lyfter lite tyngre och du orkar springa lite längre. Jag tog mina mått innan jag började (du kan läsa det på sidan 2 tror jag). Det är där man ser resultaten bäst, vågen brukar vara lite vilseledande. Har du någon träningsjournal?
MVH//malin
11 maj, 2006 at 11:03 #999345Anonym anvandareMemberLady21 wrote:Jag har haft lite problem med min fot. Det kanske var det du blandade ihop det med. Hur är det med dina skador då? Kan du träna på som vanligt (med viss försiktighet förståss)?ja, kanske knät är nästan återställt så de har jag inga problem med längre. Axeln är det ända som släpar kvar, så jag får köra lite rehabträning, kör inte med så tunga vikter bara för att träna upp den. Men den kommer och går som den vill, lever väl sitt egna lilla liv antar jag haha! Men den är mycket bättre nu än när jag fortfarande spelade. Sen har jag nästan slitit av ledbandet i foten, mindre skönt hade ni mycket skador i ert lag?
11 maj, 2006 at 12:50 #999346Anonym anvandareMemberDessan – Nej det var inte så mycket skador i laget. Det var väl mest lite slitna knän, hälsenor, axlar och handleder men inget överdrivet. Vi spelade ju inte i samma liga som er direkt.
Lite uppdatering om dagen!
Jaha, då var jag tillbaka på jobbet igen då. Ingen träning för mig idag men imorgon så blir det axlar, ben och mage. Jag har en skjön träningsverk i bröst och biceps idag. Jag känner mig nästan som hulken :bb3: Haha! Om ni planerar en filmkväll de närmaste dagarna så kan jag rekomendera Transporter 2. Cool film, mycket action och hårda repliker. Den är lite överdriven på sina ställen, typ ”nu slår jag ner alla i rummet med en brandslang” men den är väldigt underhållande. Om någon undrar var han har lärt sig alla moves så kan jag med glädje ta åt mig all ära! Njut av vädret och ha det gott!
Peace out :wazzup:
11 maj, 2006 at 16:38 #999347Anonym anvandareMemberLady21 wrote:Det viktigaste är ju att du känner det själv. Tex att kläderna sitter bättre, du lyfter lite tyngre och du orkar springa lite längre. Jag tog mina mått innan jag började (du kan läsa det på sidan 2 tror jag). Det är där man ser resultaten bäst, vågen brukar vara lite vilseledande. Har du någon träningsjournal?MVH//malin
Jo, alla mina kläder passar bättre nu (och i många fall måste jag köpa nya ty de befintliga är för stora). Midjemåttet har minskat och jag kan lyfta tyngre än när jag började. När det gäller träningsjournal så funderar jag på att lägga upp en. Men jag undrar om det inte kommer att vara tråkig läsning för forumets medlemmar ty jag bara tränar helkoppspass?
mvh
11 maj, 2006 at 17:04 #999348Anonym anvandareMembergoldeneagle wrote:Jo, alla mina kläder passar bättre nu (och i många fall måste jag köpa nya ty de befintliga är för stora). Midjemåttet har minskat och jag kan lyfta tyngre än när jag började. När det gäller träningsjournal så funderar jag på att lägga upp en. Men jag undrar om det inte kommer att vara tråkig läsning för forumets medlemmar ty jag bara tränar helkoppspass?mvh
Jag tycker att du ska börja med en träningsjournal för din egen skull inte för de andra här på forumet (om du nu vill ha en journal). De kan ju välja ifall de vill läsa din journal eller inte, det är inget jag tycker att du ska oroa dig för. För mig så har det varit jätte inspirerande att läsa andras journaler. Det känns skjönt att jag har startat en egen, det är roligt att skriva ner sin träning och det ger mig motivation till att fortsätta. Längtar tills jag kan skriva ner mina förbättringar här Den har hjälpt mig hålla mig borta från godisskålen också vilket jag har haft väldigt svårt för innan Med lite stöd och pepp här på forumet så hoppas jag att jag kan hålla fast vid min nya vana.
11 maj, 2006 at 18:08 #999349Anonym anvandareMemberSå här har jag ätit idag
Frukost: Havregrynsgröt med lingonsylt och mjölk
Mellanmål: 2 koppar kaffe (Jag fick lunch från Harrys idag precis när jag skulle äta mitt mellanmål så det blev bara kaffe.)
Lunch: Wallenbergare, potatis och någon mörk sås med lök. Knaprade i mig en morot efteråt. (Mmm, så gott! Såsen var säkert väldigt onyttig men man måste ju leva också )
Mellanmål: Knäckebröd med ägg och kaviar. En morot
Middag: Pastagratäng och ett knäckebrödMellanmål: Ett äpple
Kvällsmål: SmoothieÄnnu en bra mat dag (ur min synpunkt). :emo-thumb Jag längtar till träningen imorgon, ska bli så skjönt!
11 maj, 2006 at 22:04 #999350Anonym anvandareMemberLady21 wrote:Dessan – Nej det var inte så mycket skador i laget. Det var väl mest lite slitna knän, hälsenor, axlar och handleder men inget överdrivet. Vi spelade ju inte i samma liga som er direkt.okejokej! skönt. Jobbigt när hela laget är skadat. Kommer ihåg att vår Linje råkade knäcka näsan på en tjej, kul! Saknar du inte att lira nånting?
12 maj, 2006 at 11:36 #999351Anonym anvandareMemberDessan – Det är klart att jag saknar det
Dagens träning[/b] :bb3:
Axlar[/b]
Axel sidled mask: 4/10reps, 4/10reps, 5/8reps
Axel press hantlar: 5kg/10reps, 5kg/10reps, 5kg/8reps
Viktplatta framför: 7,5kg/10reps (tungt), 5kg/10reps, 5kg/10repsBen[/b]
Benpress: 110/15reps, 130/10reps, 150/10reps (visste inte riktigt vart jag skulle börja. Nästa gång börjar jag på 150)Mage[/b]
Maskin 2: 7/10reps, 8/10reps, 8/10reps
Crunches: -/10reps, -/10reps, -/10repsKondition[/b]
Intervall: 8,0km/h i 3min, fyra ”toppar” 9,5km/h 2min på varje, fyra ”dalar” 8,0km/h i 1min på varje.
Sträcka: 2,25km
Kalorier: 162
Tid: 15minDet kändes bra idag också. Jag brukar slarva lite med axelträningen men nu så är det ändring på det! Första axelpasset på länge 😮 Jag är ganska naturligt bredaxlad som tur är så syns det inte att jag släpar lite då. Konditionsbiten gick bra idag också. Jag har bestämt mig för att höja intensiteten lite efter varje gång. Nu så fattas det bara en liten joggingrunda den så är den här veckans träning avklarad :up:
12 maj, 2006 at 18:41 #999352Anonym anvandareMemberJaha, så här har dagen sett ut
Frukost: Havregrynsgröt med lingonsylt och mjölk
Mellanmål: Prolite målersättningsdryck mixat med banan och mjölk
Mellanmål: Annanas split :emo-thumb
Lunch: Kyckling, ris och ett knäckebröd
Mellanmål: Knäckebröd med ägg och kaviar. Lite russin
Middag: 2 biffar med pasta och en morot
Kvällsmål: Smoothie och ett äppleTräningsdag, sötsug som vanligt. Men jag har klarat mig.. förutom den där glassen då :whistle: Men den var väldigt nödvändig, jag satt med deklarationen (vill inte ens prata om det) och jag behövde något blodsockerhöjande snabbt! Sen ska jag inte sticka under stolen med att den smakade himelskt Ha en underbar helg!!!
12 maj, 2006 at 21:56 #999353Anonym anvandareMemberLady21 wrote:Hej!!
Jag hittade till din träningsjournal igår. Jag förstår inte hur jag kunnat missa den 😮 Jätte inspirerande!!! Jag har precis läst färdigt den :emo-thumb Liten fråga, hur ofta väger du dig och kollar dina mått? Jag tänkte att jag skulle satsa på att väga mig en gång i veckan och ta måtten varannan vecka… hmm.. Fortsätt kämpa, jag kommer att följa dig varje dag :nodVa skoj att du fann det inspirerande:)
Jag har själv funnit motivation här på forumet att orka kämpa på
trots att det just nu inte händer så mycket med kroppen.
I dag har jag inte vägt mig sedan den 27/4 för då jag hade inte minskat något i vikt..
Det var lite deprimerande. Men jag hade gått ner i omfång, så att säga.Mätning har jag 1 gång/månad.. och vikt varannan vecka, så är det tänkt iaf.
Jag tror att det är lätt att stirra sig blind på våg och mått om man mäter för ofta. Vikten pendlar ju ganska mycket och svullen (3-4 kg+) i omkrets händer det oxå att jag blir ibland. Då är det bättre att gå efter spegeln, tycker jag iaf..Nu är det dags för sängen. Ska iväg på bilprovning imorrn.
Kul att du tog dig tid att läsa min journal. ska göra ett kik i din med när tid finnes. (snart sommarlov) // Angel13 maj, 2006 at 10:21 #999354Anonym anvandareMemberGodmorgon! Det är väl lika bra att erkänna.. Det blev lite godis igår ändå :ph34r: Det börjar alltid med att jag tänker att jag kan smaka en liten bit (kan ju inte skada) men sen så blir det oftast en till och en till Ja, ja, ny dag nya tag! Idag blir det ingen träning ialla fall så jag borde lyckas hålla mig borta från godiset. Nu ska jag läsa tidningen och dricka kaffe
Ha det bra!!
//Malin
13 maj, 2006 at 17:20 #999355Anonym anvandareMemberSå här har jag ätit idag
Frukost: Havregrynsgröt med lingonsylt och mjölk. En kopp kaffe
Mellanmål: Ett knäckebröd med ägg. Lite russin
Lunch: Fullkornspasta och köttfärssås, ett knäckebröd och en morot till
Mellanmål: Ett äpple och ett knäckebröd (Wasa sport, så goda att knapra på)
Middag: Tonfisk, fullkornspasta och en morot
Kvällsmål: SmoothieIdag har det kännts betydligt bättre, inget sötsug alls. Jag tackade till och med nej till en kanelbulle som pojken hade köpt åt mig, han blev lite besviken men det får jag leva med. Jag menar han fick ju faktiskt äta en extra :p Imorgon ska jag tvätta och ta mig en joggingrunda runt sjön. Mmm, ska bli härligt (inte att tvätta tyvärr). Kanske till och med blir två varv
14 maj, 2006 at 11:19 #999356Anonym anvandareMemberFrida-Mari – :emo-thumb
Godmorgon allihopa! Idag har jag haft fullt upp på morgonen, tvättat, lagat mat, städat lite och så hann jag med en joggingrunda också Nu sitter jag här och väntar på att kaffet ska bli klart . Veckan har värkligen gott fort, måndag imorgon vilket betyder vägdag. Hmm, ska bli spännande…
Ha en bra dag
//Malin
14 maj, 2006 at 12:48 #999357Anonym anvandareMemberNu måste man ju få se lite ”efter” kort:p
14 maj, 2006 at 13:34 #999358Anonym anvandareMemberExhale Freddan wrote:Nu måste man ju få se lite ”efter” kort:pJodå, det kommer nog det med men det dröjer nog lite till. Det har ju bara gått en vecka juh Lovar att återkomma när det blir aktuellt!!
//Malin
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.