Lady21 – Leker med vikterna

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Lady21 – Leker med vikterna

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 99 total)
  • Author

:up:

Sammanfattning av veckan![/b]:kicking:

Måndag: Styrketräning, Dag 1
    Tisdag: Jogging runt sjön
    Onsdag: Styrketräning, Dag 2
    Torsdag: VILA
    Fredag: Styrketräning, Dag 3
    Lördag: VILA
    Söndag: Jogging runt sjön

Jaha, så här har veckan sett ut. Det känns jätte bra, har ju till och med hunnit med mina två joggingrundor :p Kosten har funkat bra också förutom i fredags då jag gav efter för sötsuget lite. Men om vi räknar den dagen som en ätardag så har det varit en felfri vecka! Jag hade ju egentligen inte tänkt ha ätardagar riktigt än pga att jag helt enkelt inte klarar av det. Jag är nämligen så van vid att äta sånt nästan varje dag, så jag måste först avvänja mig lite (det är så lätt att falla tillbaka på gamla vanor). Jag hoppas att nästa vecka blir lika lyckad som denna :) Jag har googlat lite på jakt efter en motivationsbild (det var inte det lättaste). Det blev tillslut en bild på halle berry, hon är grym!!

Här är dagens mat

Frukost: Havregrynsgröt med lingonsylt och mjölk. En kopp kaffe
    Mellanmål: Knäckebröd med ägg
    Lunch: Spagetti och köttfärssås, en morot och lite russin
    Mellanmål: Ett knäckebröd
    Middag: Pasta och tonfisk, en morot också
    Kvällsmål: Smoothie

Ikväll ska jag gå och handla men först ska jag kika lite på arla och se om det finns några goda recept. Dags för något nytt nu tror jag!

Vikt: 67kg :up: Vikten har inte förändrats något sen förra veckan men jag är jätte nöjd ändå, jag hade faktiskt förväntat mig att väga lite mer den här veckan. Skillnaden från förra veckan är att jag känner mig lite fastare i kroppen, käken och nyckelbenen är mer markerade också.

Jag var ute och joggade i morse. Lite segt att gå upp men jag lyckades ändå rulla ur sängen :p Det var lite kyligare i luften idag men det var bara skönt. Det känndes som att jag ökade på stegen lite. :emo-thumb Imorgon är det styrketräning som gäller… längtar :)

Take care

//Malin

Hejsan..

Det ser ju ut att gå bra. Visst är det skönt att springa tidigt?!
    Just nu sitter jag bänkad framför datorn med examinationsarbete.
    Tjohoo.. lr inte:(

Det blir till att ta tag i träningen igen efter 1 juni.

Ha det gott// Angel

IQA wrote:
    Hejsan..

Det ser ju ut att gå bra. Visst är det skönt att springa tidigt?!
    Just nu sitter jag bänkad framför datorn med examinationsarbete.
    Tjohoo.. lr inte:(

Det blir till att ta tag i träningen igen efter 1 juni.

Ha det gott// Angel

Ja, det är varkligen jätte skönt. En riktigt bra start på dagen, det blir bara roligare och roligare ju bättre kondition man får. Brukar du också springa på morgonen? Lycka till med examinationsarbetet!!

//Malin

Det blev ingen träning för mig idag, jag mådde inte så bra inatt (var uppe och spydde) :( Hmm, jag som hade sett fram emot att träna ju :( Jag mådde bättre i morse men jag tänkte att det nog var bäst att vila idag ändå. Maten har inte heller varit så bra idag, jag har inte orkat engagera mig. Typiskt att starta veckan så här. Får se ifall det blir någon träning för mig i morgon istället. Man får inte låta något sånt här sabba motivationen, jag lovar att köra vidare som vanligt efter detta.

Ha det gott!

//Malin

Lady21 wrote:
    Det blev ingen träning för mig idag, jag mådde inte så bra inatt (var uppe och spydde) :( Hmm, jag som hade sett fram emot att träna ju :( Jag mådde bättre i morse men jag tänkte att det nog var bäst att vila idag ändå. Maten har inte heller varit så bra idag, jag har inte orkat engagera mig. Typiskt att starta veckan så här. Får se ifall det blir någon träning för mig i morgon istället. Man får inte låta något sånt här sabba motivationen, jag lovar att köra vidare som vanligt efter detta.

Ha det gott!

//Malin

Det är okej att vila, när kroppen inte mår så bra.

Krya på dig!

:up:

mvh

Mmm, jag försöker göra det nu på vår/sommaren. Dels för allergins skull och dels för att just nu har jag ont om tid.
    Har jag hunnit ett pass på morgonen så slipper jag tänka på det mer om jag ej hinner göra nåt mer den dagen.

Krya på dig// Angel

IQA wrote:
    Mmm, jag försöker göra det nu på vår/sommaren. Dels för allergins skull och dels för att just nu har jag ont om tid.
    Har jag hunnit ett pass på morgonen så slipper jag tänka på det mer om jag ej hinner göra nåt mer den dagen.

Krya på dig// Angel

Ja, det är verkligen skönt att ha det avklarat. Jag jobbar största delen av dygnet just nu så den enda chansen till träning är på morgonen. Det är bara att pallra sig upp lite tidigare :O Är det mindre pollen i luften på morgonen (antog att det var det du var allergisk mot)??

Ha det bra!

//Malin

Lady21 wrote:
    Ja, det är verkligen skönt att ha det avklarat. Jag jobbar största delen av dygnet just nu så den enda chansen till träning är på morgonen. Det är bara att pallra sig upp lite tidigare :O Är det mindre pollen i luften på morgonen (antog att det var det du var allergisk mot)??

Ha det bra!

//Malin

Det känns som att det är lättare luft på morgonen och mindre pollen, ja
    Innan folk börjar röra upp det från gator och torg:) Klippning av gräsmattor o dylikt.
    Gjorde mitt bästa löppass för året en tidig morgon. Det kändes lite strange..

Det känns toppen när man klarat av träningen tidigt..

Dags för skolarbete igen.. JAG VILL HA SOMMARLOV!!!!!!!
    :|

:bb3: Dagens träningspass [/b] :bb3:

Rygg[/b]
    Latsdrag: 5/10, 5/10, 6/5
    Enhandsrodd: 5/10, 6/10, 6/10
    Marklyft: 10(20)/10, 12,5(25)/10, 15(30)/10

Triceps[/b]
    Triceps m rep: 4/10, 5/10, 5/10 (tungt!)
    (hoppade den sista övningen pga tidsbrist)

Kondition[/b]
    Intervall: 8,1km/h i 3min, 3 ”toppar” 9,6km/h 2minuter på varje, 2 ”dalar” 8,1km/H 1min på varje, 8,1km/h i 4min.
    Sträcka: 2,18km
    Kalorier: 158
    Tid: 15min

Styrkan känndes bra idag men man blir lite stressad när man har lite ont om tid. Jag höjde vikterna lite idag :up: jag kanske skulle väntat lite med att höja den på latsdragen för då orkade jag bara 5reps. Konditionen var sådär idag, jag hade ingen energi till att springa. Det blev bara 3 ”toppar” idag men jag är ändå nöjd med att jag sprang vidare och avslutade mina 15minuter. Som sagt lite stressigt pass men ändå okej. Skönt att jag mår bättre nu men det känns ändå som att planeringen blir lite tight den här veckan. Jag hoppas på att hinna med mina pass ändå.

Dagens pass[/b] :bb3: (Dag 2 kommer på söndag)

Uppvärmning: Promenad 10min

Axlar[/b]
    Axel sidled: 4/10reps, 4/10reps, 5/8reps
    Axelpress: 5kg(10kg)/10reps, 5kg/10reps, 5kg/8reps (Jag pressar från axeln och upp)
    Viktplatta framför: 5kg/10reps, 5kg/10reps, 10kg/8reps

Ben[/b]
    Benpress: 130/10reps, 150/10reps, 170/10reps

Mage[/b]
    Maskin 1: 7/10reps, 8/10reps, 8/10reps
    (hoppade sista övningen pga tidsbrist)

Kondition[/b]
    Intervall: 8,1km/h i 3min, fyra ”toppar” 9,6km/h 2min på varje, fyra ”dalar” 8,1km/h 1min på varje.
    Sträcka: 2,28km
    Kalorier: 162
    Tid: 15min
    Nedvarvning: Promenad 10min

Det kändes bra idag (har kommit på att jag börjar med den meningen varje gång!!) Men det kändes faktiskt bra :| Jag fick jätte bra kontakt med axlarna. Det var mindre skönt när jag skulle ducha och föna håret, att hålla något över huvudet en längre period efter ett axelpass är inte att rekomendera! I helgen ska jag vara ledig, Tjoho!! Jag har jobbat 7 dagar i veckan 3 veckor i rad nu så det ska bli himmla gött!! Jag har slarvat med maten nästan hela veckan och nu när min lediga helg kommer så tänker jag inte tänka på kosten så mycket heller. Det får bli nya tag på måndag istället!

Ha det gott och njut av helgen!!

//Malin

Dagens träning[/b]

Bröst[/b]
    Bröst press hantlar: 10kg/10reps, 12kg/10reps, 12kg/6reps
    Cabelcross: 2/10reps, 3/10reps, 3/6reps

Biceps[/b]
    Bicep curls m stång: 5kg(10)/10reps, 5kg/8reps, 5kg/8reps (jag tränade på ett annat gym, stången väger mer där)
    Hammercurls: 5kg/10reps, 6kg/10reps, 7kg/10reps

Skönt att träna. Jag kännde mig lite sliten, det var utgång både fredag och lördag (Jätte kul!!!:emo-thumb ). Jag var hemma hos föräldrarna så jag tränade inte på mitt vanliga gym. Nu ska jag äta lite!! Hungrig som ett skämt!

Sammanfattning av veckan! [/b]

Måndag: Jogging runt sjön
    Tisdag: Sjukling
    Onsdag: Styrketräning – Dag 1
    Torsdag: VILA
    Fredag: Styrketräning – Dag 3
    Lördag: VILA
    Söndag: Styrketräning – Dag 2 (Blev ett kortare pass och ingen löpning (finns inget rullband på det gymmet))

Det blev en hyffsad träningsvecka ändå, passen blev något stressiga kanske men det är bättre än att hoppa över passen ialla fall! Alltid något liksom, hoppar man över pass så blir det lätt till en vana när man känner att man inte har tid. Kosten den här veckan har inte varit något vidare som jag skrivit förut. Jag ska försöka skärpa mig den här veckan!! :nod Det är ju måndag idag också vilket betyder vägdag. Jag skulle egentligen ta mina mått idag också men eftersom att veckan inte varit helt perfect så väntar jag lite med det. Så här visade vågen:

Vikt: 69kg +2kg
    Ja, precis, Viktökning. Det är den där veckan ni vet 😮 Eftersom att jag vanligtvis inte brukar väga mig så vet jag inte riktigt vad som är normalt att gå upp under den här perioden. Sen så har jag ju slarvat med kosten den här veckan också :ph34r: så det är säkert inte bara pga mensen.

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 99 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.