Lady21 – Leker med vikterna igen!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Lady21 – Leker med vikterna igen!

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Nu är det dags att ta upp träningen lite seriösare igen! Jag är laddad och redo att köra hårt. 8)

Kort info om mig:[/b] Jag heter Malin, 21 år och uppväxt i Vaggeryd (småland). Just nu bor jag i Stockholm och pluggar till Idrottskonsulent på bosöns folkhögskola.

Träningsbakgrund: [/b]Fotboll, Handboll, Aerobic instruktör, dans, styrketränat i ca 5år mer eller mindre sariöst.

Kortsiktigt mål:[/b] Komma igång med träningen igen. Bygga mer muskelmassa och bli lite hårdare i kroppen. Samt träna upp konditionen hyfsat bra.

Långsiktiga mål: [/b]Eventuellt tävling.

Träningsupplägg[/b]

Dag 1[/b][/b] – Rygg, Triceps
    Dag 2 –[/b] Ben, Vader, Rumpa
    Dag 3 –[/b] Bröst, Biceps
    Dag 4 [/b]- Axlar, Mage

Kondition[/b] – Två dagar/vecka

Jag tänkte börja så här ialla fall. Så får vi se hur det går ;) Lite statestik och dagsformsbilder trillar nog in såsmåningom (när jag klurat ut hur man för över blider från mobilen till datorn). Har ni tankar kring min träning och upplägg så komentera gärna. Jag är långt ifrån full lärd! Nu kör vi!!

Håll höjd//Malin

Lycka till :up:

kör hårt!

Tack[/b] :up: – Jimmy Jönsson & Pucca

Idag så blir det ett pass med rygg och triceps. Det är möjligt att jag ger mig ut och springer lite också :) Nu är det dusch, frukost och skola som gäller :O

Take care!
    //Malin

Uppvärmning:[/b] Fotboll i ca 30 min. Sjukt roligt, sjukt dålig kondis!

:bb2: RYGG[/b]

Latsdrag[/b] – 25kg/10reps, 25kg/10reps, 30kg/8reps, 30kg/6reps + 25kg/4reps, 25kg/10reps

Skivstångs rodd [/b]- 10kg/10reps, 10kg/10reps, 15kg/10reps, 15kg/10reps, 15kg/10reps

Enhandsrodd[/b] – 10kg/10reps, 10kg/10reps, 10kg/10reps, 15kg/8reps

TRICEPS[/b]:bb2:

Triceps m rep[/b] – 20kg/10reps, 25kg/10reps, 25kg/6reps + 15kg/8reps, 25kg/6reps + 15kg/8reps

Triceps förlängning[/b] – 20kg/10reps, 20kg/10reps, 20kg/10reps, 25kg/12reps

Det var ett okej pass idag. Lite svårt att veta vilka vikter jag ska ligga på nu när jag inte har tränat på ett tag. Jag testade att köra skivstångsrodd idag, det är en övning som jag inte brukar köra. Fråga: Ska man pressa ihop armbågarna eller ska de peka utåt??

Tjenare!!! Nu har jag precis kommit tillbaka från en ”liten” cykeltur. Vi har varit ute och cyklat runt lidingö sen 12.30 och klockan är nu 16.25… Alltså nästan 4 timmar. Jag är död!! Nu är det käk som gäller Jag är vrålhungrig! Jag hade planerat ett benpass idag men jag tror att jag skjuter på det lite. :) Jag fick en hel del benträning idag om man säger så.

Håll höjd//Malin

Uppvärmnng[/b] – Cykling ca 4 timmar ;)

:bb3: Bröst[/b]

Hantelpress[/b] – 10kg/10reps, 10kg/10reps, 10kg/10reps, 10kg/8reps

Pec-Dec i valvet[/b] – 10kg/10reps, 10kg/10reps, 15kg/10reps + 7,5kg/10reps

Biceps[/b]:bb3:

Bicep curl[/b] – 20kg/10reps, 20kg/10reps, 22,5kg/8reps + 15kg/6reps, 22,5kg/8reps + 15kg/6reps

Det blev ett kort pass idag med tanke på cyklingen. Jag hade ganska bra energi under passet ändå, så jag är nöjd. Det är garanterat träningsverk imorgon ialla fall :) Som ni ser så blev det inget benpass idag utan jag sparar det till senare.

Lady21 wrote:
    Nu är det dags att ta upp träningen lite seriösare igen! Jag är laddad och redo att köra hårt. 8)

Kort info om mig:[/b] Jag heter Malin, 21 år och uppväxt i Vaggeryd (småland). Just nu bor jag i Stockholm och pluggar till Idrottskonsulent på bosöns folkhögskola.

Träningsbakgrund: [/b]Fotboll, Handboll, Aerobic instruktör, dans, styrketränat i ca 5år mer eller mindre sariöst.

Kortsiktigt mål:[/b] Komma igång med träningen igen. Bygga mer muskelmassa och bli lite hårdare i kroppen. Samt träna upp konditionen hyfsat bra.

Långsiktiga mål: [/b]Eventuellt tävling.

Träningsupplägg[/b]

Dag 1[/b][/b] – Rygg, Triceps
    Dag 2 –[/b] Ben, Vader, Rumpa
    Dag 3 –[/b] Bröst, Biceps
    Dag 4 [/b]- Axlar, Mage

Kondition[/b] – Två dagar/vecka

Jag tänkte börja så här ialla fall. Så får vi se hur det går ;) Lite statestik och dagsformsbilder trillar nog in såsmåningom (när jag klurat ut hur man för över blider från mobilen till datorn). Har ni tankar kring min träning och upplägg så komentera gärna. Jag är långt ifrån full lärd! Nu kör vi!!

Håll höjd//Malin

Hej powerpuff girl!!

Har du testat att köra rygg/ biceps o bröst/triceps?
    Varför kör du det andra alt?
    Är det för att orka köra skiten ur de 2 olika muskelgrupperna?

kingkong666 wrote:
    Hej powerpuff girl!!

Har du testat att köra rygg/ biceps o bröst/triceps?
    Varför kör du det andra alt?
    Är det för att orka köra skiten ur de 2 olika muskelgrupperna?

Powerpuff girl : :p

Ja, det är väl just för att orka mer helt enkelt. Sen så får jag ju lite bonus träning på tex biceps om jag kör som jag gör nu. Hur brukar du köra? Hur är din syn på det hela?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.