LARSA lallar runt

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Har äntligen varit på gymmet som jag har sagt att jag ska besöka men det aldrig blivit av.

Presentation av mig kommer senare (Exhale-folket borde veta lite om vem jag är)

Träningen i dag var bara roliga övningar och överkropp:

2 x 10 på varje övning i uppvärmning

Liggande hantelpress 3 x 6 @ 17,5 kg
    Liggande tricepspress 3 x 6 @ 21,5 kg (skivstång)
    Bicepscurl 3 x 6 @ 21,5 kg (skivstång)
    Sittande rodd 3 x 6 @ 56 kg
    Shrugs 4 x 10 @ 12,5 kg (skivstång)
    Crunches 2 x 20
    Benlyft 2 x 20 (liggandes på golvet)

Funderar på hur jag ska pussla ihop ett träningsschema. Har tittat lite på Max-OT men det verkar vara för amerikanskt för att det ska passa mig. Bartolls filosofi låter intressant. Även en ”klassisk” 3-dagars split med 3 set och 6-8 rep kan vara aktuell. Har ni idéer så kicka in dem här..

hakkon wrote:
    Har äntligen varit på gymmet som jag har sagt att jag ska besöka men det aldrig blivit av.

Presentation av mig kommer senare (Exhale-folket borde veta lite om vem jag är)

Träningen i dag var bara roliga övningar och överkropp:

2 x 10 på varje övning i uppvärmning

Liggande hantelpress 3 x 6 @ 17,5 kg
    Liggande tricepspress 3 x 6 @ 21,5 kg (skivstång)
    Bicepscurl 3 x 6 @ 21,5 kg (skivstång)
    Sittande rodd 3 x 6 @ 56 kg
    Shrugs 4 x 10 @ 12,5 kg (skivstång)
    Crunches 2 x 20
    Benlyft 2 x 20 (liggandes på golvet)

Funderar på hur jag ska pussla ihop ett träningsschema. Har tittat lite på Max-OT men det verkar vara för amerikanskt för att det ska passa mig. Bartolls filosofi låter intressant. Även en ”klassisk” 3-dagars split med 3 set och 6-8 rep kan vara aktuell. Har ni idéer så kicka in dem här..

Har ingen aning vem du är:whistle:
    Kan du laga mat?
    Mäter dina biceps 26 cm?
    Kan du hoppa på ett ben och skälla som en hund?
    Jag vill veta allt:nerd:

FEVER wrote:
    Har ingen aning vem du är:whistle:
    Kan du laga mat?
    Mäter dina biceps 26 cm?
    Kan du hoppa på ett ben och skälla som en hund?
    Jag vill veta allt:nerd:

Okej… får väl ta och skriva ihop något för FEVER,

Bor i Uppsala och pluggar för att bli civilingenjör i kemiteknik började gå till systembolaget i år dvs fyllde 20 år, som ni kanske vet så går vardagen åt till att rensa upp i mitt bagage av resttentor. Fritiden ägnas åt att lata mig eller att träna, när det gäller träning så är det thaiboxning eller gymmet som gäller.

När jag latar mig är det att surfa, se på tv och ligga i sängen som är topp tre.

170 cm lång
    65 kg tung
    Varit periodare på gym sedan jag var 16.
    Tränat kick/thaiboxning sedan 14 februari i år.

Har även hållt på med ridning, pingis, innebandy, ishockey, orientering, lekt med cross och gevärsskytte (.22).

[img=http://home.student.uu.se/l/laha8103/lembit/lembitflex.jpg]Bild tagen för några dagar sedan. De rosa glajjerna är till för att indikera att det är mitt alterego Lembit som spänner på sig.

Glömde bort att skriva att jag kan laga mat, inga halvfabrikat hemma hos mig. Kommer att posta en massa roliga grejer jag har gjort i köket under mat.

Efter lite funderande och l

Ser ut som ett bra upplägg, se till att få nån kontinuitet i det här nu. Kör hårt!

Jacksatan wrote:
    Ser ut som ett bra uppl

Som sagt thaiboxning idag. 60 min

Träningen var konditions och teknikbetonad (ingen sparring :( )

Fick till teknikerna väldigt bra. Höften var med hela vägen och vred in sparkarna och gav extra tryck i knäna samma sak med bålen när det gällde slag.

Har åkt på överbelastning av min höger fot (ev. inflamation). Enligt läkare jag har pratat med så jag ska äta ipren och ta det lugnt. Så det kommer inte att bli någon thaiboxning på ett tag men gymmet var okej så länge jag inte belastade fötterna.

Så det blir gymmet i morgon med modifierat schema. :bb3:

Nu ska jag skaka liv i mig igen…

Tar allt ang. min fot nu direkt.

Fick inflammation var lat och tränade inte alls, blev bra tränade en gång = inflammationen tillbaka. Fick dunderkur att käka framtill jul, åt julmat under jul och nyår plus lite nu i januari.

Så nu ligger jag på härliga 68 kg…

Var på thaiboxningen idag… helvete vad stryk jag fick, gick inte som jag ville. Kondis i botten, statisk styrkan (hålla uppe garden) helt åt skogen. Fick inte till sparringen alls. Vanliga slagen var väl hyfsade om jag ska säga något.

Tänkte titta in på friskis och svettis imorgon om inte sängen är för inbjudande…

Just de lite smileys också :O :up: :|

Inte mycket till träning här inne =/ skärpning nu!

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.