Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Latsdragaren drar i kablar
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
31 januari, 2006 at 21:35 #89952Anonym anvandareMember31 januari, 2006 at 21:35 #963855Anonym anvandareMember
Klart man ska skaffa träningsdagbok här! Hade en ett kort tag på exhale och det gav faktiskt en liten extra sporre, så nu sjutton!
Kort om mig:
Ålder: 23
längd: 1.65cm
vikt: 63kg
Sysselsättning: student
Sporter genom åren: Aerobics, styrketräning, ridning, landsvägscykling och dans.Mål med träningen: att någon gång kunna tävla, och då allra helst i AF!
Tränar och äter som en tok, men har svårt å bygga på mig. Men jag ger mig ej! Hösten har dock gett ganska bra resultat.
Nu kör vi!
31 januari, 2006 at 21:39 #963856Anonym anvandareMemberWohoooow!!! V
31 januari, 2006 at 21:55 #963857Anonym anvandareMemberTisdag:
Oerhört seg och ont i hela underkroppen från benpasset igår, men det blev rygg, baksida axel o biceps i alla fall!
Uppvärm: rodd 5 min
Chins: 6st, 4st
Latsdrag: 45kg/6 (direkt efter chinsen), 50/4 (efter chinsen), 45/9, 50/7, 50/6
Roddmaskin: 20/10, 25/7, 25/8, 25/8
Rodd, sittande: 35/8, 35/8, 35/8
Bak axel i cable-x, liggandes: 7,5/10, 10/8, 10/7, 10/6, 10/6
Bicepscurl, armbågar framför midja: 9/10, 9/8, 8/10, 8/8, 8/7
Bak axel maskin: 27/11, 27/9, 27/8, 27/8, 27/8
Ländrygg på balansbollFörbränning: 1h lugn step (puls 120-150)
Äter alltid 3100 kcal minst, med fördelning 25 E% protein, 20 E% fett och 55 E& kolhydrater
Övrigt: Spillde ut hälften av mitt dextro i väskan…. härligt klibbigt…
Nu är det sängdags!
31 januari, 2006 at 22:01 #963858Anonym anvandareMemberLalla wrote:Wohoooow!!! Välkommen o kör hårt! :up:Edit: Vänta här nu lite….landsvägscykling.
Nu får du förklara dig, tävlingar? motion? Vättern? vilken klubb?Oj, vad kul! Du var snabb! Tack!!
Landsväg var bara en säsong! Jag o två kompisar cyklade från sthlm till hälsingland (25,5 mil) på en dag! Väldigt kul å se vad man tänker på efter ett visst antal timmar på sadeln, och skulle gärna göra om det men tiden finns inte för det oxå nu…..
Är du cyklist? Samma frågor: motion? Vättern?
1 februari, 2006 at 07:25 #963859Anonym anvandareMemberHalloo!!
Vad kul med en cyklist :up: Eller iaf en f.d… *s*
Sj
1 februari, 2006 at 09:11 #963860Anonym anvandareMember:yahoo: Latsen is back in the journalträsk :yahoo:
Välkommen tjejen – det här kommer jag naturligtvis följa :emo-thumb
1 februari, 2006 at 22:26 #963861Anonym anvandareMemberSara: Ja, klart du ska köra Vättern rundan!! Men man vill ju helst hinna få en del mil i benen innan så förstår om du inte har tid! Men det är en härlig känsla när det bara rullar på och man kan cykla en hel dag… Kul att ha ett framtida mål oxå!
Linda G: Tack, va kul att du genast såg mig! J:D o, det är svårt å hålla sig härifrån! Ger verkligen att skriva ner resultaten varje dag. Och kanske lite mer bilder i fortsättningen. Har du fortf bilder varje månad? Bra idé!
1 februari, 2006 at 22:45 #963862Anonym anvandareMemberOnsdag:
En ganska lugn dag. Blev bara ett styrkepass men ett maratonpass p
1 februari, 2006 at 23:40 #963863Anonym anvandareMemberHärligt pass!!! :up:
Hmmm, lagomt distanspass…25,5mil. :emo-thumb
Jag cyklar bara på motionsnivå, kört 3st vättern.
Brukar köra 4-5st landsvägslopp per säsong och två lopp o Västgötacupen i mtb. Brukar trampa runt 400-500mil/år, sedan tillkommer en hel del vinterträningar oxå.Ska bli kul o följa din journal, börjat lovande!
2 februari, 2006 at 07:08 #963864Anonym anvandareMemberLatsdragaren wrote:Sara: Ja, klart du ska köra Vättern rundan!! Men man vill ju helst hinna få en del mil i benen innan så förstår om du inte har tid! Men det är en härlig känsla när det bara rullar på och man kan cykla en hel dag… Kul att ha ett framtida mål oxå!Japp!! Den finns helt klart med på ”att göra i framtiden”-listan
I år är det Sthlm Marathon som ska klaras av…
2 februari, 2006 at 21:39 #963865Anonym anvandareMemberLalla: Kul! Då är du en erfaren cyklist! Det ligger mycket jobb bakom 500 mil/år! :worship: Vi gjorde vår tur i slutet av juni och då hade jag nästan 200mil i benen på ca 3 mån och det var slitigt tyckte jag! Men ska man väl genomföra något är det bara att köra på och inse att det krävs träning bakom! Det får man tänka på alla tidiga morgnar och andra långa pass när det känns lite mindre lockande att ta sig ut o cykla i kylan!
Sara: Oj, maraton! Det är något att ställa in siktet på då! Älskar den mesta träningen men löpning är tyvärr inte en favorit. Försöker springa drygt nån mil i veckan, men måste ha musik och teve till för att hålla ut… Stort lycka till i alla fall!
2 februari, 2006 at 22:04 #963866Anonym anvandareMemberTorsdag:
Smärta i axlar, bröst, vader, skulderblad, triceps och extremt i baksida lår…. Huva, jag som ska köra ben igen imorrn…. Men det gäller bara å piska dem
Kroppens muskler är nämnligen uppdelade på 3 pass i mitt schema men jag kör 4 styrkepass/v, så måndagens pass återkommer alltid på fredagen. Går bättre än vad jag trodde från början och ger bättre återhämtning och normalt sett mindre träningsvärk. (vilket jag i o för sig älskar att ha! )
Jag trotsade kroppen och körde kondition idag men det blev spinning i(kändes hårt att behöva springa med de här benen).
Kondition: 1h spinning, puls 155-170.
Det var svårare än jag trodde å få upp pulsen! På löpningen går det så himla lätt, liksom aerobicsen. Men nu var det tuuungt att ligga på 170 här!Förbränning: 35min efter passet på puls 145
Övrigt: Har just varit på en oerhört intressant föreläsning av Emma Igelström om hur hon klarade av att ta 3 VM-guld + ett antal världsrekord och ändå vara sjuk i bulimi och UNS under så många år! Väldigt gripande och man förstår hur svårt det är att inse att någon är sjuk, särskilt någon som är bäst i världen!
2 februari, 2006 at 22:05 #963867Anonym anvandareMemberHmmm, erfaren cyklist vet jag inte. Men rakade ben iaf…..:p
Som sagt bara motionsniv3 februari, 2006 at 19:08 #963868Anonym anvandareMemberLalla wrote:Hmmm, erfaren cyklist vet jag inte. Men rakade ben iaf…..:p
Som sagt bara motionsnivå, dessutom skarvade jag lite. 2005 blev det ”bara” 397mil såg jag nu…
Det är dock bara från 1/4, hade ingen mtb med dubbdäck då.
Men nu blir det lite mer satsning mot byggning o BF scen nån gång 20XX. :whistle:Fördelen är väl deffningen, har inga problem o förbränna energi o fett. Fast en del muskler ryker väl på kuppen.
Men 200mil på 3mån är riktigt bra! Snittade ju 16,7mil/vecka. :up:Kul o se!!! Kör hårt o hojta om du kommer förbi Borås med eller utan cykel i bagaget, kan vi ta en tur. Jag har du kan låna…:friends:
Apprå på ditt nick, vill se lite bitiga lats-bilder nu!!
EDIT: Hmmm, Emma ja. Hennes bror hade jag som tränare i 2år…
Rakade ben är alltid bra! Och det häftigaste m cyklister är ju de som håller ut år efter år! Jag hade min korta period men då jag bestämde mig för å toksatsa! Kommer säkert gå bra för dig!! Cykeltur vore ju toppenkul! Hör av mig om jag kommer!
Erhm, jo, bilder kommer men känner mig så spe nu… Men absolut, får lägga upp så jag kan jämföra till sommaren sen! :bb: =
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.