Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Latsdragaren drar i kablar
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 april, 2006 at 18:55 #964004Anonym anvandareMember
Lördag:
Aktiv vilodag. Har bara tagit det lugnt på förmiddagen, fixat med lite smågrejer och varit och handlat. På eftermiddagen drog jag och en kompis ut på promenix i sol och det var skönt, men underlaget var slaskigt!! Gav dock lite extra motstånd då det kändes som om man gick med vikter runt fötterna! :p
Förbränning:
Promenad 90min (medelpuls 113)Det är otroligt vilken skillnad det är på att promenera med denna puls mot att cykla!
Övrigt: De har tagit bort PrimaLiv´s goda mjölkdryck (mjölk med extra Ca, C- o E-vit, folsyra o Järn) från sortimentet i vår närliggande butik. Synd, för den är ganska billig, ger extra vitaminer och är härligt krämig trots 0,5% i fett (Smygreklam… )
Nu blir det partaj! :fun:
9 april, 2006 at 10:55 #964005Anonym anvandareMemberSöndag:
Vilodag men har känt mig så oförskämt fräsch hela veckan att jag tog mig ut på morgonpromenad idag ändå! Hade ingen pulsklocka men det var nog ingen puls att hurra för, på grund av den jäkliga snön och slasken! Mötte plogbilen på väg hem så fick säkert 400m i sprinttempo i alla fall!
Förbränning:
Promenad 58minVeckosammanfattning kommer senare!
9 april, 2006 at 21:56 #964006Anonym anvandareMemberVeckosammanfattning v 13: Dietvecka 1:
Måndag:
Förbränning: Morgonpromenad 55min (puls 125-130)
Styrka: Bröst, triceps, axlar, vaderTisdag:
Förbränning: Promenad 25min + 45min
Kondition: Crosstrainer 30min + cykel intervaller 35min (puls 130-165)Onsdag:
Styrka: Ben + mageTorsdag
Styrka: Rygg, baksida axel, biceps
Frisk luft: Promenad 30min + 40min
Kondition: Aerobics 1h
Förbränning: cykel 40min (puls 143 under 30min, puls 130 under 10min)Fredag:
Styrka: Rygg, baksida axel, biceps
Kondition: dansAerobics 1h
Förbränning: Cykel 40min (puls 140-143 under 35min, puls 130 under 5 min)Lördag: Vila
Förbränning: Promenad 90min (puls 113)Söndag: Vila
Förbränning: Morgonpromenad 60minKost: Har legat på ca 2500kcal hela veckan. Något lägre de första dagarna och ev. något lägre nu på helgen då alla återhämtningsmål naturligt försvunnit. Har varit hungrig mellan målen men inte känt mig tömd på energi, tvärtom!
Känner inget behov av att äta mer just nu. Är bara sugen på den vanliga maten, förutom torrostade jordnötter som lätt gick att tillfredställa!Sömn: Helt ok hela veckan utom helgen! Det är svårt när jag lägger mig senare fredag och lördag för jag vaknar samma tid ändå.
Motivation: Har varit ok! Den har taggats ner lite av tankar som ”ska jag tappa det lilla jag byggt upp nu?” . Vill verkligen inte gå tillbaka till samma smala form jag var innan. Men det är väl bara noj-tankar hoppas jag.
Styrke-motivationen var lite låg på fredagen, på grund av dipsen… Chinsen har jag däremot fått en kick utav!Skador: Benet har känts av men absolut inte lika mycket som tidigare! Bra!!
Något känns dock i axeln vid dipsen, vet inte vad, men tror inte att det ska vara någon fara! Kommer säkert bli bra nu när jag går ner lite i vikt.Formen: Återkommer nästa vecka med vikt och midjemått. Byxorna är dock redan lösare, tror att jag tappat mycket vätska då jag kissat som en tok!
Träningsveckans betyg (1-10): 8
Har inte varit så stark och har fått ta bort ett halvtimmes springpass mot längre förbränning istället… Vill hellre springa!9 april, 2006 at 23:16 #964007Anonym anvandareMemberHahaha, härligt med en ny gren. ”400m jaktstart med plogbil”
Skönt att du känner dig fylld av energi trots diet:up:
10 april, 2006 at 20:09 #964008Anonym anvandareMemberLalla wrote:Hahaha, härligt med en ny gren. ”400m jaktstart med plogbil”Skönt att du känner dig fylld av energi trots diet:up:
Ja, har man inte spänning i vardagen får man skaffa sig det!
Första veckan har gått superbra, jag trodde att jag skulle bli alldeles vrång av hungern!
10 april, 2006 at 21:48 #964009Anonym anvandareMemberMåndag:
Känner mig överfylld av energi idag och skulle kunna kört hårdare! Känner ofta såhär efter vilodagar, så det är bara bra att jag håller igen lite och spar till resten av veckan!
Fm:
Kondition:
Rodd 8min +
Crosstrainer 36min (medelpuls 158, varierade mellan 150-171)12-14reps och 5set på styrkan idag
Em:
Knäböj, rumpa mot vad, i smith:
smith / 20st
smith + 5kg / 15st
14st
12st
12st
12st
Utfall i smith:
smith + 5kg / 14st
smith + 10kg / 12st
12st
12st
12st
Benspark:
41 / 12st
38 / 12st
35 / 12st
12st
12st
Leg curl:
10 / 25st
20kg / 15st
25kg / 13st
12st
13st
Mage på balansboll:
10st x 2
8st x 2
7st x 2
Enkel mage på balsnboll:
12st
Statisk mage på balansbollKörde med träningskompis och det var så kul!! 3v sedan vi tränade ihop sist!
Övrigt: Jag har världens bästa musik i min mp3 just nu: Trance, och jag har hittat hem! Tiden bara flyger iväg när jag tränar!
10 april, 2006 at 21:50 #964010Anonym anvandareMemberLatsdragaren wrote:Övrigt: Jag har världens bästa musik i min mp3 just nu: Trance, och jag har hittat hem! Tiden bara flyger iväg när jag tränar!Aaaha!
Det är ju det jag säger, lite trance i mp3n o träningen känns inte ens:| :emo-thumb11 april, 2006 at 10:10 #964011Anonym anvandareMemberLalla wrote:Aaaha!
Det är ju det jag säger, lite trance i mp3n o träningen känns inte ens:| :emo-thumbÅh, så du gillar också Trance? :up: Inte allt för vanligt annars! Men det är otroligt vilken kick det ger!!
Har du några bra tips?
11 april, 2006 at 14:53 #964012Anonym anvandareMembervill se lite bilder!!!!
11 april, 2006 at 15:38 #964013Anonym anvandareMemberLalla wrote:Aaaha!
Det är ju det jag säger, lite trance i mp3n o träningen känns inte ens:| :emo-thumbHåller helt me där me asså!!!! Helt underbart med lite dunk som man kan hålla tankten till…
Kom gärna med förslag på bra låtar!!!Kan tipsa om:
Banaroo – Space Cowboy
Franky B. – Mr Lonely (Bangbros Remix)
Mark’Oh VS. Tjerk – Words
89ers – Funky Beatz
Dickheadz – Wir brauchen Bass
Rocco One – One, Two, Three
dj bomba – crazy pipe
Lite blandat trance, dance å techno…[/b]Ja jag kan hålla på i evigheter men hoppas ni har några bra på lager!!!
11 april, 2006 at 18:51 #964014Anonym anvandareMemberOhh ja älskar också dance/trance!!! :emo-thumb Den bästa musiken som finns, oavsett om man tränar eller inte!
11 april, 2006 at 21:28 #964015Anonym anvandareMemberStefan Sundqvist: Lägger ut lite bilder när deffen har gjort sitt! Gamla bilder finns på s 8 samt någon liten bicce på s 4!
Zitruz: Perfekt!! Dessa ska jag absolut kolla upp! Just nu har jag inte så nya låtar i min mp3 men lägger upp dem imorgon. Bra musik blir ju aldrig gammal!
Mariia: Super vid träning, ja, men funkar även vid städning, diskning etc! :emo-thumb Dock inte just innan sänggående!
11 april, 2006 at 21:51 #964016Anonym anvandareMemberTisdag:
Har varit helt ledig idag så dagen har vigts åt träning :p Skönt att få in så mycket som möjligt nu innan påskhelgen!
Morgon, innan frukost
Förbränning:
Promenad 55minSedan åt jag frukost, drack kaffe, tog proteindrink och tog mig till gymet. Men det var seeegt! Brukar inte gymma förmiddag om jag har morgonpromenixat, men jag kom igång till slut ändå!
12-14reps och 5set/övningFm:
Uppvärmning:
Rodd 5min
Chins:
8st lätta (hade kunnat pressa upp mig på nästan en till!! Känns så bra!!)
6st
4 + 1st
4 + 3st
Latsdrag:
40kg / 13st
13st
12st
12st
35kg / 14st
Rodd:
35 / 12st
30 / 15st
32,5 / 13st
32,5 / 12st
32,5 / 12st
Biceps, armbåge framför kropp, stående:
8kg / 14st
Biceps med hantel, stöd:
7kg / 12st
6kg / 18st
7kg / 10st
7kg / 10st
Baksida axel, liggande i cable-x:
7,5kg / 15st
15st
15st
10kg / 7st
7,5kg / 14st
Biceps-flex i cable-x, enhands:
15kg / 9st
10kg / 12st
12st
12st
11st
Baksida axel, skidåkare:
12,5kg / 13st
12st
11st
Chins:
4stBlev tokhungrig och lunchen räckte inte ens till att släcka halva begäret… Men det löste sig vid nästa mellis och sedan rullade dagen på bra kostmässigt.
Jag blev dock inringd för vik då en annan instruktör hastigt blivit sjuk, så det blev lite kardio på kvällen oxå:
Kväll:
Kondition:
Aerobics 1h (hade ej pulsklocka men ca 155-170)Övrigt: Fick välbehövlig massage av mina axlar idag! Känns så bra nu, hoppas vi kan få in det som rutin varje vecka!
12 april, 2006 at 00:13 #964017Anonym anvandareMemberLatsdragaren wrote:Dessa ska jag absolut kolla upp! Just nu har jag inte så nya låtar i min mp3 men lägger upp dem imorgon. Bra musik blir ju aldrig gammal!Ne dessa är inte så jättenya heller men bra e dom i alla fall som sagt. Bangbros kan du söka efter när du ändå håller på. Kommer en hel del bra musik från tyskland!!! Skall bli kul å se vad du har att tipsa om.
12 april, 2006 at 21:51 #964018Anonym anvandareMemberOnsdag:
Kort genomgång av dagen då jag åker till landstället imorrn och hade tänkt lägga in ett pass innan mina 6h på buss…. Förhoppningsvis komemr jag kunna ta mig en vända ner till Cave Gym o lyfta lite skrot med de hårda grabbarna, det vore skoj!
Em:
Uppvärm:
Rodd 5min
Dips:
4set (10st på första och sedan minskade det)
Hantelpress, bröst:
16,3kg och 13,5kg hantlarna 5set 11-14reps
Triceps press down:
10-20 reps i 5set
Frenchpress med hantlar:
5set
Militärpress i smith, utan ryggstöd:
3set
Hantelpress, axlar, ståendes:
3set
Hantellyft:
5set
Triceps press down, omvänt grepp:
2setKväll:
Förbränning:
Cykel 50min (puls 140-150)Övrigt: Har lattjat på hinderbanan idag… Skoj, men fick satans ont i underarmarna, och inte pump utan smärta… hoppas det går över!
GLAD PÅSK allesammans! Nu drar jag!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.