Latsdragaren drar i kablar

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Latsdragaren drar i kablar

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 292 total)
  • Author

GLAD PÅSK MIN STORA PÅSKHARE!! tusen tack för ägget! kramelikram!

Cave gym?? Vart ska du? Inte till Alfta väl, kan jag tänka mig?? För därifrån e ju jag! :D

mariia wrote:
    Cave gym?? Vart ska du? Inte till Alfta väl, kan jag tänka mig?? För därifrån e ju jag! :D

Japp! I Alfta har jag varit! Vilket sammanträffande! Ni har ett bra gym där och är så snälla mot en!

Då får vi köra ihop nåt i sommar då! :)

Latsdragaren wrote:
    Japp! I Alfta har jag varit! Vilket sammanträffande! Ni har ett bra gym där och är så snälla mot en!

Cavegym är ju världens grymsta gym för att för att finnas i en liten mini by som alfta :emo-thumb Där har man kört ett par pass minsann :nod

mari wrote:
    Cavegym är ju världens grymsta gym för att för att finnas i en liten mini by som alfta :emo-thumb Där har man kört ett par pass minsann :nod

Vad skoj! Jo, Cave gym sätter Alfta på kartan! :) Blir alltid ett besök där!

Latsdragaren wrote:

Jaha men va kul!! Trodde ingen kände till Alfta överhuvudtaget typ! ;) Jag var faktiskt också där i helgen, men hann inte med Cave…:( ja, köra ihop vore superskoj! :up: Är du där ofta eller? Men du är inte därifrån?

Mari: Är du från Alfta då eller bara på besök ibland? Skoj att fler är där ibland!

Torsdag – Måndag:

Torsdag:
    Morgonpromenad 55min
    Intervaller 40min
    Sedan buss i 6h….

Fredag:
    Gym: rygg och biceps

Lördag:
    Gym: ben

Söndag:
    Promenad 70min (med massa små lamm!!)
    Gym: Bröst, triceps, axlar

Måndag:
    Helvila

Riktigt sköna dagar på vårt landställe! Det är inte ofta man bara får vara!

Jag blir även otroligt glad av så trevliga människor som bl.a. Bertil på Cave Gym som har gjort det så enkelt att kunna köra mina pass, vilken tid på dygnet det än är! :)

Kosten har funkat ok! Jag har kört på Påskmust light och sedan proteinbakat till hela storfamiljen när det vankades kaffe o fika. Höga betyg av dem, men det drar ju iväg med en del pulver… 😮
    Har försökt äta så lite kolhydrater som möjligt o sedan ätit ganska fritt av övrigt för att ändå kunna njuta av allt härligt! Turligt nog så har jag en ganska nyttig familj i grund och botten! :D

En annan rolig sak är att jag kört pass med min cykelkompis!! Han har varit med på 2 utav 3 gympass samt den som försökte hetsa i början av promenaden (men dog ganska snabbt i energi, ungefär på samma plats som min pappa). Fast han hade sämre styrka i benen än jag trodde!

Känner mig utvilad och nöjd efter påskhelgen och är nu helladdad för ett styrkepass på hemmagymet!

Här pratas det Alfta…jag har också varit där.:emo-thumb
    Däremot var inte det på Cavegym utan på hockeycup, två eller tre gånger tror jag bestämt att det var.

Mysigt ställe…

du verkar ha varit duktig o skött dig under påskhelgen! ;)

Lalla: Det var det värsta! Alfta är känt för mycket! Mysigt men litet…

Athleticmia: Jajemen! Vet ju att ni håller koll på mig! ;)

Tisdag:

Mätte och vägde mig i morse och midjan hade minskat med 2cm (från 71,5cm till 69,5cm) medan vikten var densamma (62,6kg) som förra lördagen (1,5v sedan).

Ledig idag och kunnat göra precis vad jag vill!! Underbart! Men maten har blivit för lite: 2270kcal. Men då kan jag äta mer en annan dag, när jag känner att jag behöver det bättre än idag!

Fm:
    Uppvärm:
    Rodd 7min
    Chins:
    7st
    5st
    3st (testade ny teknik, inte bra)
    5st
    Latsdrag:
    45kg / 10st
    11st
    10st
    10st
    40kg / 10st
    Sittande rodd:
    40kg / 10st
    35kg / 11st
    10st
    10st
    10st
    Biceps, stående med hantel, armbåge framför midja:
    8kg / 14st
    12st
    11st
    10st
    8kg / 7st, 6kg / 6st
    Biceps, stöd:
    7kg / 8st
    6kg / 14st
    7kg / 8st
    Baksida axel, liggande, cable-x:
    10kg / 9st + 1st
    7,5 / 14st
    14st
    14st
    12st
    Bicepsflex, cable-x:
    10kg / 15st
    12,5kg / 9st + 1st
    10kg / 12st + 1st
    13st
    12st
    Baksida axel, skidåkare:
    12,5kg / 14st
    15kg / 10st
    10st

Blev ett maratonpass men var så himla trött till en början! Chinsen kändes riktigt dåliga men latsdragen bra!

Em:
    Förbränning:
    Promenad 80min (ca 9km) (puls 118-127)

Kväll:
    Förbränning: (var meningen att det skulle vara kondition men instruktören var så opeppande och stegen var inte jobbiga…)
    Stepdans 50min (puls 135 – 140)
    + fixade med eget danspass 30min (puls ca 105)

Övrigt: Imorgon ska jag slåss med en kompis (pounch out) och det ska bli så roligt!!

Onsdag:

Våren är här!!! Avnjutit en god lunch ute i solen och fått ränder!!

Gymning på G med 14-16 reps och 4 set

Fm:
    Uppvärm:
    Rodd 5,5min
    Dipsmaskin, sittande:
    4 / 20st
    5 / 15st
    Dips, djupa: (15-30sek vila mellan seten)
    7st
    4st
    3st
    Dipsmaskin, sittande:
    5 / 13st
    hantelpress, bröst:
    16,3kg / 12st
    9st
    13,5kg / 14st
    14st
    Hantelpress, axlar, sittande, utan ryggstöd:
    7kg / 14st
    14st
    13st
    12st
    Triceps press down, tunga cable-x:
    17,5 / 15st
    14st
    12st
    16st
    Hantellyft:
    4kg / 13st
    13st
    13st
    3kg / 16st
    French press, triceps:
    z-stång + 7,5kg / 18st
    z + 10kg / 14st
    12st
    z + 7,5kg / 14st
    Drag mot haka, axlar:
    z + 7,5kg / 16st
    z + 10kg / 15st
    13st
    13st

Efter lunch kände jag mig otroligt seg, orkade inte gå så snabbt, så bestämde mig för att slumra 25min, så att jag skulle ha energi till Boxen som jag skulle köra med kompis. Och det gjorde susen! Det och en stor portion havregrynsgröt fick mig på fötter och jag studsade iväg mot nästa pass! :D Riktig skoj var det!

Kondition:
    Pounch out 1h
    + 15min gång (8,3km/h i 3,6graders lutning) (puls 150-163!!! Av gången!!)

Övrigt: Visste ni att renens mjölk innehåller 11,5g protein /100g? Fantastiska djur!

Torsdag:

Ännu en underbar dag!

Innan frukost:
    Förbränning:
    Rask morgonpromenad 52min ( puls 115-125)

Åt lunch och solade i 2 timmar! Brände mig…

Em:
    Kondition:
    20min löpning (puls 150-158)
    + 1h aerobics (eget pass) (puls 160-170)

Övrigt: Vikten är underlig! Idag var den 1kg mindre än i förrgår när jag vägde mig! Det växlar ganska så friskt!
    Tur att man aldrig varit våg-beroende, hade bara stressat på en!

Denna tråd hade ja missat helt 😮 några tävlings planer inom nått:) ?
    du får fixa lite nya bilder :up: kör hårt :bb:

Alltid lika härligt att läsa din journal latsen. Träningsglädje och motivation så det räcker och blir över :emo-thumb Härligt att kunna ligga så högt på intaget även under dieten… det är något jag kommer se till att fixa inför nästa gång jag med, dvs. käka ännu mer medan jag bygger än vad jag gjort tidigare.

Håller med dig om att det är så skönt att inte vara vågberoende – jag väger mig typ varannan vecka.. så mycket skönare (och roligare) att låta spegeln och måttbandet berätta hur det går.

Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 292 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.