Latsdragaren drar i kablar

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Latsdragaren drar i kablar

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 292 total)
  • Author

Hälsar på lite8)

Härligt o höra din inställning Latsis (hmmm, låter som en krokodil:p) glad, positiv o kör alltid hårt.:up:

Visst är det underbart med vår…:happy:

halloj min hallonboj!

instämmer tillfullo i föregående talare, din dagbok är verkligen kul att följa! fast ännu roligare är det att följa dig i verkliga livet… speciellt dina fina resultat i gym o syreupptag! he he

kör hårt med benen dina imorgon!
    see ya

tycker oxå det är dax för lite bilder!

Skoj att så många skrivit!

Martin.P: Då får du ytterligare en journal att följa nu då! :P

Vill tävla någon gång, helst i AF, och tränar inför det nu, men vet ej när debut blir. Ska jag tävla så ska jag vara bra!

Linda G: Vad trevligt, tack!

Jo, det känns väldigt skönt att kunna äta ganska normalt även under dieten! Kan verkligen rekommenderas! Men det gäller att inte ligga på latsidan under byggtiden då…mycket kardio blir det! Fast det är ju inga problem med dig!

Fever: Kul!!

Lalla: Vad glad jag blir! Hoppas jag kan sprida lite energi vidare för jag är verkligen i mitt esse just nu! :)

Fluffomaniac: Å det är lika kul att följa dig In Real Life!! Men det blev inte ben idag… träningskompis ville hellre köra rygg, som var mitt andra alternativ, så då blev det så! Syns ikväll med lite färglöst prottefika kanske? ;)

Athleticmia: Ja, håller med! Lite tunt med bilder! Men det är mest eftersom det inte känns som om det är så mycket att visa upp!

Men jag ska se vad jag kan göra! Har ju bara gått 3v av diet och syns nog inte mycket, men kanske kan ta några nu i helgen!

Fredag:

Känner mig fräsch även denna fredag! Konstigt, för i höstas var jag så sliten varje fredag att jag bara ville sova och då kände jag att jag verkligen behövde vila. Nu känns det bara bra! :)

Gymmade med träningskompis och det var riktigt kul! Har inte gymmat tillsammans på nästan 2 v och hon tyckte att axlarna syntes lite bättre! Bravo!! Känns som om det inte händer någonting på kroppen men att axlarna blir mindre hela tiden… Är så känslig för just axlarna, vill ha stora och bulliga!
    Så det är ju positivt om de kommer fram mer nu i varje fall, även om de blir mindre.

14-16reps och 4 set /övning.

Fm:
    Uppvärm:
    Rodd 4min
    Chins:
    8st
    6st
    Latsdrag:
    40kg / 18st
    45kg / 14st
    45kg / 14st
    40kg / 17st
    Sittande rodd:
    35kg / 16st
    15st
    14st
    15st
    Biceps rak stång: (pump!)
    20kg / 13st
    16kg / 16st
    16kg / 13st
    16kg / 13st
    Bak axel i maskin:
    15 / 17st
    Biceps flex i cable-x:
    10kg / 15st
    14st
    13st
    13st
    Bak axel, liggande i cable-x:
    7,5 / 16st
    14st
    12st
    12st
    Bak axel, skidåkaren:
    12,5 / 15st
    13st
    14st
    13st

Em:
    Kondition:
    DansAerobics 1h (eget pass: jazz med hatt!!) (puls 155-170)
    Förbränning:
    20min snabb gång i lutning (puls 140-148)
    + 15min cykel (puls under 10min 150, under 5 min 130)

Övrigt: Jag blir sugen på strössel när jag cyklar i grus!

Strössel asså!!!
    Undrar va du blir sugen på om du cyklar på en lerig skogsväg då… Chokladmousse kanske??? :p
    [img=http://www.guldkorn.com/bilder/gk22/gk2208_03.jpg]

Zitruz wrote:
    Strössel asså!!!
    Undrar va du blir sugen på om du cyklar på en lerig skogsväg då… Chokladmousse kanske??? :p
    [img=http://www.guldkorn.com/bilder/gk22/gk2208_03.jpg]

Haha! Inget som inträffat hittills, men när du säger det så… :D

Lördag:

En ganska annorlunda dag! Skulle egentligen gymmat på förmiddagen, sedan shoppat hela dagen och gått på bio på kvällen. Men när jag öppnade dörren, med ryggsäck på och allt, slog solen emot mig och jag bestämde mig för att ringa några kompisar och picnica på kajjen och gymma på eftermiddagen istället. Kvällen spenderade jag en stund på akuten med min lille kusin! ;)

Benpass och 14-16reps och 4set/övning. Man blir skapligt svettig på dessa pass!

Em:
    Uppvärm:
    Cykel 14min (var så seg efter solen!)
    Knäböj:
    smith (tunga) / 16st
    s + 10kg / 16st
    16st
    16st
    Dynamiska utfall:
    11kg x 2 / 14st per ben
    12st per ben
    12st per ben
    12st per ben
    Raka marklyft:
    50kg / 18st
    60kg / 15st
    60kg / 12st
    60kg / 9st
    Benspark: (riktigt trött!)
    35kg / 12st
    30kg / 11st
    27,5kg / 11st
    25kg / 12st
    Leg curl, liggande:
    15kg / 16st
    16st
    16st
    15st
    Vader stående:
    6 / 14st
    5 / 14st
    4 / 15st
    4 / 15st
    Mage på balansboll:
    13st x 2
    10st x 2
    7st x 2
    6st x 2

Frisk luft och promenader hela dagen så nu vill jag bara sova!

Imorgon ska jag ta lite nya bilder, får se om det hänt något!

Övrigt: Fick ett ragg på gymmet idag! Haha! En kille kom fram och sa ”Hej, tjena! Hur är läget?”, som om han kände mig. Jag har världens ansiktsminne och visste att vi ej träffats tidigare så jag sa bara: ”Ursäkta, men känner vi varandra?”. Och han fortsatte: ”Ja, eller nej, det kanske vi inte gör… men då kan vi ju lika gärna presentera oss”. :D Haha, jag gav honom mitt namn men ursäktade mig med att jag skulle fortsätta träna !

Latsdragaren wrote:
    Fick ett ragg på gymmet idag! Haha! En kille…

Fan sånt kan ju var lite creapy asså…. Han har säkert gått å spanat på dig i flera veckor… :D

Zitruz wrote:
    Fan sånt kan ju var lite creapy asså…. Han har säkert gått å spanat på dig i flera veckor… :D

Uh, det hoppas jag ej! Håller tummarna för att det bara var ett infall till första bästa av det kvinnliga könet! Någon stalker vill jag inte ha! :D

Sammanfattning dietvecka 3:

Måndag:
    Helvila

Tisdag:
    Styrka: Rygg, biceps, baksida axel
    Förbränning: Promenad 80min
    Förbränning: StepDans 1h + 30min hopp o studs med eget pass

Onsdag:
    Styrka: Bröst, triceps, axlar
    Kondition: Pounch out 1h + 15min gång i backe (puls 150-163)

Torsdag:
    Förbränning: Morgonpromenad 52min
    Kondition: 20min löpning + 1h aerobics

Fredag:
    Styrka: Rygg, biceps, baksida axel
    Kondition: dansAe 1h
    Förbränning: Gång i backe 20min + cykel 15min

Lördag:
    Styrka: Ben, vader, mage

Söndag:
    Förbränning: Morgonpromenad 1h

Kost: Funkar väldigt bra just nu! Känner mig nöjd av maten jag äter (men det är klart att jag LÄTT skulle kunna trycka mer) och känner inget behov av sött och dylikt. Har legat mellan 2400-2500kcal varje dag, oftare mot 2400kcal. Någon dag på 2300kcal.
    Hungrig ca en timme efter lunch men då härdar jag ut lite och resten av dagen fortlöper problemfritt!

Sömn: :O Ok hela veckan. Drygt 8h varje natt.

Motivation: Bra! Känner mig taggad! Hade dock en dipp i veckan när jag kände mig spe och superliten och bara ville bygga istället. Men nu ska jag ge detta en chans.
    Väldigt skönt att vädret varit så bra så att jag har kunnat promenera en massa! Mår inte bra av att sitta på gymet på cykeln hela tiden. Men nu… fantastiskt!

Skador: Bensmärtan är som bortblåst! Har t.o.m. kunnat springa! Det kan säkert vara att vikten minskat och att det nu blivit mindre belastning av den anledningen.
    Från onsdagen förra veckan och fram till tisdagen kände jag av strålande smärta i underarmarna, men den är oxå som bortblåst nu! Skönt! Vill absolut inte bli skadad!

Formen: Det enda stället som jag ser att det hänt något på är på magen. Men hade egentligen inte trott att det skulle hänt någonting alls på bara 3v så jag är glad för det lilla!
    Träningsformen känns bra och det känns som om jag flyger fram konditionsmässigt!

Träningsveckans betyg (1-10): 8,5
    Känner mig pigg och fått in mycket träning, trots påsken. Inte så stark, men det är jag ju inte i vanliga fall heller! :D

Dagsform:

Lite jämförelse: Vänstra bilderna är för 3 veckor sedan och högra idag.

Viktskillnad: 63,4kg 61,4kg ( -2kg)
    Midjeskillnad: 72cm 69cm ( -3cm)

ah! kul med fotona!
    tyckte jag såg skillnad på ryggen som jag tidigare påpekade, samt även magen. tycker mig även se tydligare vadmuskel o även bicep-bullar! får diskutera vad du tycker laters på msn…
    Blir intressant att se hur resten av dieten fortlöper och vilka resultat du kan få.
    Blir inspirerad av att läsa din dagbok, energi till tusen och alltid med ett leende på läpparna! :yahoo:

keep it moving, burn baby burn :buttrock:

shuu …

tycker att det har hänt en hel del på bara tre veckor.
    Mer detaljer i ryggen.
    Mycket tightare mage
    Och framförallt tightare gluteus.

Bra form förövrigt…

hur länge har du tänkt att dieta och vad är målet

Edit: såg att det var en 6 veckors.

Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 292 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.