Latsdragaren drar i kablar

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Latsdragaren drar i kablar

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 292 total)
  • Author

Fluffomaniac: Så snällt att du hjälpte mig med bilderna!! Funkar inte lika bra att ta själv! Och tack för allt stöd du ger mig!

Sam jr: Grymt! Betyder mycket att få höra lite kritik från dig! Tusen tack!!

Jo, 6v ska dieten fortgå, men kan förlängas med 1-2v, beroende på när jag hinner träffa PT för nya tester.

Måndag:

En lugn men skön dag!

Morgon:
    Förbränning:
    Rask promenad 54 min (puls 115-128)

Sedan var det gym, 12-14reps och 5set/övning. Dipsen kändes fräscha, maxade ej. Bröstpressen och hantelpressen var riktigt dålig… Men resten av passet kändes bra!

Em:
    Uppvärm:
    Rodd 4min
    Dips, djupa:
    9st
    7st
    6st (+ dipsmaskin 5st)
    6st (+ dipsmaskin 6st)
    Hantelpress, bröst:
    16,3kg / 12st
    11st
    13,5kg / 14st
    13st
    11st
    Hantelpress, axlar, sittande utan ryggstöd:
    8kg / 11st
    7kg / 11st
    11st
    11st
    10st
    Hantellyft:
    4kg / 13st
    12st
    12st
    12st
    12st
    Triceps press down, omvänt grepp, tunga cable-x:
    12,5 / 20st
    15 / 16st
    15st
    15st
    13st
    Axlar i cable-x:
    5 / 13st
    12st
    13st
    12st
    11st
    Tricepsmaskin (typ dips):
    6 / 13st
    5 / 12st
    4 / 16st
    15st
    15st
    Utpump axel:
    Dropset

Övrigt: Jag har satt nytt ägg rekord: igår köpte jag 48ägg för 24kr!!! Jag gillar kort datum!
    Nu ska jag äta ägg och äggvita tills jag kräks! :)

Tisdag:

Sol! Och jag har fått fräknar och gått i linne idag!

Började träningsdagen med gympass efter frukosten. Chinsen kändes bra och det var riktigt skoj att köra rygg, men kände att energin tröt i slutet!

12-14reps och 5 set/övning

Fm:
    Uppvärm:
    Rodd 4,5min
    Chins:
    8st lätta
    6st
    5st
    5st
    Latsdrag:
    45kg / 11st
    40kg / 14st
    13st
    12st
    12st
    Sittande rodd:
    35kg / 14st
    12st
    12st
    30kg / 13st
    14st
    Ryggmaskin:
    15 / 20st
    20 / 14st
    Biceps, sittande m stöd, z-stång:
    z + 10kg / 13st
    11st
    7st (viljan gav upp)
    z + 7,5kg / 15st
    15st
    Baksida axel maskin:
    11st
    10st
    10st
    Baksida axel, skidåkare:
    15kg / 13st
    12,5kg / 13st
    13st
    Biceps flex i cable-x:
    15kg / 8st
    12,5kg / 10st
    10kg / 15st
    14st
    14st
    Baksida axel, liggande i cable-x:
    7,5 / 15st
    14st
    12st
    11st
    Utpump biceps:
    Dropset

Em:
    Kondition:
    30min crosstrainer (puls 150-170)
    + 20min jogg i lutning (puls 158)
    + 30min cykel (puls under 20min 153, puls under 10min 130)

Svettig som ett as men inte så trött! Fast precis lagom, det var meningen att det skulle bli ett lågintensivt lite längre pass.

Övrigt: Varför gillar jag inte att springa utomhus? :what: En dag som denna hade det varit perfekt! Älskar ju att promenera ute, men när det gäller löpning längtar jag bara till löpbandet….

yo! angående promenad-rundan… så runt om ska det vara 9,2 km, sen har jag med tid mätt det till ca 2-2,2 km per väg till bron. alltså ca 13,2km +… see ya!

Onsdag:

Fick tokstressa på morgonen för att hinna fixa dagens matplanering, men gillar att ordna det mesta på en gång så man slipper bli manisk med mat-tänkandet under dagen. Då är det liksom bara att äta!

Sedan hade jag 2h lunch som jag hann gymma ben på! Tog det lite lugnare än normalt och hoppas att träningsvärken inte sitter kvar i en vecka. Vill kunna köra benen igen efter 4-5 dagar.

12-14 reps och 5 set / övning (förutom i leg curl, men marklyft platsen var upptagen)

Fm:
    Uppvärm:
    Knäböj med stången 20st
    Knäböj, djupa, rumpa mot vad:
    12st x 5set
    Dynamiska utfall:
    14st per ben x 4 set
    Leg curl:
    13-20st x 8 set
    Ben spark:
    12st x 5set
    8st x 1 set

Det var soligt och skönt så det blev en lång tempo-promenad!

Em:
    Förbränning:
    Rask promenad 103min (puls 120) (13,2 km. Tack för uppmätningen, Fluffomaniac! :) )

Sedan har jag fikat med en kompis! Bara myst med en stor kopp Jasmin-te och spanat på folk!

Övrigt: Jag höll samma hastighet som en joggare idag på promenaden! :D Eller det var mer en lunkare och jag power-walkade. Tänk om jag hade gått om honom… Nästa gång ska jag satsa rejält!

13,2 km är ingen barnlek inte. Men jag håller helt med dig om att långpromenader i solen är nåt av det bästa som finns den här tiden på året. Hur blev det med träningsvärken efter benpasset?

Linda G wrote:
    13,2 km är ingen barnlek inte. Men jag håller helt med dig om att långpromenader i solen är nåt av det bästa som finns den här tiden på året. Hur blev det med träningsvärken efter benpasset?

Det är faktiskt en bra bit, men när vädret är som det var igår så tänker man inte ens på distansen! Då går man bara och njuter!

Träningsvärken känns bra! Tackar som frågar! Jag känner av att jag kört dem igår men de fungerar att gå med, så det är ju en förbättring! :D

Warrior wrote:
    Tycker det är riktigt bra skillnand. Och svagare har du ju inte blivit heller, riktigt bra juh. Tänkte fråga som Sam, hur länge tänkte du deffa då? Tycker du har rätt bra form på det hela nu alltså.

Löpning utomhus… kanske för det är mycket jobbigare springa utomhus än på bandet? Men promenader är ”the ultimate thrill” tycker jag!

Ha det så chokolad!

Oj tack! Vad kul att höra! Känner skillnad själv men man vet ju aldrig hur mycket det verkligen syns.
    Dieten är meningen att pågå i 6v, för då ska jag ha gått ner de extrakilon med fett jag har lagt på mig sedan i sept då jag började hos PT. Jag har hittills kört i drygt 3,5v. Kul att se att det händer lite men längtar efter att få börja bygga igen… Det behövs!!

Tja, kanske är så illa att det är jobbigare utomhus, men så länge som jag står på mitt löpband kan jag pressa mig mycket mer än jag någonsin kan göra ute. Jaja, inget jag lider av i alla fall! Promenera kan man ju alltid göra!

Torsdag:

Kände mig lite sliten idag när jag vaknade, men det var så härligt väder att jag drogs ut ändå!

Morgon:
    Förbränning:
    Promenad: 52min (puls 118)

Sedan har jag laddat med mat och kaffe och var upptaggad till tusen till mitt pass! Och så var det jättelite folk som inte svarade på ett enda tillrop… Men jag körde på ändå!

Em:
    Kondition:
    Aerobics 1h (puls 155-170)
    Förbränning:
    Funk 50min (puls 130-150)

Och nu är jag pigg o fräsch igen och längtar till gymet imorrn! Bara lassa in de sista 5 äggvitorna o kaseinet o sen är det säng-time!

Övrigt: Provsmakade en näringsdryck idag när vi hade produktinfo, gjord på jordnötsolja. Näringsvärde var 466kcal /100ml och den innehöll 4g kolisar och 50g fett. Luktade som en jordgubbsshake men smakade apa….

Fredag:

Skriver bara kort, ska stupa i säng nu, trött som en gris! Har just varit och grillat med några kompisar och ska åka bort över långhelgen så det blir en ganska tidig morgon!

Fm:
    Styrka:
    10-12reps 5set/övn
    Bröst, triceps, axlar

Kändes bra, fin pump i axlarna och ganska stark i bröstet.

Em:
    Kondition:
    Jazz 1h (puls 155-168) (Riktigt skoj!!)

Övrigt: PrimaLivs mjölkdryck med Omega-3 i smakar fisk!! Inte så god, som en grogg på mjölk och torskvatten!

Latsdragaren wrote:
    som en grogg på mjölk och torskvatten!

Yakkei, låter definitivt inte som något jag skulle sätta i mig frivilligt ;) :D

Ha en finfin långhelg med mycket sol, slappartid och god mat (och dryck :p)!

kul med bilder!!!

bra axlar o rygg!!! :)

jobba mer på benen tycker jag…

ha en skön helg!

Linda G: Nej, nu är den slut som tur är och det blir inte något merköp! Men prova gärna PrimaLivs med extra Ca och D-vitamin! Den är helgod!

Athleticmia: Tack så mycket!! Och jo jag vet… benen suger… Men jag jobbar verkligen på dem så i sommar ska de växa!

Lördag – Måndag:

Lördag: Vila
    Lugn promenad 2h

Söndag:
    Styrka: Rygg, biceps, lite baksida axel
    Förbränning: Promenad ca 90min

Måndag:
    Helvila

Pollen-allergi har gjort sig påmind och jag har varit lite småseg i helgen. Men har umgåtts med mina nära o kära och mår så bra!!

Usch för pollen. Jag har varit relativt symptomfri de senaste åren, men nu då våren är så pass sen kommer ju allt på en gång. Och med en sån massiv dos verkar inte jag komma undan heller… snorig och bedrövlig

Men tur att du fick ha en bra helg ändå – pollenattackerna till trots!

Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 292 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.