Latsdragaren drar i kablar

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Latsdragaren drar i kablar

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 292 total)
  • Author

Måndag:

En ny, fantastisk dag! Jag njuter! Idag försov jag mig dock 40min o vaknade med väckarklockan i handen, jag hade omedvetet stängt av larmet i sömnen. Men det gick bra ändå!

Fm:
    Uppvärm:
    Latsdrag 20st x2 på 30kg
    Chins
    7st
    Latsdrag:
    40kg / 18st
    45kg / 12st
    40kg / 19st
    16st
    15st
    Sittande rodd:
    35kg / 13st
    12st
    30kg / 16st
    15st
    16st
    Bak axel i maskin:
    14-16st x 5set
    Biceps i maskin:
    12-16st x 5set
    Bicepscurl, armbåge framför kropp, rak stång:
    16kg / 12st
    10st
    9st
    8st + utpump
    Skidåkaren, baksida axel:
    3set

Passet gick relativt snabbt och jag fick bra kontakt! Nöjd!

Var i skolan, solade och fick sedan meddelande om att kompis ställde in box-passet. Jag laddade om och blev sugen på att springa ute (ogillar det väldigt mycket vanligtvis). Så jag tog mig ut och benen bara trummade på!! Riktigt skön tur i solen och en bra känsla!

Em:
    Kondition:
    Löpning 63min (drygt 12km) (pulsklockan sönder…:( )

Övrigt: Jag har fått en liten ådra på vänster bicce samt ätit samma lunch i 4 veckor nu (med undantag för fyra dagar): egengjord tomatsås m vinäger, olivolja, svartpeppar, dill, torsk o räkor med råris och rårivna morötter. Så enkelt, så genialt!

Latsdragaren wrote:
    Måndag:

En ny, fantastisk dag! Jag njuter! Idag försov jag mig dock 40min o vaknade med väckarklockan i handen, jag hade omedvetet stängt av larmet i sömnen. Men det gick bra ändå!

Fm:
    Uppvärm:
    Latsdrag 20st x2 på 30kg
    Chins
    7st
    Latsdrag:
    40kg / 18st
    45kg / 12st
    40kg / 19st
    16st
    15st
    Sittande rodd:
    35kg / 13st
    12st
    30kg / 16st
    15st
    16st
    Bak axel i maskin:
    14-16st x 5set
    Biceps i maskin:
    12-16st x 5set
    Bicepscurl, armbåge framför kropp, rak stång:
    16kg / 12st
    10st
    9st
    8st + utpump
    Skidåkaren, baksida axel:
    3set

Passet gick relativt snabbt och jag fick bra kontakt! Nöjd!

Var i skolan, solade och fick sedan meddelande om att kompis ställde in box-passet. Jag laddade om och blev sugen på att springa ute (ogillar det väldigt mycket vanligtvis). Så jag tog mig ut och benen bara trummade på!! Riktigt skön tur i solen och en bra känsla!

Em:
    Kondition:
    Löpning 63min (drygt 12km) (pulsklockan sönder…:( )

Övrigt: Jag har fått en liten ådra på vänster bicce samt ätit samma lunch i 4 veckor nu (med undantag för fyra dagar): egengjord tomatsås m vinäger, olivolja, svartpeppar, dill, torsk o räkor med råris och rårivna morötter. Så enkelt, så genialt!

Inte illa 12 km på 63 min:emo-thumb
    4.30 går jag upp och klockan 5:00 springer jag mina 2 mil, tänk på mig då när du försover dig nästa gång:P

FEVER wrote:
    Inte illa 12 km på 63 min:emo-thumb
    4.30 går jag upp och klockan 5:00 springer jag mina 2 mil, tänk på mig då när du försover dig nästa gång:P

Ja, grymt att du orkar springa så tidigt och utan något i magen! Jag ska inte klaga på att vara trött kl 7 då… :O :)

Tisdag:

Ett bränt köttstycke är vad jag är efter dagens sol med vindinslag. Det känns ju inte direkt varmt då och lunchen med några kompisar blev så trevlig att vi satt ute lång tid…

Fm:
    Uppvärm:
    Knäböj 2set x 20 i smith
    Knäböj, rumpa mot vad:
    30kg / 15st
    32,5kg / 12st
    12st
    12st
    10st
    Dynamiska utfall, hantlar:
    11kg x 2 / 14st per ben
    11st per ben
    11st per ben
    12st per ben
    Raka marklyft:
    60kg / 12st
    10st
    10st
    8st
    7st
    Benspark (annan maskin, nere): (Riktigt bra kontakt!)
    20kg / 14st
    15st
    15st
    14st
    13st
    Leg curl, liggande (nere):
    20kg / 6st + utpump
    15kg / 8st + utpump
    12,5kg / 10st + utpump
    10st

Oj, oj, så trött men passet kändes bra, trots annorlunda träningsvärk/känn av gårdagens löp-pass.

Em:
    Förbränning:
    Rask promenad 100min (men hade kunnat dra på i ännu högre tempo om jag hade varit ensam)

Övrigt: Nickade till just innan sista setet på leg curlen (man ligger ju ner då och jag var helt färdig!). Usch, tänk om jag hade somnat! 😮

-du är en grov krabba! :p

håller på som bäst o laddar för ett pass på gymmet med dig, nu ska vi köra hårt!!
    är fortsatt imponerad över din träningsiver och exemplariska kost! du är en sann inspirationskälla.
    måste bara bifoga en bild på den übergoda protein-pannkaks-tårta som jag fick av dig på min födelsedag! HURRA!

see ya!

Fluffomaniac wrote:
    -du är en grov krabba!

håller på som bäst o laddar för ett pass på gymmet med dig, nu ska vi köra hårt!!
    är fortsatt imponerad över din träningsiver och exemplariska kost! du är en sann inspirationskälla.
    måste bara bifoga en bild på den übergoda protein-pannkaks-tårta som jag fick av dig på min födelsedag! HURRA!

see ya!

Hihi, vad roligt att du la upp bilden! Du är värd vikten av den i guld!! :)

Oj, inspirationskälla 😮 Du är söt du! Känns ju inte som om man gör så mycket… Men när man ser det såhär i skrift blir det ju en del. Men nu börjar jag tappa för mycket, måste bygga på mig så du kan kalla mig biffen igen! :D

Imponerande proteinbak!

Men duuuu, inte kan man somna under träningen:nono:
    Fast look whos talking, jag lyckades somna på isen när jag spelade hockey. Stod nere i hörnet (vi var tre målvakter den träningen) och väntade på att få ställa mig i mål, då nickade jag till. Vaknade av att en kompis sköt mig i magen o garvade…:o

Nåja, sånt händer efter mycket mycket studier o för lite sömn…

Onsdag:

Gick och log under hela morgonpromenaden idag, så fint väder! Tog en extra runda och kom upp i bra tempo!

Morgon:
    Förbränning:
    Promenad 70min (puls ~118)

Sedan var det studiebesök på en barnavdeln. med för tidigt födda barn. Två knoddar var så små som 600g! Pytte! Sedan lunch i solen o lite mer skola innan det var dags för gymet!

Em:
    Uppvärm:
    Rodd 4min
    Dips (med max 30sek vila mellan seten):
    9st + 6st + 3st + 4st+ 4st + 4st + 4st + 4st
    Vila i ca 4min
    7st
    Hantelpress, bröst:
    5set, 9-14reps
    Axel i maskin:
    5set, 11-12reps
    Triceps, pressdown med rep:
    5set, 9-18reps
    French press:
    20kg / 15st
    14st
    13st
    13st
    12st
    Drag mot hakan, axel:
    22,5kg / 15st
    14st
    14st
    12st
    12st
    Vader, enbens, hantel:
    10kg / 13st
    11st
    11st
    11st
    Armhävningar

Dipsen kändes ok men blir irriterad över att första setet aldrig blir bättre!! 👿
    Bröstpressen kändes kass och fick ingen direkt pump idag. Men lite strimmor på axlarna såg man i alla fall.

Därefter återhämtningsdrink o sedan tokcykling för att köpa löparskor och handla på Willys. 1,5h i fart-o-fläng tempo.

Stretching 30min på kvällen.

Övrigt: Har köpt nya, fina löpardojjs för mitt sko-bidrag från gymet! Det gjorde att jag behövde betala 180:- för ett par snygga Nike-skor och då är det roligt att shoppa!

Lalla wrote:
    Imponerande proteinbak!

Men duuuu, inte kan man somna under träningen:nono:
    Fast look whos talking, jag lyckades somna på isen när jag spelade hockey. Stod nere i hörnet (vi var tre målvakter den träningen) och väntade på att få ställa mig i mål, då nickade jag till. Vaknade av att en kompis sköt mig i magen o garvade…:o

Nåja, sånt händer efter mycket mycket studier o för lite sömn…

Tack du!!

Jaha ja, här kommer det fram! :D Då somnade du på riktigt, jag nickade ju bara till! Men dum känner man sig….

Najs tårta Och grymma dips – med så kort vila emellan. Bra jobbat :emo-thumb

Linda G wrote:
    Najs tårta Och grymma dips – med så kort vila emellan. Bra jobbat :emo-thumb

Oj tack…. men det känns inte nå roligt att de inte vill öka… Men det kommer väl, måste bara ha tålamod, är lite svårt dock! :)

Baka och fixa är så roligt! Och ännu roligare om det är fest!

Torsdag:

Vaknade MYCKET trött o vägde för o nackdelar med att gå ut och promma. Bestämde mig för att dra ut! Det är ju så skön start på dagen! Kunde dock inte hålla samma tempo som vanligt, så rundan tog några minuter extra.

Morgon:
    Förbränning:
    Promenad 57min (puls ~115)

Höll på att somna på lektionen och bestämde mig för att såhär vill jag inte känna!! Lagade lunch o maxade på med kolhydrater och åt quornkorv (hör inte till vanligheterna). Lite kräm och frukt på det och sedan sov jag i en timme. Laddade sedan med havregrynsgröt och kaffe och sedan var det konditions-time.
    Kände mig som en ny och mycket pigg människa! :up:

Em:
    Kondition:
    Aerobics 1h (eget pass) (puls 155-167)
    Förbränning:
    35min Crosstrainer (puls ~150)
    + 5 min rodd (puls 160)

Nu sitter jag här, helt speedad, så jag är nöjd med min laddning!

Övrigt: Diabetes vill jag helst inte ha! Jag kan tänka att det är en del fix med matlådor ibland för en vanlig-dödlig, men att dessutom behöva tänka på Insulin och blodsockernivåer under träningen skulle nog göra att man inte skulle våga köra så hårt!
    Uppskattar min friska, hela kropp, som står ut med allt jag ber den om, så himla mycket! Hurra för kroppen!

Fredag:

Morgonpromenix på en ny väg som var lite backig så det kändes bra att få lite variation. Sov dåligt inatt, vaknade titt som tätt och hade en stressande dröm under större delen av sennatten.

Morgon:
    Förbränning:
    Promenad 64min (puls ~115, men högre i backarna)

Efter skolan började jag och en kollega planera för vårt pass. Vi har teamat idag på en Schlager-klass och det har varit så roligt!! Jag älskar verkligen att instruera och stå på scen!

Em:
    Kondition:
    DansAe 1h
    Förbränning:
    Cykel 30min (puls 142 under 25min) (svettades enormt mkt idag!)

Imorgon blir det gym efter frukosten. Ska tetsa att äta större delen av mitt kolhydratintag på morgonen innan träningen, samt i drinken efter, och bara minimalt med fett just då för att se om kroppen känns nå annorlunda. Kul med experiment!

Övrigt: Det var en söt kille som jobbade idag på Postens utlämningskontor. Så nu funderar jag på att beställa något jag kan hämta ut därifrån… :D Kändes inte riktigt som läge att dra fram charmen idag när jag kom från träningen, trött, skabbig och svettig.

Lördag:

Sovit dåligt i natt med och skyller på pollen! Blir så irriterad, den sätter verkligen käppar i hjulet! Det kliar ständigt i ögonen, snorar och så kan jag inte äta äpple för tillfället…

Men, men, jag laddade med 130g okokt råris (fast jag kokade det ;) ), apelsin, kiwi och lite keso mini. Lite kaffe på det och sedan iväg till gymet! Kände mig seg från början och fick inte någon mer pump än vanligt men tyckte att jag såg mer uppumpad ut… psykiskt? Lite kul var det i alla fall!

Känner däremot att jag tappat lite i styrka nu.

Fm:
    Uppvärm:
    Rodd 4,5min
    Latsdrag:
    30kg / 20st
    Chins:
    8st
    6st
    5st
    4st
    Latsdrag:
    45kg / 12st
    40kg / 12st
    12st
    12st
    Rodd, sittande:
    30kg / 18st
    35kg / 14st
    12st
    12st
    Bak axel, liggande i cc:
    7,5 / 13st
    12st
    12st
    11st
    Bicepscurl i cc, med stöd:
    20 / 18st
    22,5 / 13st
    12st
    20 / 14st
    Bak axel i maskin:
    18 / 14st
    13st
    13st
    12st
    Biceps curl, hantel, armbåge framför kropp:
    9kg / 11st
    Biceps curl, sittande, stöd, hantel:
    7kg / 18st
    17st
    16st
    16st
    Biceps utpump
    1 set

Kändes okej, men skönt att vila imorgon! Åt salladsbuffé på stan med en kompis och satt kvar länge och drack kaffe. Det behövdes verkligen! Var så mysigt! Nu blir det tentaplugg för hela slanten!

Övrigt: Minimajs är guld!!

Söndag:

Helvila!! Välbehövlig!

Jag har sovit 10h i natt men kommer nog inte hinna få i mig mer än 2000kcal idag. Fast bara vilan brukar göra mig extra laddad för en ny träningsvecka!

Nu ska jag göra en tidig kväll och sedan ta mig upp på en lång, härlig morronpromenix imorrn!

Övrigt: Hehe, en mamma hade fått för sig att hennes barn var allergisk mot det mesta och lämnade in en lista till skolan på vad denne tålde: potatis och älgkorv, men bara om älgen var skjuten i Dalarna! :D Oj, oj, vad föräldrar kan ställa till det, skapliga brister man kan skapa!

Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 292 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.