Latsdragaren drar i kablar

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Latsdragaren drar i kablar

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 292 total)
  • Author

Måndag:

Kände mig utvilad efter en hel dags sittande igår. Men oj, vad mycket plugg jag fick gjort då!

Morgon:
    Förbränning:
    Promenad 59min

Em:
    Uppvärm:
    Cykel 6,5min
    Knäböj, rumpa mot vad:
    20kg / 18st
    32,5kg / 16st
    14st
    12st
    12st
    11st
    Dynamiska utfall, hantlar:
    11kg x 2 / 14st per ben
    14st
    14st
    12st
    14st
    Leg curl, liggande:
    5set x 14-16reps
    Benspark:
    5set x 12-15reps
    Chins:
    9st (Tjohoo! Trots att jag var toktrött!)
    Sittande baksida lår:
    4set x 13-18reps
    Mage på balansboll:
    10st x2
    10st x2
    8st x2
    10st raka
    8st raka

Blev svettig som en tok och det var riktigt roligt!! Blev så sugen på chinsen att jag bara var tvungen att svinga mig upp på stången, och de kändes fräscha!!

Träffade så mycket folk jag kände att jag inte höll på att ta mig hem, och när jag väl kom hem, fick jag sleva i mig middagen på 10min för att ha tid att smälta den till nästa pass:

Kväll:
    Kondition:
    BodyCombat!

Riktigt kul även det! Var säkert ett år sedan jag testade det! Inte grisjobbigt, men svettigt och flåsigt!

Övrigt: Vi växer optimalt på bröstmjölken, men ingen art kan växa maximalt på sin egen modersmjölk.
    Tänk på det: det går inte att bygga max med muskler på bröstmjölk! :D

Bra Med 9 Chins Ju! :)

Aah, vad kul att du kört combat. Det är mitt absoluta favoritpass. Tyvärr måste jag ju skippa det nu ett tag tills knät slutat strula, men attans vad jag skall kicka och ha mig efter det :emo-thumb

Håller med athleticmia också – starka chins tjejen!

Athleticmia: Tack!! Inte nå stora resultat kanske men för mig betydde det mycket!

Linda G: Jag förstår att du gillar det!! Jag ska absolut gå flera gånger! Fast man känner sig lite löjlig när det går för snabbt ibland, för man hinner inte få till något riktigt slag då!

Tisdag:

Kände mig jättepigg idag och ganska uppumpad på gymet! Kul!

Fm:
    Uppvärm:
    rodd 4min
    Hantelpress, bröst:
    6set
    Fliesmaskin:
    5set
    Hantelpress, axlar, ståendes:
    5set
    Hantellyft. axlar:
    5set
    Bröst i cc:
    3set
    Drag mot hakan i cc:
    1 set
    Axelmaskin:
    5set
    Vader, ståendes:
    5set

Em:
    Kondition:
    Löpning 4km + intervaller i kraftigt lutad backe (intervaller blev på maximal fart i ca 30-45sek x 10st….Jobbigt men härligt!)
    + spänstträning i 10min (upphopp, grodhopp, enbenshopp)

Så roligt! Måste ut igen!

Men nu ska jag resa bort över helgen igen! Men träning o kost kommer kunna skötas ändå!

Övrigt: Mötte en dam från motsatt håll just när jag var på väg uppför backen i maxfart! Hon kollade storögt på mig! Undra om trodde att jag tog mig genom hela elljusspåret i samma takt!

Hehe, man kan ju hoppas det! :D

Nu var det ett bra tag sen jag uppdaterade! Bortrest o tenta har varit skälen men nu är de båda avklarade.

Förra onsdagen:
    Styrka: Biceps, Triceps
    Kondition: Löpning 11km 55min

Torsdag:
    Förbränning: Morgonpromenad med barnvagn 50min

Fredag:
    Styrka: Ben + rygg på Cave Gym
    Förbränning: Renovering av rum hela dagen!

Lördag:
    Styrka: Bröst, axlar
    Förbränning: Renovering hela dagen!

Söndag:
    Förbränning: Morgonpromenad med barnvagn i raskt tempo 70min

Måndag:
    Förbränning: Morgonpromenad 57min
    Kondition: Body Combat

Tisdag:
    Förbränning: Morgonpromenad 60min
    Styrka: Rygg, biceps, baksida axel

Onsdag:
    Styrka: Ben + mage
    + Frisk luft promenader 30min x 2

Vikt: Var nere på en lägsta notering i måndags på 59,4kg.
    1 vecka kvar på dieten, sedan blir det bygga! Blev drygt 2v längre diet än planerat men då har jag också varit bortrest i 3 långhelger när jag mest bara kört på känn med maten.

Känner mig frisk och kry annars! Pollen tar visserligen kol på mig och jag är ständigt trött men det ska väl snart ge sig. Träningen rullar på men ökningarna uteblir… Och dem längtar jag efter!
    Löpningen går dock bra som aldrig förr! Kul!

Chinsen går ok, ligger stadigt på 8-9st och dipsen gjorde jag 11 djupa i måndags. Dåligt, men bra för att vara mig!

Och sååå sugen man blir på att tävla när man sett allas bilder från i helgen!

Kul med löpning, du är ju snabb!

Milia wrote:
    Kul med löpning, du är ju snabb!

Tack!! Löpningen känns ovanligt rolig just nu! Beror säkert på de tappade kilona så jag får glida på den känslan så länge jag kan! Snart är det bulk-time! :D

Hejsan! Ser att du varit i Alfta igen, dit ska jag nästa helg! :)
    Jag tycker du gör bra ifrån dig i både chins och dips! Själv kan jag inte göra en enda! Hehe! ;)
    Har du inget ny bild på hur dieten blev, innan du börjar bygga igen? :|

Ha det bra!

mariia wrote:
    Hejsan! Ser att du varit i Alfta igen, dit ska jag nästa helg! :)
    Jag tycker du gör bra ifrån dig i både chins och dips! Själv kan jag inte göra en enda! Hehe! ;)
    Har du inget ny bild på hur dieten blev, innan du börjar bygga igen? :|

Ha det bra!

Japp, är man i Alfta så blir det Cave Gym varje gång! :)

Chins och dips resultaten är väl okej men det som är så irriterande med det är att de aldrig blir bättre! Särskilt inte dipsen!

Bilder ska jag se till att posta på slutresultatet, nästa helg tror jag. Men det har inte hänt så mycket sedan sist känns det som, känner mig bara mer spe. men det har väl försvunnit från ställen man inte har så mycket koll på.

Torsdag:

Helt ledig och har njutit av varje sekund idag! Har bara myst med mig själv :D och tränat en del! Samt hunnit städa hela lägenheten och skåpen!

Morgon:
    Förbränning:
    Promenad (11km, 90min)

Em:
    Uppvärm:
    Rodd 3,5min
    Dipsmaraton, djupa: (15-30sek vila mellan varje set)
    8st, 6st, 5st, 4st, 4st, 4st
    Dips med hjälp:
    11st
    13st
    12st
    Fliesmaskin, bröst:
    11-13reps x 5set
    Triceps press-down:
    12-18reps x 4set
    Hantelpress, axlar, ståendes:
    10-11st x 4set
    Hantellyft:
    12-13st x 5set
    Axelmaskin, utan ryggstöd:
    11st x 4set
    Triceps press-down med rep:
    12st x 4set
    Vader, ståendes, enbens:
    9-10st x 4set
    Bänkdips:
    19st
    14st

Helt okej pass. Käkar så mycket kolhydrater som möjligt före träningen och bara lite till middagen, och det har fungerat bra! Jag ser mycket fylligare ut så det är lite roligare.

Har även känt en dragning efter att köra lite mer maskiner nu än vanligt. Kan ta ut mig mer på dem för tillfället!

Kväll:
    Förbränning:
    Cykel 45min (puls 145)
    + crosstrainer 15min (puls 149)

Övrigt: Åker hem om 10dagar och ska tömma frysen till dess. Gick igenom vad jag hade där och såg att jag köpt på mig 16st lax portionsbitar. Det blir till att äta mycket lax nu…

Grymmemycket förbränning du kör tjejen! Är det slutspurten på dieten som ger sig till känna, eller har du ”bara” lite extra ork?

Tur att lax är gott ;)

Linda G wrote:
    Grymmemycket förbränning du kör tjejen! Är det slutspurten på dieten som ger sig till känna, eller har du ”bara” lite extra ork?

Tur att lax är gott ;)

Jao, slutspurt är det visserligen men kör såhär i vanliga fall oxå, fast då äter jag mer. Nu har det dock blivit ovanligt många morronprommar, annars ligger jag ofta lite högre i puls men kör kortare tid. Men det är ju så härligt att kunna promenera utomhus nu och slippa alla konditions-maskiner!

Mmm, lax passar mig som fisken i vattnet! :)

Fredag:

Oj, vad seg jag var då jag vaknade!! Men hade planerat in morgonprom så tog mig ut ändå, trots att jag likagärna hade kunnat skippa. Den tog nämnligen 15min längre tid än vanligt… riktigt snigeltempo kändes det som.
    Men det var ju soligt i alla fall!

Morgon:
    Förbränning:
    Promenad 75min

Em:
    Uppvärm:
    Rodd 1 min + 2 set latsdrag
    Chins: (riktigt tunga o dåliga idag)
    7st
    Chins + latsdrag:
    5st + 40kg/12st
    Latsdrag:
    12-15st x 3set
    Rodd, i ny maskin m viktplattor:
    12st x 5set
    Biceps-maskin:
    8-15st x 5set
    Bicepscurl, hantel, fixerad armbåge:
    8-14st x 5set
    Baksida axel maskin:
    12-16st x 5set
    Chins m hjälp:
    12st
    13st
    Ländrygg på balansboll:
    3set
    Baksida axel, hantel:
    3set

Blev ett riktigt bra pass! Himla kul att köra med träningskompis också, vi peppar verkligen varandra på rätt sätt!

Känner mig ganska slut nu. Konstigt, för denna veckan har jag ej kört så hårt känns det som. Ska sova rejält nu och längta efter morgondagens shopping!

Övrigt: Det är diethysteri på gymet! Jag hör någon prata om deff varje gång jag är där och ser den ena efter den andra killen ute på morgonpromenad! Lite roligt ändå, denna tiden på året är det helt okej för grabsen att räkna kalorier och ta sig i midjan utan att någon höjer på ögonbrynet! :D Beach 2006 är nära!

Lördag:

Trött!! Så det blev vilodag med shopping på stan, siesta på drygt 1,5h och sedan middag o partaj med goda vänner. Perfekt återladdning!

Söndag:

Vaknade pigg som en nyponros och såg fram emot dagens benpass med träningskompis! Riktigt jobbigt blev det och riktigt kul!!

Uppvärm:
    Stresscykling till gym + 1set knäböj
    Knäböj, rumpa mot vad:
    10st x 5set
    Dynamiska utfall:
    14reps per ben x 2set
    Utfall i smith:
    17reps
    12reps
    15reps
    Benspark:
    9-11st x 5set
    Leg curl:
    14-18st x 3set

Cyklade hem med ett leende på läpparna o lagade lunch åt kompisar som kom lite senare. Myste o snackade o sedan laddade jag om för nästa pass:

Kondition:
    Spinning 30min +
    Löpning 20min (Intervaller o vanlig löpning) (puls 160-172) +
    Rask gång 15min (puls 155) +
    Cykling 30min (puls 150)

Svettig som ett as!! Löpningen gick fantastiskt bra! Det var visserligen under så kort tid men kunde hålla väldigt bra tempo!

Övrigt: Jag o kompis gjorde häftigaste partytricket igår på festen: Marklyft med mig som rak stång! Det var mycket uppskattat! :D
    Vi fick även flexa lite biceps så det blev en bra kväll! :p

Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 292 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.