Latsdragaren drar i kablar

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Latsdragaren drar i kablar

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 292 total)
  • Author
    FEVER wrote:
    Blir helt snurrig, när jag ser alla siffror:|
    Det ser ut som värsta elitmänniskan.
    Bara du njuter och har kul:emo-thumb

När du är medelmåttig, är du lika nära bottensom toppen

Kör på8)

Gillar siffror! Och elit är jag inte… ännu! Har siktet inställt högt men först om några år, och då måste man ju börja någonstans!

Men några sanna ord att tänka på! :up:

Mr.Stefan wrote:
    Du är ju kunglig!!!
    Får komma ner från kylan t sthlm så kör vi någe stenhårt pass igen!

Haha! Känns bra att höra! Stannar i kylan lite till men till sommaren, då jäklar! :)

Tisdag:

Ledig hela dagen och fått till två bra pass! Gym med träningskompis!

Fm:
    Uppvärm:
    Cykel 5min
    Knäböj, rumpa mot vad:
    40kg / 10st
    10st
    9st
    8st
    Raka marklyft:
    60kg / 13st
    65kg / 11st
    65kg / 10st
    65kg / 8st
    Utfall i smith: (Skoj! Var länge sedan!)
    28kg / 10st per ben
    33kg / 10st
    33kg / 10st
    33kg / 8st
    Benspark:
    40kg / 11st
    10st
    8st
    7st
    Sittande leg curl:
    25kg / 11st
    10st
    8st

Utfallen sög ut energin i benen, kändes bra!

Em:
    Kondition:
    Step 1h (puls 150-177 under 40min)
    Förbränning:
    Cykel direkt efter pass 30min (puls 150)

Övrigt: Funderar väldigt skarpt på att gå Pt-skolan nu i maj. Den borde gå att samköra med min vanliga utbildning och skulle ge en sådan motivationskick både för mig personligen och för mitt framtida yrkesval. Ska ta beslut nu i veckan!

så det blir ingen vila i veckan ;)

du sköter dig med kost, sömn, träning o allt! härligt! :)

athleticmia wrote:
    så det blir ingen vila i veckan ;)

du sköter dig med kost, sömn, träning o allt! härligt! :)

Hihi! Det blir vilovecka från fredag och framåt förmodligen, då det blir hemgång bland annat!

Så jag ska sköta mig även med vilovecka när jag nu tror att det behövs! :up:

Tisdag:

Mycket roligt gympass med många skojiga människor !

Fm:
    Uppvärm:
    Rodd 4min
    Chins: (ca 30sek vila mellan seten)
    7st
    4st
    4st
    2st
    2st
    2st
    Latsdrag:
    50kg / 7st
    50kg / 7st
    45kg / 8st
    45kg / 8st
    45kg / 8st
    Sittande rodd:
    40kg /8st
    9st
    10st
    9st
    45kg / 6st
    Biceps, stående, hantelcurl:
    9kg / 13st
    Biceps, stöd på bänk, enhands:
    8kg / 10st
    8kg / 10st
    8kg / 9st
    9kg / 6st
    8kg / 9st
    Baksida axel, liggande, cable-x:
    10kg / 9st
    7,5kg / 12st
    10st
    9st
    7st
    Baksida axel, skidåkare, cable-x:
    15kg / 12st
    12,5kg / 10st
    12,5kg / 10st

Kväll:
    Förbränning/ ”Frisk luft”:
    Rask promenad 30min x 2

Övrigt: Hade ett härligt samtal med 2 grabbar som körde rodden bredvid mig. De frågade mig om jag hade provat en ryggmaskin på nedre våningen och jag svarade ”Nej, jag föredrar oftast fria vikter eller cable-x”. Jag såg paniken växa i deras ögon medan båda sedan försökte förklara för mig att de också gör det, och de bara undrade över denna maskin, och det var ju inte så att de skulle köra den, för de gillade ju också fria vikter bäst… osv. Hehe! Stora biffar som fick känna sig som små spett för en stund! :D

Onsdag:

Njutit av hela dagen! Vaknar fortfarande toktrött men laddar upp mig snabbt, och fick därför till ett mycket bra gympass idag!

Fm:
    Uppvärm:
    Rodd 4,5min
    Dips, djupa: (ca 30sek vila mellan varje set)
    8st
    4st
    4st
    4st
    Hantelpress, bröst:
    18,5kg / 10st (:P )
    18,5kg / 7st
    18,5kg / 7st
    18,5kg / 6st
    16,3kg / 7st
    Hantelpress, axlar, sittande utan ryggstöd:
    8kg / 10st
    9kg / 9 + 1st
    9kg / 8 + 1st
    9kg / 8st
    8kg / 10st
    Hantellyft, axlar:
    5kg / 6 + 1st
    4kg / 9st
    4kg / 10st
    4kg / 7st
    4kg / 8st
    Triceps press down, tunga cable-x:
    22,5kg / 10st
    7st
    8st
    20kg / 8st
    7st
    Axel i rehab cable-x:
    3,8 / 10st
    8st
    7st
    Flies maskin:
    47kg / 9st
    47kg / 7st
    40kg / 8st
    Stående vader, maskin:
    6 / 10st
    9st
    8st

Sedan gick jag och kompis ut på promenix i frisk luft men i för jäkligt underlag! Isigt så vi kunde inte hålla det tempo vi ville. Men en mycket trevlig tur! :up:

Em:
    Förbränning:
    Promenad 1h 30min (puls ~115)

Övrigt: Träningsvärk-smärta i benen!! Hur ska jag göra för att det inte ska gå såhär efter varje benpass? Är det därför de inte växer? Frågorna är många…

Latsdragaren wrote:
    Träningsvärk-smärta i benen!! Hur ska jag göra för att det inte ska gå såhär efter varje benpass? Är det därför de inte växer? Frågorna är många…

Jag känner igen mig där du… efter de senaste benpassen har jag haft en helt enorm träningsvärk – oberoende av hur bra jag tyckt jag stretchat. Högreps på rätt låga vikter är rena döden för mina ben. Du kör ju också rätt många reps.. har du testat hur du reagerar på färre?

Snygga pass du radar upp, bytheway :emo-thumb

Grymt i hantelpressen!
    Du äger ju mina lärlingar :ph34r: och mig… :nerd: när jag e skadad :p

tack för skön promenix igår, även om underlaget var uselt.
    jag är imponerad av dina hantelpressar, härligt!
    ha det gött nu och ladda musklerna över den extra långa helgen…!

Torsdag:

Körde aerobics pass men inget att hurra över puls och träningsmässigt då benet strulade till det! Puls ca 150-155.

Vilar från styrkan i en vecka från och med idag! Konditionsträningen blir bara mina fasta instruktörsklasser, förbränning om jag känner för det.

Svarar på era meddelanden senare!! Nu ska jag flyga hem och mysa med min gudson hela helgen! ;)

LADDA LADDA LADDA! kör så det ryker på testerna imorgon!

Linda G: Bara för att jag funderat på samma sak (att köra färre reps för benen) kom dietplaner ivägen o ska nu börja köra högreps… puh! Får hålla ut m träningsvärken i 6v nu o prova lågreppare efter det!

Och vad bra att passen är enkla att läsa! :up:

Warrior: Ovan vid övningarna bör jag inte vara då jag kört dessa sedan september… Men min PT trodde oxå anledningen var att jag körde dem hårt o tyckte jag bara skulle uthärda… Så, jag får väl ge mig till tåls!

Mr. Stefan: Haha! Tack för det!! Då får du ha mig som morot för lärljungarna så de kör ännu tuffare! Tror inte det är någon risk att jag tar dem i alla fall!

Hoppas du inte bryter några ben i backen nu!

Fluffomaniac: Jag laddade så bra det gick, med barnpassning o lång tid mellan målen… :p

Uppdatering:

Efter några händelserika dagar i hemstaden har jag hunnit med mys med gudson, heldag med mormor och vetskapen om att jag ska bli faster!! Perfekt laddning för träff med PT, förutom att maten blir lidande när barn inte alltid vill sova eller sitta still när man själv vill det! De ger dock bra axelträning, med alla lyft! ;)

Cyklade intervaller i söndags i 30 min för att inte komma helt ur fas under viloveckan. Det var skönt att få upp pulsen lite och det var ännu skönare att sedan hoppa upp till chinsstången och göra 8 chins efterpå! Inte så många, men för mig är det stort då jag har längtat efter det antalet!

På tisdagen var det PT dags! Hade gått upp 2,2kg sedan 16dec varav ca 1,2kg var fett! Resten var desto bättre :P

Konditionen hade ökat rejält sedan december, kommer inte ihåg siffrorna nu men för in dem när jag får dem skickat till mig! Kändes mycket bra!!

Från augusti har min maximala förbrukning ökat från 15kcal /min till drygt 20kcal/min, och det är ju bra för diet time då jag gör av med mer energi under passen än tidigare!

Planen för kommande 6 v:

Testa diet för att se hur kroppen svarar! Ska bli väldigt spännande! Kommer ligga kvar på samma träningsmängd men gå ner till 2500kcal/dag, varav protein 30E%, fett 20E% och kolhydrater 50E%. Om jag är extra hungrig en träningsdag äter jag mer då och istället lite mindre på vilodag. Men totalt sett ska det bli 17500kcal/vecka.

Start från och med måndag
    , fram till dess promenader, kanske något styrkepass till helgen o känna mig fram med maten. Det är viktigt för mig att inte lida under dessa 6v, även om jag lär vara hungrig! Stora portioner är prio för mig, så det blir mycket grönsaker och bär. Men annars ska jag bara köra på!

Styrketräningen kommer bestå av 14-16 reps, 12-14reps eller 10-12reps, periodiserat. 4 till 5 set per övning.

Inga extra kosttillskott, bara mitt härliga kaffe! :up:

ska bli spännande att följa!!! lycka till!!

viktuppgången ser ju bra ut!! :)

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 292 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.