Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › lillen tar i, en journal om mig eller nåt
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 juni, 2006 at 19:07 #979251Anonym anvandareMember
Hej! Nu är det dags för att köra igång med en egen dagbok. Har följt en del dagböcker här, riktigt inspererande.
Info: Träning är nog mitt liv, (tragiskt nog).
Detta har varit utan tvekan mitt största intresse sedan 12 års ålder.
Är idag 22år. Jag tog min PT licens i höstas men har haft ett helvete med att få jobb. Tråkigt men det e som min gamle morfar altid sagt ”kunskap e ju aldrig tungt att bära med sig.”Jag har faktiskt inget mål med min träning annat än att ha kul. Det ska va kul att gå till gymmet, kan inte minnas att jag nånsin känt nåt annat.
Så alla ni där ute, plåga er inte njut av smärtan.
För tillfället kör jag ett tre-split
Måndag: rygg och axlar
onsdag: ben
Fredag: bröst och armarPasset i går va helgrymt. Hade en träningspolare med och vi sporrade varan ordentligt, har gått tillbaka till basic nu där jag minskar vikten och kör igenom tekniken (har börjat slarva). Men det blev inget meseri för det.
Vi började med T-stångsrodd 1uppvärminggssätt, sen 3*8-12 när jag inte längre får upp den själv får jag hjälp upp några gånger så kör jag negativ avslutning, mums.
Gick vidare till latsdrag 3*8-12, blev inte lika lyckat, har artrit i fingrarna och där började smärtan påminna sig lite, men det va bara att bita ihop påverkade mer det att jag hade svårt att pressa mig.
Högrodd 3*8-12
Axelpressar i smith 3*8-12 gick fint kontakten va underbart
Blottaren 3*8-12 kontakten blev ultimal
Lyft åt sidan i maskin, den gick åt helvete, artriten gjorde sig påmind i hanlederna men lyckades ändå med tre plågsamma set.
Avlutade passet med ryggresningar.Trots problemen e jag väldigt nöjd för det som gick det GICK. Träningsvärken idag säger sitt också.
Jaja det var min inledning ska försöka föra in några ord efter passen, och snälla kritisera mig ordentligt så jag inte tappar fotfästet.
6 juni, 2006 at 19:07 #90797Anonym anvandareMember6 juni, 2006 at 19:20 #979252Anonym anvandareMemberWeights and stats baby!
6 juni, 2006 at 19:28 #979253Anonym anvandareMemberI’m a small guy. Jag 1.69 lång har äntligen börjat närma mig 68 kilo (vägde 45kg när jag började)
Vet inte vad jag bänkar men gör 6:or på 35 i plan hantelpress
Brukar köra benpress på 300 börjar bli dags att höja, får la se i mån.
Skivstångsrodd 100kg (är inte helt nöjd med tekniken ska gå ner lite på den vikten)
Vilka mer muskler kan man nämna stats på då….hantelcurl 22kg räknar inte repsen så noga men det e nog runt 8reps.Nu ser man bara fram emot benen imån
6 juni, 2006 at 19:44 #979254Anonym anvandareMemberlillpatrik wrote:I’m a small guy. Jag 1.69 lång har äntligen börjat närma mig 68 kilo (vägde 45kg när jag började)Vet inte vad jag bänkar men gör 6:or på 35 i plan hantelpress
Brukar köra benpress på 300 börjar bli dags att höja, får la se i mån.
Skivstångsrodd 100kg (är inte helt nöjd med tekniken ska gå ner lite på den vikten)
Vilka mer muskler kan man nämna stats på då….hantelcurl 22kg räknar inte repsen så noga men det e nog runt 8reps.Nu ser man bara fram emot benen imån
Ingen böj?
Mark?
Underarmscurl?6 juni, 2006 at 20:19 #979255Anonym anvandareMemberMelin wrote:Ingen böj?
Mark?
Underarmscurl?Mina hanleder tycker inte om underarmscurl.
Jag kör knäböj men har inte haft nåt bälte på länge, det blir inte samma tryck men det stärker upp bålen så att den kommer ikapp så svårt att säga vad jag tar där.
Marklyft var ett tag sedan, mitt gym e så tråkigt dem har satt ställningarna mitt i passagen där alla går så ytan är rätt begränsadd,
och enda golvskydd är en liten matta, men det kommer att komma marklyft i nästa program hoppas jag. Jag kommer att nämna alla mina vikter jag använder härdanefter.7 juni, 2006 at 01:04 #979256Anonym anvandareMemberlillpatrik wrote:Mina hanleder tycker inte om underarmscurl.Jag kör knäböj men har inte haft nåt bälte på länge, det blir inte samma tryck men det stärker upp bålen så att den kommer ikapp så svårt att säga vad jag tar där.
Marklyft var ett tag sedan, mitt gym e så tråkigt dem har satt ställningarna mitt i passagen där alla går så ytan är rätt begränsadd,
och enda golvskydd är en liten matta, men det kommer att komma marklyft i nästa program hoppas jag. Jag kommer att nämna alla mina vikter jag använder härdanefter.That’s my boy! :emo-thumb
PS! Du förstod att jag var rätt ironisk med underarmscurlen va?
7 juni, 2006 at 18:05 #979257Anonym anvandareMemberMelin wrote:That’s my boy! :emo-thumbPS! Du förstod att jag var rätt ironisk med underarmscurlen va?
jag misstänkte det men man vet aldrig när det gäller träning, minns när jag började på gymmet när man va 16, en äldre gubbe gick altid runt och talade om hur man skulle träna, hen gick fram till mig en dag när jag stod och stetchade ”killen, du behöver bara kunna en stretchövning för den e den bästa för hela kroppen.” sen gick han för att visa mig. Han greppade tag i chinsstången och hängde bara där. en fantastisk stretching:|
7 juni, 2006 at 18:27 #979258Anonym anvandareMemberI dag stod det ben på schemat. Har inte kört det på nästan ett halvår, lyckades inte kombinera det med löpträningen. Men nu är göteborgsvarvet över och jag tog mig runt utan att förta mig och nu jävlar ska bena få så mycket stryk.
Efter uppvärmningen på cyckeln gick jag till knäböjen. Värmde upp med ett set på 60kg, kände att nåt inte va som vanligt. Började gräla med mig själv om vilken vikt jag skulle ge mig på……egot vann och jag skulle höja vikten sen förra gången då jag körde på 100kg…..smart? not. La på 120 och tryckte upp den, det va tungt och som vanligt inget bälte. för att korta ner det, jag kom ner och stanade där. Va i *BEEP* 100kg kändes ju gör lätt sist, jaja vi får la gå tillbaka till 100kg gjorde 5reps och det kändes mycket tyngre en jag ville minnas.
Sen följde träningen som så:
Knäböj:
3*8 90kg Gick djupare en jag gjort på länge under dagens pass.
Benpress
2*8 230kg 1*12 180kg
Superset med benspark följt av sissysquat tills bena inte längre kunde hålla mig uppe.
liggande lårcurl 3*6 ingen aning vilken vikt
Stående vadpress 3*15 gillar att mala på med ganska lätta vikter på vadernaDagens pass blev bra faktikt riktigt bra när jag tänker efter. Men nu jävlar ska det slutas med fuskandet med benen detta va riktigt pinsamt hur svag jag blivit. Bena ska återvända till sina forna glansdagar.
Nu är det dags för ett försök till promenad tills vidare ha d gött.
7 juni, 2006 at 18:43 #979259Anonym anvandareMemberTräning har varit mitt liv också ungefär de senaste 11000 dagarna. Och mycket få av dem har varit tragiska.
9 juni, 2006 at 18:55 #979260Anonym anvandareMemberHej! dags för en resumé av dagens pass. Bröst och armar.
Bröst:
Hantelpresar- set 1, 10 reps set 2, 6 reps set 3 4 reps 30 kg i sissta setet gjorde jag ett droppset ner till 22,5 kgHantelflyes på snedbänk- 3 set samma modell som ovan fast utan droppset
Dips- gjorde först med ett brett grepp för att aktivera bröstet så mycket som möjligt, gjorde två såna sett sen siktade jag in mej mer på tricepsen i två set
Triceps:
Pushdown 3*10,6,5Biceps:
Stående skivstångscurl med z-stång- 3*4-8 ca:40kg (e inte säker på vad stången väger) Gjorde ett droppset på sista.Scottrodd i maskin- 3*4-10
Tricps:
Kickback+smala armhävningar i supersetSlutade med att göra armhävningar tills jag föll ihop.
Det va ett spontant och skönt pass. Va för mycket folk på gymmet bara så inget blev som planerat men det blev ändå ett mycket skönt pass som sagt.
Hej då allesammans. Nu ska jag vila hela helgen och ladda inför nästa pass.
Ha d gött9 juni, 2006 at 20:43 #979261Anonym anvandareMemberOkej dags att få fram meningen med min träning. Inget har gett mig så mycket här i livet som gymmet. När jag växte upp var jag alltid minst, lyckdes aldrig pasera 45kg vad jag än gjorde. Självkänslan var inte direkt på topp. till följd av min storlek var jag väldigt svag i jämförelse med jämnåriga. Men jag har idrottat hela livet och var nog den enda som gillade fys delen.
När jag va 12 år kom jag över ett nummer av B&K, det blev kärlek på direkten. Jag älskade att läsa om hur man blev större och starkare, styrka och muskler har alltid facinerat mig. Träning var det ända som jag blev glad av nästan. Fast jag fick inte träna förrens jag fyllde 16 sa dem på ett gym som min kära mor kollade upp för mig.
Så den 9 oktober 99 klev jag in på mitt första gym på hisingen i göteborg, och köppte mitt första gymkort ett tiokort.
Jag kom hem med ett stort leende på läpparna, jag älskade det från dag 1.Växte upp med panikångest, vändningen kom när jag började träna så när jag var 16 var jag sjukskriven. Min psykolog märkte att jag sken upp lite så fort jag började prata om träning så en dag berättade hon om en fond för att aktivera barn med psykisk ohälsa. Efter en månad eller så fick jag beskedet jag fick pengar till att satsa på träningen på fulltid.
Träningen gick gör bra men när jag var 17 började det hända en del. Jag började skolan, gymmet började bygga om och en ny kundkrets flockades dit och min panikångest började dyka upp på gymmet.
Efter ett tag tvingades jag sluta träna, jag vågade inte längre ta ut mig.
Men jag slutade aldrig plugga träning läste allt jag kom över. Först för ca: 2 årsedan kunde jag återvända till gymmet fullt återställd, nästan. Det tog tid att bli av med alla mentala blockar.Hade jag inte haft sån fokus på träning, både när jag tränade praktiskt och rent teoretiskt hade jag nog fortfarande vart sjuk och gått på oändliga timma hos diverse psykologer.
Så ett stort tack för allt stöd jag fick av personalen på Spartacus på Hisingen, ni tog hand om mig från första till sista dagen på min tid där.
13 juni, 2006 at 18:25 #979262Anonym anvandareMemberHej! kom just hem från ett svettigt gympass. Time for an update of todays workout.
Det är fortfarande en lätt period inriktad på tekninken.RYGG
Skivstångsrodd 1*16 60 kg 3*10, 7, 5 80kg
Sittande rodd: 1 set bara pumpa ut det sista
Chins: 3*15, 8, 4 enbart kroppen som vikt
Latsdrag: samma som med sittande rodd
Axlar
Hantelpressar: 3*11, 7, 5 22,5
hantellyft åt sidan: 2*9, 6 10kg + 1 droppset 10kg, 7kg, 3kg
Omvända flyes i maskin: 3*13, 7, 5 första setet tog jag för lätt vikt men körde ändå på.
Bellyback: 3*ingen aning. 10kg på bröstet.
Passet kändes mycket bra trots värmen. Har inte kört chins på väldigt länge men fick grym kontakt. Hade en rejäl pump i både rygg och axlar. I feel the burn.
Ha d gött så länge. I mon blir det ben.
14 juni, 2006 at 18:22 #979263Anonym anvandareMemberJajamensan då var det benens tur idag.
Hacklift: 1*16 (50kg) 3*10, 7, 5 (100kg)
Benpress: 3*13, 10, 6 (250kg)
Raka marklyft: 3*5, 9, 7 (90kg)
Liggande lårcurl: 3*8, 8, 5 (?)
Benspark+sissysquat superset
Stående vadpress: 3*räknade aldrig här.
Sen slängde jag in en magövning jag ville prova.
Crunches med benen på en boll: 2 set.
Den här magövningen var grym, funkade klart över förväntan. Trodde först att skillnaden mellan denna och att ha benen på en bänk va minimal. Jag hade fel, denna kändes mycket bättre.
Passet kändes riktigt bra. Reps antalet ser lite konstigt ut på dem raka marklyften men det beror på att jag tog ett dåligt grepp i första setet.
Vila i mon men på fredag blir det åka av, Bröst o armar. Til then. see ya!
17 juni, 2006 at 20:04 #979264Anonym anvandareMemberEn lite försenad uppdatering av gårdagens pass. Det blev ett kort skynda på pass, ville komma iväg till mina morföräldrars sommarstuga.
Bröst
Hantelpress: 3*8, 6, 4 (32,5kg) 1*7 (27,2)
Armar
Skivstångcurl: 3*13, 8, 3 (35kg)
Pushdown: 3*6-12 någonstans där varierade antalet
Superman: 1 set
Dips: 1 set
Passet tog nog runt 20 minuter. Det var inte riktigt vad jag hade sett framemot men det kändes rätt okay. Får komma tillbaka nästa vecka i stället.
Nästa vecka ja….nytt uppläg hade jag tänkt. Kommer att köra 4ggr,
Måndag: rygg , bröst
Tisdag: armar
Torsdag: ben
Fredag: axlar
Ha d gött så ses vi på måndag. byebye
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.