Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › lillen tar i, en journal om mig eller nåt
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 juli, 2006 at 09:16 #979280Anonym anvandareMemberSocker wrote:Vilken övning är det ?
En övning med många namn. Superman/Bamse, men ett bättre namn är nog Dubbel bicce i cablecross. Sätt hantagen i övre trissan, ställ dig i mitten och börja curla. En rätt go övning.
28 juli, 2006 at 09:17 #979281Anonym anvandareMemberalexander lindström wrote:Bilder jag vill se…Hehe, asså d vill du. Då får jag la ta o fixa d då
28 juli, 2006 at 09:40 #979282Anonym anvandareMemberHallå där kollega!
Har du haft semester nu v.29-30 med eller?! Börjar närma sig sitt slut nu.
Men, men bara att jobba på. Bara två veckor till för min del. Såg att du ska testträna på Exhale. Blir också nyfiken på det stället av alla här på forumet. Själv har jag kört hemmagymmande med mamsen under ledigheten. Funkat hyffsat det med!! :up: Vi kanske sett varandra på vårt kära jobbgym ngt..men, svårt att säga då du inte har bilder uppe. Jag har ju märkt att det är ungefär samma människor där när jag brukar träna iaf.Ha det!!
28 juli, 2006 at 09:51 #979283Anonym anvandareMemberEmelie wrote:Hallå där kollega!Har du haft semester nu v.29-30 med eller?! Börjar närma sig sitt slut nu.
Men, men bara att jobba på. Bara två veckor till för min del. Såg att du ska testträna på Exhale. Blir också nyfiken på det stället av alla här på forumet. Själv har jag kört hemmagymmande med mamsen under ledigheten. Funkat hyffsat det med!! :up: Vi kanske sett varandra på vårt kära jobbgym ngt..men, svårt att säga då du inte har bilder uppe. Jag har ju märkt att det är ungefär samma människor där när jag brukar träna iaf.Ha det!!
Hej! Jag har semester i 3 veckor till. Kan mycket väl hända att vi sprungit förbi varann, ska börja sätta upp lite bilder på mig. Dem e inte vackra men …….jaja d e ju jag i alla fall.
På måndag hoppas jag på ett första pass på exhale, folk har skruvat upp förväntningarna på det stället änna bäddat för besvikelse.
Ha d så underbart så länge dô.28 juli, 2006 at 09:58 #979284Anonym anvandareMember[img=C:Documents and SettingsÄgarenMina dokumentMina bilderAdobeDigital Camera Photos2006-07-28-0937-43]
28 juli, 2006 at 10:13 #979285Anonym anvandareMemberHmm gick inte så bra, men nu har jag en avatar…ska nog ta o klura ut hur man får upp bilderna
28 juli, 2006 at 12:32 #979286Anonym anvandareMemberlillpatrik wrote:Hmm gick inte så bra, men nu har jag en avatar…ska nog ta o klura ut hur man får upp bildernaSå som du gjorde ovan kan man bara göra med bilder som redan finns på nätet… Finns bilden bara på datorn måste du ladda upp den till en sida på nätet först eller använda dig av bifogarfunktionen… Klicka på gem-knappen…
28 juli, 2006 at 12:54 #979287Anonym anvandareMemberlillpatrik wrote:Hej! Jag har semester i 3 veckor till. Kan mycket väl hända att vi sprungit förbi varann, ska börja sätta upp lite bilder på mig. Dem e inte vackra men …….jaja d e ju jag i alla fall.
På måndag hoppas jag på ett första pass på exhale, folk har skruvat upp förväntningarna på det stället änna bäddat för besvikelse.
Ha d så underbart så länge dô.Jag har faktiskt varit där och kikat lite, men jag blev inte speciellt imponerad. Kändes instängt och slitet tycker jag, men jag fick i alla fall syn på Martin så helt bortkastat var det inte. (Han är stooor den mannen… ) Summa sumarum … Jag gillar gymmet där jag tränar bättre…
28 juli, 2006 at 14:05 #979288Anonym anvandareMemberGBGPatrik wrote:Så som du gjorde ovan kan man bara göra med bilder som redan finns på nätet… Finns bilden bara på datorn måste du ladda upp den till en sida på nätet först eller använda dig av bifogarfunktionen… Klicka på gem-knappen…Ahaa tackar. får prova det. Ja liten kan man nog inte kalla martin. Har hört att han tidigare tränade på Jupiter, i så fall har jag sett han, tror nog hans underarmar va större en mina överarmar.
28 juli, 2006 at 14:15 #979289Anonym anvandareMember[img=http://forum.body.se/attachment.php?attachmentid=13563&stc=1&d=1154088799]får la se om det funkar bättre nu då
30 juli, 2006 at 13:13 #979290Anonym anvandareMemberNu var det ca ett halvårsedan jag slängde styrkebältet och börjar bli dags för en typ av utvärdering.
Jag ville testa att köra utan bälte för att se om jag skulle bli stabilare runt bålen. Jag fortsatte att köra knäböj, skivstångsrodd, raka marklyft m.m.
Det första jag märkte var att jag fick sänka vikterna (framför allt första veckorna). Jag fick tänka extra mycket på tekniken och det tog ett par månader innan jag kunde närma mig failure på raka marklyft. Nådde aldrig failure på raka marklyft.
Men trots att jag sänkte vikterna har jag inte stannat i utvecklingen på berörda muskler, tvärt om så har jag fortsatt öka.
Bålen har blivit mycket starkare och jag känner mig mycket stabilare.Slutsats
Målet var att bli starkare och öka stabiliteten i bålmuskulaturen, så den gjorde vad den skulle. Resultatet blev till o med bättre än väntat.
Det hindrade inte kroppen att fortsätta bygga trots att vikterna blev lägre.Nackdel: Vikterna blev ju som sagt lägre och det är ju aldrig kul. Men den största nackdelen med denna träning är att man får vara väldigt teknikmedveten och hälst ha en spegel eller en träningspartner som e bra på att hålla koll på svanken.
Ett annat problem var att det ibland va hållningen som sa stop och inte dem tilltänkta musklerna. Slarvar du med hållningen i raka marklyft utan bälte så skade risken mycket hög.Kommer att lägga in några sådana pass lite då o då. Märker att jobbet på lagret blivit lättare när man blivit stabilare.
31 juli, 2006 at 18:19 #979291Anonym anvandareMemberI dag körde jag ett pass på exhale. Ett mysigt litet gym, go atmosfär.
Rygg
Skivstångsrodd: 20*20, 60*12, 90*6, 80*6Chins: 13, 9, 7
Hantelrodd: 25*13, 30*8, 30*10
Det blev ett litet pass med lite högre reps en normalt. Jag pressade inte mig själv som jag brukar men jag fick en grym pump ändå och jag hade riktigt kul.
1 augusti, 2006 at 17:20 #979292Anonym anvandareMemberJa ännu en dag på gymmet. fan va gött. Det blev axlar o vader och herre gud vad förvånad jag blev av vikterna, hade inte väntat mig att det var dags att höja i dag.
Press i smith
25*20, 35*10, 55*10, 60*7 tog 15 djupa andetag och tryckte upp 3 till.Lyft åt sidan
12*8, 12*6, 8*10Omvänd hantelflyes
8*8, 8*6, 6*8Stående vadpress
90*8, 120*3, 90*7, 90*7E grymt nöjd med passet. Att komma till ett nytt gym är att slänga ved på brasan, tenderar att tända till lite extra och det är underbart.
Ha d gôtt!3 augusti, 2006 at 17:45 #979293Anonym anvandareMemberI dag va d ben. Träningen på Exhale går gör bra, men varför måste det ligga så högt upp. Va rätt tufft o ta sig ner för berget efter att ha kört ihjäl benen på gymmet.
Hacklift
släden*20, 50*10, 60*10, 90*10, 90*7Benspark
3 set * 10 reps (vet inte vilken vikt jag hade)Liggande lårcurl
2 set *10, 1set * 6Fick kramp i hamstringen vid lårcurlen så det fick räcka. Kändes bra ändå. Fick sån go pump att det va nästa så att jag inte fick på kallingarna
4 augusti, 2006 at 17:20 #979294Anonym anvandareMemberKände mig ur gängorna idag och det märktes även på träningen.
Bröst o armar stod på schemat.Hantelpress
20*15, 30*10, 35*5, 30*6Lutande hantelflyes
15*10, 15*8, 15*7Hantelcurls
20*10, 20*7, 20*5Skivstångscurl Z-stång
30*10, 40*8, 40*6Press från pannan
20*10, 40*3, 30*8, 30*8Pushdowns
3set * 10 repsI dag kändes allt segt o tungt. Inte den vanliga gnistan.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.