Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Linda på G
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 november, 2005 at 13:29 #952962Anonym anvandareMemberSara wrote:En liten fråga… När du kör hantellyft åt sidan, kör du med raka eller böjda armar då??! Jag har lite svårt att bestämma mig vilken variant som är bäst… :what: Jag brukar oxå köra sista setet som dropset där, bränner bra :emo-thumb Låter spännande med pressarna bakom nacken i smith:en. Tror jag ska testa det nästa axelpass. Blir ju så lätt att man kopplar in bröstet när man kör framför…
Japp, det lönar sig verkligen att testa press bakom nacken… Kändes SÅÅ bra. Har aldrig haft sån träningsvärk i axlarna som efter det passet [img=http://www.cheesebuerger.de/images/midi/frech/a076.gif]Vad gäller sidolyften, varierar jag en del. Kör med rätt raka armar (inte låsta, lätt vinklade) så länge jag orkar, men då jag vill trötta ut axlarna totalt mot slutet, blir armarna allt mer böjda.
28 november, 2005 at 13:31 #952963Anonym anvandareMemberSheeBa wrote:Och så kul att du gillar min favvoövning för bakaxlarna, den är suverän. Imorgon är jag ledig och skall oxå gymma .. yiiipiiie!!Ha det så kul, och glöm inte att.. ja,du vet.
Den var verkligen grym den övningen. Kommer definitivt finnas med på mina axelpass framöver. Hoppas du fick till ett riktigt kanonpass i går!
Men vad är det jag inte ska glömma??? Borde säkert veta, men får väl skylla på att minnet blivit kort i takt med att jag blivit äldre
28 november, 2005 at 13:36 #952964Anonym anvandareMemberHalloj!!
Tack f
28 november, 2005 at 13:39 #952965Anonym anvandareMemberYo all! Hade t
28 november, 2005 at 13:43 #952966Anonym anvandareMemberSara wrote:Halloj!!Tack för förklaring om batonger och hantellyft :emo-thumb
Jo, baguette säger vi väl här i Sverige… Men även det ordet kan nog misstolkas på samma sätt som batong… :whistle: Så, du varierar oxå utförandet vad gäller hantellyften… Ja, eftersom SheeBa och jag oxå gör så (och jag inte vet hur alla andra gör… ) tänker jag besluta att det är det mest optimala, och fortsätta så
Imponerad förresten att du orkar hålla igång (med batongen… *s*) till halv fem på morgonen :worship: Jag hade slocknat stående den tiden på dygnet kan jag lova…
Haha, jodå, med batong i magen orkar man hålla igång hur länge som helst. T.o.m. utan sprit :emo-thumb Fast det kanske de andra i gänget inte skulle hålla med om :whistle:
Vi firade alltså lillajul här i lördags, och nu kom jag att tänka på att det kanske också är en finlandism. Tror aldrig jag hört nån från Sverige ens prata om att man firar lillajul. Sååå, gör ni det, eller inte?
28 november, 2005 at 13:47 #952967Anonym anvandareMemberLillajul…. :what: Nja… Just det uttrycket har jag aldrig hört här. Men, däremot har vi julskyltning jämt på första advent, och då är det massor av festligheter på stan. Tomtar, ponnyridning, försäljning av glögg och lotterier där man kan vinna paket. Minns när jag var liten att jag alltid tyckte denna julskyltning var som ”lilla julafton”. Så, kanske jag firade lillajul då, fast jag inte visste om det
28 november, 2005 at 14:55 #952968Anonym anvandareMemberSara wrote:Lillajul…. :what: Nja… Just det uttrycket har jag aldrig hört här. Men, däremot har vi julskyltning jämt på första advent, och då är det massor av festligheter på stan. Tomtar, ponnyridning, försäljning av glögg och lotterier där man kan vinna paket. Minns när jag var liten att jag alltid tyckte denna julskyltning var som ”lilla julafton”. Så, kanske jag firade lillajul då, fast jag inte visste om detNyfiken som man är, var jag ju bara tvungen att kolla upp det här med lillajul… Så här skriver Mikael Reuter som är expert på finlandssvenska:
”[…] lillajul är i den finlandssvenska traditionen första advent. I Sverige firar man däremot inte lillajul och använder inte heller det ordet i någon av de här betydelserna.”
Så nu vet vi det När jag var liten tog vi alltid in en liten julgran (riktig gran, typ 1-1,5 m) som vi pyntade på lillajul. Och så satt man spänd hela dagen och väntade på att lillajultomten skulle komma och kasta in paket genom dörren eller lämna en påse med klappar på trappan. Man fick aldrig nån skymt av honom, utan hörde bara att någon var där… Sååå spännande, ska ni tro. Lillajulklapparna var små grejer, typ lite godis, nåt spel eller sånt.
Haha, nu blev det här ju världens utredning, inte bara liiite offtopic-varning inte :whistle:
28 november, 2005 at 15:33 #952969Anonym anvandareMemberLillajul Va mysigt det låter…:happy:
Jag tycker vi svenskar är rätt så dåliga på att fira saker. Men, men… man får det inte roligare än va man gör sig och lillajul tyckte jag lät urmydigt. Nått att ta efter…:emo-thumb
28 november, 2005 at 15:49 #952970Anonym anvandareMemberVad duktig du är som kör chins, det gör aldrig jag 😮
Men vi är typ lika starka i skivstångsrodden :emo-thumbGlöm inte att vila dina axlar så du slipper få ont i dem!
28 november, 2005 at 18:42 #952971Anonym anvandareMemberLiMi: Mmm, för en julälskare som jag är det toppen att det finns en lillavariant av den högtiden också Även om det inte springer några mystiska tomtar och lämnar paket till mig längre
Lina: Öööh, tjaa… vad säger man. Har typ inte kört chins på flera månader, och tänkte jag skulle pröva på i dag. Nu då jag klarat 50 i bänk, tänkte jag det kunde vara bra att sätta upp ett chinsmål i stället :emo-thumb Skall försöka klara en helt själv före sista januari. Får se hur det går.
Vad gäller axlarna.. Jodå, de får vila helt tillräckligt, det som gjorde ont var nog en helt vanlig och väldigt välkommen träningsvärk :p
28 november, 2005 at 18:44 #952972Anonym anvandareMemberMmm, doftar så gott här hemma nu… Har ett gäng muffins i ugnen – mixade till lite så vi får pepparkaks-, choklad- och vaniljsmak Några muffins av varje smak. Körde ett combatpass i kväll innan jag kom hem… Härligt!
Over and out, måste kolla ugnen!
30 november, 2005 at 14:43 #952973Anonym anvandareMemberBlev bara ett par promenader i går. Vi hade planerat att gymma på kvällen, men då hade sambon världens headåke. Stackarn, migrän pga stress… inte bra :nono: Så jag kunde ju inte lämna honom ensam, så jag stannade hemma och agerade sjuksköterska i stället för att leka skrotlyftare Men i kväll ska det bli lyfta av. Har gjort några ändringar i programmet:
-
Ville INTE köra axlar och rygg efter varann längre
-
Ville ha in bröstdagen på helgen då jag kan vara säker på att sambon kommer med som passare
-
Ville fortsätta köra ben så att de var avklarade före combatpasset på torsdag (helst då med benpass på onsdag)
Det här har nu då resulterat i följande:
Dag 1: Axlar och biceps
Dag 2: Ben–> Minst en vilodag från styrkan
Dag 3: Bröst och triceps
Dag 4: Rygg och vader–> Minst en vilodag från styrkan
Hoppas det kommer att funka bättre. Men, för att komma ifatt i det här schemat blir det att köra axlar och biceps i dag, och ben i morgon. Eller så skippar jag axlarna eftersom jag tränade dem i helgen, och kör på med biceps och ben i dag. Får se… beror på vad jag är på för humör då jag äntrar gymmet :emo-thumb
30 november, 2005 at 15:18 #952974Anonym anvandareMemberKul med lite förändringar i schemat :emo-thumb
Det ger alltid lite ny motivation och förhoppningsvis även bättre muskelutveckling :bb3:Kör på Linda!
30 november, 2005 at 19:11 #952975Anonym anvandareMemberLina: Jo, lite omv
30 november, 2005 at 22:35 #952976Anonym anvandareMemberJa en sak är säker du prisskar mig lätt i knäböj……….men det gör de flesta:o
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.