Linda på G

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 775 total)
  • Author

Äsch – sluta känn efter! :D

Aroha: Det gjorde jag :D

Nyss hemkommen från bio – vi såg The Legend of Zorro =) Fick verklig combat-abstinens då jag såg den… ville ju inget annat än slåss där i salongen. Men lyckades hejda mig – lite i alla fall :D

Fick till ett riktigt bra pass på gymmet i dag – trots axeln (grr… gör fortfarande ont). Rygg och vader var det. Latsdragen var värst, var jobbigt att lyfta armarna för att ta i stången, finns liksom en ”nivå” som det skär till extra mycket i axeln. Men som sagt – lite får man tåla 8)

Latsdrag med stång
    8 @ 30 kg
    8 @ 40 kg
    5 @ 45 kg
    2,1 @ 50 kg :kicking: PB!!

Latsdrag med v-handtag
    8 @ 40 kg
    5,4 @ 50 kg

Stående skivstångsrodd
    8 @ 20 kg
    8 @ 40 kg
    2×6 @ 45 kg

Marklyft
    10 @ 20 kg
    8 @ 40 kg
    8 @ 50 kg
    6 @ 60 kg
    Evigheter sen jag körde vanliga mark senast – kändes riktigt bra. Med bälte.

Stående vadpress i Smith
    8 @ 40 kg + stången
    8 @ 60 kg + stången
    8 @ 80 kg + stången
    5 @ 100 kg + stången :kicking: PB!!

Sååå skönt med vadpressen! Att lassa på 100 kg i den har varit på önskelistan ett tag!! Mycket skoj!

Har två nya favoriter på gymmet: bältet och sambons nya handskar:
    [img=http://sport-tiedje.de/rawpower/powergrabsneoprene_detail.jpg]Dom är bäst helt enkelt… och nej, tänker inte skaffa egna – han får klara sig utan

Linda G wrote:

Dom är bäst helt enkelt… och nej, tänker inte skaffa egna – han får klara sig utan :D

hehe :D

Japp Kristian, PB:n sitter ju alltid lika bra :D

Wiihaa, vaccinaxeln kryade på sig – precis lämpligt till dagens mördarpass :whipped:

I går hade vi besök hela dagen av sambons föräldrar, så det blev en 40 min joggingtur på morgonen och lite shopping. På kvällen mysig filmkväll med lite (allt är relativt :D) godis, mörk choklad och popcorn!

Och i dag – sov lääääänge, 50 min promenix före frukost och nu hemkommen från ett axel-tricepspass.

Militärpress i Smith
    8 @ stången
    8 @ 20 kg + stången
    2×5 @ 30 kg + stången
    8 @ 20 kg + stången

Stående rodd (drag till hakan)
    8 @ 20 kg
    5,4 @ 30 kg
    8 @ 25 kg

Sidolyft med hantlar
    8 @ 6 kg
    5,5,4 @ 8 kg

Framåtlutat hantellyft sittande
    2×8 @ 8 kg
    8 @ 9 kg

Framåtlutat hantellyft stående
    8 @ 4 kg
    8 @ 5 kg

Pushdowns
    8 @ 20 kg
    8 @ 25 kg
    2×6 @ 27,5 kg

Tricepspress bakom nacken (stående, en hantel)
    2×8 @ 13,5 kg
    8 @ 16 kg
    7 @ 21 kg
    Evigheter sen jag körde den här, helt ok som omväxling.

Nu är det no mercy som gäller för axlarna :P Over and out – kebaben väntar

Linda G wrote:
    Nu är det no mercy som gäller för axlarna :P Over and out – kebaben väntar

Sköna pass – riktigt inspirerande.

Keep up the good work!

:emo-thumb

Tack SheeBa – det var roligt att höra! Och jo, jag planerar fortsätta i samma stil :D

Urk, har suttit och jobbat hela dan och kvällen igen 👿 Meeen, ett combat- och pilatespass har jag hunnit med. Gjorde gött!

Och i dag har jag ont i axlarna igen… men nu är det träningsvärk och inte vaccinont 8) Härligt!! Och triccarna är om möjligt ännu sjukare :D

:yahoo: :kicking:

Behöver jag säga att jag är på superbt humör just nu? Kom nyss hem från ett bröst och biceps-pass…

Bänk
    8 @ 20 kg
    5 @ 40 kg (allt enligt mitt fina schema, skulle köra 6 set så här)
    2,1 @ 50 kg :yahoo: *totalchock*
    6,5 @ 40 kg

Sned bänk i Smith
    8 @ stången
    8 @ 20 kg + stången
    5,4 @ 25 kg + stången

Crossover cable och Pecdec (superset)
    8 @ 6,25 kg (cc) + 6 @ 30 kg (pecdec)
    8 @ 7,5 kg + 4 @ 30 kg
    6 @ 10 kg Kanske PB?

Alternerande hantelcurl stående
    8,6,6 @ 11 kg

Skivstångscurl
    2×2 @ 25 kg
    2×8 @ 20 kg

Sååå… är verkligt nöjd nu! Och det har jag sambon att tacka för :love: Han vägrade låta mig fortsätta med ytterligare fem set på 40 kg, då det första settet gick så busenkelt. Dåligt inflytande… han får mig att inte hålla mig till mina fina planer :D Men vad gör det – 50 i bänk!!! Haha, är så glad nu att jag sitter här och spritter som ett får på vårbete.. ööh, eller nåt i den stilen! Nyårsskumpan är räddad!

Lisan wrote:
    Grattis till b

Ny månad – nya bilder :) Kritik, kommentarer och annat mottages med tacksamhet :D :worship:

En från sidan också :p

Åh vad kul med kort! Verkligen! :p

Gör du så att du fotar varje månad? Struntar du i vikt/mått?

Inte funderat på att hanka Aroha inför nästa år?
    Jag känner ofta att jag vill och behöver ha ngt mål att sträva emot – upplever du med det?
    ….nu har du ju klarat bänkpressen med! GRATTIS!! :up:

Grattis till ditt nya rekord :up:
    Själv kör jag inte ens bänk 😮

Ang bilderna så var det första jag tänkte på att dina lats syns bra framifrån :emo-thumb
    Kanske har du även förbättrat benen något!? Kommer inte riktigt ihåg hur de såg ut innan…
    Annars är det väl mest axlarna som behöver sig en omgång, men det jobbar du ju redan på!
    Det är bara att köra på Linda!!

:dance:

frida wrote:
    Åh vad kul med kort! Verkligen! :p

Gör du så att du fotar varje månad? Struntar du i vikt/mått?

Inte funderat på att hanka Aroha inför nästa år?
    Jag känner ofta att jag vill och behöver ha ngt mål att sträva emot – upplever du med det?
    ….nu har du ju klarat bänkpressen med! GRATTIS!! :up:

Jaa, fatta att jag klarade det :D Härligt! Men vadå.. haka på Aroha, och tävla menar du? Nästa år? Tror nog jag måste få på mig mer muskler innan dess… Men annars säger jag inte nej till att tävla… någon gång. I pensionärs-SM kanske :D

Jag fotar varje månad, och så brukar jag mäta också… har inte blivit av på ett par månader nu dock. Borde ta fram måttbandet någon kväll… Vikten struntar jag nästan i totalt – i alla fall nu då jag inte direkt vill gå ner.

Lina wrote:
    Grattis till ditt nya rekord :up:
    Själv kör jag inte ens bänk 😮

Ang bilderna så var det första jag tänkte på att dina lats syns bra framifrån :emo-thumb
    Kanske har du även förbättrat benen något!? Kommer inte riktigt ihåg hur de såg ut innan…
    Annars är det väl mest axlarna som behöver sig en omgång, men det jobbar du ju redan på!
    Det är bara att köra på Linda!!

:dance:

Tack Lina! Du borde börja med bänken.. den är beroendeframkallande :D

Axlarna ja… grr.. börjar snart skylla på belysningen eller nåt för att de ser så ynkliga ut 👿 :whistle: Men, det är bara att köra på som sagt – blir ett nytt mördarpass för dem om ett par dagar!

Känns fortfarande lika bra över bänken – att jag hade tänkt satsa sex veckor till på att få upp 50. Sambon har sina ljusa stunder ibland :D Får ta och testa mitt fina schema för att komma upp i 60 nu i stället :emo-thumb

I dag blev det ett benpass på lunchpausen. Inte något speciellt bra, men inte kasst heller.

Utfall i Smith (Lite omväxling till böjen)
    8 @ stången
    6 @ 20 kg + stången
    6 @ 40 kg + stången
    5,5,4 @ 50 kg + stången

Raka mark
    8 @ 20 kg
    8 @ 40 kg
    8 @ 60 kg
    4 @ 65 kg :D Helt nice med en lite ökning

Leg curl och leg extension (superset)
    8 @ 35 kg + 8 @ 30 kg
    8 @ 40 kg + 8 @ 30 kg
    8 @ 45 kg + 8 @ 35 kg

Och så lite mage och några tänjningar innan jag hoppade i duschen.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 775 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.