Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Linda på G
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 februari, 2006 at 17:48 #953187Anonym anvandareMember
:yahoo: Heeeeeeeeej tjejen!!
Va ju längesen!!
Skynda långsamt som fluffmakaren Fever brukar säga :happy:Kommer hålla ögonen på dig :kicking:
1 februari, 2006 at 17:54 #953188Anonym anvandareMemberSashli wrote:Va ju längesen!!
Skynda långsamt som fluffmakaren Fever brukar säga :happy:Kommer hålla ögonen på dig :kicking:
JIIIIHAAA!!! :yahoo:
Har läst dina inlägg i Fevers tråd, och kommit på hur massor jag saknar dina arselkickningar Och yes maaam, jag skall sköta mig :nerd-tb:
Hoppas allt är på topp med dig – tycker nog du borde köra igång en Krutisjournal igen :emo-thumb
2 februari, 2006 at 19:46 #953189Anonym anvandareMemberReNeGaDe: Jo tack, börjar kännas som om jag börjar bli mig själv nu igen så småningom Kul att du tittade in.
—
Årets andra combat-pass avklarat. Muchos najsos – för att inte tala om svettigt I morn blir det styrka igen, innan det är dags att köra upp till landet och hälsa på föräldrarna
2 februari, 2006 at 22:09 #953190Anonym anvandareMemberUnderbart o h
5 februari, 2006 at 11:35 #953191Anonym anvandareMemberEn kort uppdatering från landet
Körde bröst och triccar i fredags innan det bar iväg, och jag vågade mig t.o.m. på lite bänkpress. Hade ju lite strul med spänningar mellan bröst och hals i julas, och slutade köra bänk då för att låta en ev. sträckning eller annat mindre skoj läka. Men, nu gick det att köra bra på den enorma vikten… 40 kg Rapporterar passen i mer detalj fr.o.m. inkommande vecka – då jag förhoppningsvis hämtat mig från både resan och alla bacilusker.
Nu i helgen har det varit muchos kallos, och jag har inte tränat alls – brukar alltid ta promenixar med brorsan då vi är här uppe, men inte nu inte. Så, ser den här helgen som en uppladdningsfas inför dieten som startar i morgon. Har käkat en MASSA kolisar – mysli, bröd, frukt och russin
6 februari, 2006 at 19:25 #953192Anonym anvandareMemberJajamen, så var dagen kommen – dags för min första diet :emo-thumb Skulle inleda veckan med ett hardcore combatpass, och gick glad i hågen till gymmet i snabb takt i nästan 15 graders köld… bara för att komma fram och få veta att passet var överfullt 👿 Visst, jag hade fått hoppa med ännu, men vad är det för nöje att träna 47 pers inträngda i en sal för max 40 pers? Hatar syrebrist och att behöva akta mig alltför mycket då jag kickar och slår, så de fick ha combaten för sig själva. I stället fördrev jag knappa timmen på löpbandet och cykeln i väntan på att få gå och köra musten ur mittpartiet a’la Pilates.
Så här ser dagens intag ut:
Frukost:
Havregrynsgröt med russin
Grynost
ApelsinLunch
Ris + kornblandning
En kycklingfilé
BamsemorotMellis:
Grynost
Sockerfri joggi
Hackad mandelEfter cardio och Pilates:
En skiva polarbröd extrem
Massa skinka
GurkaMiddag:
Pasta med mager nötfärs
Grynost
Lök, tomat och gurka
Kvällis:
Grynost
Hackad mandel7 februari, 2006 at 07:24 #953193Anonym anvandareMemberHooo hooo!!
Sååå, diet på G alltså… Vad har du för upplägg med kost och träning nu då, under dieten? Och vad är ditt mål? *nyfiken*
Ha det så gott i kylan
7 februari, 2006 at 10:45 #953194Anonym anvandareMemberVad roligt att du också kommit igång med dieten nu!
Det här ska följas :emo-thumbKör hårt bruttan :bb:
Kramis!
7 februari, 2006 at 20:18 #953195Anonym anvandareMemberJapp tjejer, nu har jag äntligen kommit igång – lite senare än jag tänkt p.g.a. magviruset 👿 Men jag har ingen brådska, så det är lugnt.
Månadsplanen ser ut ungefär så här:
Februari – april: diet, 2 – 2,5 månad
April-maj: uppbyggnad, 1 månad
Maj-juni: eventuellt en liten minidiet, 1 månad
Juni-augusti: +-0
Augusti –> : bygg, bygg och byggMål:
-
Har inga viktmål, utan kommer gå på mått och fett-%. Köpte hem en accumeasure för ett tag sedan, och den lär ge någorlunda ditåt-resultat. Mer än 5 kg ner får det iaf inte bli – då sätter jag stopp.
-
Jag vill ha synliga magrutor och vara i mitt livs form i sommar.
Dessutom har jag en hel del andra mål också som jag hoppas kunna fixa på samma gång, trots att jag är på diet. Mitt chin-mål borde iaf bli lättare att nå då vikten minskar
Kör redan en del cardio, så kommer inte lägga till några pass så här i början. Veckans träning ser oftast ut så här:
Måndag: Cardio (oftast Bodycombat) + Pilates
Tisdag: Axlar och biceps
Onsdag: Ben
Torsdag: Bodycombat + Pilates
Fredag: Rygg och vader
Lördag el. söndag: Bröst och tricepsGår dessutom till jobbet så gott som varje vardag (35 minuter), så det blir lite vardagsmotion också.
Ökar alltså inte cardion direkt, utan städar upp kosten, och kommer ligga på i snitt 2000 kcal per dag. Fördelningen kommer bli 40p/40k/20f för det mesta, utom om jag får för mig att ta en högre kolisdag (30p/50k/20f) under helgen. Kommer inte ha några ätardagar, men kommer inte heller vara überstrikt. Min princip är att jag inte äter något onödigt hemma, men om det är fest, eller om jag annars bara blir bjuden, så tackar jag och tar emot.
Kommentarer, kritik och förbättringsförslag tas emot med tacksamhet :worship:
7 februari, 2006 at 20:33 #953196Anonym anvandareMemberNyss hemkommen från ett axel- och bicepspass. Tragiskt att inse att det är så länge sen jag kört ordentligt att jag hade lite svårt att komma ihåg vad jag brukat köra på i pressarna. Mycket tragiskt. Men fick till ett riktigt OK-pass, om jag får säga det själv. Mindre kul var att jag lyckades skvätta en massa chokladprottedrink på mina vita träningsbyxor då jag hällde i mig den före passet… såg inte snyggt ut kan jag säga
Sittande press i Smith bakom nacken
12 @ stången
8 @ 10 kg + stången
4 @ 20 kg + stången PB
6 @ 17,5 kg + stången
7 @ 15 kg + stångenUpps, blev visst ett PB här utan att jag ens visste om det innan jag kollade in tidigare pass :emo-thumb
Stående sidolyft
12 @ 5 kg
10 @ 6 kg
8 @ 7 kg
8 @ 6 kg + 5 @ 5 kg + 5 @ 4 kg + 5 @ 3 kgLiggande kryssdrag i cable (baksida axlar)
10,8,10 @ 3,75 kg
6 @ 5 kg PBNy övning som kändes überbra! En klar favorit.
Sittande hantelcurl på sned bänk
8 @ 7 kg
8 @ 8 kg
4,3,3 @ 9 kg PB
7 @ 8 kgStående bicepscurl i cable
8 @ 12,5 kg
6 @ 17,5 kg
6 @ 15 kg + 4 @ 12,5 kg + 4 @ 10 kg + 4 @ 7,5 kgVar rätt slut i armarna redan innan cablecurlsen, men kunde inte låta bli att köra slut på biccarna totalt :devil:
Avslutade med 1 minut på cykeln och 75 g. vitt bröd… Nu är det dags för mitt första postpass-prottemål :nerd:
7 februari, 2006 at 20:59 #953197Anonym anvandareMemberStarka axlar tycker jag! :up:
Om accumeasure:n är en sån vit i plast så är det lika som jag har, den är säkert kanske inte den bästa om man vill ha ett exakt värde.
Men som jämförelsevertyg är den suverän!
Jag brukar få +-0,1% från gång till gång (samma tillfälle) om jag mäter med den, har iof. gjort snart hundratalet mätningar på mig själv. Kör med 3-punkts mätning.
Excel är bra till mycket som sagt. :pLycka till nu med planeringen!
8 februari, 2006 at 08:17 #953198Anonym anvandareMemberKul m deff! Känns som om det eg skulle behövas till sommaren för mig med! Men får väl bygga lite till! :bb:
Du kommer säkert glänsa på beachen i alla fall!
8 februari, 2006 at 09:56 #953199Anonym anvandareMemberHej tjejen!
Har inte varit inne på några dagar men det ser ju ut att gå jättebra för dig!
Härligt att läsa om dina planer och mål!
Rutor på magen är mitt mål med, den 31 maj får jag se om jag vunnit vadet med en vän!!! Eller, rättare sagt, visa att jag HAR vunnit;)Sköt om dig!
Kramelikram!
8 februari, 2006 at 18:42 #953200Anonym anvandareMemberTack alla! Stark i axlarna vill jag ju verkligen vara. Men det syns ju ingenstans. Grrr. Men jag kämpar på.
Lalla: Jo, det är en sån. Har läst artiklar och t.o.m. i Tom Venutos bok ”Burn the Fat – Feed the Muscle” att Accumeasuren faktiskt visats vara relativt tillförlitlig i studier. Bl.a. så här:
”Accu-Measure Personal Body Fat Testers have gold standard accuracy to within 1.1% of underwater weighing results!”
Men hur som helst – jag använder det bara för att se förändringarna, och till det borde den funka bra. Iaf bättre än impedansmätare
geo: Har faktiskt inte testat nu på ett tag – skall mäta för första gången på fredag… Helgens matkalas ledde till att jag var lite väl svullen i måndags, och bestämde mig för att ta alla första mätningar i slutet av veckan. Så om du orkar hålla ut tills dess, får du en siffra då!
Kristian: Vanilj kunde vara en lösning – synd bara att jag inte hittat nån vaniljsmak jag gillat än. Men skam den som ger sig… eller så kan jag ju alltid försöka lära mig dricka ordentligt också
Latsen: Japp, jag är lite delad jag med… En del av mig skulle vilja bygga, men å andra sidan tycker jag det här är urkul också. Så, får nog bli diet nu för mig ett tag framöver – hinner gott bygga senare igen.
Ina: That’s the spirit – klart du skall se till att uppnå dina mål!
8 februari, 2006 at 18:43 #953201Anonym anvandareMemberPiskade lite ben i kväll, och är så där härligt mör i rumpan nu Dessutom grinar axlar och biccarna efter gårdagens pass… Me löööv it :devil:
Knäböj
15 @ 20 kg
8 @ 60 kg
8 @ 70 kg
8 @ 80 kg
2×4 @ 85 kg PB!
8 @ 60 kg
8 @ 40 kg Lååångsaaamt och djuuuuuuuuptRaka mark
15 @ 20 kg
8 @ 40 kg
8,6 @ 60 kg
15 @ 40 kgSittande legcurl
8 @ 25 kg
8 @ 35 kg
8 @ 35 kg + 4 @ 30 kg + 4 @ 25 kg + 4 @ 20 kgFattar inte hur människor kan leva utan att styrketräna Känslan av att få ta ut sig totalt, och sedan ännu lida av det flera dar efteråt… Hur kan man välja bort det?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.