Linda på G

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 391 through 405 (of 775 total)
  • Author

Dubbelpost 👿

Sashli: Kram på dig med – hoppas du sköter dig du också. Vi kan ju inte hålla koll på dig längre då du gått och blivit anonym 👿 :p

Milia: Jag har blivit allt mer förtjust i att köra chins på sistone, hur kul som helst. Speciellt då ställningen på gymmet gör att man kan köra dem assisterade. Kanon! Jag körde aldrig chins då jag vägde minilite ;) men undrar nog om jag ens hade orkat med en då…

Jaaaa, den andra smaken var en totalsuccé den med :yahoo: Nu är det rena nöjet att häva i sig sin förträningsdrink 8)

I morse (ok, kl. 12.45 iom att vi sov lääänge, låg uppe till kl. 4 i natt :whistle:) var det så härligt väder att jag inte kunde hålla mig från att ta en morgonpromenix igen. Underbart ;) Och nu har vi just varit och kört lite styrka – bröst och triceps blev det för min del. Kör igång med bänk igen nästa vecka – i dag fick det bli hantlar för hela slanten.

Plana hantelpressar
    10 @ 11 kg
    8 @ 13,5 kg
    8 @ 16 kg
    2×6 @ 18,5 kg PB (antal reps)

Sneda hantelpressar
    10 @ 13,5 kg
    8,5 @ 16 kg
    8 @ 13,5 kg
    8 @ 11 kg

Pushdowns
    10 @ 15 kg Låååångsaaaamt
    10 @ 20 kg
    2×8 @ 22,5 kg
    8 @ 22,5 kg + 4 @ 20 kg + 4 @ 17,5 + 4 @ 15 kg

Nu då benvärken börjat ge med sig lite, har jag fått världens träningsvärk i ryggen i stället. Kändes som om den skulle gå itu i dag då jag körde de sista pushdowns-setet ;)

Om ett par timmar ska jag iväg på businessmiddag – en forskare från Sverige kommer på besök, och ett gäng från mitt jobb har lovat käka lite med honom. Hittills har mitt kostschema följt planen helt under hela veckan, får se hur slutresultatet ser ut för den här dan. Ska försöka få till en sammanfattande rapport i nåt skede.

Trippelpost 👿 Det var då mig ett envist inlägg :p

Linda G wrote:
    Sashli: Kram på dig med – hoppas du sköter dig du också. Vi kan ju inte hålla koll på dig längre då du gått och blivit anonym 👿 :p

:|
    jag sköter mig – alltid, det vet du :kicking: :p
    Neee, så anonym är jag inte :whistle:

Jaja Sashli… whatever you say :p :D

Gårdagens middag blev riktigt lyckad, och jag var t.o.m. tvungen att stoppa i mig lite mat ännu då jag kom hem för att inte ligga alltför mycket på minus (!) *chock* Så, den första dietveckan gick helt enligt planerna, iaf vad matintaget beträffar: 40/40/20 så gott som varje dag. Blev lite dåligt med fettet ett par dagar… nötterna tog slut 👿

Mätte mig i fredags, och kommer rapportera måtten på fredag då jag har fått ett jämförelseresultat… tror jag. Då kommer jag också att ev. göra några ändringar i schemat – troligen genom att sätta in ett par morgonpromenixer om det behövs.

I kväll har jag combatat och kört Pilates. Riktigt svettigt och kul!

Linda G wrote:
    Jaja Sashli… whatever you say :p :D

Gårdagens middag blev riktigt lyckad, och jag var t.o.m. tvungen att stoppa i mig lite mat ännu då jag kom hem för att inte ligga alltför mycket på minus (!) *chock* Så, den första dietveckan gick helt enligt planerna, iaf vad matintaget beträffar: 40/40/20 så gott som varje dag. Blev lite dåligt med fettet ett par dagar… nötterna tog slut 👿

Mätte mig i fredags, och kommer rapportera måtten på fredag då jag har fått ett jämförelseresultat… tror jag. Då kommer jag också att ev. göra några ändringar i schemat – troligen genom att sätta in ett par morgonpromenixer om det behövs.

Också på diet, märker jag, då får vi hålla varandra sällskap;)

Jag mäter/väger mig också på fredagar, så jag väntar spänt på att fredag ska komma, har ju bara hållt på en vecka ännu och första veckan gick väl OK men var ingen braksuccé direkt, så jag hoppas det gått bättre den här veckan…

Visst är Combat bara skitkuuuuul! GAAAAH! snacka om att få utlopp för sin energi!:emo-thumb

Linda G wrote:
    Mätte mig i fredags, och kommer rapportera måtten på fredag då jag har fått ett jämförelseresultat…

Spännande! :)
    Kör på tjejen :emo-thumb

:bb: light weight

Kör på Linda! Det ska bli kul att läsa hur det går för dig :emo-thumb

Kram Lina

Milia: Min första vecka gick kanon vad gäller maten, men tror inte det hände speciellt mycket med kroppen :D Hade iaf toppenmotivation och -ork att träna, så det var positivt nog. Hoppas se en liten minskning på fredag, men jag lär inte se det som någon katastrof om jag inte gör det – isf är det bara att dra fram ett litet äss ur ärmen och sätta in nåt nytt :emo-thumb Och jo – combat är beroendeframkallande. Orkar inte med vanliga ”hopp och studs”-pass, men på combaten känns det faktiskt som om man gör nåt ”vettigt” :p Skall testa SATS Box också snart – kan bli en ny favorit.

Ina: Mmm, kul är det iaf – och jo, lite spännande också.

Jimmy: Kul med nya ansikten (avatarer, whatever) i tråden. Light weight – än så länge ja :p

Lina: Japp – och jag kommer toktracka dig med PM för att få reda på hur det går för dig :friends:

Denna dagen – massa möten. Började före 10 i morse med det första, hann kasta i mig mitt ris med tonfisk på en kvart kring 13-tiden innan det bar iväg på följande. Slutade lite före kl. 17, och då var det sååå skönt att få njuta i lugn och ro av prottepannkaka, apelsin innan det bar iväg till gymmet, där jag hävde i mig en prottedrink innan jag gick lös på vikterna.

Sittande press bakom nacken i Smith
    10 @ stången
    8 @ 10 kg + stången
    8 @ 15 kg + stången
    5 @ 20 kg + stången PB (antal reps)

Sittande hantelpressar
    8 @ 11 kg
    8 @ 13,5 kg
    10 @ 13,5 kg PB (antal reps)

Stående sidolyft
    10 @ 5 kg
    2×8 @ 7 kg
    5,4 @ 8 kg PB
    8 @ 7 kg + 4 @ 6 kg + 4 @ 5 kg + 4 @ 4 kg

Liggande kryssdrag i cable (baksida axlar)
    8 @ 3,75 kg
    2×8 @ 5 kg PB (antal reps)
    10 @ 3,75 kg

Sittande hantelcurl på sned bänk
    10 @ 7 kg
    6,5,5 @ 9 kg PB (antal reps)
    6 @ 8 kg + 3 @ 7 kg + 3 @ 6 kg + 3 @ 5 kg

Skall bli kul att ta nya bilder snart och se om det har hänt nåt med axlarna… starkare har jag iaf blivit :D Nej, nu får det vara slutsurfat för idag – ska iväg och fira valentine’s med sambon… Vi ska ut på kaffe med prottebars :D och sen ska vi se ”Dick och Jane” på bio.

Över höga berg och djupa dalar.
    I mörker, blåst och kyla, har jag tagit mig ända hit och så är du inte hemma:evil:

Nu hade jag lust att svära på finska:|
    Hörde rykten om att du börjat smälta lite fläsk:aggresiv:

Har en ny produkt till dig i så fall.
    Men det får bli våran hemlighet ok:friends:
    Behöver inte alls ta mycket, då den är så dryg:D

Morjens!

Var i Finland bor du? Har själv bott i Åbo!

FEVER wrote:
    Över höga berg och djupa dalar.
    I mörker, blåst och kyla, har jag tagit mig ända hit och så är du inte hemma:evil:

Nu hade jag lust att svära på finska
    Hörde rykten om att du börjat smälta lite fläsk:aggresiv:

Har en ny produkt till dig i så fall.
    Men det får bli våran hemlighet ok:friends:
    Behöver inte alls ta mycket, då den är så dryg

Ojojoj, sojjy gjabben :( Men du vet, en busy woman som myself kan inte hållas hemma hela tiden. Hoppas du hittar hit igen nån dag, men jag vet att det inte är lätt att klicka rätt bland alla trådarna :D

Ah, tack för tipset. Alla tricks och knep för att få fettet att rinna tas emot med stor tacksamhet. Har hittills kört med Saunabelt och The Revolutionizing Ass-Kicking Ultra Super Sensational Fat Melting Pill från TV-Shop, men ju fler tricks jag kan ta till så att jag kan käka hur jag vill och knappt träna nåt och ändå gå ner 5 kilo i veckan, desto bättre :D

Men seriöst. Jo, jag har en liten diet på gång, men du skulle knappast kalla det det än iom att jag tar det så lugnt :) Fast iofs finns ju alltid Fever-mantrat också: ”Skynda långsamt” – och det är väl det jag gör. Har dragit ner litet på intaget och sett över mina måltider så att jag äter regelbundet och rätt typ av mat vid rätt tid. Kommer inte ändra något så länge det rullar på bra så här – don’t fix it if it ain’t broken, typ. Och följande ändring blir i form av mer cardio, vill helst inte dra ner på maten alltför mycket – iaf inte i början. Vettigt? Tror det, men du får gärna argumentera emot – fast jag vet att jag isf får svar i gåtor, som kommer att hålla mig sömnlös fram till början av juni :D

Silvia wrote:
    Morjens!

Var i Finland bor du? Har själv bott i Åbo!

Nää, vad kul! Jag bor ju också i Åbo. När flyttade du härifrån? Bara att hojta till om du är på väg hit någon gång, så kanske vi kan ses över en kopp kaffe eller ett träningspass :emo-thumb

Jaha, så var det dags att sätta sig i soffan för den här dagen – inte klokt vad dagarna går snabbt ;) Hur som helst, har skrivit som en dåre största delen av dagen, två paperdeadlines inom februari så det gäller att ligga i. Men, vi tog förstås en tur via gymmet också – kan ju inte missa benpasset bara pga lite jobb :p

Utfall (fri stång)
    8 @ 20 kg
    8 @ 40 kg
    6,5 @ 50 kg

Knäböj
    8 @ 60 kg
    2×8 @ 80 kg
    8 @ 60 kg
    12 @ 40 kg

Sittande legcurl
    10 @ 20 kg
    10 @ 30 kg
    8 @ 40 kg
    2 x 3/4 @ 50 kg :p Det blir ju 1 ½ rep allt som allt :D
    5 @ 45 kg PB (reps)
    6 @ 40 kg + 4 @ 35 kg + 4 @ 30 kg + 4 @ 25 kg + 4 @ 20 kg

Urlänge sen jag kört utfall nu, så tänkte att det kunde vara dags för att pumpa ankrumpan lite extra :p Inga monstervikter, men helt OK ändå. Var rätt mör i benen efter första böj-setet, och efter legurlsen fick det räcka. Inga raka mark i dag – vill kunna gå ordentligt på lördag då jag ska ut och småshoppa :D

Viewing 15 posts - 391 through 405 (of 775 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.