Linda på G

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 421 through 435 (of 775 total)
  • Author

Kul att det har hänt lite under första deffveckan :emo-thumb Det är bara att köra på så ska du se att det släpper på fler ställen!

Ha en trevlig helg Linda!
    :friends:

Linda G wrote:
    Accumeasuren ligger på 14 mm…

Och det betyder? 😮

Sara: Tja, kan väl inte påstå att det var så stor skillnad faktiskt, men det är klart det kändes bra att det gått åt rätt håll iaf. Fast nu blir det nästa växel – hårdkörning fr.o.m. i morn!

Latsen: Pressarna hade jag faktiskt rätt mycket tid för, vilade helt tillräckligt mellan seten då. Men ju mer klockan tickade framåt, desto mer brått blev det – i pushdownsen hade jag typ 15 sekunders setvila. Kul med lite effektiv träning emellanåt :p

Lina: Tack tjejen! Jodå, nu skall det nog börja hända grejer här… det där var ju bara en mjukstart :P

Linn: 14 mm betyder enligt accumeasure-tabellen att min fett-% skulle ligga på 24,5 %. Kan säkert stämma… eller? Har faktiskt ingen aning, men tycker ändå det är bra att ha nåt verktyg förutom måttbandet att mäta och jämföra med. För nån bioimpedansgrej litar jag då inte på.

geo: 7 mm? Varför ska det delas med två?

I dag har jag haft en riktig slappardag. Ja, nästan iaf. Gick en lång morgonpromenad innan frukost, men efter det har jag surfat, sett på OS och tagit det allmänt lugnt. Har käkat lite gott nu på kvällskvisten, men måste ju säga att det inte alls var så gott när allt kom till kritan :p En halv fryspizza, några bitar mörk choklad, 100 g skumgodis, flingor och en del salta kex. Och nu vill jag inte ha mer ;) Haha, jag har blivit avvänjd =)

hej tjejen

inte varit här på länge 😮

hoppas allt går bra för dig och du, slappedagar är vi alla värda ibland :emo-thumb

Vad är en accumeasure? är det en tång man nyper med eller?är de dyra?

Tess: Jodå, allt rullar på som det ska… bättre än bra på vissa plan t.o.m. :P :whistle: ;)

Milia: Japp, det är en slags kalipermätare för hemmabruk. Det var en del diskussion om det med Lalla och geo tidigare i min tråd… Kolla in sidorna 40-41 :emo-thumb

Nu har de två första dietveckorna alltså avklarats och allt har gått bra. Energin har varit på topp, och jag har alltså kört enligt följande:

Intag: Snitt på 2000 kcal/dag
    Fördelning: 40p/40k/20f
    Träning:
    4 x styrka
    2 x Bodycombat (+Pilates)
    5 x 35 min promenad (till jobbet)

Vikten och måtten har gått åt rätt håll, men nu är det dags för att lägga i en ny växel för att sätta sprätt på fläsket :D Frågan är vilken typ av förändring jag borde göra, och det är här jag behöver er hjälp.

1) Lite mer cardio, sänk intaget lite
    2) Mycket mer cardio, samma intag
    3) Samma mängd cardio, sänk intaget rejält

Alternativ 3 gillar jag inte alls, så det är nog inget alternativ för mig egentligen. Så, då har jag två kvar att välja mellan.

Jag kan tänka mig att börja gå 60 min morgonpromenad, eller köra nån annan typ av cardio varje dag –> att öka cardion är alltså inget problem. Men, jag kan också tänka mig att sänka intaget till kring 1800 kcal – inga problem där heller. Så, frågan är vilket som är bättre?

Och så en sak till – jag är intresserad av att testa att köra lite lägre på kolisarna några dagar, någon typ av cykling alltså – skulle vara kul att höra om någon har erfarenheter av det.

Så, nu är det fritt fram att tycka!

geo: OK, ja det låter iofs rimligt :D

I morse blev det promenad till gymmet, frukost där och sedan ett rygg-vadpass. Härligt sätt att börja dagen på :emo-thumb

Chins (assisterade)
    8 @ 10 kg
    5,6,5 @ 5 kg PB

Latsdrag
    8 @ 35 kg
    6 @ 40 kg
    4 @ 45 kg
    8 @ 35 kg
    6 @ 35 kg + 4 @ 30 kg + 4 @ 25 kg + 4 @ 20 kg

Sittande rodd
    8 @ 20 kg
    8 @ 25 kg
    6 @ 30 kg
    8 @ 25 kg

Upper back
    8 @ 20 kg
    8 @ 30 kg
    6 @ 35 kg
    4 @ 40 kg

Sittande vadpress (i benpress)
    12 @ 60 kg
    10 @ 80 kg
    8 @ 100 kg
    8 @ 120 kg
    8 @ 140 kg
    6 @ 160 kg
    8 @ 120 kg + 6 @ 100 kg + 6 @ 80 kg + 6 @ 60 kg

I morse blev det morgonpromenad på 60 minuter, riktigt skönt var det nu då det inte är så kallt ute. Medelpulsen låg på 125, så det var helt OK tempo. Efter en lång artikelskrivningsdag blev det combat och Pilates i kväll… Och nu har jag käkat mysli med cottage cheese, kände att jag behövde lite kolisar efter all cardio.

Dags att sätta sig bekvämt i soffan och heja på de finska backhopparna :emo-thumb

Tack Kristian! Känns i latsen ännu i dag :emo-thumb

Dagens träning då: Morgonpromenad på 40 minuter och ett styrkepass vid lunch. Var dags för veckans favvopass – axlar… och biceps.

Sittande press bakom nacken (Smith)
    8 @ 17,5 kg
    8 @ 27,5 kg
    2×6 @ 37,5 kg PB (reps)

Sittande militärpress (Smith)
    8 @ 27,5 kg
    8 @ 37,5 kg
    4,3 @ 42,5 kg PB

Stående sidolyft
    10 @ 5 kg
    8 @ 7 kg
    2×6 @ 8 kg
    8 @ 7 kg
    6 @ 7 kg + 4 @ 6 kg + 4 @ 5 kg + 4 @ 4 kg

Framåtlutande hantellyft sittande (baksida axlar)
    10 @ 6 kg
    8 @ 7 kg
    2×8 @ 8 kg

Skivstångscurl
    8 @ 20 kg
    4,2 @ 25 kg 😮
    8,6,6,4 @ 20 kg

Borde börja prioritera biccarna, men det är ju så attans tråkigt att köra dem 👿

Blev visst ingen uppdatering i går. Hade lite månadsmonsterskänningar, så det blev bara en morgonpromenad. Dessutom var jag så sötsugen hela dagen, att jag bestämde mig ta veckans kolisdag i går. Tur att man kan vara flexibel… Och det här bevisade ju också att jag inte är avvänjd från allt sött :p Blev en hel del mysli, lite godis, lite majssnacks (typ söta ostbågar, men myckte mindre kcal :emo-thumb) och så fixade vi i ordning en äkta blåbärspaj med vaniljsås till hockeyrysaren. Allt var toppen, tills jag fick världens magont och började svettas som en gris – kan man verkligen reagera så häftigt på ett lite onyttigare intag?

Nå, hur som helst. I dag är allt på topp, och jag var och tränade styrka redan i morse för att ta igen det missade benpasset i går. Inledde med 30 min på crosstrainern.

Sittande benpress
    10 @ 80 kg
    10 @ 100 kg
    8 @ 120 kg
    8 @ 140 kg
    8 @ 150 kg
    8 @ 160 kg PB
    6 @ 170 kg PB ;)

Tänkte nästan lassa på 10 kg till, men bestämde mig för att sluta medan jag ännu kunde gå :D

Raka mark
    12 @ 20 kg
    10 @ 40 kg
    8 @ 60 kg
    2×8 @ 50 kg
    15 @ 40 kg

Körde ett set på 60, men har nog insett nu att jag får bättre kontakt i hamstringsen med lite lägre vikter. 50 kg verkar vara optimalt för mig i det här skedet, och då är det väl bäst att köra på det. Kommer köra på den vikten nu ett tag, och sen småningom öka till 60 igen.

Blev bara två övningar, men det känns helt tillräckligt ändå =) Combat ikväll!

jag kände precis som du i magen i lördags då jag åt massa onyttigt,,
    magen klarar inte av det. men ändå så blir man sugen, skumt, borde inte vara så svårt att hålla sig borta från det när man vet att man får ont i magen, he…

Kör hårt!! Mvh J

jojje83 wrote:
    jag kände precis som du i magen i lördags då jag åt massa onyttigt,,
    magen klarar inte av det. men ändå så blir man sugen, skumt, borde inte vara så svårt att hålla sig borta från det när man vet att man får ont i magen, he…

Kör hårt!! Mvh J

Aaah, skönt att höra att man inte är den enda som är ”skum”. Och jag håller med, man borde ju hålla sig borta från det då man vet att man börjar må skit. Men det var ju inte som om jag skulle ha vräkt i mig heller… Nå, bara att acceptera att ens mage föredrar riktig och bra mat – och det ska man väl vara glad för :D

Shit vad stark du är! Hur går det med deffen`?

Milia wrote:
    Shit vad stark du är! Hur går det med deffen`?

Stark och stark.. allt är relativt :D Men tack ändå!

Jodå, dieten går bra, även om kvinnobesvären gett upphov till lite humörsvängningar den här veckan :) Ligger på 1800 kcal nu, förutom en dag i veckan då jag drar upp kolisintaget rejält (dvs. i går). Har ökat på cardion så att jag antingen kör en längre morgonpromenad (omväg till jobbet :)), går en promenad om kvällen eller kör lite extra på gymmet. Vägning och mätning på söndag :nerd:

Viewing 15 posts - 421 through 435 (of 775 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.