Linda på G

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 436 through 450 (of 775 total)
  • Author

I dag har jag testat SATS Box för första gången [img=http://cheesebuerger.de/images/midi/sportlich/a014.gif]Och det var SÅÅÅ kul alltså. En ny favorit, definitivt. Tänkte köra rygg efter passet, men bestämde mig rätt snabbt för att låta bli. Tror det hade varit att utmana ödet… Instruktören påpekade att alla first-timers skulle vara noga med att stretcha extra i kväll – om man vill kunna röra överkroppen i morgon

Snart dags att gå hem och bänka sig för en helkväll med hockey. Håller tummarna för att finalen blir en riktig klassisk rysare med Sverige mot Finland

Du fick vad du ville!
    Sverige-Finland i final, vilken härligt rysare! Vem håller du på då?

Men duuuu! 7set benpress ;) Träningsvärk idag tro?:D

Lalla: Jajamen – rysare av första klass i morgon kväll :yahoo:

”Vem jag håller på?” Vad är det för fråga? Klart jag hejar på våra finska lejon, allt annat vore ju landsförräderi :p Hoppas verkligen Niittymäki fortsätter glänsa i målet, och att Ruutu håller sig i skinnet :rtfm:

Vad gäller träningsvärken… mmm, jo det känns i benen. Men som tur är kom jag ihåg att stretcha ordentligt i går kväll under en periodapaus i TV-tittandet, så min överkropp är på rätt gott humör trots boxen i går. Och nu är det dags att dra i väg till gymmet och köra lite rygg.

geo: Vilken landsförrädare *slår näven i bordet* Eller så vågade han inte säga annat för att han var rädd för dig :p

45 minuter promenad i morse, följt av ett ryggpass lite senare. Var beredd på att köra lätt iom att jag boxades i går, och överkroppen hade all rätt att säga ifrån då den tvingades jobba idag också. Men, men… det blev ist rena kanonpasset!

Chins (assisterande)
    8 @ 10 kg
    6 @ 5 kg
    6 @ 4 plattor (troligen 4 kg)
    1,2,1,1 @ 0 kg :yahoo:

Efter att jag klarade 6 reps med 4 plattor gick jag över till Mr Smith, satte stången i högsta läget och körde fritt! Wiihaa! Strikta chins, helt utan sprattel :kicking:

Skivstångsrodd
    12 @ 20 kg
    10 @ 30 kg
    8, 6 @ 40 kg
    12 @ 30 kg + 12 @ 20 kg

Upper back
    10 @ 25 kg
    8 @ 30 kg
    8 @ 35 kg
    4 @ 40 kg

Lower back
    12 @ 20 kg
    10 @ 25 kg
    8 @ 30 kg

Aaah, känns nästan lika bra som då jag klarade 50 i bänk :p Var och storhandlade mat senare i dag, och nu håller jag på att bakar. Ska bli prottekaka, blåbärspannkaka och kanske lite bröd.

Ha en härlig lördagskväll alla!

Ååååh! Grattis till chinsen! Jag är så imponerad, starkt jobbat!!!:bb2: :bb3:

Hej och hopp!

Efter många om och men har jag också hittat hit till detta forum och återfunnit alla gamlingar från Exhale. Och, wow – vilka framsteg du har gjort, tjejen! Chins utan hjälp, avis… Det syns på dina rygg-bilder också. :dance:

Kram,
    Emelie

Ojojoj tjejen! Jag är grymt imponerad av dina chins!
    Härligt jobbat, kanonstarkt ju! :worship:
    Blev riktigt sugen på att dra mig till gymmet och prova på att köra lite chins…
    Men jag har sån överjäklig träningsvärk i latsen så jag hade inte ens
    orkat hänga kvar för allt i världen *snyft* 😮
    Hoppas vägningen och mätningen gick bra förresten!
    Håller tummarna stenhårt för dig tjejen, du kommer lyckas kanonbra!
    Onnea matkaan!:up:

grattis till ”egna” chins!!!

visst är det fantastiskt!!?? ;)

Tack tjejer, kändes definitivt kanon! Hade satt upp som delmål att klara en fri chin i mars, och nu kan det bockas av på listan *nickar* Det som inte alls känns lika kanon är hockeysilvret 👿 Varför? Varför? Varför kan Finland AAAALDRIG vinna?

Äh, det är världsliga saker, som Karlsson hade sagt. Dessutom fick jag lite extra krut i mig till styrkepasset efter matchen :p

Men vad gäller mätningen och vägningen… jag glömde det heelt i morse. Gick ut på min morgonpromenad efter kaffet och kastade glatt i mig min gröt då jag kom in. Och då kom jag plötsligt ihåg vad jag borde ha gjort genast jag steg upp. Nå, får ta det i morn ist.

Anyway, blev bröst och triceps efter att hockeyrysaren var över.

Bänk
    2×10 @ 20 kg
    8 @ 40 kg
    5 @ 45 kg
    1 @ 50 kg
    Här tänkte jag ge upp, men så började jag tänka på Lidström och vad han ställde till med 10 sek in i tredje perioden :devil:
    4 @ 50 kg PB (antal reps)

Jajamen, bänken börjar ta sig igen. Härligt, härligt!

Sneda hantelpressar
    10 @ 13,5 kg
    6 @ 18,5 kg
    6 @ 16 kg

Stående flyes i kabel
    10 @ 5 kg
    8 @ 6,25 kg
    8 @ 7,5 kg
    3 @ 10 kg PB

French press
    8 @ 10 kg
    2×8 @ 20 kg

Bänkpress med smalt grepp
    8 @ 20 kg
    4 @ 30 kg

Aaaj, här tog krafterna slut. Var tvungen släppa ner stången på bröstet och sambon fick komma och lyfta bort den.

Dips mellan bänkar
    2×10

Tillbaka till artikelskrivandets underbara värld *övertalar sig själv*

Jag säger det igen: SHIT vad du är stark! Hur gör du människa? Är du släkt med Karl-Alfred eller??:bb:
    Känner mig svag som en minimyra eller nåt…:)

Bra Jobbat Med Chinsen!
    Nu Kan Det Bara Bli Fler & Fler…….

Ska Bli Kul & Se Va Som Hänt På Mått& Vikt Imorgon!

Om Du Inte Kan Njuta Av Hocky Finalen Så Tänk På Chinsen…..;)

Grattis till Chinsen, kul att det går bra för dig!
    Härligt med PB, tänk vad ”Lidas” kan åstakomma:D

Lidas, vilken karl =)

Du jobbar på riktigt bra Linda!!
    Grattis till chinsen :emo-thumb

ser ut att gå bra här tösen :emo-thumb

Viewing 15 posts - 436 through 450 (of 775 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.