Linda på G

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 451 through 465 (of 775 total)
  • Author

Aaah… äntligen är artiklandet över för den här gången. Och här har det kommit en massa inlägg under tiden jag nördat på med jobbet. Kul! Skulle SÅÅ gärna catcha up lite med vad som hänt här nu, men måste gå och lägga mig. Har Skype-möte med en kollega i Australien tidigt i morgon bitti… Får ta igen allt efter det i morgon i stället.

För att inte hamna helt ”off” med mina rapporter, ska jag plita ner några rader innan jag beställer tid hos John Blund. Trots att jag haft fullt upp med jobb och forskning (ja, man måste ju orka med det ibland också :D) behöver ni inte tro att jag skippat träningen för det… I går blev det iofs bara två promenixar iom att jag missade combaten då jag satt på möte till 19.30 ;)

I dag har jag hunnit med en promenix och ett styrkepass… och så hemskt som det än kändes, har jag nu då börjat prioritera biccarna ist för axlarna. Kommer därför att köra biceps före axlarna ist för tvärtom, och dessutom flyttar jag baksida axlar till ryggdagen så att de iaf får sig en rejäl omgång.

Sittande bicepscurl på lutande bänk
    10 @ 5 kg
    8 @ 6 kg
    8 @ 7 kg
    8 @ 8 kg
    2,2,4 @ 10 kg

Koncentrationscurl
    2×8 @ 9 kg Hjälpte till lite i sista repen för vänster hand

Skivstångscurl
    4,4,5 @ 20 kg

Sittande press bakom nacken i Smith
    10 @ 17,5 kg
    8 @ 27,5 kg
    8 @ 32,5 kg
    4 @ 37,5 kg

Stående sidolyft
    10 @ 5 kg
    8 @ 6 kg
    2×6 @ 8 kg
    8 @ 7 kg
    8 @ 7 kg + 4 @ 6 kg + 4 @ 5 kg + 4 @ 4 kg

Blev lite brått igen iom att vi kom till gymmet 45 minuter innan de stängde… Att det ska vara så svårt att komma iväg i tid 👿 Hur som helst, kommer satsa hårt på biccarna nu och learn to löööv it (hur trist det än är). Extra fokus på den negativa fasen… Kommer nog bli fint det här!

Svarar er alla i morn! (förutom alla som hade något att säga om hockeyfinalen :p)[/b]

En till som inte är så förtjust i att träna biccarna eller :p

OK, blev inget surfande i går. Blev flera ”down under”-möten som avlöste varann på löpande band… Hann med en lång morgonpromenad iaf, och kl. 17 bar det iväg till Hfors på Toto-konsert [img=http://cheesebuerger.de/images/midi/musik/a014.gif]Fenomenal stämning! Och så hittade jag ett Lukather-plektrum åt min gitarrspelande sambo, så han var ännu mer i extas än vad jag var Kom hem efter kl. 2 i natt, så det blev inte speciellt mycket sömn i natt. Blev promenad i morse iaf, och om jag orkar blir det antingen combat eller styrka i kväll.Milia: Nää, Karl-Alfred finns nog inte i vårt släktträd… tror jag iaf. Hur som helst skulle det nog ändå inte bero på det – jag gillar inte spenat =)

sandra: Vad kul att du tittade in. Japp, nu ska det bli fler chins – gillar ryggträningen skarpt!

geo: Japp, kändes nog lite så faktiskt =)

ReNeGaDe: Tack! Lycka till själv!

Lina: Tack tjejen, kul att känna att man har ork trots att man inte käkar så mycket som man brukar. Och jag antar att det bara är att tuta och köra så länge som det känns så!

Tess: Mmm, biccarna är definitivt inga favoriter. Men allt kan ju inte vara en dans på rosor, så det är väl bara att bita ihop och ge järnet, hur trist det än känns. Och hoppas på att det börjar kännas mer kul för varje pass som går.

Och åt alla som nämnde Lidas… Grrr 👿 :p Nädå, det är lugnt. Som sagt, nån nytta gjorde han iaf – fick mig att sätta PB i bänken =)

Ja just ja – måttupdaten borde väl också plitas ner… även om det inte hänt speciellt mycket. Anyway, de här siffrorna är från i måndags och jämförs med siffrorna från förra veckan. Skriver bara upp de mått där det hänt nåt…

Vikt: 54,5 kg (-0,3 kg)
    Höger lår: -0,2 cm
    Vänster lår: -0,3 cm

Så, ingen minskning kring magen, men lite hade runnit av benen iaf. Och jag är nöjd så länge som det går åt rätt håll. Fortsätter köra på 1800 kcal/dag i snitt.

Skippade combaten i kväll, men tog mig i kragen och masade mig iväg på pilates och ett benpass i stället. Kände mig som sagt rätt trött och dessutom seg i benen efter konserten i går, men det är ju ingen ursäkt för att skippa ett pass heller :D Dessutom skulle jag ju egentligen ha tränat benen redan i går. Blev ett rätt kort pass, dryga halv timmen, men allt är ju bättre än inget. Körde lite högreps i benpressen och så ett superset på det.

Sittande benpress
    12 @ 80 kg
    12 @ 100 kg
    10 @ 120 kg
    8 @ 130 kg
    8 @ 140 kg
    7 @ 150 kg

Leg curl + leg extension (superset)
    10 @ 25 kg + 10 @ 25 kg
    10 @ 30 kg + 10 @ 35 kg
    8 @ 35 kg + 10 @ 40 kg
    8 @ 40 kg + 10 @ 45 kg
    8 @ 35 kg + 8 @ 50 kg

Om det vill sig riktigt väl blev det reps-PB i leg extensionen på 50 kg i sista settet. Kommer inte ihåg… tror att jag bara kört på 50 kg en eller ett par gånger tidigare. Anyway, helt godkänt.

Får gäster i kväll, så det blev ett tidigt styrkepass för omväxlings skull. Det nya favvopasset… Rygg och baksida axlar:

Chins
    8 @ 15 kg (assisterade)
    8 @ 10 kg (assisterade)
    1,2,3,3,2 fritt PB

Skivstångsrodd
    10 @ 20 kg
    10 @ 30 kg
    2×8 @ 40 kg
    2×12 @ 30 kg

Dags att öka nästa vecka tror jag minsann :emo-thumb

Upper back
    10 @ 20 kg
    8 @ 25 kg
    8 @ 30 kg
    6 @ 35 kg

Sittande, framåtlutande hantellyft för baksida axlar
    10 @ 5 kg
    8 @ 7 kg
    2×8 @ 8 kg
    6 @ 9 kg

grattis till pb i chinsen!!!!! ha en bra helg!!

Woohoo!! Nytt PB på chinsen igen :up:
    Duktigt gjort Linda!!

Hur känns det med deffen nu då?

Trevlig helg på dig!
    Kram kram

Ser ut att gå bra här!! :emo-thumb
    Hoppas jag blir av med förkylningsmonster så att jag oxå kan köra ett pass i helgen!

Kram
    Ina

Ja, visst är det härligt å köra rygg!

O nu blir du farlig med chinsen! Bra jobb!

Tack alla!

Jodå, det här är en riktigt kul, men tung helg. Kom i säng efter kl. 6 i morse, och nu skall vi ut på fest i kväll igen. Känner mig riktigt, riktigt seg, och igår var första gången under dieten jag var riktigt hungrig och hade värsta kolissuget. Så, jag bestämde mig för att ta time-out och käka lite mer för att inte ta kål på mig totalt – är ju ingen tävlingsdiet, och jag kände mig inte alls i form. Har kört en timme morgonpromenad varje dag i över en vecka, 4 ggr styrka + annan cardio samtidigt som jag legat på 1800 kcal, och jag tror det varit lite för hårt. Speciellt med tanke på att jag haft stressigt på jobbet och inte haft någon direkt vilodag heller :nono: Så, i går blev det dryga 3000 kcal med 50 E% kolisar – åt en massa bröd och fyra prottebars :p

I morse var jag ute och sprang 10 km :emo-thumb Riktigt, riktigt skönt. Men det, och den korta sömnen i natt, gjorde att jag fortfarande känner mig lika sliten. Så, kommer köra på med ett högt intag i dag också. Har redan käkat en hel del flingor och några smörgåsar – förutom all ”riktig mat”. Får se vad det bjuds på på festen i kväll – misstänker att det kan bli en del onyttigheter, men jag skall försöka hålla mig till det mest nyttiga… fokus måste vara på att fylla på lagren så jag kan fortsätta dieten med nya tag i morgon.

Så… det här känns som ett litet bakslag vad gäller dieten :( men samtidigt har jag ju också fått se att jag tydligen inte klarar av att köra hur hårt som helst. Man lär så länge man lever… Kommer ev. börja köra med ett periodiserat schema nu, så att jag ligger lågt tre dagar och höjer den fjärde. Det har iaf passat min brorsa, och vi är rätt lika på både tränings- och kostfronten. Vad tror ni om det?

Ha en fin kväll alla! Måste börja förbereda mig för festen.

Det tror jag är ett bra upplägg. Du ska inte ta kål på dig själv:friends:
    speciellt inte kanske p.g.a. din bakgrund…det gäller att inte tappa perspektivet när man dietar…livskvalitét ska det ju också vara!
    Hoppas du får kul ikväll i alla fall och att då får vila imorgon istället!

bra att du lyssnar på kroppen!!

kan säga att du kör ungefär lika mycket träning som jag, fast du äter mindre än vad jag gör, och då har jag ändå gått på diet i 15 veckor!! du kör alltså lika hårt som många gör på slutet.
    gör man det redan från början tar det inte långt tid innan kroppen säger ifrån och bromsar FÖR MYCKET. svårt att få igång förbränningen efter det…
    så höj ditt intag till åtminstone 2000 kcal tycker jag!

TACK Milia och athleticmia :friends: Kan inte annat än konstatera att ni har rätt… Och det du skrev athleticmia gav mig definitivt perspektiv på saker och ting. Känner mig fortfarande trött nu med, men det beror nog mest på att jag inte sovit ordentligt under hela helgen. Har haft lägenheten full med nattgäster, som dessutom älskar att dricka mer än tillräckligt och prata flera timmar efter att man kommit hem kring 4-tiden ;) En dag och natt går väl an, men nu har det varit full rulle med dem ända sedan i fredags… I natt kom jag visserligen i säng lite efter 4, men har ännu X timmars sömnbrist. Är inte hungrig mer iaf, så det känns skönt…

Hur som helst… skall försöka skriva ner ett litet förändrat upplägg senare ikväll…

Diet är till för de som tävlar. Jag tycker du ska sluta kalla det hela för diet. Lär dig äta på ett sätt som gör att du håller en vikt som du är nöjd med och detta sätt ska fungera år efter år. Ändra din matkultur successivt och gör små förändringar vecka efter vecka tills du är nöjd. Du ska orka jobba, träna och vara en glad tjej. Det är inte mat som gör oss tjocka utan fel sorts mat. Jag hoppas att du tar denna kritik på rätt sätt. Jag skriver bara vad JAG tycker och hoppas att det kan hjälpa dig. Kram ;)

Viewing 15 posts - 451 through 465 (of 775 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.