Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Linda på G
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 mars, 2006 at 09:29 #953307Anonym anvandareMember
Grattis i efterskott!
7 mars, 2006 at 11:04 #953308Anonym anvandareMemberDu kör på hårt tjejen..
Kul att det går bra..
mvh Pillan:emo-thumb7 mars, 2006 at 18:23 #953309Anonym anvandareMemberLinda G wrote:I kväll skulle jag gå på combat… glad i hågen och peppad till 150 %… bara för att igen få höra att passet är överfullt 👿 Attans – varför har alla kommit på hur kul combaten är just nu för? Kan dom inte göra det sen när jag är gammal och grå och åker rally med min rullator? Nå, inte lönt att gråta över spilld mjölk, så jag körde lite lugnt på crosstrainern i väntan på att Pilatespasset skulle börja då ist. Och nu känner jag av en sån där lustig kaputthet i de innersta mittpartimusklerna igen.
Riktigt irriterande! Men bra att du körde annat istället, har aldrig förstått mig på de som går hem när passet är fullt! Träna vill man ju ändå!
7 mars, 2006 at 20:02 #953310Anonym anvandareMemberÅh så du har fyllt år!
Grattis grattis tjejen :fun:Kram på dej!
7 mars, 2006 at 20:20 #953311Anonym anvandareMemberAnne wrote:Grattis på din födelsedag!! Oj skulle vilja så gärna delta i en sådan tränings träff, men inte så många aktiva här i norra Finland Men hör du, du måste boka biljetter till fitness expo NU! Hotell lör-sön och fm biljetter(båda dagar , fitness bodyfitness bodybuilding och classic bb) och lördags kväll buffet för vip medlemmar! +en mkt mkt smaklig frukost! Skulle vara så kul o träffa dig i Lahtis! Läs mer på forumet!Har pluggat hela dagen miljörätt, jobbigt! o fattar nästan inget:| Hoppas du har lite bättre där i Åbo. Ha nu en mkt mkt skön födelsedag kväll och kom ihåg o vila! Kramar!
Man tackar! Jodå, det var riktigt kul på Sali82, även om jag gick omkring som i en dimma efter alltför lite sömn Tittade igenom videon från träningen i går kväll, och det var nog ”aitoa salikomediaa” Speciellt då jag körde bänk och inte orkade med sista repen :p
Men till Expot – jag kommer! Definitivt! Har bara inte bestämt mig än för om jag skall ta hela VIP-paketet, eller bara komma ut och köra dit en av dagarna. Frågade sambon i går kväll om han skulle hänga på som mitt avec på VIP:en, och han är nog helt med på noterna. Grejen är bara den att han aldrig kan veta nåt om sitt jobb på förhand… Men man kan ju ta ett rum för bara en person också… eller så dela med nån. Ska se, men måste göra det snabbt – vill inte missa det här!
Lycka till med miljörätten. Låter ju sååå intressant. NOT
7 mars, 2006 at 20:24 #953312Anonym anvandareMemberRenegade: Tack du! Hade nog en riktigt skööön fortsättning på kvällen. Massage sitter aldrig fel
Lalla: Tack! Jo, man kan ju alltid hoppas att man blir lite visare med åren, eller iaf att man inte går och blir dummare Mmm, jag vet, är man uppe och slarvar får man skylla sig själv – även om det är andra som står för slarvet men man själv hänger på :p
athleticmia, Milia, snuttan347, Lina: Tack – alltid lika kul att få några nya rynkor :p
Latsen: Nää precis, har man en gång masat sig till gymmet får man väl se till att göra det bästa av situationen – oberoende av om det blir ändrade planer.
7 mars, 2006 at 20:32 #953313Anonym anvandareMemberI kväll blev det styrka för fulla muggar igen. Biccarna och axlarna stod på schemat:
Sittande hantelcurl på lutande bänk
10 @ 6 kg
2×8 @ 8 kg
3,2 @ 10 kgStående hantelcurl (en arm i taget)
2×6 @ 11 kg”Fitnesscurl” med rep i kabel
8 @ 5 kg
8 @ 10 kg
8 @ 12,5 kgDen där curlen visade en man mig i somras någon gång, men har aldrig kört den efter det. Tänkte att det kunde vara kul att testa.. Man vänder liksom ”ut och in” på armarna i översta läget… supersvårt att förklara… äh, jag låter bli helt enkelt. Huvudsaken är ju att jag själv vet vad jag höll på med
Sittande hantelpress
12 @ 6 kg
12 @ 11 kg
10 @ 13,5 kg
10 @ 11 kgLutande sidolyft med hantel, en arm i taget
4×8 @ 6 kgDen här övningen har jag bara kört en gång tidigare, men tjejerna lovprisade den i söndags, så jag tänkte att jag skall ge den en chans jag också. Man håller alltså i en stång med ena handen, och hanteln i den andra. Sedan lutar man sig bort från stången och kör hantellyftet – med resultatet att rörelsen blir ”längre” än då man står upprätt som i det vanliga sidolyftet.
Känns riktigt kul att köra det här passet nu faktiskt, trots den omsvängda ordningen. Hade världens pump i dag i armarna… trodde knappt mina ögon då jag såg mig själv i spegeln
För övrigt har jag nu seriöst börjat fundera på att testa Bartolls upplägg fr.o.m. nästa vecka. Har tänkt på det sedan i julas, och nu känns det som om jag kunde göra slag i saken. Ser fram emot att testa något nytt, och inte köra på med de gamla vanliga rutinerna hela tiden.
7 mars, 2006 at 21:34 #953314Anonym anvandareMemberJag bokade hela pakettet till 1 person. O man kan ändra det eller avboka, om det går inte. Om vi båda ska dit, så kunde vi ta rum tillsammas:D Tycker det är super kul att forumet arrangerar(rätt ord?) såna möter! Bra så synd att inte så mkt liv på vårt skansinaviska avdelning:(
damn har inte kollat på den film! Ska göra det nu! sen fortsätter jag med miljörätt!Må gott!
8 mars, 2006 at 13:58 #953315Anonym anvandareMemberAnne: Jag bokade en tvårummare i dag :yahoo: Ska bli så kul alltså. Hoppas bara att inte sambon mesar ur eller får förhinder… men isf tar jag mer än gärna dig som kämppis Och vi lär ju ses på Phatcampen också före det. Massa kul att se framemot nu ju.
—
Beklagade ju mig över att jag hade ont i fossen förra veckan, och har nu kommit fram till att det säkert berodde på allt promenerande. Nu har jag vilat från mina långa morgonpromenader sedan i söndags, och fötterna mår fiiiint igen :emo-thumb
Blev ben på lunchpausen i dag – ett lätt högrepspass i lite högre tempo än vanligt. Tänkte ta en pumpvecka nu för att göra något nytt – dessutom blir det att köra styrka fyra dagar i sträck nu, och jag känner inte för att köra tungt då. Åker upp till landet på fredag, ska på doktorsmiddag, klippa håret, umgås med föräldrarna och hälsa på våra två fadderbarn… Då behövs energi skall ni veta. Senast bytte jag kläder på 25 Barbie-dockor, och sambon fick leka polis och tjuv i över en timma. Fast det var bra för honom – kan behöva lite cardio han också
Knäböj
20 @ 20 kg
15,12 @ 40 kg
2×12 @ 50 kgKörde extremt djupt och extremt brett… Skinkorna och insidan av låren gillar mig inte just nu. Vet inte om jag vill veta hur de kommer protestera i morgon…
Raka mark
20 @ 20 kg
3×15 @ 40 kgGick så lågt jag bara kunde… kändes som bara den i baksida lår skall ni veta.
Sittande legcurl
15 @ 20 kg
3×12 @ 30 kgSlutresultat: Två ryckande ben. Tur att jag får sitta i säkert förvar på min oergonomiska arbetsstol resten av dagen.
8 mars, 2006 at 22:26 #953316Anonym anvandareMemberTjenamoss
Blev det någon Combat idag? Såg att du tränat ben innan idag.
Kul att du hittat till min journal.
Ha de bra
Kram
9 mars, 2006 at 20:01 #953317Anonym anvandareMemberCrina62: Nej, combaten går bara på måndagar och torsdagar, så jag fick så lov och hålla mig till i kväll. Men nu har jag just käkat middag efter ett riktigt rejält pass! Det var kul att testa lite av den nya koreografin. Tydligen har vi inte kört igång med hela än, så jag har inte missat så mycket trots att jag inte kunnat gå på passen på ett tag. De flesta låtarna var väl helt ok, men den där mixen av ”Genie in a bottle”… tjaa… förstod mig inte på den riktigt. Kul koreografi var det på den, men ingen vidare mix. Ha det finfint du med!
—
Detta är olidligt. Fattar inte vad det är med mina ben och högreps – benen blir alltid lika ofantligt sjuka efter varje sånt pass. Och det konstiga är är att det börjar kännas redan under passet och sedan är det ingen återvändo.
Men jag klagar inte – det ska ju kännas! Fast skippade styrkan i dag, och nöjde mig med pilates och combat. Riktigt skönt och svettigt. Borde väl försöka stretcha benen lite också, men… det är ju så trist. Kanske jag orkar lite… senare… Nu ska jag basta :emo-thumb
9 mars, 2006 at 23:06 #953318Anonym anvandareMemberVi hade bara bytat 2 låtar, men tror att det var hela passet idag som skulle vara utbytt.
Lite irriterad idag, har ju jobbat eftermiddag:aggresiv: ville ju så gärna gå idag, o inte kan man gå på tisdag iheller, inte alls bra, men det får bli styrketräning istället:up: .
kramisar
Carina
10 mars, 2006 at 16:00 #953319Anonym anvandareMemberCarina: Mmm, det där med att inte få in combatpassen i schemat känner man ju igen. Trodde jag hade fått nån förbannelse över mig efter jul, då det alltid var något som satte käpparna i hjulen då jag skulle iväg och fightas. Men jag håller helt med dig… då finns ju alltid styrkan
—
Dagen började riktigt fenomenalt, iom att jag tappade min telefon på vägen till jobbet. Jag säger då det, ålderdomen kommer inte ensam. Fattar inte hur telefonen lyckats falla ur fickan, och har ingen aning om var den trillat heller. Märkte det då jag kom till jobbet, och då ringde jag åt mig själv från jobbtelefonen… och som tur var svarade en vänligt sinnad kvinna i andra ändan. Phui… så jag får hämta min lilla fjong om ett par timmar. Tack och lov att det ännu finns några snälla människor här i världen.
Men efter det har det varit uppåt hela dan. Fick till ett rygg-baksida axlar-högrepspass här på eftermiddagen.
Chins
8 @ 15 kg (assisterade)
4 @ 4 viktplattor (assisterade)
2,2,3,3 frittPullups
3½,2 frittSkivstångsrodd
15 @ 20 kg
15 @ 30 kg
2×8 @ 40 kg
15 @ 30 kg + 12 @ 20 kg :devil:Framåtlutat hantellyft (baksida axlar)
12 @ 6 kg
12 @ 8 kg
7 @ 9 kg
10,8 @ 8 kgUpper back
8 @ 20 kg
8 @ 25 kg
12 @ 30 kg
3 @ 40 kg PB
12 @ 25 kgJag vet… den där trean på 40 kg hörde definitivt inte hemma i högrepspasset, men jag kunde inte låta bli Nu bär det snart iväg upp till landet – tänk på mig där jag sitter dränkt i Barbiedockor och en massa miniatyrkläder.
11 mars, 2006 at 13:19 #953320Anonym anvandareMemberLinda G wrote:Den där curlen visade en man mig i somras någon gång, men har aldrig kört den efter det. Tänkte att det kunde vara kul att testa.. Man vänder liksom ”ut och in” på armarna i översta läget… supersvårt att förklara… äh, jag låter bli helt enkelt. Huvudsaken är ju att jag själv vet vad jag höll på medQUOTE]
måste testa detta!!
ha en bra helg!!
12 mars, 2006 at 22:17 #953321Anonym anvandareMemberathleticmia: Mmm, testa på bara. Blev väl ingen storfavorit för mig direkt, men lite omväxling är ju alltid kul.
—
Ingen träning nu under helgen, förutom två promenader. Däremot en maaaaaaaassa mat… och en hel del mindre nyttigt. Var på doktorsmiddag i går (tre-rätters) och före det firade jag min födelsedag på två ställen. Och i dag har det varit kalas igen… Så, jag kommer inte ställa mig på vågen i morgon. Och inte mäta mig heller. Har blivit två riktiga mathelger efter varandra nu, så kan knappast ens räkna de två senaste veckorna som dietveckor överhuvudtaget Nå, jag har ju ingen brådska – huvudsaken är att jag kommer i form till sommaren
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.