Linda på G

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 511 through 525 (of 775 total)
  • Author

ReNeGaDe: Jodå, allt börjar vara på bättringsvägen nu igen. Härligt! Bara att njuta nu så länge det varar ;)

Malin: Tack tjejen! Alltid lika kul att veta om att någon har koll på en 8)

Warrior: Bra. Då litar jag på det framöver :p

Nu är jag officiellt tillbaka i mina vanliga rutiner igen. Maten sköts till 100 % och träningen rullar på. I dag blev det två promenader och ett benpass. Fortfarande i lugnt tempo, men ändå… Jag är GLAD ska ni veta 8)

Kanon Linda:up: Börjat med Bartolls’ nu då?

Så var vi här igen. Torsdag innebär dagen efter mitt benpass, och därmed en maaaassa träningsvärk :D Skönt! Blev ingen morgonpromenad i morse, utan körde 30 minuter crosstrainer på gymmet ist. Om några timmar hoppas jag hinna dra iväg på combat, ska bli kul att testa hela nya koreografin.

Milia – nej, jag har inte kört igång med Bartolls än – kände att jag behövde ta det lite lugnt nu efter att jag var sjuk, och orkade ärligt talat inte börja planer nåt nytt upplägg heller. Dessutom gillar jag det här med att köra högreps på låga vikter nu… kanske skjuter upp Bartollstarten med en vecka till – vem vet :D

Så var dagens träningsdos avklarad. Blev Pilates och Combat nu på kvällen, och då Gary Moores låt körde igång insåg jag hur mycket jag faktiskt gillar att slåss :D Efter träningen fixade jag ett lass av min nya alternativa frukost: 200 g sockerfri jogurt, 100 g cottage cheese och 50 g all-bran plus. Till det en skiva extrem med ost, kalkon och lite becel :emo-thumb Toppengott!

Linda G wrote:
    Så var dagens träningsdos avklarad. Blev Pilates och Combat nu på kvällen, och då Gary Moores låt körde igång insåg jag hur mycket jag faktiskt gillar att slåss!

Tummen upp tjejen!!! Blir så grymt motiverad av att läsa din journal! :yahoo:
    Själv ska jag strax iväg och cykla en liten stund med Bon Jovi
    i högtalarna! Gary Moore är ju inte illa heller! Hehe, brukar boxas till
    Out In The Fields bland annat… :up: Du har bra musiksmak! :p
    Frukosten lät riktigt mumsig förresten!
    Fortsätt såhär tjejen!
    Kör hårt!!!:D

fina bilder tjejen..hänt en del va? :p

ha d bra och ta det lugnt tills du känner dig fit for fight :emo-thumb

Katti: Du är alltid ett sånt energiknippe! Med bra musiksmak dessutom :) Och det är just Out in The Fields som är med i den nya combat-koreografin… Love it!

Alltid lika härligt att läsa din journal också… även om jag är lite dålig på att skriva i den

Tess: Tycker du att det har hänt nåt? Hoppas det iaf :p Känner mig definitivt fit for fight nu, men tar det lite lugnt på styrkepassen den här veckan för säkerhets skull.

Dagens göromål: Morgonpromenad, planerat kursmaterial, möte, planerat mer kursmaterial, delegerat lite jobb till en assistent och kört ett bröst-triceps-pass. Rutiner is the shit =)

Nu måste vi städa här hemma, får svärföräldrarna på besök i morgon. Aah, hatar att städa. Men efter det blir det bio – ska se Date Movie med ett annat par… vi är lika crazy alla fyra, så jag tror den filmen kommer passa oss suveränt :D

Man får se på städningen som en träning. Bränner ju i genomsnitt 200 kcal/h :D

Zitruz: Kul med ännu ett ansikte i tråden :emo-thumb Städningen som träning… ja, man kan ju alltid försöka intala sig själv det… men inte blir det roligare för det :D

I dag blev det en timmes morgonpromenad i det härliga vårvädret. Attans att jag blir på strålande humör av solen – spritter lika mycket varje vår. Härligt! Nu är svärföräldrarna här på besök, så det lär bli lite shopping (räknas också som träning… :D) och restaurangbesök nu under resten av dagen.

Trevlig lördag på er alla!

Hehe ne men med lite musik å grejjer så brukar det bli bättre i alla fall.

Ja riktigt skönt me solen nu. Lite kallt fortfarande men snart så…
    Hur va Date Movie då?

Zitruz: Tja, filmen var väl så där. Visst skrattade man, men det var ändå rätt trögt och krystat emellanåt… plus att det kändes som om filmen var utdragen – och då var den bara 1 h 24 min :)

Dags att rapportera lite då igen. I lördags blev det alltså lite shoppingcardio med god mat och gott kaffe. På kvällen bestämde gänget helt överraskande att vi skulle ut på krog… och det blev seeeent. Som vanligt =) Men kul hade vi – dansade till lambada och en massa andra gamla klassiker. Fast den sena natten innebar sen väckning i går, och att jag missade styrkepasset jag planerat in med gänget från det finska forumet :nono: Men söndagen blev ändå en riktig kanondag träningsmässigt – en timme morgonpromenad (kl. 14 ;)) i solen och sedan ett styrkepass (rygg och baksida axlar) på kvällen med sambon.

I dag har det också blivit en del träning: 40 minuter jogg-promenad-kombi före frukost och sedan 50 minuter på crosstrainern före Pilates-passet i kväll. Verkar som om jag får skippa combatpassen på måndagarna nu – de är alltid lika fullproppade, och jag tycker det är trist om man inte kan köra ordentligt, utan måste se sig omkring hela tiden för att inte sparka någon. Men enligt pulsmätaren förbrände crosstrainer-sessionen mer än vad combatpassen brukar göra… så det kanske inte är ett så dumt utbyte då iaf :D

Har också gjort upp ett nytt styrkeschema a’la Bartoll, som jag kommer börja köra med i morgon. Ser fram emot att testa nåt nytt!

ska bli kul att följa ditt nya program!

Haha, jag gick också en riktigt sen morgonpromenad i söndags 😮 Hade ju dessutom glömt ändra klockan så då blev det ännu senare ;) Dagen bara flög iväg sen!
    Du verkar vara igång ordentligt nu igen tjejen! Härligt!
    Kör på bara!

Kram kram

Kul med nytt styrkeprogram tjejen….:emo-thumb

athleticmia och Tess: Tycker jag med :D

Lina: Kul att se att du hänger här ännu tjejen!

Nu har jag äntligen kört igång med det nya schemat. I dag var det dags för ett tungt överkroppspass.. Eller ja, tungt och tungt, kunde ha tagit mer vikter i så gott som alla övningar, men jag antar att den första veckans pass går åt till att hitta en lämplig nivå att köra på. Hur som helst, dagens rapport (uppvärmning i kursiv):

Överkropp, tungt
    Setvila: 60 s

Bänkpress
    10 @ 20 kg
    8×5 @ 30 kg :D

Sittande rodd
    10 @ 10 kg
    8×5 @ 25 kg

Chins (assisterade)
    8×5 @ 15 kg

Sittande hantelpressar
    10 @ 8 kg
    8×5 @ 11 kg

Kändes helt kul, trots att jag som sagt hade kunnat köra tyngre. Men nu har jag iaf en utgångsnivå att köra vidare på nästa vecka :emo-thumb I morgon blir det ett lätt underkroppspass, ska bli kul att köra massa böjar :P

Sätter med schemat för den här veckan, så att ni kan få en bild av helhetsplanen.

Viewing 15 posts - 511 through 525 (of 775 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.