Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Linda på G
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 mars, 2006 at 18:32 #953352Anonym anvandareMember
Styrka i dag igen: lätt och explosivt för underkroppen.
Underkropp, lätt
Setvila: 90 s (förutom i crunches och vadpress. Hade lite brått och kortade ner vilan)Knäböj
10 @ 20 kg
4×10 @ 50 kgGlute kick
4×10 @ 25 kgRaka mark
4×10 @ 40 kgCrunches i kabel
10 @ 25 kg
4×10 @ 30 kgSittande vadpress (kunde inte köra stående, Smithen var upptagen :evil:)
10 @ 35 kg
4×10 @ 50 kgSvettades mer än jag brukar – kan ju alltid hoppas att det är ett tecken på att man gör nånting rätt Kändes lite konstigt att köra varje rep relativt ”snabbt”, men det var kul att se att tekniken ändå satt där den skulle, t.ex. i böjen och raka marken. Iofs så pass låga vikter att det hade varit konstigt om tekniken gått åt skogen bara för att man kör lite explosivare.
Hmm, vad annat… Har hunnit med två promenader också i dag, i slasket. Nu sitter jag ännu på jobb, efter att just ha avslutat en 1½ timmes diskussion med min chef/handledare/kollega… Nya projekt på G, och vi är båda lika entusiastiska. Härligt!
I går ville min kompis ha detaljerade uppgifter om alla mina vänner. Börjar ana möhippeplaner här… Yikes säger jag bara – dags att så småningom börja ta mig några shottar om kvällarna för att vänja mig vid ett mediokert alkoholintag kanske? Är en evighet sedan jag drack nåt mer än ett par glas vin eller cider, och vill helst inte bli däckad av en enda drink på min egen hippa Fast iofs, det vore säkert en syn det också…
29 mars, 2006 at 18:56 #953353Anonym anvandareMemberHehe din kompis kanske tycker du har så bra kompisar så hon vill oxå ha dom Hon kommer sen sakterliga kopiera ditt liv mer och mer tills hon gör och tänker exakt samma sak som du hela tiden….. Neej har nog sett på för mycket film jag
Ser för övrligt ut som ett skönt pass. Ha d gött!
29 mars, 2006 at 20:02 #953354Anonym anvandareMemberKul att du börjat köra efter Bartoll, ska bli spännande att höra vad du tycker när du kört det efter ett tag!
Jag håller med om att det är svårt de första passen att veta vilka vilkter man ska köra på! Jag tyckte också det kändes/känns lite konstigt att sluta ett set och fortfarnade känna att man kan göra någon reps till. Men samtidigt är man mycket piggare efter passet, vilket ju också är bra:)
30 mars, 2006 at 19:15 #953355Anonym anvandareMemberZitruz wrote:Hehe din kompis kanske tycker du har så bra kompisar så hon vill oxå ha dom Hon kommer sen sakterliga kopiera ditt liv mer och mer tills hon gör och tänker exakt samma sak som du hela tiden….. Neej har nog sett på för mycket film jagJa du Zitruz, då föredrar jag nog möhippan
Milia wrote:Kul att du börjat köra efter Bartoll, ska bli spännande att höra vad du tycker när du kört det efter ett tag!Jag håller med om att det är svårt de första passen att veta vilka vilkter man ska köra på! Jag tyckte också det kändes/känns lite konstigt att sluta ett set och fortfarnade känna att man kan göra någon reps till. Men samtidigt är man mycket piggare efter passet, vilket ju också är bra
Jo, det känns riktigt kul faktiskt. Det är evigheter sedan jag tränat så att jag kört igenom kroppen fler än en gång i veckan – omväxling förnöjer definitivt.
30 mars, 2006 at 19:20 #953356Anonym anvandareMemberDagens träning:
50 min morgonpromenad till jobbet (tog en omväg)
30 min pilates
55 min combat
15 min crosstrainerFick nya träningskläder i dag. Löööövly! Så, kvällen träningspass var om möjligt ännu roligare än vanligt
Jag cyklar annars mitt kolis-intag nu, så att jag ligger lågt i tre dagar (45p/30k/25f) och höjer på den fjärde (30p/50k/20f) samtidigt som jag också ökar kalorierna lite. Och jag säger er – fasen vad svårt det är att få i sig 50 E-% kolisar då man inte är van vid det Är väl lite skum antar jag… iaf verkade min brorsa tycka det – han har också kört enligt samma system och han älskade höjardagarna. Och så kommer jag och säger att jag älskar lågdagarna :ike:
30 mars, 2006 at 21:13 #953357Anonym anvandareMemberLinda G wrote:Dagens träning:
Fick nya träningskläder i dag. Löööövly! Så, kvällen träningspass var om möjligt ännu roligare än vanligtJa visst är det kul me nya kläder… Käpte själv nya för några veckor sedan då dom gamla var lite för stora :emo-thumb
Jo en möhippa är nog att föredra än värsta skräckfilmen :p
30 mars, 2006 at 21:31 #953358Anonym anvandareMemberjag ska oxå börja ha endast kolis-dagar nu, inga ätardagar…
sörjer dock lite att det inte blir en helt fri dag med mat på lördag
hoppas jag känner som du, att det blir jobbigt att äta alla kolisar. vill känna att jag är nöjd någon gång när jag äter (det är jag inte under diet-dagar)31 mars, 2006 at 19:33 #953359Anonym anvandareMemberZitruz: Ja, nya kläder är alltid kul. OK att det inte booorde spela någon roll, men på nåt sätt känns det lite extra fräscht att ha nåt nytt på sig ist för de utnötta trasorna
Athleticmia: Mjoo, men nu är det ju en viss skillnad på din och min diet, så det är ju inte konstigt om du känner – och har – ett större behov av kolisar. Det jag tyckte var svårast med att öka kolisintaget så pass mycket, var att jag samtidigt var tvungen att dra ner på fettet och proteinet… inte så mycket, men iaf lite grann. Ska försöka planera kosten för nästa högdag (söndag) redan på förhand så kanske det blir lättare… funderade på att köpa torkad mango, min absoluta favorit som jag inte käkat på ett tag
—
Dagens träning:
Morgonpromenad 60 min
Eftermiddagspromenad 40 minSkulle egentligen ha kört ett överkroppspass i dag, men kände mig lite slut i axlarna efter gårdagens combat, så jag sköt upp styrkan tills i morn. Har bakat en hel del nu i kväll… ny variant av en chokladprottekaka, proteinbröd med oreganosmak och nu har jag en sats blåbärspannkaka i ugnen. Kakan och brödet blev överraskande goda
Och jo – i dag har jag anmält mig till mitt livs första halvmara… meningen är att jag skall kuta runt halva Åbo den 1.7. Nu är det ingen återvändo
1 april, 2006 at 17:37 #953360Anonym anvandareMemberDagens träning:
60 min morgonpromenad
45 min styrka (överkropp, lätt, setvila 75 s)Dagens promenix genomfördes i grått och slaskigt väder… plus iskall blåst. Men jag var nästan hungrig redan jag gick iväg, så tanken på varm gröt, cottage cheese och en kaviarmacka fick mig att hålla någorlunda takt iaf
Efter lunch sådde jag smörgåskrasse, sallat och persilja, och tänkte nästan försena mig från gymmet :nono: Det stänger redan kl. 17 på lördagarna, så jag fick sätta lite sprutt på för att hinna.
Lutande hantelpressar
10 @ 9 kg
4×10 @ 11 kgSkivstångsrodd
10 @ 20 kg
4×10 @ 30 kgSidolyft med hantel
10 @ 5 kg
4×10 @ 6 kgLutande bicepscurls (45 grader)
4×10 @ 7 kgPushdowns
4×10 @ 20 kgHade kanske kunnat ta lite till i rodden och pushdownsen, men annars lyckades jag välja riktigt OK vikter det här passet. Kändes urkul att köra sidolyften explosivt :emo-thumb Och biccarna var slut efter de där lutande curlsen… svagisarna :p
Enligt schemat skulle jag ha vilat 90s mellan seten, men för att hinna med allt innan gymmet stängde, minskade jag på vilan till 75 s i st. Nu ska jag tillbringa resten av kvällen med att städa lite, klistra och klippa kort och se på TV. Skööööönt!
1 april, 2006 at 17:49 #953361Anonym anvandareMemberLinda G wrote:Dagens träning:
Efter lunch sådde jag smörgåskrasse, sallat och persilja.Det låter inte helt fel. Skall nog gå å köpa lite krasse jag me… :up:
1 april, 2006 at 17:53 #953362Anonym anvandareMembertorkad frukt!!!! mmmmmmm….
kan du itne lägga ut recept på proteinbröd o proteinchokladkaka?? :what: pleeeeeasssseeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
vad duktig du är med mat o bak!:emo-thumb
2 april, 2006 at 19:02 #953363Anonym anvandareMemberZitruz: Mmm, hoppas bara fröna gror också. Har inte såååå gröna fingrar direkt :p
athleticmia: Blev ingen torkad frukt… glömde köpa då jag var och handlade i går Men fixade lite rulltårta ist… riktigt gott efter träningen – och nästan bara kolisar :emo-thumb Vad gäller det jag bakade i går, så visst kan jag skriva ner recepten nån dag.
2 april, 2006 at 19:04 #953364Anonym anvandareMemberHehe Du får inte glömma att sitta å prata med krassen nån timma varje dag me
2 april, 2006 at 19:18 #953365Anonym anvandareMemberDagens träning:
Morgonpromenad: 35 min
Cardio + styrka: 60 min (tung, underkropp, setvila 45-60 s)Mer snö, kall blåst och halt som på en isbana… första morgonen då jag inte kan påstå att jag gillade morgonpromenixen. Därför blev den också lite kortare än vanligt.
I kväll blev det gym, med lite modifierat schema igen. Körde gynstolen utåt för första gången på tre år i stället för de inplanerade vadpressarna. Vaderna får en del pisk iom att jag går så pass mycket och kör combat, så jag tycker det räcker med att köra dem en gång i veckan.
Cardio
20 min crosstrainer–> 30 g protte
Sittande benpress
10 @ 100 kg
8×5 @ 130 kgSittande lårcurl
10 @ 25 kg
8×5 @ 35 kgMagmaskin
10 @ 25 kg
5×8 @ 30 kgGynstolen utåt
10 @ 30 kg
8×5 @ 45 kgHelt OK pass, men måste erkänna att jag inte är överförtjust i att köra halvkroppspass. Ska ge det här systemet ett par veckor till, men sedan kan det gott hända att jag återgår till min 4-split igen.
Har högdag i dag, dvs. lite mer kcal än vanligt och fördelningen 30p/50k/20f. Hittills har jag fått i mig kolisar från corn flakes, sylt, frukt, bröd, rulltårta (med sötningsmedel iofs) och gröt, och nu ska jag börja koka jasminris och göra nån god kycklinggryta till det. Planerade intaget i förväg den här gången, så nu är det iaf lite lättare att få i sig alla kolisar… och dessutom hålla tillbaks lite på proteinet och fettet.
Och så en sak till… håller på att få en tjej på ett annat forum (inte alls träningsrelaterat) att fatta att en banan inte innehåller en massa fett. Hon påstår att en banan innehåller 9 % fett Och då jag skrev ner uträkningen av både fettprocent och E-%, och hänvisade till slv, fick jag till svar att ”vi tydligen har olika källor”… Har bett henne ge mig hennes källa eftersom jag är nyfiken, men har konstigt nog inte fått nåt svar efter det… Borde hålla mig borta från de diskussionerna, jag blir bara upprörd – av nån anledning tenderar jag bli det av folk som tror att sauna belt, abtronic och godis istf mat skall ge dem drömkroppen på fem dagar
Edit: Tänkte ju glömma det viktigaste… midjemåttet var i dag under 70 cm :yahoo: Är ett tag sedan jag kom under 70-strecket…
2 april, 2006 at 19:23 #953366Anonym anvandareMemberBorde hålla mig borta från de diskussionerna, jag blir bara upprörd – av nån anledning tenderar jag bli det av folk som tror att sauna belt, abtronic och godis istf mat skall ge dem drömkroppen på fem dagar
känner igen det där…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.