Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Linda på G
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 april, 2006 at 00:15 #953367Anonym anvandareMember
Håller helt med. Men det låter ju sååå bra när dom säger det på tv…. och vad billigt det e sen då….
”Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet…..” Farbror Barbro
3 april, 2006 at 11:16 #953368Anonym anvandareMemberathleticmia och Zitruz: Mmm… Känns bara så trist när nån ber en om råd, och man försöker sitt bästa för att ge dem och sedan märker att de gick in genom ena örat och ut genom det andra Lite tragiskt. Jag menar, att försöka med alla ”mirakelmedel” som finns hur länge som helst, och inte förstå att det inte finns några genvägar. Och då de frågar om tips och någon råkar komma med konkreta råd för hur de kunde börja träna och se över kosten, ja då slår de dövörat till. De lyssnar hellre på dem som sitter i samma båt, kämpar utan att komma någon vart och kör med sina pulverdieter som får dem att gå ner 3 kg på en vecka… kilon som de går upp lika snabbt igen då de äter ”normalt” en helg.
Vill påpeka att jag absolut INTE drar alla över en kam här, det finns säkert en massa personer som lyckats vända allt med t.ex. pulverdieter, som ett första steg i att ta hand om sig själv, äta bättre och röra på sig :up:
Warrior: Excel-screenshoten stämmer inte till 100 % överens med hur förra veckans pass började se ut; jag bytte ut några övningar och mixtrade lite med setvilan, men annars stämmer det rätt bra. 70 cm i midjemått är nog inte såå smalt för en tjej… inte tjockt på nåt sätt, men inte übersmalt heller. Är nog en viss skillnad i mått för tjejer och killar Och jo, den signaturen har jag haft ända från första stund – du har nog bara missat den hittills. Gillar den själv också, trots att den är lång.
3 april, 2006 at 12:30 #953369Anonym anvandareMember… den 13/5 – 14/5 kommer jag befinna mig i Åbo…
Den 13 maj är det bröllop! Men kanske kan vi ses eftermiddag/kväll den 14/5 och ta ett gympass/fika? :friends:
Vore ju topp! :up:
3 april, 2006 at 12:35 #953370Anonym anvandareMemberAroha wrote:… den 13/5 – 14/5 kommer jag befinna mig i Åbo…Den 13 maj är det bröllop! Men kanske kan vi ses eftermiddag/kväll den 14/5 och ta ett gympass/fika? :friends:
Vore ju topp!
Topp? Det vore ÜBERGREAT ju :yahoo: Se till att ta det lugnt med vinet på bröllopet så att du orkar köra skiten ur alla på mitt gym sen på söndag kväll
Men om du råkar vara bakis passar det nog bra med en kopp kaffe också :p[/b]
Får ta och höras snart igen – ska försöka logga in på ICQ nån dag.. evigheter sen jag gjort det nu.
3 april, 2006 at 20:45 #953371Anonym anvandareMemberDagens träning:
45 min morgonpromenad
45 min Bodycombat (skippade toningen och stretchen)
10 min crosstrainer
30 min PilatesHelt OK dag, hade varit helt great om det inte var för vädret. Fasen också, jag förstår mig inte på det här. Och jo, jag vet att man inte ska klaga, men vad gör man… Jag var SÅ glad i morse då det regnade (ja se, jag var nöjd), men så började det snöa senare igen. Jag menar, what’s the point? Först snöar det, för att sedan slaska bort genast flingorna når marken. Slöseri med naturresurser, det är vad det är 👿
Nää, bastudags. Har varit genomblöt om fötterna alltför länge i dag, och måste värma upp dem och resten av kroppen lite. Plus att det är såååå skönt att basta.
3 april, 2006 at 21:02 #953372Anonym anvandareMemberBer om ursäkt om jag inte varit och hälsat på, men hoppas ju att se dig uppe i Stockholm om ca nio veckor och då hinner vi nog tjöta en hel del:emo-thumb
4 april, 2006 at 21:11 #953373Anonym anvandareMemberFEVER wrote:Ber om ursäkt om jag inte varit och hälsat på, men hoppas ju att se dig uppe i Stockholm om ca nio veckor och då hinner vi nog tjöta en hel del:emo-thumbIngen fara – om någon har massor att stå i hela tiden, är det ju verkligen du och din familj. Och jo, jag ser fram emot att ses i juni… Har inte bokat biljetter än då det är osäkert om jag och min kusin ska sticka till Moskva före eller efter. Men jag kommer – och då ska det tjötas :emo-thumb
4 april, 2006 at 21:12 #953374Anonym anvandareMemberDagens träning:
Morgonpromenad 40 min
Styrka 45 min (underkropp, tung, 60-75 s. setvila)Inget bra cardiosaldo i dag, men har bara inte orkat köra mer… Skyller på att jag satt på maratonmöte halva dan, och det stal en massa energi 👿 Så jag är glad över att styrkepasset blev av iaf. Fast det ska iofs mycket till för att jag ska skippa styrkan
Bänkpress
10 @ 20 kg
7×5 @ 40 kg
4 @ 40 kgOrkade inte med den femte och sista repen i sista settet. Men det var ändå en ökning på 10 kg från förra veckans ytterst försiktiga ”känna på”-pass, så jag var rätt nöjd.
Sittande rodd
10 @ 15 kg
5×8 @ 25 kgChins (assisterade)
8×5 @ 10 kgSittande hantelpressar
10 @ 8 kg
5×8 @ 11 kgVarierade antingen genom att öka vikten (bänk), minska hjälpen (chins) eller köra fler reps (rodd och hantelpressar) – allt enligt Bartolls principer om hur man kan variera passen… Tror jag
5 april, 2006 at 08:20 #953375Anonym anvandareMemberHärligt det går bra Linda….
sån liten midja vill jag me ha 😮
5 april, 2006 at 20:42 #953376Anonym anvandareMemberTess: Jodå, allt är på topp. Vad gäller midjan så har du helt säkert gjort mycket större framsteg på den fronten än vad jag gjort. För min del rör det sig om nån fjuttig centimeter bara
Dagens träning:
Morgoncardio: 50 min crosstrainer
Styrka: 50 min (underkropp, lätt, setvila 75-90 s.)Sambon skjutsade mig till jobbet i morse så att jag slapp gå i slasket. Efter en stor kopp kaffe stack jag iväg till gymmet för att köra cardion där… riktigt skönt. Några hardcore-typer var på plats den tiden iaf.. jag och ett par pensionärer
I kväll blev det styrka efter veckans andra maratonmöte… 3,5 timme
Knäböj
10 @ 20 kg
4×10 @ 50 kgGlute kick
4×10 @ 25 kgRaka mark
10 @ 20 kg
4×10 @ 40 kgCable crunches
10 @ 25 kg
4×10 @ 32,5 kgStående vadpress i Smith
10 @ 57,5 kg
4×10 @ 77,5 kg5 april, 2006 at 20:50 #953377Anonym anvandareMemberLinda G wrote:Nu har jag äntligen kört igång med det nya schemat. I dag var det dags för ett tungt överkroppspass.. Eller ja, tungt och tungt, kunde ha tagit mer vikter i så gott som alla övningar, men jag antar att den första veckans pass går åt till att hitta en lämplig nivå att köra på. Hur som helst, dagens rapport (uppvärmning i kursiv):Överkropp, tungt
Setvila: 60 sBänkpress
10 @ 20 kg
8×5 @ 30 kgSittande rodd
10 @ 10 kg
8×5 @ 25 kgChins (assisterade)
8×5 @ 15 kgSittande hantelpressar
10 @ 8 kg
8×5 @ 11 kg
.Verkar vara ett skönt schema!
Vad bra det verkar gå för dig Linda G – på G
Hm, nån favorit övning utav dessa ovan?aja, lycka till, fin bild föresten! kör så det ryker!
5 april, 2006 at 22:29 #953378Anonym anvandareMemberLinda G wrote:Sambon skjutsade mig till jobbet i morse så att jag slapp gå i slasket. Efter en stor kopp kaffe stack jag iväg till gymmet för att köra cardion där… riktigt skönt. Några hardcore-typer var på plats den tiden iaf.. jag och ett par pensionärerTrevligt!! De brukar alltid tycka att det är bra att tjejer tränar och tycka att man är stark! Glid på den känslan!
6 april, 2006 at 14:52 #953379Anonym anvandareMemberhajkken wrote:Verkar vara ett skönt schema!
Vad bra det verkar gå för dig Linda G – på G
Hm, nån favorit övning utav dessa ovan?aja, lycka till, fin bild föresten! kör så det ryker!
Kul att du tittade in – och tack!
Mmm, vet inte vad jag skall säga om upplägget – är nämligen inte helt hundra på att det är så skönt än. Känns inte som ”min grej” bara, speciellt iom att jag nästan alltid kört pyramider, alltså så att jag ökat vikterna för så gott som varje set under ett pass. Så, att nu ligga och köra på samma vikt i övningarna känns minst sagt konstigt :ike: Dessutom saknar jag min 4-split Favoritövningarna av de där fyra är just nu chinsen och axelpressarna. Bänken skulle vara mycket kulare om jag fick maxa ibland
Lycka till du med! Det gäller att ta en dag i taget… innan man vet ordet av har det gått så många dagar att man nått sitt mål :emo-thumb
6 april, 2006 at 14:53 #953380Anonym anvandareMemberLatsdragaren wrote:Trevligt!! De brukar alltid tycka att det är bra att tjejer tränar och tycka att man är stark! Glid på den känslan!Ingen sade då nåt åt mig. Kanske jag såg för skräckinjagande ut?
6 april, 2006 at 15:02 #953381Anonym anvandareMemberMätning och vägning i morse igen iom att det är högdag – går åt rätt håll *tummen upp* Men gosh vad högdagarna kommer snabbt på nu förresten då jag cyklar 3:1 Har dock vant mig vid att käka massa gröt, bröd, flingor och pasta under de dagarna nu, så det är inga problem att komma upp i 50 E-% kolisar.
Lovade ju skriva ner receptet för prottekakan jag bakade förra helgen… Sorry att det dröjt, athleticmia – kom på det nu då jag läste om ditt lyckade försök i köket
Prottekaka/muffins/whatever
30 g chokladprotein
½ dl havre
2-4 g kakao
1 äggvita
15 g jordnötssmör (eller mer )
40-80 g kvarg
1 tsk bakpulverBlandade ihop allt och gräddade som en platta på plåt. Helt skumma mått, jag vet. Grejen är den att jag bara körde i lite av det jag hade hemma… ena gången hade jag i havre, andra inte. Ena gången hade jag i mer kvarg, andra gången mindre… Ingen ordning och reda här inte
Nej, nu skall jag ha kaffe så jag orkar hoppa och sprätta på combaten om ett par timmar. Ha det gött allihopa!
Ps. Jag vill ha den här:
[img=http://images.cafepress.com/product/51378352v2_240x240_F.jpg]Förstoring av texten:[img=http://logo.cafepress.com/2/132942.1288662.jpg]
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.