Linda på G

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 556 through 570 (of 775 total)
  • Author

hehe cool tröja Linda…beställ en åt mig med…eller kanske inte 😮 :D
    KUl det går bra för dig…..bra med nya recept…ska testas!

tänkte precis påminna dig om receptet! ;) tack!
    du underlättar min diet! :)

var kan man beställa en sån tröja? den var ju rolig…passar den på friskis o svettis tro ;)

prottekakan låter god, ska testas :)

Tess & athleticmia: Visst är toppen cool? Finns en massa liknande att beställa på [http://www.cafepress.com/musclehedz]. Är sugen på att beställa den toppen, en keps, en mugg… och så en tröja med det här motivet till sambon:

[img=http://logo.cafepress.com/2/132942.1283242.jpg]Den skulle passa honom SÅÅÅ bra alltså Portot var inte så farligt, och jag har faktiskt inte använt VISA-kortet på ett par dagar nu… så det kan gott hända att jag inte kan stå emot beställningssuget

Vad gäller prottekakan, blir det inte speciellt mycket av det hela… jag har typ alltid käkat upp hela direkt. Gärna med lite extra jordnötssmör eller fruset jordgubbsmos Så kom ihåg det du med,mikael.H om du testar den.

Dagens träning:
    Morgonpromenad 60 min
    Pilates 30 min
    Combat 50 min
    Crosstrainer 10 min

Har aldrig svettats så mycket efter ett combatpass som i dag ;) Vi hade iofs en manlig instruktör för första gången, så det kan ju hända att jag tog i lite extra för att imponera på honom :P

NOT! :D

Anyway, har blivit en del förbränning i dag, så jag är riktigt nöjd över att ha högdag :nod

Hahaha, en sån t-shirt kanske man skulle ha….

Hmmmm, dendär egenkombinerade whateverkakan kanske man skulle ta o pröva.

Linda G wrote:
    Kul att du tittade in – och tack!

Mmm, vet inte vad jag skall säga om upplägget – är nämligen inte helt hundra på att det är så skönt än. Känns inte som ”min grej” bara, speciellt iom att jag nästan alltid kört pyramider, alltså så att jag ökat vikterna för så gott som varje set under ett pass. Så, att nu ligga och köra på samma vikt i övningarna känns minst sagt konstigt :ike: Dessutom saknar jag min 4-split Favoritövningarna av de där fyra är just nu chinsen och axelpressarna. Bänken skulle vara mycket kulare om jag fick maxa ibland

Lycka till du med! Det gäller att ta en dag i taget… innan man vet ordet av har det gått så många dagar att man nått sitt mål

Det är helt sant :)
    Nya framsteg har redan gjorts redan denna dag. Nåja, nog om mig.
    Men det är kul och spännande att göra träningsscheman, man får liksom testa sig fram.
    Man får vara beredd på att vissa övn kan kännas helt fel – men då byter man.
    Att variera övningarna är nog bra för nervsystemet, för det är inte bra om det vänjer sig vid
    samma sort ansträngningar utan maximal uppbyggnad når man genom att variera sitt upplägg – är vad jag har hört :)

Ska testa o baka din prottekaka till helgen,
    så ALLA SOM SER DET HÄR:
    Jag kommer då med ett officiellt uttalande om huruvida detta var något att ha Linda :emo-thumb

Lalla: Mmm… fanns så otroligt mycket kul på cafepress.com. Säkert nåt som de flesta känner till, men jag hade inte varit inne där tidigare så blev totalfascinerad. Och i dag åkte beställningen iväg – blev varsin mugg till mig och sambon… tänkte att det är liiite mindre kaxigt än att gå omkring med motiven på magen :p

hajkken: Yikes, så nu har jag en egen kvalitetsgranskare på brädan… Låter bra det :D Jag gillar också att testa nya upplägg, men inte alltför ofta ändå. Då jag hittat nåt jag trivs med kör jag på det tills jag tröttnar eller resultaten börjar lysa med sin frånvaro. Lycka till med bakningen!

—-

Dagens träning:
    Morgonpromenad 45 min
    Crosstrainer 25 min
    Styrka 45 min (överkropp, lätt, setvila 75-90 s)

Har tydligen gått och dragit på mig en sträckning eller nåt mindre kul mellan skulderbladen… skär till i ett visst läge då jag försöker tänja nacken. Dessutom kände jag mig rätt slut i axlarna och armarna efter gårdagens combatpass, så jag var inte helt säker på hur det skulle gå att köra överkroppen i kväll. Men, efter 25 min på crosstrainern var jag varm i kroppen och allt gick helt OK.

Lutande hantelpressar
    10 @ 11 kg
    4×10 @ 13,5 kg

Skivstångsrodd
    15 @ 20 kg
    4×10 @ 35 kg

Sidolyft
    10 @ 6 kg
    3×10 @ 7 kg
    10 @ 6 kg

Stående hantelcurl
    10 @ 5 kg
    4×10 @ 7 kg

Pushdowns
    10 @ 20 kg
    3×10 @ 22,5 kg

Dålig rapportering här nu… Har haft fullt upp hela helgen, med en kompis från norr på besök. Blev dietpaus i går med en hel del anti-dietmat… fast iofs… 200 g salta jordnötter kanske kan räknas som del av ett bra dietupplägg :p Hur som helst, vi var ute och shakade på krogen in på småtimmarna också, så jag brände väl av en del av nötterna iaf =) Då vi skulle åka hem vid 4.30-tiden fick vi dock en mindre trevlig överraskning… PARKERINGSBÖTER. Sur. Surare. Surast. Pissed off. Arg. Förbannad. Vi har noll lust att betala iom att vi inte hade nån som helst aning om att man inte fick ha bilen på torget (en helt vanlig p-plats) kl. 2-5 på lördagar och söndagar. Totalt idiotiskt, och då vi kollade upp skyltningen var den ju minst sagt vilseledande :rtfm: Jag funderar på att överklaga, bara för att ge de j*kla typerna lite extra jobb. Fnys, som om de inte hade annat att göra på lördagsnätterna än dela ut p-bot… jag menar, det var ju säkert nån som blev våldtagen eller misshandlad under den tid de gick omkring och skrev sina små söta lappar.

Ja, jag är ARG 👿

:D

Men – till träningen. Har hunnit med en hel del under helgen, trots allt:

Lördag 8.4
    Morgoncardio på gymmet:
    30 min crosstrainer
    30 min cykel

Söndag 9.4
    Crosstrainer 30 min
    Styrka 40 min (underkropp, tung, setvila 30-75 s)
    Crosstrainer 5 min
    Cykel 5 min

Sittande benpress
    12 @ 70 kg
    8 @ 120 kg
    8 @ 140 kg
    8 @ 150 kg
    2×6 @ 160 kg TJOHO!!!

Sittande lårcurl
    12 @ 25 kg
    8 @ 35 kg
    5×5 @ 40 kg
    8 @ 35 kg

Bonus: Utfall (fri stång)
    8 @ 20 kg
    2×5 @ 40 kg

Leg extension
    10 @ 25 kg
    10 @ 35 kg
    8 @ 40 kg
    5 @ 45 kg
    3×5 @ 50 kg

Magmaskin
    10 @ 25 kg
    10 @ 30 kg
    5 @ 35 kg
    10 @ 32,5 kg

Styrkepasset i dag var det roligaste jag kört på urlänge. Hade en finsk tjej med mig som jag lärt känna på ett finskt forum, och det var SÅÅÅ kul att träna och sen sitta och prata med en som verkligen förstår vad man menar… jag menar, om jag försöker prata diet, träning och kost överlag med mina ”vanliga” kompisar, tittar de på mig som om jag vore hur skum som helst… de fattar helt enkelt inte hur man kan vara så intresserad av nåt sånt. Så, det här kommer vi nog göra om!

så sant så sant, kompisar som fattar det där med träning är guld värt!!
    härligt pass verkar det varit också:D
    synd med p-böterna…dyrt också…tycker du ska överklaga, du kan ju ha en chans att slippa betala iaf.

Jag tycker me du skall överklaga. Finns så mycket löjliga sånna grejjer som är extremt vilseledande ibland. Go for it girl!

Sen så kan jag hålla med om att det underlättar med att ha kompisar som har samma intressen. Har själv ett gäng kompisar som alla är mycket engagerade i träning och dieter. Så det underlättar helt klart när man kan snacka med likasinnade.

Håller med Zitrus, överklaga:rtfm:
    Jag gjorde det då jag körde ett dyrt spinningpass för 3mån sedan, har inte hört något ännu… ska ringa i veckan o se vad som händer.

Jag börjar tro att vi (tränings/kost intresserade) är ett speciellt släkte, nån sorts übermänniskor nedbeamade från planeten ”träkos”…
    Näe men tyvärr verkar det vara så en del uppfattar oss, men desto roligare o kunna sitta o prata med likasinnade som faktiskt förstår varför snabba kolhydrater faktiskt ÄR bra ibland. ;)

kör hårt :up:

Milia, Zitruz och Lalla: Jajamen, här ska överklagas. Har inte hunnit skriva ihop nåt fint än, men ska försöka få det gjort efter morgondagens femtioelva möten ;)

StefanSundqvist_: Japp, det kan du ge dig på att jag gör. Fullt ös, medvetslös… typ :D

Dagens träning:
    Morgonpromenad 40 min (varav 30 min jogg)
    Combat 50 min
    Crosstrainer 10 min
    Pilates 30 min

Träningsvärk i benen från gårdagens styrkepass, men tog mig igenom dagens träning med hedern och förståndet i behåll ändå :p

Tycker oxå du ska överklaga, men det är nästan omöjligt att vinna över dem…. Förstår verkligen din ilska!

Bra att du körde hårt med promenader o kondition, trots benträningsvärken! Det brukar göra de passen aningens tuffare!

Viewing 15 posts - 556 through 570 (of 775 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.