Linda på G

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 586 through 600 (of 775 total)
  • Author

Jasså det har kommit en ny Scary Movie asså… Dom e ju lite småroliga ja…
    Kanske får försöka komma över den då…

Ser att du ofta kör PB på övningarna. Kul att det går framåt så.
    Keep it up!!!

Zitruz: Jodå, PB:n är kul! Kämpa på du med :up:

Igår blev det inte mycket träning, men jag hann iaf med 40 min crosstrainer på morgonen.

Dagens träning
    Morgonjogg 55 min
    Styrka 45 min

Plana hantelpressar
    10 @ 11 kg
    Här blev min favvobänk ledig, så jag hoppade snabbt över till att köra bänkpress.

Bänk
    10 @ 20 kg
    8 @ 40 kg
    2 @ 50 kg Ville bara kolla att jag orkar med 50 ännu :D
    2×8 @ 40 kg

Lutande hantelpressar
    10 @ 11 kg
    2×6 @ 16 kg

Cable crossover
    8 @ 6,25 kg
    2×8 @ 7,5 kg

Stående hantelcurl
    10 @ 6 kg
    12 @ 8 kg
    8 @ 9 kg
    8 @ 8 kg

Dips mellan bänkar
    20
    2×15

Det enda jag håller kvar från Bartoll-upplägget är att jag kör armar två gånger i veckan – tungt tillsammans med axlar och lätt (en övning) tillsammans med bröst eller rygg. En liten miss att köra biccar i dag då jag ska träna rygg imorn… Kommer ändra lite till nästa vecka så att jag kör biceps med rygg och triceps med bröst.

Nu ska vi inviga grillsäsongen för i vår… aah, ska bli så gott :P Dessutom har jag fixat till en prottetårta till dessert. Ska ta ett foto av den före vi hugger in så att jag kan visa upp den ifall den är god :emo-thumb

Tårtan blev rena succéen – både till smaken och statsen :P Eller vad tycks om följande (per 100 g):

105 kcal
    17.2 g protein
    5.5 g kolisar
    1.4 g fett

Tog en hel del bilder så kamerabatteriet dog :) Postar några pics då vi laddat det.

Dagens träning

Promenad till och från gymmet 60 min (totalt)
    Styrka 40 min

Latsdrag
    10 @ 25 kg
    8 @ 40 kg
    3 @ 50 kg

Chins
    3,2

Latsdrag
    8,6 @ 40 kg

Skivstångsrodd
    12 @ 20 kg
    8 @ 30 kg
    8 @ 40 kg
    6 @ 45 kg
    3 @ 50 kg
    8 @ 40 kg

Sittande hantellyft (baksida axlar)
    12 @ 5 kg
    10 @ 8 kg
    8,6 @ 10 kg PB
    8 @ 8 kg

Upper back
    12 @ 20 kg

8 @ 30 kg
    8 @ 35 kg
    6 @ 40 kg

Linda G wrote:
    Eller vad tycks om följande (per 100 g):
    105 kcal
    17.2 g protein
    5.5 g kolisar
    1.4 g fett

Det va fan inte illa för att vara en tårta….. Skall bli kul å se bilder :p

Nejdu Zitruz, inte illa alls. Och att det dessutom smakade riktigt excellento gör ju inte saken sämre direkt :p Har kameran i laddning nu då jag äntligen fick in laddaren från bilen (fråga inte vad den gjorde där) så jag kanske får upp några bilder redan i kväll.

Dagens träning
    Morgonmix ute 55 min (promenad, jogg och backintervaller)
    Promenad till gymmet 30 min
    Combat 50 min
    Crosstrainer 10 min
    Pilates 30 min

Toppendag! Jag körde på nivå 9 på crosstrainern för första gången i dag – och det gick hur bra som helst – trots att jag redan var halvdöd efter combaten. Kondisen är på väg uppåt :emo-thumb

bilder på tårtan!! *droool*

OK, här kommer några bilder på tårtan och en bonuspic på hur jag kan se ut då det vankas en massa grillkött :D

Kakan har chokladbotten (ägg, kvarg, proteinpulver, kakao, sötningsmedel och bakpulver) och en fyllning av kvarg med apelsinsmak (det finns en apelsinlightsaft i Finland som är såå god i kvarg, mycket godare än Funlight). Fixade det hela som en cheesecake, dvs. bottnen först, sedan gelatin i kvargen och sist hade jag i allt i en form med löstagbar botten som jag hade ”täckt” sidorna på med plastfolie. Pudrade på lite chokladprotte och sedan in med härligheten i kylen. Efter några timmar kunde jag ta fram en fräsch och mycket god tårta. Så god att jag gjorde en till dagen efter :D Då gjorde jag bottnen lite mindre i diameter så att tårtan blev mycket högre.

Åhh den ser god ut. Jag är apkass på att baka, kan du inte beskriva hur man gör och hur mycket av varje ingrediens det ska vara?

Hade varit sååå tacksam!

/ Jenny

shit vad god den såg ut!

Jenny Andersson wrote:
    Åhh den ser god ut. Jag är apkass på att baka, kan du inte beskriva hur man gör och hur mycket av varje ingrediens det ska vara?

Hade varit sååå tacksam!

/ Jenny

Jomenvisst – jag fixar det imorn. Nu är det filmdax :emo-thumb

Det ser ju inte helt fel ut ne.
    Kanske borde ta å ha grillpremiär till helgen me. Det e ju såå gött.
    Skall bli kul med ett bra recept på den i morrn…….

OK, blev inget recept i går – som ni kanske märkte ;) Och ingen träningsrapport heller… Men får ta det nu i stället. Börjar med receptet:

Tårtbotten:
    1 ägg
    100 g kvarg
    30 g chokladprotein (mitt innehåller kasein, går bra att baka med)
    2 g kakao
    10 g havre (kan uteslutas, det gjorde jag i den tårta jag bakade i söndags)
    1 tsk bakpulver
    Sötningsmedel

Fyllning:
    450 g kvarg
    Lightsaft med apelsinsmak
    4 gelatinblad
    Sötningsmedel (om det behövs)

Dekoration:

Hackad mandel / chokladprotein

1. Rör ihop alla ingredienser till bottnen och grädda i långpanna eller kakform med löstagbar botten.
    2. Blötlägg gelatinbladen i ca. 5 minuter.
    3. Blanda kvargen och saften (+ ev. sötningsmedel) tills röran smakar bra :)
    4. Lös upp bladen i lite hett vatten.
    5. Rör ner gelatinet i kvargröran i en tunn stråle. Det är viktigt att man rör ordentligt hela tiden för att gelatinet inte skall klumpa sig… jag hade sambon som assistent :)

Om du gräddat i långpanna:
    1. Ta en glasskål eller annan form och ”fodra” den med plastfolie.
    2. Häll ev. lite hackad mandel i skålen/formen (annars kan du pudra över lite chokladprotte före serveringen).
    3. Häll i kvargröran.
    4. Skär ut bottnen så att den passar som ”lock” på krämen
    5. Ställ in i kylskåpet (minst 3-4 timmar).
    6. Häll upp och servera.

Om du gräddat i form med löstagbar botten:
    1. Ha kvar tårtbottnen i formen.
    2. Täck formens sidor med plastfolie.
    3. Häll i kvargröran.
    4. Strö över hackad mandel eller pudra med chokladprotte.
    5. Ställ in i kylskåpet (minst 3-4 timmar).
    6. Ta bort formens sidor och servera.

Hoppas att instruktionerna är någorlunda förståeliga – nu är det bara att slita receptet med hälsan :emo-thumb

Och så gårdagens träning:

Träning, tisdag 25.4
    Morgoncardio på crosstrainer 40 min
    Styrka (axlar, biceps, triceps) 45 min

Sittande hantelpress
    10 @ 10 kg
    8 @ 13,5 kg
    8,6 @ 16 kg PB
    8 @ 13,5 kg

Stående sidolyft
    10 @ 5 kg
    8 @ 7 kg
    2×8 @ 8 kg
    8 @ 7 kg + 5 @ 6 kg + 5 @ 5 kg + 5 @ 4 kg

Stående hantelcurl
    12 @ 6 kg
    10 @ 9 kg
    5,6,5 @ 11 kg
    8,6 @ 10 kg

Frenchpress
    10 @ 10 kg
    2×8 @ 20 kg
    10 @ 20 kg

Pushdowns
    12 @ 20 kg
    10 @ 25 kg

Aaah, hantelpressarna kändes bra ska ni tro. Sambon hjälpte till att lyfta upp hantlarna, men efter det körde jag helt ensam. Och riktigt strikt. SÅÅÅ nöjd.

Träningen och kosten känns riktigt kanon nu. Har högdag idag, och det var verkligen på tiden :D Började känna av kolisbehovet i går kväll. Så, i dag festar jag loss på pasta och bröd

Nu ska jag jobba lite till innan det blir dags för veckans benpass. Är lite slut i låren och rumpan (vet inte varför) så det kan hända att det blir ett lättare pass i dag. Kanske. Får se.

Hm…kanske blir att testa den där tårtan då till helgen? När du skriver att kaseinpulver ”går bra att baka med” vad menar du då?, att proteinet inte förstörs av värmen eller att det ”bara” smakar bra, fast man värmt det?

Milia wrote:
    Hm…kanske blir att testa den där tårtan då till helgen? När du skriver att kaseinpulver ”går bra att baka med” vad menar du då?, att proteinet inte förstörs av värmen eller att det ”bara” smakar bra, fast man värmt det?

Att det smakar gott och att konsistensen blir bra. Käkar ändå så mycket protein att det inte gör så mycket om 30 g ”går till spillo” :D

Viewing 15 posts - 586 through 600 (of 775 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.