Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Linda på G
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 april, 2006 at 15:27 #953427Anonym anvandareMember
Härligt med hantelpressarna!!
Bra med passare för tyngsta vägen är verkligen den innan man börjat köra!Och tårtan såg helgod ut!
26 april, 2006 at 18:12 #953428Anonym anvandareMemberLatsen: Kul att du tittar in. Jodå, hantelpressarna kändes riktigt bra. Kul att kunna öka fast man inte får i sig så mycket energi som man är van vid :emo-thumb
—
Dagens träning
Morgonpromenad 60 min
Promenad till gymmet 30 min
Styrka (ben + stretch) 40 minBenspark
8 @ 40 kg
8 @ 50 kg
8 @ 60 kg
2×6 @ 65 kg
8 @ 50 kg + 5 @ 40 kg + 5 @ 30 kg + 5 @ 20 kgSittande lårcurl
12 @ 30 kg
2×6 @ 40 kg
8,10 @ 35 kg
8 @ 35 kg + 4 @ 30 kg + 4 @ 25 kg + 4 @ 20 kg + 4 @ 15 kgSittande vadpress (i benpressen)
10 @ 80 kg
10 @ 100 kg
8 @ 120 kg
2×6 @ 140 kgGlute kick
10 @ 30 kg
8 @ 35 kg
8 @ 40 kg PBInget höjdarpass, men kände mig inte riktigt sååå seg i benen som jag hade trott ändå. Har fått lite känningar i vänster knä de senaste dagarna, så var tvungen att ta det lugnt i lårcurlen… Konstigt att den kändes i knät, och inte bensparken. Hoppas att snön smälter helt från motionsspåret snart så jag får lite mjukare underlag för både promenader och joggingrundor, misstänker att det är asfalten som är boven i dramat.
26 april, 2006 at 19:00 #953429Anonym anvandareMemberLinda G wrote:Latsen: Kul att du tittar in. Jodå, hantelpressarna kändes riktigt bra. Kul att kunna öka fast man inte får i sig så mycket energi som man är van vid :emo-thumbJa, kroppen är verkligen fantastisk!!
Bara så du vet, jag håller koll på dej varje dag även om jag inte skriver!
27 april, 2006 at 19:56 #953430Anonym anvandareMemberLatsen: Tack för det du – alltid bra med nån som håller koll på att man kör på ordentligt :ph34r:
—
Dagens träning:
Morgonmix 55 min
Promenad till gymmet 30 min
Pilates 30 min
Combat 50 min
Cykel 10 minHaha, träningslistan blir löjligt lång de dagar jag går på combat och har jobbat hemma, iom att det blir en extra promenad till gymmet. Kände mig full av energi i dag igen efter gårdagens högre kolisintag. Det är allt bra kul att märka att kroppen fungerar som man förväntar sig att den ska göra :emo-thumb
Det enda som stör nu är mitt knä… det gör lite ont i vissa positioner Tog ett varv runt motionsspåret i samband med morgonmixen, men det var ännu slaskigt och t.o.m. is på vissa ställen, så än så länge vankas det inga löprundor på mjukare underlag. Tror därför jag måste skippa löpandet för ett tag framöver nu. Suck. Ska försöka hålla mig till endast promenader, det som är sååå tråkigt :p
28 april, 2006 at 07:56 #953431Anonym anvandareMemberLinda G wrote:Det enda som stör nu är mitt knä… det gör lite ont i vissa positioner Tog ett varv runt motionsspåret i samband med morgonmixen, men det var ännu slaskigt och t.o.m. is på vissa ställen, så än så länge vankas det inga löprundor på mjukare underlag. Tror därför jag måste skippa löpandet för ett tag framöver nu. Suck. Ska försöka hålla mig till endast promenader, det som är sååå tråkigt :pHåller med dig om att promenader är tråkigt!!! Men vad gör man
Dock har vi lite ”tur” härnere i söder, verkar som våren kommit för att stanna och tjälen är borta ur marken.
Håll ut, snart kan även du ge dig ut på en härlig löptur! :emo-thumbSköt om dig!
28 april, 2006 at 11:03 #953432Anonym anvandareMemberIna: Jodå, våren verkar nog ha kommit för att stanna nu (peppar, peppar), men i skogen finns det ännu kvar lite envis snö och is. Fast inte länge till – med de här temperaturerna lär också de sista resterna få ge med sig – förr eller senare
—
Ingen cardio i dag. Bestämde mig för att låta knät vila så mycket som möjligt nu, iom att det troligen är nån typ av överbelastningsskada. Men, blir ett styrkepass i eftermiddag i alla fall :emo-thumb
28 april, 2006 at 20:15 #953433Anonym anvandareMemberHar haft rena julafton i dag, då jag äntligen fick hem mitt paket med kosttillskott från Tyskland. Det vägde över 14 kg, så nu lär jag nog ha tillskott så jag klarar mig ett tag framöver Iofs hade min brorsa och sambo också en liten del i beställningen, så helt freaky är jag inte. Bara nästan :p
Dagens träning
Styrka 45 minLatsdrag med v-handtag
10 @ 25 kg
8 @ 40 kg
6,5,4 @ 50 kg
8 @ 40 kgSkivstångsrodd
10 @ 20 kg
10,8 @ 40 kg
3 @ 50 kg
2×8 @ 40 kgSittande hantellyft för baksida axlar
12 @ 6 kg
10 @ 8 kg
10,8,6 @ 10 kgSkivstångscurl
10,8,6,8 @ 20 kgUpper back
10 @ 20 kg
8 @ 30 kg
6 @ 40 kgHar fotat lite i dag också, så snart skall jag väl få upp några nya dagsformsbilder också. Börjar bli på tiden.
28 april, 2006 at 23:26 #953434Anonym anvandareMemberValborgsfirandet har inletts, och det har blivit en del mindre nyttigt redan i kväll. Så det var tur att jag fotade tidigare i dag :p och här kommer nu några bilder. Vet inte om de säger så mycket iom att jag inte har satt med några jämförelsebilder, men är ändå kul att ha nåt att se tillbaks på sen.
Synpunkter, kommentarer, kritik och förbättringsförslag mottas med tacksamhet. Som vanligt alltså :worship:
Ps. Mitt ansikte är vanligen inte så där uppblåst… Måste bero på de tyska tillskotten
28 april, 2006 at 23:38 #953435Anonym anvandareMemberDu ser stark ut..
Uhh
Och ta det lugnt med dina ben, de är värdefulla
Ser riktigt bra ut!29 april, 2006 at 08:07 #953436Anonym anvandareMemberdu ser ut att ha en jämn o bra grund som det bara är att bygga vidare på! bra posering tycker jag!
bra form oxå du behöver inte va alltför nyttig alltså…
ha en bra helg!2 maj, 2006 at 11:22 #953437Anonym anvandareMemberhajkken: Tack Och jo, jag skall vara försiktig med knäna… vill verkligen inte få nån skit med dem. Min brorsa har haft rena h*lvetet med sina, och jag vill helst slippa gå igenom nåt sånt.
athleticmia: Tack för kommentarerna. Det är bara att kämpa vidare
2 maj, 2006 at 11:24 #953438Anonym anvandareMemberHar varit lite anti-dator under hela veckoslutet, har liksom haft en massa annat att göra. Jobbat i trädgården (kan informera om att det inte är direkt lyckat att räfsa gräsmattan efter ett axelpass), grillat, haft party, slappat, solat, varit på krog… Blev en del cookies och nachos på fredag och lördag, men efter det har jag skött kosten över förväntan Och på valborgsmässoafton var jag chaffis, så det blev bara ett glas rödvin med maten för min del. Fast det innebar förstås att desto mer dricka blev över till resten av gänget
Men, bara för att jag varit anti-dator har jag inte varit anti-träning. Dags för helgens rapport:
Lördag 29.4
Morgonjogg 65 minuter
Massa röj i trädgårdenSöndag 30.4
Morgonpromenad till gymmet 30 min
Crosstrainer 15 min
Styrka (bröst + axel-triceps-bonus) 45 min
Massa röj i trädgården
Rumpshaking på krogen :kicking:Lutande hantelpressar
12 @ 11 kg
3×8 @ 16 kg
12 @ 11 kgHantelflyes (ny övning, testade mig fram)
10 @ 6 kg
10,10,8 @ 8 kg
2×8 @ 10 kgLutande enarmssidolyft
8 @ 5 kg
3×8 @ 7 kgVanliga sidolyft (dropset)
8 @ 7 kg + 5 @ 6 kg + 5 @ 5 kg + 5 @ 4 kg + 5 @ 3 kg *cry*Pushdowns
12 @ 15 kg
12 @ 20 kg
2×10 @ 25 kgMåndag 1.5
Morgonpromenad 60 min—
En helt OK helg på alla sätt… Men igår var jag sååå seg. Har inte känt mig så där slö och energilös på jättelänge. Trodde att en promenad skulle hjälpa, men nej. Tänkte vända redan på trappan, men tog mig i kragen och gick ändå. Fnys för det, fick knappt upp pulsen över 120 under hela timmen Men det är bygones nu – ny dag i dag, och jag känner mig peppad till max igen. Är ju maj nu ju!
2 maj, 2006 at 11:34 #953439Anonym anvandareMemberHärlig helg tjejen, inte brist på cardio iallafall
tufft att du promenerade trots att du var så trött….jag brukar faktsitk vila när ajg känner mig så trött men ibland får man väl vara lite tuff antar jag
2 maj, 2006 at 13:54 #953440Anonym anvandareMemberHaha, kan tänka mig att axelpass och krattning inte är den bästa kombinationen, själv körde jag rygg+ armar och kombinerade med biltvätt (avfettning, tvätt och vaxning=hela kittet alltså), det sved också i armar/axlar ganska bra kan jag tala om:D
2 maj, 2006 at 16:42 #953441Anonym anvandareMemberValborg har tröttat ut oss alla.. Du är inte ensam på något sätt kan jag berätta, om det kan låta medlidande
Jag kan också förvarna dig om att inte köra armpass och sedan
gå och storhandla. Jag hade kört ett heavy-arm pass och
fick sedan order av mor att det fattades åtskillda ingredienser till
en smörgåstårta, så jag drog ner te ICA (1.5km) och sedan
hem med två st helvetiskt tunga kassar.. tappade 1 i asfalten så varorna ramlade utGud, du verkar stark (har kanske sagt det förr).. Hantelflyes är jobbiga, men sköna. 10kg är inte illa för att vara första gg.
Ska börja köra den jag med nu!
Ånga vidare.. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.