Linda på G

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 601 through 615 (of 775 total)
  • Author

Härligt med hantelpressarna!!
    Bra med passare för tyngsta vägen är verkligen den innan man börjat köra!

Och tårtan såg helgod ut!

Latsen: Kul att du tittar in. Jodå, hantelpressarna kändes riktigt bra. Kul att kunna öka fast man inte får i sig så mycket energi som man är van vid :emo-thumb

Dagens träning
    Morgonpromenad 60 min
    Promenad till gymmet 30 min
    Styrka (ben + stretch) 40 min

Benspark
    8 @ 40 kg
    8 @ 50 kg
    8 @ 60 kg
    2×6 @ 65 kg
    8 @ 50 kg + 5 @ 40 kg + 5 @ 30 kg + 5 @ 20 kg

Sittande lårcurl
    12 @ 30 kg
    2×6 @ 40 kg
    8,10 @ 35 kg
    8 @ 35 kg + 4 @ 30 kg + 4 @ 25 kg + 4 @ 20 kg + 4 @ 15 kg

Sittande vadpress (i benpressen)
    10 @ 80 kg
    10 @ 100 kg
    8 @ 120 kg
    2×6 @ 140 kg

Glute kick
    10 @ 30 kg
    8 @ 35 kg
    8 @ 40 kg PB

Inget höjdarpass, men kände mig inte riktigt sååå seg i benen som jag hade trott ändå. Har fått lite känningar i vänster knä de senaste dagarna, så var tvungen att ta det lugnt i lårcurlen… Konstigt att den kändes i knät, och inte bensparken. Hoppas att snön smälter helt från motionsspåret snart så jag får lite mjukare underlag för både promenader och joggingrundor, misstänker att det är asfalten som är boven i dramat.

Linda G wrote:
    Latsen: Kul att du tittar in. Jodå, hantelpressarna kändes riktigt bra. Kul att kunna öka fast man inte får i sig så mycket energi som man är van vid :emo-thumb

Ja, kroppen är verkligen fantastisk!!

Bara så du vet, jag håller koll på dej varje dag även om jag inte skriver! :)

Latsen: Tack för det du – alltid bra med nån som håller koll på att man kör på ordentligt :ph34r:

Dagens träning:
    Morgonmix 55 min
    Promenad till gymmet 30 min
    Pilates 30 min
    Combat 50 min
    Cykel 10 min

Haha, träningslistan blir löjligt lång de dagar jag går på combat och har jobbat hemma, iom att det blir en extra promenad till gymmet. Kände mig full av energi i dag igen efter gårdagens högre kolisintag. Det är allt bra kul att märka att kroppen fungerar som man förväntar sig att den ska göra :emo-thumb

Det enda som stör nu är mitt knä… det gör lite ont i vissa positioner : Tog ett varv runt motionsspåret i samband med morgonmixen, men det var ännu slaskigt och t.o.m. is på vissa ställen, så än så länge vankas det inga löprundor på mjukare underlag. Tror därför jag måste skippa löpandet för ett tag framöver nu. Suck. Ska försöka hålla mig till endast promenader, det som är sååå tråkigt :p

Linda G wrote:
    Det enda som stör nu är mitt knä… det gör lite ont i vissa positioner : Tog ett varv runt motionsspåret i samband med morgonmixen, men det var ännu slaskigt och t.o.m. is på vissa ställen, så än så länge vankas det inga löprundor på mjukare underlag. Tror därför jag måste skippa löpandet för ett tag framöver nu. Suck. Ska försöka hålla mig till endast promenader, det som är sååå tråkigt :p

Håller med dig om att promenader är tråkigt!!! Men vad gör man :(
    Dock har vi lite ”tur” härnere i söder, verkar som våren kommit för att stanna och tjälen är borta ur marken.
    Håll ut, snart kan även du ge dig ut på en härlig löptur! :emo-thumb

Sköt om dig!

Ina: Jodå, våren verkar nog ha kommit för att stanna nu (peppar, peppar), men i skogen finns det ännu kvar lite envis snö och is. Fast inte länge till – med de här temperaturerna lär också de sista resterna få ge med sig – förr eller senare :)

Ingen cardio i dag. Bestämde mig för att låta knät vila så mycket som möjligt nu, iom att det troligen är nån typ av överbelastningsskada. Men, blir ett styrkepass i eftermiddag i alla fall :emo-thumb

Har haft rena julafton i dag, då jag äntligen fick hem mitt paket med kosttillskott från Tyskland. Det vägde över 14 kg, så nu lär jag nog ha tillskott så jag klarar mig ett tag framöver :D Iofs hade min brorsa och sambo också en liten del i beställningen, så helt freaky är jag inte. Bara nästan :p

Dagens träning

Styrka 45 min

Latsdrag med v-handtag
    10 @ 25 kg
    8 @ 40 kg
    6,5,4 @ 50 kg
    8 @ 40 kg

Skivstångsrodd
    10 @ 20 kg
    10,8 @ 40 kg
    3 @ 50 kg
    2×8 @ 40 kg

Sittande hantellyft för baksida axlar
    12 @ 6 kg
    10 @ 8 kg
    10,8,6 @ 10 kg

Skivstångscurl
    10,8,6,8 @ 20 kg

Upper back
    10 @ 20 kg
    8 @ 30 kg
    6 @ 40 kg

Har fotat lite i dag också, så snart skall jag väl få upp några nya dagsformsbilder också. Börjar bli på tiden.

Valborgsfirandet har inletts, och det har blivit en del mindre nyttigt redan i kväll. Så det var tur att jag fotade tidigare i dag :p och här kommer nu några bilder. Vet inte om de säger så mycket iom att jag inte har satt med några jämförelsebilder, men är ändå kul att ha nåt att se tillbaks på sen.

Synpunkter, kommentarer, kritik och förbättringsförslag mottas med tacksamhet. Som vanligt alltså :worship:

Ps. Mitt ansikte är vanligen inte så där uppblåst… Måste bero på de tyska tillskotten :D :D

Du ser stark ut..
    Uhh
    Och ta det lugnt med dina ben, de är värdefulla ;)
    Ser riktigt bra ut!

du ser ut att ha en jämn o bra grund som det bara är att bygga vidare på! bra posering tycker jag!

bra form oxå :) du behöver inte va alltför nyttig alltså…;)
    ha en bra helg!

hajkken: Tack :) Och jo, jag skall vara försiktig med knäna… vill verkligen inte få nån skit med dem. Min brorsa har haft rena h*lvetet med sina, och jag vill helst slippa gå igenom nåt sånt.

athleticmia: Tack för kommentarerna. Det är bara att kämpa vidare 8)

Har varit lite anti-dator under hela veckoslutet, har liksom haft en massa annat att göra. Jobbat i trädgården (kan informera om att det inte är direkt lyckat att räfsa gräsmattan efter ett axelpass), grillat, haft party, slappat, solat, varit på krog… Blev en del cookies och nachos på fredag och lördag, men efter det har jag skött kosten över förväntan =) Och på valborgsmässoafton var jag chaffis, så det blev bara ett glas rödvin med maten för min del. Fast det innebar förstås att desto mer dricka blev över till resten av gänget :D

Men, bara för att jag varit anti-dator har jag inte varit anti-träning. Dags för helgens rapport:

Lördag 29.4
    Morgonjogg 65 minuter
    Massa röj i trädgården

Söndag 30.4
    Morgonpromenad till gymmet 30 min
    Crosstrainer 15 min
    Styrka (bröst + axel-triceps-bonus) 45 min
    Massa röj i trädgården
    Rumpshaking på krogen :kicking:

Lutande hantelpressar
    12 @ 11 kg
    3×8 @ 16 kg
    12 @ 11 kg

Hantelflyes (ny övning, testade mig fram)
    10 @ 6 kg
    10,10,8 @ 8 kg
    2×8 @ 10 kg

Lutande enarmssidolyft
    8 @ 5 kg
    3×8 @ 7 kg

Vanliga sidolyft (dropset)
    8 @ 7 kg + 5 @ 6 kg + 5 @ 5 kg + 5 @ 4 kg + 5 @ 3 kg *cry*

Pushdowns
    12 @ 15 kg
    12 @ 20 kg
    2×10 @ 25 kg

Måndag 1.5
    Morgonpromenad 60 min

En helt OK helg på alla sätt… Men igår var jag sååå seg. Har inte känt mig så där slö och energilös på jättelänge. Trodde att en promenad skulle hjälpa, men nej. Tänkte vända redan på trappan, men tog mig i kragen och gick ändå. Fnys för det, fick knappt upp pulsen över 120 under hela timmen ;) Men det är bygones nu – ny dag i dag, och jag känner mig peppad till max igen. Är ju maj nu ju!

Härlig helg tjejen, inte brist på cardio iallafall :D

tufft att du promenerade trots att du var så trött….jag brukar faktsitk vila när ajg känner mig så trött men ibland får man väl vara lite tuff antar jag :|

Haha, kan tänka mig att axelpass och krattning inte är den bästa kombinationen, själv körde jag rygg+ armar och kombinerade med biltvätt (avfettning, tvätt och vaxning=hela kittet alltså), det sved också i armar/axlar ganska bra kan jag tala om:D

Valborg har tröttat ut oss alla.. Du är inte ensam på något sätt kan jag berätta, om det kan låta medlidande ;)

Jag kan också förvarna dig om att inte köra armpass och sedan
    gå och storhandla. Jag hade kört ett heavy-arm pass och
    fick sedan order av mor att det fattades åtskillda ingredienser till
    en smörgåstårta, så jag drog ner te ICA (1.5km) och sedan
    hem med två st helvetiskt tunga kassar.. tappade 1 i asfalten så varorna ramlade ut :(

Gud, du verkar stark (har kanske sagt det förr).. Hantelflyes är jobbiga, men sköna. 10kg är inte illa för att vara första gg.

Ska börja köra den jag med nu!
    Ånga vidare..

Viewing 15 posts - 601 through 615 (of 775 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.