Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Linda på G
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 maj, 2006 at 21:22 #953457Anonym anvandareMemberMilia wrote:Vilken karttjänst använde du dig för att mäta upp? jag har letat på eniro för jag hade för mig att man kunde mäta upp där me jag hittar det inte! Själv har jag suttit med papperskarta och linjal och mätt mina sträckor:P
:p Kan riktigt se dig framför sittandes på huk över kartan med linjalen i högsta hugg.
Tyvärr bor jag ju i Finland, så jag tror knappast vår 020202.fi-tjänst är till någon nytta för dig. Tror dock den upprätthålls av eniro den också, så man tycker ju att något motsvarande borde finnas hos er också. Lycka till med sökandet.
8 maj, 2006 at 21:24 #953458Anonym anvandareMemberBlev lite mer cardio ikväll då jag följde med sambon till gymmet. 30 min på cykeln och så lite crunches som avslutning. Har känt mig rätt kaputt i dag då jag gått och nyst och snytit mig om vart annat – den här j*kla allergin tar på krafterna ju 👿
8 maj, 2006 at 23:21 #953459Anonym anvandareMemberHälsa gubben din att i helgen skall vi springa 6-timmars lopp igen:P
Sedan kan han ta med lite finsk knäckebröd till Stockholm:P9 maj, 2006 at 19:41 #953460Anonym anvandareMemberFEVER wrote:Hälsa gubben din att i helgen skall vi springa 6-timmars lopp igen:P
Sedan kan han ta med lite finsk knäckebröd till Stockholm:PHah, han drog på smilbanden, och konstaterade lugnt att det definitivt inte är något varken han eller jag skulle klara av – och definitivt inte i en sån takt som ni avverkar lopp på lopp på lopp Dessvärre kommer han inte med till Sthlm, så vill du ha nåt knäckebröd är det med mig du skall sköta dina beställningar. Några lådor äkta finskt knäckebröd mot tio goda diet- och träningstips kanske? Låter det som en bra deal?
9 maj, 2006 at 19:53 #953461Anonym anvandareMemberDagens träning
Morgonpromenad 60 min
Styrka 40 min
Cykel 20 minSittande hantelpressar
15 @ 11 kg
8,10,10 @ 13,5 kgVar kanske inte det smartaste att köra pressar i dag iom att jag körde lutande hantelpressar under bröstpasset i går… Men, det kändes helt bra på 11 kg, så jag tänkte ”what the heck” och körde glatt vidare. Däremot hade jag ingen pass i dag så jag vågade inte öka till 16-kgs hantlarna.
Vanliga sidolyft
12 @ 5 kg
Lutande enarmssidolyft
10,10,8 @ 7 kgVanliga sidolyft
8 @ 7 kg + 4 @ 6 kg + 4 @ 5 kg + 4 @ 4 kg + 4 @ 3 kgSkivstångscurl
8 @ 20 kg
3×3 @ 25 kg
2×8 @ 20 kgPushdowns
15 @ 20 kg
3×10 @ 25 kgAvslutade med lite cykel.. Hah, jag som alltid hatade cyklarna tidigare och skydde dem som pesten… Men nu då knät strular känns de helt enkelt som de säkraste maskinerna på gymmet.
Var förresten och mätte upp min fettprocent i dag med fyrpunktskaliper, och mätningen visade 26.1 % Hmm.. vet inte vad jag skall tro. Vill iaf inte veta vad procenten låg på före jag körde igång dieten :p Hur som helst känns det bra att ha ett referensvärde att utgå från nu – känns bara lite dumt att jag inte gjorde nån mätning i mars
9 maj, 2006 at 20:03 #953462Anonym anvandareMembervad ska tjejer ligga på egentligen?? jag vet bara att vi inte borde ligga under typ 17%
11 maj, 2006 at 15:26 #953463Anonym anvandareMemberMilia wrote:vad ska tjejer ligga på egentligen?? jag vet bara att vi inte borde ligga under typ 17%Antar att allt mellan 20 och 30 är ”ok”, men hade hoppats på att ligga kring 25, eller helst t.o.m. under. Men, som sagt, nu har jag iaf något att jämföra med… och iom att jag tycker att allt funkat någorlunda ok med det upplägg jag haft hittills, kör jag vidare på det. Don’t fix it if it ain’t broken :emo-thumb
11 maj, 2006 at 15:37 #953464Anonym anvandareMemberFinns inte speciellt mycket tid över för att surfa just nu, men skall iaf få till en rapport igen.
Veckans minus: Mitt knä har blivit lite sämre, så nu har jag bestämt mig för att skippa all benträning och i stället köra några rehabövningar, kylbehandla och smörja med issalva (på rekommendation av min underbare bror). Undviker promenader, skippar combaten och joggingrundorna, och kör i stället all cardio på crosstrainer eller cykel. Känns lite trist iom att jag inte kan satsa på halvmaran på ett sätt som jag hade önskat, men det kan inte hjälpas. Knät måste ha högsta prioritet nu.
Men, men.. jag gråter inte över det jag inte kan göra, utan kör i stället glatt vidare med det jag kan göra.
Onsdag 10.5.2006
Morgoncardio på gymmet 60 min
(30 min crosstrainer + 30 min cykel)I dag, tordag 11.5.2006
Morgoncardio på gymmet 65 min
(35 min crosstrainer + 30 min cykel)Skall snart avsluta här på jobbet och sticka iväg på ett Pilatespass följt av lite styrka. Ryktas om att vi skall se MI3 på bio med ett annat par senare… Men om det inte blir av kanske jag får till ännu en rapport i kväll om det vill sig väl
11 maj, 2006 at 15:57 #953465Anonym anvandareMemberföljer dig här inne…
hoppas dieten flyter på bra!
11 maj, 2006 at 16:13 #953466Anonym anvandareMemberLinda G wrote:Men, men.. jag gråter inte över det jag inte kan göra, utan kör i stället glatt vidare med det jag kan göra.Helt rätta takter! Förstår om d känns trist men den bra konditionen du får på cykelan o crosstrainern ger ju faktiskt något till löpningen senare oxå!
11 maj, 2006 at 19:56 #953467Anonym anvandareMemberLinda G wrote:Hah, han drog på smilbanden, och konstaterade lugnt att det definitivt inte är något varken han eller jag skulle klara av – och definitivt inte i en sån takt som ni avverkar lopp på lopp på lopp Dessvärre kommer han inte med till Sthlm, så vill du ha nåt knäckebröd är det med mig du skall sköta dina beställningar. Några lådor äkta finskt knäckebröd mot tio goda diet- och träningstips kanske? Låter det som en bra deal?Helt klart:emo-thumb
Hade en kund som jobbade mycket i Finland och då fick jag alltid mycket knäckebröd av henne.
Tror det var surdegsknäckebröd (hårt som bara den).
Har nog någon bild någonstan.Mitt första diet tips är:
Är det roligt håll på med det läääääänge8)11 maj, 2006 at 20:39 #953468Anonym anvandareMemberathleticmia: Kul att höra. Och jo, dieten går… framåt
Latsen: Så sant, så sant. Hoppas bara knät blir bra i tid så att jag överhuvudtaget kan springa loppet sen. Nå, det är den dagens problem – inget att fundera på nu.
FEVER: Ja någon brådska har jag då inte, och kul tycker jag ju att det är… så, varför inte köra diet så länge jag trivs med det. Smart första tips, ser fram emot resten Bara du visar mig en bild på knäckebrödet ska jag se till att du får ett par lådor att festa loss på efter maratonloppet. Förutsatt att du får en bra tid, förstås Nämen seriöst, var brödet runt som en stor torr, tunn rågkaka, eller i helt vanlig knäckebrödsformat? Du vet, här i knäckets sagolika land finns det ett enormt sortiment
11 maj, 2006 at 20:45 #953469Anonym anvandareMemberKvällspass
Pilates 30 min
Crosstrainer 25 min
Cykel 5 min
Styrka 35 minLatsdrag med v-handtag
8 @ 30 kg
8 @ 40 kg
8,5,6 @ 50 kg PB (8 reps)Sittande rodd
10 @ 20 kg
10 @ 25 kg
8 @ 30 kg
6 @ 35 kgFramåtlutat sidolyft (baksida axlar)
10 @ 3 kg
10,10,15 @ 4 kgHantelrodd
10 @ 13,5 kg
8 @ 18,5 kg
2×8 @ 21 kgEftersom jag kommer skippa benträningen nu ett tag har jag bestämt mig för att låta armarna få ett helt eget pass, i stället för benpasset. Kul med lite omväxling. Hoppas verkligen att inte höger axel tänker börja strula nu också… hade lite känningar i den i sidolyften i dag, därav de låga vikterna. Ska stretcha och ha mig nu i kväll, så ska vi tro att det ger med sig.
Riktigt bra dag i dag
11 maj, 2006 at 21:35 #953470Anonym anvandareMemberTjoho!
Smyger omkring i din journal igen!
Se till att krya på dig i knät nu! Vill inte ha några skador!
Och hoppas att axeln klarar sig, se till att lyssna
ordentligt på kroppen! Såg ut som ett kanonhärligt pass
idag! Kul att höra att dieten går bra också!
Ett ord: Inspiration!
Blir alltid på bra humör av att läsa din journal!
Voi voi… hade slutprov i finsk grammatik idag. Tunga grejer, haha!
Imorgon blir det dags för det muntliga slutprovet… ehm…
Du känner inte för att hoppa in i mitt ställe?Fortsätt köra på! … kanske sugen på att lägga upp
lite bilder rent av? :nodHåller tummarna för dig!
11 maj, 2006 at 21:58 #953471Anonym anvandareMemberLinda G wrote:FEVER: Ja någon brådska har jag då inte, och kul tycker jag ju att det är… så, varför inte köra diet så länge jag trivs med det. Smart första tips, ser fram emot resten Bara du visar mig en bild på knäckebrödet ska jag se till att du får ett par lådor att festa loss på efter maratonloppet. Förutsatt att du får en bra tid, förstås Nämen seriöst, var brödet runt som en stor torr, tunn rågkaka, eller i helt vanlig knäckebrödsformat? Du vet, här i knäckets sagolika land finns det ett enormt sortiment
Skall fixa fram en bild:emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.